Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kom over en nettbutikk istad, som solgte skilt hvor det stod "I asked god for a boy/daughter, and he give me a prince/princess". :) - Så måtte kjøpe 2 stykker siden jeg ikke vet hva det blir :)

post-52998-0-98055200-1339423091_thumb.j

post-52998-0-66408700-1339423097_thumb.j

Endret av Lillah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom over en nettbutikk istad, som solgte skilt hvor det stod "I asked god for a boy/daughter, and he give me a prince/princess". :) - Så måtte kjøpe 2 stykker siden jeg ikke vet hva det blir :)

Var visst min tur til å tilbringe en dag i senga med hodepine, kvalme og svimmelhet:( Hadde litt brunlig utflod i går, så var livredd det var noe galt, men det var bare litt i går kveld og senere så var alt i orden. Har du vært noe plaget med det?Jeg ble livredd og sjekket på ulike nettsider, og fant ut at det var veldig vanlig, siden kroppen var veldig følsom.

Skrevet

Var visst min tur til å tilbringe en dag i senga med hodepine, kvalme og svimmelhet:( Hadde litt brunlig utflod i går, så var livredd det var noe galt, men det var bare litt i går kveld og senere så var alt i orden. Har du vært noe plaget med det?Jeg ble livredd og sjekket på ulike nettsider, og fant ut at det var veldig vanlig, siden kroppen var veldig følsom.

Usj, så kjedelig da! :( Har du prøvd sea band'ene da?

Det har jeg ikke opplevd, så det vet jeg dessverre ingenting om. Vet at man gjerne kan ha brunlig utflod under graviditeten - uten at det er farlig, men om det vedvarer kan du jo kanskje bestille deg legetime, så du slipper å bekymre deg unødig. :)

Skrevet

Usj, så kjedelig da! :( Har du prøvd sea band'ene da?

Det har jeg ikke opplevd, så det vet jeg dessverre ingenting om. Vet at man gjerne kan ha brunlig utflod under graviditeten - uten at det er farlig, men om det vedvarer kan du jo kanskje bestille deg legetime, så du slipper å bekymre deg unødig. :)

Nei, for kvalmen var bra så og si i hele helgen, men i dag så kom den tilbake:( Jeg skal vente og se det ann litt, håper det bare er et blodkar eller en rift i slimhinnene som har forårsaket det. Så lenge det ikke er friskt blod. Men ble skikkelig bekymret i går, ble skikkelig engstelig, uvel og urolig i kroppen. Men i dag har jeg ikke oppdaget noe så langt.

Skrevet

Kan ikke du Jenta24 opprette en egen dagbok så vi kan følge deg der i stede for at du nesten tar over Lillah sin dagbok?

Vil gjerne følge deg også, men det hadde vært enklere om du hadde egen dagbok!

Dette er på ingen måte vondt ment!

:)

Ellers syns jeg de skiltene var kjempefine Lillah :)

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke du Jenta24 opprette en egen dagbok så vi kan følge deg der i stede for at du nesten tar over Lillah sin dagbok?

Vil gjerne følge deg også, men det hadde vært enklere om du hadde egen dagbok!

Dette er på ingen måte vondt ment!

:)

Ellers syns jeg de skiltene var kjempefine Lillah :)

Takk, har tenkt samme tanken selv! :)

Ja, fornøyd med de :) Selges på leasverden.no :)

Hvordan står det til med deg da? Alt bra? :)

Skrevet (endret)

Min utstyrsliste:

Siden jeg er sykemeldt om dagen, har jeg sånt at gjøre.. Har derfor laget meg utstyrsliste med ting jeg vet vi skal ha til babyen :)

- Roomate garderobeskap fra Bohus.

- Roomate kommode fra Bohus. Skal ha stelleplate i samme serie oppå :)

- Emmaljunga Mondial Duo - i svart.

- Mona sprinkelseng - fra Barnas hus.

- Bilsete - Her er det gubben som bestemte!

Dette vi har bestemt oss for hittil iallefall :)

Endret av Lillah
Skrevet

Du vel god tid til å tenke på slike ting når du er sykmeldt ja. Men det må være greit å kunne planlegge litt rundt det man skal kjøpe også da, så det ikke kommer som et sjokk i slutten av svangerskapet :fnise:

Skrevet

Du vel god tid til å tenke på slike ting når du er sykmeldt ja. Men det må være greit å kunne planlegge litt rundt det man skal kjøpe også da, så det ikke kommer som et sjokk i slutten av svangerskapet :fnise:

Ja :fnise: Var å kjøpte kommode med stelleplate oppå i går, skulle kjøpe klesskap i samme serien også, men de hadde så klart ikke mer igjen! Men er 2 mnd leveringstid, så er jo over halvgått når det ankommer :)

Skrevet

Ja :fnise: Var å kjøpte kommode med stelleplate oppå i går, skulle kjøpe klesskap i samme serien også, men de hadde så klart ikke mer igjen! Men er 2 mnd leveringstid, så er jo over halvgått når det ankommer :)

Kommoden du hadde plukket ut var kjempe fin:)Selv har jeg vurdert stellekommode med innebygd badekar.

Hvordan går det ellers med formen din?

Skrevet

Kommoden du hadde plukket ut var kjempe fin:)Selv har jeg vurdert stellekommode med innebygd badekar.

Hvordan går det ellers med formen din?

Takk, likte den godt selv også :-) Jøss, hørtes smart ut! :)

I dag er den relativt grei, svimler mye, men det er ikke noe nytt. Hadde meg noen oppkastrunder igjen i går, men har heldigvis sluppet unna det i dag :) Enn med deg?

Skrevet

Takk, likte den godt selv også :-) Jøss, hørtes smart ut! :)

I dag er den relativt grei, svimler mye, men det er ikke noe nytt. Hadde meg noen oppkastrunder igjen i går, men har heldigvis sluppet unna det i dag :) Enn med deg?

Ja jeg synes det er veldig praktisk når jeg ikke har noe badekar, og ønsker å ha alt samlet. Barnevogna har vi allerede kjøpt inn:)

Uffda, formen her er så varierende, enkelte dager kan jeg være helt smertefri og andre dager kan være veeeldig plagsomme:(Har enda ikke kastet opp, har engstet meg enn del for den brunligende blødningen, men var på GU hos legen i dag, siden var rolig i går og kom igjen i dag, så dro jeg til legen for å sjekke. Og alt var i skjønneste orden, så var uvisst å vite hvorfor det var slik. Men skal på tidelig UL på mandag. Har du fått ligamentsmerter enda?

Skrevet

Ja jeg synes det er veldig praktisk når jeg ikke har noe badekar, og ønsker å ha alt samlet. Barnevogna har vi allerede kjøpt inn:)

Uffda, formen her er så varierende, enkelte dager kan jeg være helt smertefri og andre dager kan være veeeldig plagsomme:(Har enda ikke kastet opp, har engstet meg enn del for den brunligende blødningen, men var på GU hos legen i dag, siden var rolig i går og kom igjen i dag, så dro jeg til legen for å sjekke. Og alt var i skjønneste orden, så var uvisst å vite hvorfor det var slik. Men skal på tidelig UL på mandag. Har du fått ligamentsmerter enda?

Ja, det er sant :) Her har vi både badekar og dusj, men skal kjøpe en badebalje allikevel.

Jøss, allerede ja.. Hvilken barnevogn da? :)

Uffa, ja, ikke bare bare med alle disse symptomene.. Hadde veldig mye ligamentsmerter rundt uke 7-8, men har ikke kjent noe av de siden da.

Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg er fantastisk lei av å gå å være sykemeldt.. Har vært det i 5 1/2 uke. Dagene går i hverandre, og det samme skjer hver dag: Ingenting! Men både jeg og samboeren min har ferie om ei uke, så da slipper jeg iallefall å være alene halve dagene :)

Sove lenge er det jo også bare å glemme, i og med at vi bor på ett byggefelt som driver å etableres, så da starter de med sprenging og graving kl. 07 om morgenen... :sovne:

I dag skal jeg opp til mamma og pappa og passe hunden da iallefall, det blir koselig :-) Det samme skal jeg hele neste helg, så da blir det iallefall litt forandring :)

post-52998-0-65292500-1339754036_thumb.j

Skrevet

Ja, det er sant :) Her har vi både badekar og dusj, men skal kjøpe en badebalje allikevel.

Jøss, allerede ja.. Hvilken barnevogn da? :)

Uffa, ja, ikke bare bare med alle disse symptomene.. Hadde veldig mye ligamentsmerter rundt uke 7-8, men har ikke kjent noe av de siden da.

Ja det er veldig kjedelig, men er jo verdt det. Har prøvd å gått meg en rolig tur, for å lindre på smertene litt.

Vi har kjøpt simo kombi 2010, vi kjøpte den brukt, den hadde kosta nesten 10000 med enn del utstyr, og alt det fikk vi med for bare 4100 kroner, var akkurat slik vogn vi ville ha, ei vogn med god demping, samt at vi fikk med et maxi cosi bilsete på kjøpet, den var heller nesten ikke brukt. Vogna var nesten ikke brukt, siden det hadde vært en ekstra vogn hos noen andre.

Skrevet

Ja det er veldig kjedelig, men er jo verdt det. Har prøvd å gått meg en rolig tur, for å lindre på smertene litt.

Vi har kjøpt simo kombi 2010, vi kjøpte den brukt, den hadde kosta nesten 10000 med enn del utstyr, og alt det fikk vi med for bare 4100 kroner, var akkurat slik vogn vi ville ha, ei vogn med god demping, samt at vi fikk med et maxi cosi bilsete på kjøpet, den var heller nesten ikke brukt. Vogna var nesten ikke brukt, siden det hadde vært en ekstra vogn hos noen andre.

Jøss, det var et kjempebra kjøp da :)

Skrevet

Da var det klart for litt avkryssing igjen :)

Er veldig spent på hva som skjuler seg der inne :) Men må fint vente i 4 1/2 uke før jeg får svar på det.. :)

Unnfangelsen finner sted omkring:

24. mars 2012

Hjertet begynner å slå:

18. april 2012

Embryoet beveger seg:

12. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet:

19. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

19. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar:

2. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste:

9. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

16. juni 2012

Fosteret svelger og tisser:

30. juni 2012

Tid for ultralyd:

7. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

14. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

28. juli 2012

Fosteret begynner å høre:

18. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

15. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned:

20. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner:

26. november 2012

Antatt termindato:

17. desember 2012

Skrevet

14 uker i dag :hjerte:

I følge barnimagen er den lille 10 cm lang og 50 gram :)

Skrevet

14 uker i dag :hjerte:

I følge barnimagen er den lille 10 cm lang og 50 gram :)

10 uker her:) I dag kjøpte jeg meg seaband for å prøve ut, lei kvalmen, så fant ut at jeg måtte prøve dem ut, siden du sa dem virket. Fikk nå igjen matlysten etter et par timer etter jeg hadde satt dem på:)

Skrevet

10 uker her:) I dag kjøpte jeg meg seaband for å prøve ut, lei kvalmen, så fant ut at jeg måtte prøve dem ut, siden du sa dem virket. Fikk nå igjen matlysten etter et par timer etter jeg hadde satt dem på:)

Oi, så bra da!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...