Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Å, håper jeg også får høre det når jeg skal på kontroll igjen den 2.juli, da er jeg 12 uker på vei.

Ja, det var helt utrolig herlig iallefall :rodmer:

Gratulerer så mye med spire i magen også :klemmer:

Skal du på videre oppfølging hos lege eller jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var helt utrolig herlig iallefall :rodmer:

Gratulerer så mye med spire i magen også :klemmer:

Skal du på videre oppfølging hos lege eller jordmor?

Tusen takk:)Jeg skal til legen igjen 2.juli, så blir vel litt mer informasjon da.

Hvor lenge hadde du menstruasjonssmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:)Jeg skal til legen igjen 2.juli, så blir vel litt mer informasjon da.

Hvor lenge hadde du menstruasjonssmerter?

Okei :-) Hadde vel ikke direkte menstruasjonssmerter, mer som murringer. Disse hadde jeg vel til rundt uke 6, om jeg ikke husker feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :-) Hadde vel ikke direkte menstruasjonssmerter, mer som murringer. Disse hadde jeg vel til rundt uke 6, om jeg ikke husker feil. :)

Ok, jeg har hatt menstruasjonslignende smerter som har kommet og gått i mange uker nå..Var en periode jeg var helt smertefri, men i dag har jeg merket mer til det igjen, samt stikkinger i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har hatt menstruasjonslignende smerter som har kommet og gått i mange uker nå..Var en periode jeg var helt smertefri, men i dag har jeg merket mer til det igjen, samt stikkinger i magen.

Det er helt normalt :) Stikkinger har jeg også endel av fortsatt. Ikke daglig, men innimellom. Ble redd i starten, men fikk vite at det er normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt :) Stikkinger har jeg også endel av fortsatt. Ikke daglig, men innimellom. Ble redd i starten, men fikk vite at det er normalt. :)

Jeg blir bare så bekymra når jeg kjenner jeg har ekstra ubehag enten nederst i magen eller ellers i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir bare så bekymra når jeg kjenner jeg har ekstra ubehag enten nederst i magen eller ellers i magen.

Huff.. Men om du ringer legen kan det jo være at du får komme før tiden, for ikke om annet å utelukke at noe er galt. :) Men hvis det er noe galt, har man vel også blødninger, etter som jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Men om du ringer legen kan det jo være at du får komme før tiden, for ikke om annet å utelukke at noe er galt. :) Men hvis det er noe galt, har man vel også blødninger, etter som jeg har forstått.

Ok, men jeg venter ei stund til jeg..kan jo hende det går over med tid og stunder, kan jo være så mangt, musklatur og livmor som vokser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt vondt fra navlen og ned i omtrent hele dag.. Men lurer kanskje på om det kan komme av at jordmora klemte hardt på magen min, da hun skulle sjekke hvor livmortappen lå.. Håper iallefall det er derfor, for alt var jo normalt når jeg var der i morges. :)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt vondt fra navlen og ned i omtrent hele dag.. Men lurer kanskje på om det kan komme av at jordmora klemte hardt på magen min, da hun skulle sjekke hvor livmortappen lå.. Håper iallefall det er derfor, for alt var jo normalt når jeg var der i morges. :)

Her tror jeg rett og slett det er luftsmerter, har spist veldig uregelmessig denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg rett og slett det er luftsmerter, har spist veldig uregelmessig denne uka.

Har jeg spist uregelmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg spist uregelmessig?

Jeg har nok spist uregelmessig, den siste har jeg ikke spist noe særlig med mat, har droppet frokost, og spist lunsj, sen middag og sen kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad på dine vegne, gleder meg til jeg kommer dit, så jeg slipper alle bekymringer.

Lillah, jeg fant dette på en annen nettside:

Mens-lignende smerter (tidvis kraftige) er veldig vanlig. Og skytende smerter når du strekker beina/kroppen i magen og beina kan være ligamentsmerter. Så til Lillah, tror ikke vi skal bekymre oss noe mer om disse magesmertene våre jeg.

Jeg har bikket uke 8 i dag, og akkurat 4 uker til ny kontroll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det på tide å krysse av det beste på hele lista! :) Termin er vel bedre da, men.. :)

Unnfangelsen finner sted omkring:

24. mars 2012

Hjertet begynner å slå:

18. april 2012

Embryoet beveger seg:

12. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet:

19. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

19. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar:

2. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste:

9. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

16. juni 2012

Fosteret svelger og tisser:

30. juni 2012

Tid for ultralyd:

7. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

14. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

28. juli 2012

Fosteret begynner å høre:

18. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

15. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned:

20. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner:

26. november 2012

Antatt termindato:

17. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gah.. Holder på å bli gal! Skulle egentlig til legen i dag, men kom meg ikke avgårde, for er i så dårlig form pga. graviditeten.. Og nå har jeg holdt på i en time å ringt konstant med både mobilen og hustelefonen, men ikke sjans å komme igjennom.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah.. Holder på å bli gal! Skulle egentlig til legen i dag, men kom meg ikke avgårde, for er i så dårlig form pga. graviditeten.. Og nå har jeg holdt på i en time å ringt konstant med både mobilen og hustelefonen, men ikke sjans å komme igjennom.. :kjefte:

Uff, stakkars deg :klemmer: hvordan smerter har du?

Jeg har selv ringt til legen i dag, for vil ha tidelig UL, men legen måtte ringe meg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg :klemmer: hvordan smerter har du?

Jeg har selv ringt til legen i dag, for vil ha tidelig UL, men legen måtte ringe meg opp igjen.

Har ikke smerter, men har ligget å kastet opp hele natta og er fortsatt kvalm..

Okei, får håpe det ordner seg slik at du får UL da:)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smerter, men har ligget å kastet opp hele natta og er fortsatt kvalm..

Okei, får håpe det ordner seg slik at du får UL da:)

Uffda, håper det bare er forbigående:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...