Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Herregud.. Det siste døgnet har jeg vært sulten! I natt våknet jeg av at jeg var sulten, og måtte stå opp å lage meg nattmat. Det første jeg tenkte på når jeg slo opp øynene i morges var MAT!

Og i dag har jeg spist like mye som jeg spiser på 2-3 dager til vanlig. Spiste en stor porsjon middag, og en liten halvtime etter at jeg hadde svelgt ned den var jeg like sulten igjen.. Så da ble det mer spising - og ennå en middag til. Ikke bare er jeg sulten, men det virkelig gnager i magen - som om man ikke har spist på en hel dag! :gjeiper:

Jaja, får bare makke innpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene! Jeg hadde det også sånn en periode i starten av graviditeten. Sto opp midt på natta for å spise knekkebrød osv :P

Snart er du ferdig med de første 8 ukene! To måneder det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;)

Varte ikke så veeldig lenge til meg da, for i hele går har jeg vært uggen, og det er jeg i dag også :/

Ja.. 8 uker i morgen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditeten gjør merkelige ting med kroppen til folk gitt!

Nå har jeg gått rundt å vært kvalm i 2 dager, ikke kvalmebølger som ved omgangssyke, men jevnt over kvalm hele dagen.

I går eide jeg ikke matlyst overhodet, mens i dag så har jeg vært kvalm, så får jeg ut av det blå en sulthetsfølelse - skulle ikke tro jeg hadde spist på 14 dager! Så lager jeg meg mat, spiser en brødskive, en liten porsjon middag eller ett par korno-kjeks også er jeg stappmett... Men så går det ikke lange stunden før denne enorme sulthetsfølelsen er her igjen. Da må jeg bare slippe det jeg har i hendene og hive i meg noe mat..

Har sikkert spist 10-12 måltider av ulike slag i dag.. :P

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur til legen. :) Hun kom fram til at jeg var 8+3, men samtidlig ble termin satt en dag fram.. Så ny dato er 18.desember. :)

Hadde vært veldig greit å gått 14-dager over tiden, så barnet blir født i januar, framfor desember.. Høres kjedelig ut å være yngst i klassen etc.. ;p Vi er nok ikke så veldig flink på å beregne, nei.. :gjeiper:

Ble dessuten sykemeldt i 2 uker, pga. kvalme, svimmelhet og fordi jeg er tom for energi.

Blodtrykket var lavt. 100/65, så svimmelheten kan vel sikkert komme fra det..

Har ny legetime 16/5 da :) - Min opprinnelige 1. svangerskapskontroll, men legen valgte å beholde den timen, til tross for at jeg var der i dag.

Fylte ut helsekort for gravide, ble veid, målte blodtrykk, ble lyttet på og tok blodprøve var det som hendte i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så koselig det blir med en liten "julebaby"! Selv har jeg bursdag i desember, og det gjorde aldri noenting å være yngst i klassen, det skal du ikke tenke på engang :)

Jeg var også veldig plaget av svimmelhet de første månedene. Mannen min ble en racer til å "få tak i meg" når jeg svimet av, og selv ble jeg veldig flink til å sikte på sofaen når det mørknet for øynene. Tips for å slippe dette er å drikke godt med vann, bruke god tid når du skal opp av stol/seng og å ikke stå lenge i dusjen/badekar.

Håper du blir kvikkere snart! Synes ofte jeg leser at de 3 første månedene kan være ganske tøffe, også blir det bedre etterpå. Det er jeg ihvertfall veldig enig i (selv med bekkenløsning og svangerskapsforgiftning nå på slutten... Det ER tøft å være sliten og kvalm i starten, spesielt fordi det ikke synes eller du kan prate med noen)

God bedring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntrende ord og gode tips, de siste dagene har vært helt grusomme, med kvalme, oppkast og slapphet.. Men nå føles det heldigvis bedre! :)

Ja, det blir koselig, håper bare ikke h*n kommer på julaften! :) Men vi gleder oss iallefall veldig! :-)

Og du er snart fødeklar ser jeg... Spendt? Blir det din første fødsel eller har du barn fra før? Lykke til iallefall!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit å slippe at de kommer på julaften! Selv har jeg ul-termin 17 mai, men pga svangerskapsforgiftning blir jeg satt igang til mandag. Begynner å kile litt i magen nå :)

Det er første barnet her i huset, både for Mannen og meg selv.

Håper kvalmen går over etter noen uker altså. Saltkjeks og sprite hjalp faktisk meg endel. Samt grønn mint-te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såå lyst å dra å handle baby-ting!! .. Men det er vel litt i tidligste laget :/

Har funnet senga og vognen vi har lyst på da! :)

Senga er fra Barnas hus, og vogna Emmaljunga Mondial duo - i svart :)

post-52998-0-60364000-1336733555_thumb.j

post-52998-0-38353400-1336733563_thumb.j

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit å slippe at de kommer på julaften! Selv har jeg ul-termin 17 mai, men pga svangerskapsforgiftning blir jeg satt igang til mandag. Begynner å kile litt i magen nå :)

Det er første barnet her i huset, både for Mannen og meg selv.

Håper kvalmen går over etter noen uker altså. Saltkjeks og sprite hjalp faktisk meg endel. Samt grønn mint-te.

Oi, såpass ja! :) Hehe, det skjønner jeg godt.. Spennende tid du har i møte! :) Vet du hva det blir da?

Ja, salte kjekser og mint te, har hjulpet meg også :) Mens brus greier jeg ikke tanken på.. :gjeiper:

Masse lykke lykke til!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide å krysse av på lista igjen! :rodmer:

Unnfangelsen finner sted omkring:

24. mars 2012

Hjertet begynner å slå:

18. april 2012

Embryoet beveger seg:

12. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet:

19. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

19. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar:

2. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste:

9. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

16. juni 2012

Fosteret svelger og tisser:

30. juni 2012

Tid for ultralyd:

7. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

14. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

28. juli 2012

Fosteret begynner å høre:

18. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

15. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned:

20. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner:

26. november 2012

Antatt termindato:

17. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært til legen.

Ble veid, sjekka over blodprøvesvarene, målt blodtrykk og sendte inn at jeg skulle ha time til ordinær ultralyd.

BT har gått ned siden sist, 90/60, så ikke rart jeg er svimmel!

Så lurte han på når til jeg sist hadde hatt GU- undersøkelse... Og da måtte jeg som sant si at det har jeg aldri tatt. :sjenert: Skulle få slippe å gjøre det i dag, for han sa at jeg kunne få ei dame til å gjøre det hvis jeg ville.. Så da blir det den 4/6.. Uææh!!! :(

Skal av ulike årsaker ha tett oppfølging under graviditeten, og er sykemeldt i 14 nye dager..

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du er litt svimmel da nei!

Jeg har heller aldri vært på gu og grøsser bare ved tanken :sjenert:

Men det var jo veldig fint at han sa du kunne få en dame da!

Håper formen er fin ellers da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmer utrolig mye rart for tiden, og i natt var intet unntak..

Drømte at jeg fortalte foreldrene mine at jeg var gravid, og de ble fly f... og mente at jeg var altfor ung. Så de sendte meg på en slags institusjon for å få skikk på meg.

De som jobbet der var svært strenge og jeg fikk tildelt et rom, og der måtte jeg oppholde meg, noe som jeg forøvrig ikke hadde noe imot.. Så etter et par dager fant de ut at det ikke preget meg, så de fjernet alle møblene på rommet, forutenom et bord.. I tilegg fikk jeg en chip med mikrofon og kamera på foten, samt at de låste døra mi med henglås..

Og 1 gang i timen kom de inn å spraylakkerte bordet med gullspray - kun fordi de visste jeg fikk hodepine av slikt!

Etter at jeg hadde vært der i noen dager, fant de ut at jeg skulle få LITT frihet - så jeg fikk gå noen korte turer, men måtte alltid ha med meg noen ansatte.

- Men plutselig så jeg mitt snitt til å kunne stikke av, så jeg vrengte meg ut fra hendene deres og la på sprang.. Sprang fortere enn føttene kunne bære meg.

Etter langt om lenge stoppet jeg, og jeg kunne ikke se noen komme etter meg. Møtte på en barnehage på tur, og ville spørre de om veien til politistasjonen, men siden jeg hadde både mikrofon og kamera på chippen, kunne jeg ikke prate - for da ville de ansatte få med seg hvor jeg skulle...

Så jeg fortsatte å løpe til jeg kom fram til politistasjonen, gikk inn og møtte på en politimann, som skulle vise seg å være bestekameraten til onkelen min. Satte meg ned for å forklare situasjonen for han - da piiiiiiiiiiip.. Vekkerklokka mi ringte!!!

Så vet ikke hvordan det endte! :)

... Det hører med til historien at foreldrene mine vet om graviditeten, og gleder seg like mye som meg :) Er heller ikke så veldig ung lengere.. 26 ;)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du er litt svimmel da nei!

Jeg har heller aldri vært på gu og grøsser bare ved tanken :sjenert:

Men det var jo veldig fint at han sa du kunne få en dame da!

Håper formen er fin ellers da :)

Huff, jeg også.. Satt å håpet at han ikke skulle nevne det, men den gang ei! Men ja, veldig greit å få dame :)

Hvordan går det med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var det på tide å krysse av litt igjen! :rodmer:

Unnfangelsen finner sted omkring:

24. mars 2012

Hjertet begynner å slå:

18. april 2012

Embryoet beveger seg:

12. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet:

19. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

19. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar:

2. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste:

9. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

16. juni 2012

Fosteret svelger og tisser:

30. juni 2012

Tid for ultralyd:

7. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

14. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

28. juli 2012

Fosteret begynner å høre:

18. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

15. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned:

20. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner:

26. november 2012

Antatt termindato:

17. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah.. Nå er jeg lei av å være konstant sulten, og føle meg skrapet i magen, til tross for at jeg nylig har spist.. Greit nok å være sulten, men når sulthetsfølelsen nærmest er vond, så er det ikke noe koselig lengere!

Dagen i dag:

- 2 brødskiver m/ pålegg.

- 1 porsjon saltkjøtt og pølse med kålrotstappe.

- NonStop kroneis.

- 1 porsjon kjøttkaker med potet, gulrot og brunsaus.

- Fromasje med frukt.

- 1 porsjon saltkjøtt og pølse med kåltotstappe.

- 1 Vaniljestang- is.

- 1 næringsdrikke m/ 300 kalorier.

- Tomatsuppe med ekstra makaroni.

Og nå... Skrubbsulten igjen :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time til ultralyd, og det er den 25/7 :)

Synes det var litt sent, for er da i uke 19+3, men det kan hende det er pga. ferieavvikling eller noe. :)

Spennende å se hva som skjuler seg der inne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...