Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Har ikke smerter, men har ligget å kastet opp hele natta og er fortsatt kvalm..

Okei, får håpe det ordner seg slik at du får UL da:)

Hvordan går det med deg i dag?I dag har jeg kun vært morgenkvalm og små svimmel. Smertene i korsryggen og nedover har vært der når jeg har kjørt bil, men ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg i dag?I dag har jeg kun vært morgenkvalm og små svimmel. Smertene i korsryggen og nedover har vært der når jeg har kjørt bil, men ikke noe mer enn det.

Hei. Har vært sengeliggende med kvalme, oppkast, svimmelhet og slapphet siden lørdag. Bare jeg rører på meg kommer det lille jeg har fått i meg i retur. Så livet er herlig.....

Men har fått i med seaband som skal hjelpe mot graviditetskvalme. Vet bare ikke om jeg har plassert de rikig..

Huff da, hørtes ikke noe særlig ut. :/ Prøv bånene du også om kvalmen ikke gir seg. Har hørt at de skal være veldig effektive, er trygt for fosteret og 0 bivikninger da det er akunpunktur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har vært sengeliggende med kvalme, oppkast, svimmelhet og slapphet siden lørdag. Bare jeg rører på meg kommer det lille jeg har fått i meg i retur. Så livet er herlig.....

Men har fått i med seaband som skal hjelpe mot graviditetskvalme. Vet bare ikke om jeg har plassert de rikig..

Huff da, hørtes ikke noe særlig ut. :/ Prøv bånene du også om kvalmen ikke gir seg. Har hørt at de skal være veldig effektive, er trygt for fosteret og 0 bivikninger da det er akunpunktur :)

Uffda hørtes ikke noe særlig ut, håper seaband hjelper på deg, skal prøve det jeg også om ting ikke blir bedre. Men har ikke kastet opp noe enda jeg da..Så håper jeg slipper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sea bands virka bra for meg! :)

Tok det lang tid før du kjente forbedring da? Og hjalp de deg slik at du slutta å kaste opp? Eller at du slapp kvalmen evt. at den ble mildere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet ikke opp, jeg da.. men kjente at jeg taklet hverdagen bedre, følte på en litt vag måte at de hjalp.. ikke sånn BANG!, men klumpen i halsen ble litt mindre tight! Veldig søkt og rart forklart, og det kan godt være at det bare var psykisk - men samma det, så lenge det virker! :)

Syns egentlig det hjalp ganske umiddelbart, og innimellom (hvis jeg var litt uggen) flytta jeg en halv millimeter på kula, og syntes det hjalp :)

Har du rukket å prøve dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes forresten det var litt vanskelig å vite om jeg plasserte dem helt riktig, for det kommer an på om du holder håndleddet helt bent, presser sammen fingrene, holder dem løst og ledig osv. Jeg innbiller meg at det beste er å ikke klemme fingrene så hardt sammen, ikke prøv å gjøre avstanden fra hånda minst mulig, på en måte.. men heller ikke for langt fra, selvfølgelig :) bare flytt litt på kula om det ikke bedrer seg på ti minutter, i pakningsvedlegget står det faktisk at de virker på bare ett minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet ikke opp, jeg da.. men kjente at jeg taklet hverdagen bedre, følte på en litt vag måte at de hjalp.. ikke sånn BANG!, men klumpen i halsen ble litt mindre tight! Veldig søkt og rart forklart, og det kan godt være at det bare var psykisk - men samma det, så lenge det virker! :)

Syns egentlig det hjalp ganske umiddelbart, og innimellom (hvis jeg var litt uggen) flytta jeg en halv millimeter på kula, og syntes det hjalp :)

Har du rukket å prøve dem?

Okei, skjøner! :) Er ikke så kvalm lengere jeg heller nå og har kun kastet opp en gang i natt - og ingenting etter det, så enten er det båndene eller så begynner dette helv.. snart å gi seg. Noe jeg forøvrig synes å begynne å bli på tide! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur til legen, pga. den ekstreme kvalmen + oppkast jeg har hatt de siste dagene. Fikk resept på Afipran som er kvalmestillende, og trygt for fosteret :) - Så håper virkelig jeg kan ha nytte av det, ellers må jeg på sykehuset å få intravenøs i helga... Så *krysse fingrene* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur til legen, pga. den ekstreme kvalmen + oppkast jeg har hatt de siste dagene. Fikk resept på Afipran som er kvalmestillende, og trygt for fosteret :) - Så håper virkelig jeg kan ha nytte av det, ellers må jeg på sykehuset å få intravenøs i helga... Så *krysse fingrene* :)

Hvor mye kostet seaband?Vurderer å prøve det forebyggende, i dag jeg kun fått i meg 1 knekkebrød, ritz kjeks. Har ikke kastet opp enda heldigvis. Å håper jeg slipper unna. Folk tror vel at jeg er syk, når jeg er kvalm og uggen. Er ikke noen som vet at jeg er gravid enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet seaband?Vurderer å prøve det forebyggende, i dag jeg kun fått i meg 1 knekkebrød, ritz kjeks. Har ikke kastet opp enda heldigvis. Å håper jeg slipper unna. Folk tror vel at jeg er syk, når jeg er kvalm og uggen. Er ikke noen som vet at jeg er gravid enda.

Huff da, det var ikke mye rart nei. De koster vel 150 kr for ett par :) Så veldig billig investering for å lette kvalmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur på Sparkjøp og et kjøpesenter sammen med mamma og bestemor. :) Veldig koselig, men også veldig slitsomt, da jeg ikke eier energi, og svimler som f... Kjentes ut som jeg var med danskebåten!

Men men, kvalmen er iallefall borte, og jeg har ikke kastet opp på nesten 2 døgn! :duskedame: Fikk Afipran av legen i går som jeg tar på ettermiddag/kveld, og jeg har ikke merket noe av kvalmen så langt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur på Sparkjøp og et kjøpesenter sammen med mamma og bestemor. :) Veldig koselig, men også veldig slitsomt, da jeg ikke eier energi, og svimler som f... Kjentes ut som jeg var med danskebåten!

Men men, kvalmen er iallefall borte, og jeg har ikke kastet opp på nesten 2 døgn! :duskedame: Fikk Afipran av legen i går som jeg tar på ettermiddag/kveld, og jeg har ikke merket noe av kvalmen så langt :-)

Godt å høre Lillah, er ikke så rart man ikke har energi når du ikke har spist på 2 døgn. Jeg blir plutselig kvalm, også går det over i løpet av en liten stund, av og til varer det en stund. Har funnet ut at hvis jeg spiser ofte, og sørger for å drikke mye så tror jeg det er en løsning inntil videre. Men kvisene og den urene huden har kommet, og den hyppige vannlatinga igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper å tror at det er dette som skjer for tiden :)

Unnfangelsen finner sted omkring:

24. mars 2012

Hjertet begynner å slå:

18. april 2012

Embryoet beveger seg:

12. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet:

19. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

19. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar:

2. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste:

9. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

16. juni 2012

Fosteret svelger og tisser:

30. juni 2012

Tid for ultralyd:

7. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

14. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

28. juli 2012

Fosteret begynner å høre:

18. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

15. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned:

20. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner:

26. november 2012

Antatt termindato:

17. desember 2012

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Lillah, er ikke så rart man ikke har energi når du ikke har spist på 2 døgn. Jeg blir plutselig kvalm, også går det over i løpet av en liten stund, av og til varer det en stund. Har funnet ut at hvis jeg spiser ofte, og sørger for å drikke mye så tror jeg det er en løsning inntil videre. Men kvisene og den urene huden har kommet, og den hyppige vannlatinga igjen.

Ja, det er godt at kvalmen er på vei bort (kjennes iallefall slik ut), men jeg har spist.. Energiløsheten og svimmelheten har jeg hatt med meg siden rundt uke 6. Ja, små, men hyppige måltider funker bra mot kvalmen :) Viktig med masse drikke også :) - Selv om det som går inn - gjerne vil ut igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt at kvalmen er på vei bort (kjennes iallefall slik ut), men jeg har spist.. Energiløsheten og svimmelheten har jeg hatt med meg siden rundt uke 6. Ja, små, men hyppige måltider funker bra mot kvalmen :) Viktig med masse drikke også :) - Selv om det som går inn - gjerne vil ut igjen. :P

I går kveld ble magen min skikkelig oppblåst, skikkelig ubehagelig og tarmene beveger seg hele tiden, anner ikke hva jeg skal gjør. Har prøvd å masere magen, jogget rolig, for å få fart på den men hjelper ikke stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går kveld ble magen min skikkelig oppblåst, skikkelig ubehagelig og tarmene beveger seg hele tiden, anner ikke hva jeg skal gjør. Har prøvd å masere magen, jogget rolig, for å få fart på den men hjelper ikke stort.

Huffa, det hørtes ekkelt ut :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var man kommet til uke 13 :hjerte:

I følge babyverden er den lille nå 8,5 cm (full lengde) og 35 gram :)

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa, det hørtes ekkelt ut :/

Det er ikke noe godt, men er visst en del av symptomene, men håper snart det forsvinner.

Har ikke til uke 9 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede begynt å innredet barnerommet - i hodet mitt :)

Funnet en fin serie med kommode (som man kan kjøpe til stelleplate) og klesskap :) Serien heter Roomate fra Bohus :)

post-52998-0-57588900-1339409310_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...