Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det skal bli spennende både å se den lille og få vite kjønnet. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet til 10+5 og formen er laber, og dagene er lange og kjedelige.. Det er verdt det når barnet kommer ut, men akkurat nå frister det lite med flere graviditeter!

- Heldige de som merker lite til graviditeten!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker i morgen :hjerte: Og mot slutten av uken avtar risikoen for spontanabort og sjansen for kritiske avvik!! :)

Skal bli herlig å komme seg forbi den neste uka.. Kan senke skuldrene litt mer :) - Og det er da heller ikke hemmelig lengere :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt tidlig, men har begynt å tenke litt på navn. :) Funnet noen jeg liker godt, men vanskeligere å finne fine guttenavn synes jeg..

:babyjente: Jentenavn :babyjente:

- Emilie.

- Lotte.

- Mia.

- Amalie.

- Pernille.

- Amanda.

- Kaspara.

- Andrine.

- Marielle.

- Leah.

- Malin.

:babygutt: Guttenavn :babygutt:

- Emil.

- Tobias.

- Leander.

- Henrik.

- Fredrik.

- Jonas.

- Mathias.

- Sebastian.

Liker en rekke andre navn også, men de er allerede "oppbrukt" av nieser, nevøer og barna til fettere og kusiner! :)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss :) Ja, liker de navnene der :) Bare så dumt at samboeren min ikke er enig. Han vil at barnet skal hete Mia - enten det blir jente eller gutt virker det som. Han er sikker på at det blir jente - om det er for å beholde husfreden eller om det er fordi han er redd for å miste kontoret sitt - vet jeg ikke :)

Men har 2 ekstra soverom, det ene er i lilla og brukes som gjesterom, det andre er hvitt og brukes som kontor av min kjære. Så har sagt det at dersom det blir jente skal hun ha "lilla-rommet", men dersom det blir gutt skal han ha kontoret ditt til soverom. :)

Selv er jeg rimelig sikker på at det blir gutt, for HELE slekta til samboeren min er gutter/menn, alt av søsken, søskenbarn osv..

- Men drømmen er ei lita jente :babyjente: som jeg kan dulle og dalle med :rodmer:

Men så lenge barnet er frisk så er det det som er det viktigste, kjønn kommer egentlig i siste rekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Nå går det fremover her :)

Håper du klarear å nyte dagene litt, selv om de sikkert føles lange akkurat nå! Nå er det ikke lenge igjen til du kan "offentliggjøre" hemmeligheten deres, og det er jo deilig å kunne prate med flere om det!

Kos deg i pinsevarmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går da stadig framover, selv om det føles som tiden står stille! :)

Skal bli veldig godt når dette ikke er en hemmelighet lengere ja, har jo tross alt hatt "kyssesyka" i 4 uker nå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en utrolig koselig dag! :)

Ble hentet av mamma i ettermiddag, så drog vi på shopping og cafè :)

Etterpå farget hun håret mitt :) Brukte hårfarge uten amonakk, også tok jeg noe som var tilnærmet min egen hårfarge, så jeg slipper å farge det flere ganger under graviditeten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Paradise hotel- finalen over. Herregud, så glad jeg er over at det var Vida og Stian som vant! Kunne ikke blitt bedre! :duskedame:

Synes litt synd på Miguel da, som tapte på målstreken, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal vi på første kontroll til jordmor. Aner virkelig ikke hva som skjer der, siden jeg aldri har vært der før. :) Men det blir helt sikkert bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på første kontroll til jordmor. Aner virkelig ikke hva som skjer der, siden jeg aldri har vært der før. :) Men det blir helt sikkert bra! :)

Når du var hos legen på 2.svangerskapskontroll, altså uke 12, hadde du med urinprøve da?Jeg er nå snart 8 uker på vei, var hos legen forrige uke for å få bekreftet graviditeten samt at jeg måtte justere noen medisiner jeg går på, siden jeg kunne bruke de under svangerskapet. Skal på min 2.svangerskapskontroll 2.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Etter hva både jordmor og lege har fortalt så skal man ha med urinprøve på alle kontroller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var vi på svangerskapskontroll hos jordmor. Veldig glad for at jeg valgte oppfølging hos jordmor, for dette var noe heelt annet enn å være til legen. Utrolig koselig dame, men får dessverre ikke hatt henne i løpet av hele svangerskapet da hun snart skulle pensjoneres.

Fikk endel informasjon, snakket om mye forskjellig, før hun lurte på om vi hadde lyst å høre hjertelyden. - Og det ville vi! :)

- Og hun fant den på første forsøk!! :):hjerte: Var en veldig spesiell opplevelse å høre det lille hjertet slå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteslag :rodmer:

Måtte være en veldig spesiell opplevelse kan jeg tenke meg! :)

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa... Dette lever jeg lenge på :rodmer:

God helg til deg også :)

Å, håper jeg også får høre det når jeg skal på kontroll igjen den 2.juli, da er jeg 12 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...