Gå til innhold

- Lev på 70 kroner dagen eller jobb!


Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg blir skremt over hvor mange her inne som sitter med et så grusomt og forkvaklet menneskesyn. Jeg blir kvalm!

Skjønner dere ikke at det ofte er barn også involvert i dette? Synes det er utrolig at dere mener at disse barna skal vokse opp mer eller mindre uten noen form for velstand fordi foreldrene av en eller annen grunn ikke er i stand til å arbeide.

Det er ingen som er syk eller ufør frivillig.

Jeg synes dagens utbetalinger er en skam! Mens andre barn reiser til syden, drar på fotballkamper, kinoer, reiser til hytta og ut med båten, må barna av de syke og uføre som regel sitte hjemme med de samme klærne dag ut og dag inn. Mange av disse blir også mobbet.

Det er på tide at man viser respekt for disse menneskene også! Jeg mener det må innføres en minimumsutbetaling på 20.000,- pr. måned. Pluss et beløp, f.eks. 2.000,- ekstra pr. barn. Dette vil føre til at disse menneskene vil kunne leve gode liv, og barna får en helt annen ballast og sjansen for at de tar seg en skikkelig utdannelse og karriere, er mangedoblet. På sikt vil de da også betale tilbake opptil flere ganger de tilskuddene som hjalp dem i gang i livet.

Hvilken fantasiverden er det du lever i?

:skratte: men takk for en god latter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tungvindt hvis du kun skal tenke enkeltsaker og sammenligne de med din egen livssituasjon til en hver tid,

når dette er på et generelt grunnlag.

Satsen i 2011 var kr. 5 288 for enslig.

Jeg vil veldig gjerne vite hvordan du får dekket husleie, strømregning, klær, telefon, og andre utgifter ut fra den summen. Og særlig dersom du bor i Oslo. For den summen tror jeg vel ikke du finner en hybel en gang.

Det er jo nettopp derfor NAV har gått ut i media nå nylig og sagt at folk må bli flinkere til å flytte på seg.

Går man ikke på trygd får man selvsagt ikke råd til de samme godene de sommer jobber får, dette er ikke bare en selvfølge, men det er også helt riktig og rettferdig.

Og når man går på trygd så får man også finne seg i at man kanskje ikke har råd til å bo i dyre byer som feks. Oslo. Thats life, heldigvis!

De som hevder at trygdede fortjener like mye penger og goder som de som jobber får virkelig få opp øya - det er ikke riktig og det kommer heldigvis aldri til å skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er født lam eller på annen måte er så syk at vedkommende ikke kan arbeide fortjener ikke å ha det godt. Da fortjener den personen å sulte annen hver dag fordi den personen ikke har råd til nok mat hele uken, personen fortjener ikke å ha råd til tv eller til nye klær, nei, slike personer fortjener å lide for at de er født som de er født.

Stem FrP hvis du vil gi de svake en spark i ræva!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er født lam eller på annen måte er så syk at vedkommende ikke kan arbeide fortjener ikke å ha det godt. Da fortjener den personen å sulte annen hver dag fordi den personen ikke har råd til nok mat hele uken, personen fortjener ikke å ha råd til tv eller til nye klær, nei, slike personer fortjener å lide for at de er født som de er født.

Stem FrP hvis du vil gi de svake en spark i ræva!

Det er jo ikke de menneskene som denne tråden og Erna snakker om.

Kanskje du bør lese deg litt opp om saken før du svarer lille venn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er født lam eller på annen måte er så syk at vedkommende ikke kan arbeide fortjener ikke å ha det godt. Da fortjener den personen å sulte annen hver dag fordi den personen ikke har råd til nok mat hele uken, personen fortjener ikke å ha råd til tv eller til nye klær, nei, slike personer fortjener å lide for at de er født som de er født.

Stem FrP hvis du vil gi de svake en spark i ræva!

Godt å se at noen følger med ( absolutt ironi )

Saken handler om friske sosialhjelpsmottakere og forslagsstilleren var Erne Solberg fra Høyre .

Men men , man får benytte enhver mulighet til å drite seg ut med sin uvitenhet, ikke sant ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Finsch

Da gidder ikke jeg å jobbe i alle fall, da tjener jeg 1000 kr ekstra i mnd på å være i jobb, kan jo like godt leve på trygd da. Samboeren min vil faktisk gå opp i inntekt hvis dette hadde blitt gjennomført. Dette er faktisk det dummeste jeg har lest, det skal lønne seg å jobbe, det skal ikke lønne seg å være trygdet! De som er trygdet skal ha nok til å klare seg, ikke til å leve et bedre liv enn dem som jobber. Det skal ikke være et liv i luksus, det skal være et liv der de mest basale behov som tak over hodet og mat er dekket, ikke alt mulig annet.

Og forresten du, utdannelse er gratis i dette landet, så barn har lik mulighet for utdanning uavhengig av foreldrenes bakgrunn. Å få mer penger av staten gjør ikke at uføretrygdede følger opp barna sine bedre, og det er det som skille barn fra ressurssterke hjem og barn fra ressurssvake hjem, oppbacking fra foreldre. Den kan ikke kjøpes for penger. Det må en holdningendring til. Men hvordan skal du lære barna verdien av utdanning hvis du ikke jobber selv, men mottar med i tryd enn de som faktisk jobber? Går ikke det vet du, så der bommet du grovt.

Latterlig, heldigvis vil dette aldri skje.

Det skal ikke være bra å gå på trygd.

Og forøvrig så er utdannelse i norge GRATIS så det oppgulpet om at de ikke får en skikkelig utdanning uten foreldre som mottar masse penger sprøyt.

Om barn av trygdede foreldre får en god oppvekst og utdanning er foreldrenes ansvar, og dette kan ikke avskrives fordi de ikke mottar nok penger til å dra på ferier til utlandet som de andre barna i klassen gjør.

Foreldre som tenker som deg, burde verken motta trygd siden de er så utakknemlige, eller få barn, siden de tydeligvis ikke forstår hva som gir et barn gode fremtidsmuligheter.

Hallo?

Dette handler om å ha en god ballast i grunnskolen. Barn som blir mobbet og som sliter, har ofte store problemer med å fortsette utdannelsen på vgs og evt. høyskole/universitet.

Men jeg konstaterer jo at dere mener at det er helt ok at barna må betale prisen for dette. Tipper pipa hadde fått en annen lyd om deres barn gjennom en hel oppvekst hadde måttet være vitne til at alle klassekameratene hadde reist til syden hvert år, hadde tilgang på hytte og reiser for øvrig. Hadde dere synes det var ok å se øynene til dine barn når han fikk en genser til jul, mens hans kamerater fikk playstaion og snowboard?

Det er så "#¤"%¤% lett å sitte på sin høye hest og fordømme andre mennesker som dere gjør, og dere aner ikke hva dette handler om!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo?

Dette handler om å ha en god ballast i grunnskolen. Barn som blir mobbet og som sliter, har ofte store problemer med å fortsette utdannelsen på vgs og evt. høyskole/universitet.

Men jeg konstaterer jo at dere mener at det er helt ok at barna må betale prisen for dette. Tipper pipa hadde fått en annen lyd om deres barn gjennom en hel oppvekst hadde måttet være vitne til at alle klassekameratene hadde reist til syden hvert år, hadde tilgang på hytte og reiser for øvrig. Hadde dere synes det var ok å se øynene til dine barn når han fikk en genser til jul, mens hans kamerater fikk playstaion og snowboard?

Det er så "#¤"%¤% lett å sitte på sin høye hest og fordømme andre mennesker som dere gjør, og dere aner ikke hva dette handler om!

Da får man heller la være å få barn.

Det er forøvrig ikke slik at flesteparten av barn i norge får playstation og snowboard til jul.æ

Nå må du innse realiteten - kan man ikke skape det man selv mener er en verdig fremtid for et barn, så får man la være å få barn. Barn er ingen menneskerett, det er ei heller penger eller materielle goder.

Jeg tror du bør skjerpe deg litt og innse at barn betaler prisen fordi foreldrene ikke lærer dem opp til at man ikke måler velykkethet i penger. Man kan fint være flotte foreldre som oppdrar fantastiske barn som fullfører skole til tross for at de ikke hadde merkeklær eller fikk dyre gaver til bursdag/jul - men du er nærmest som de aller rikeste: det er kun dette som gjelder - noe du overfører på dine barn OG DET ER KUN DERFOR DE FØLER SEG LIKE MINDREVERDIGE SOM DU TYDELIGVIS GJØR!!

Jobb med deg selv - det er tydelig at du måler lykke i penger - og det er verken lurt for rik eller fattig, trygdet eller i jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man går på trygd så får man også finne seg i at man kanskje ikke har råd til å bo i dyre byer som feks. Oslo. Thats life, heldigvis!

De som hevder at trygdede fortjener like mye penger og goder som de som jobber får virkelig få opp øya - det er ikke riktig og det kommer heldigvis aldri til å skje :)

Det er jo ikke de menneskene som denne tråden og Erna snakker om.

Kanskje du bør lese deg litt opp om saken før du svarer lille venn? :)

Kanskje du burde det, lille venn? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man går på trygd så får man også finne seg i at man kanskje ikke har råd til å bo i dyre byer som feks. Oslo. Thats life, heldigvis!

De som hevder at trygdede fortjener like mye penger og goder som de som jobber får virkelig få opp øya - det er ikke riktig og det kommer heldigvis aldri til å skje :)

Godt å se at noen følger med ( absolutt ironi )

Ja, det er endelig godt å se at "noen" følger med.

Ta fra de fattige og gi til de rike, i ekte Hood Robin-stil. Ikke sant?

Stem FrP for å ta fra de fattige for at de rike skal få bedre råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo?

Dette handler om å ha en god ballast i grunnskolen. Barn som blir mobbet og som sliter, har ofte store problemer med å fortsette utdannelsen på vgs og evt. høyskole/universitet.

Men jeg konstaterer jo at dere mener at det er helt ok at barna må betale prisen for dette. Tipper pipa hadde fått en annen lyd om deres barn gjennom en hel oppvekst hadde måttet være vitne til at alle klassekameratene hadde reist til syden hvert år, hadde tilgang på hytte og reiser for øvrig. Hadde dere synes det var ok å se øynene til dine barn når han fikk en genser til jul, mens hans kamerater fikk playstaion og snowboard?

Det er så "#¤"%¤% lett å sitte på sin høye hest og fordømme andre mennesker som dere gjør, og dere aner ikke hva dette handler om!

Denne saken handler om sosialhjelp. Det bør være en kortvarig støtte. Er det noe galt, fysisk eller psykisk, må man ha annen type hjelp.

Barn som ikke får det samme som vennene ? Hmmm, tja , de har kanskje en forelder eller to tilgjengelig hele døgnet. Det er da en stor verdi det og ?

Reiser og dyre leker ( til voksne og barn ) er noe som kommer etter nødvendige ting. De fleste i norge sparer til dette, det er ikke sånn at man bare reiser når man får lønning ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde det, lille venn? :)

Lille venn, dette er to forskjellige ABere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er endelig godt å se at "noen" følger med.

Ta fra de fattige og gi til de rike, i ekte Hood Robin-stil. Ikke sant?

Stem FrP for å ta fra de fattige for at de rike skal få bedre råd!

Det er ikke vår politikk nei , hadde du lest programmet hadde du visst det.

Kanskje du skulle lese Robin Hood om igjen og , du har visst ikke skjønt den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vår politikk nei , hadde du lest programmet hadde du visst det.

Kanskje du skulle lese Robin Hood om igjen og , du har visst ikke skjønt den heller.

FrP har programfestet lik pensjon til alle. Uførepensjonister skal få like pensjon uavhengig av hva de tidligere har tjent. I dag varierer uførepensjonen fra ca 143.000 til 246.000 kr. FrP ønsker å redusere antallet uføretrygdede. Det skal lønne seg å jobbe, sier Siv. Derfor vil hun kutte pensjonen til titusener av norsk pensjonister.

http://sv.no/SV-der-du-bor/Vestfold/Nyheter/Hvor-mye-mindre-trygd-skal-folk-fa

*host* *kremt*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

....

Skjønner dere ikke at det ofte er barn også involvert i dette? Synes det er utrolig at dere mener at disse barna skal vokse opp mer eller mindre uten noen form for velstand fordi foreldrene av en eller annen grunn ikke er i stand til å arbeide.

Det er ingen som er syk eller ufør frivillig.

Jeg synes dagens utbetalinger er en skam! Mens andre barn reiser til syden, drar på fotballkamper, kinoer, reiser til hytta og ut med båten, må barna av de syke og uføre som regel sitte hjemme med de samme klærne dag ut og dag inn. Mange av disse blir også mobbet.

...

Å, herregud, jeg blir kvalm av å lese dette. For det første, det å skyve foran seg barn i alle saker minner meg veldig på asyl-debatten. Ja, av og til er barn involvert, men det er ikke slik at alle barn har rett til tur til syden, hytte eller båt eller til å med å bo i et av verdens rikeste land. Hallo, hvilken verden lever du i? :lete:

Nei, kanskje det er ingen som blir syk frivillig (med mindre man bevisst har usunn livsstil), men det er mange som blir uføre frivillig. Du skjønner at det er snakk om late-som-syke mennesker som klarer å lure seg fram til ufør status.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP har programfestet lik pensjon til alle. Uførepensjonister skal få like pensjon uavhengig av hva de tidligere har tjent. I dag varierer uførepensjonen fra ca 143.000 til 246.000 kr. FrP ønsker å redusere antallet uføretrygdede. Det skal lønne seg å jobbe, sier Siv. Derfor vil hun kutte pensjonen til titusener av norsk pensjonister.

http://sv.no/SV-der-du-bor/Vestfold/Nyheter/Hvor-mye-mindre-trygd-skal-folk-fa

*host* *kremt*

Herreguuud ......filtrert gjennom SV , virkelig.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir skremt over hvor mange her inne som sitter med et så grusomt og forkvaklet menneskesyn. Jeg blir kvalm!

Skjønner dere ikke at det ofte er barn også involvert i dette? Synes det er utrolig at dere mener at disse barna skal vokse opp mer eller mindre uten noen form for velstand fordi foreldrene av en eller annen grunn ikke er i stand til å arbeide.

Det er ingen som er syk eller ufør frivillig.

Jeg synes dagens utbetalinger er en skam! Mens andre barn reiser til syden, drar på fotballkamper, kinoer, reiser til hytta og ut med båten, må barna av de syke og uføre som regel sitte hjemme med de samme klærne dag ut og dag inn. Mange av disse blir også mobbet.

Det er på tide at man viser respekt for disse menneskene også! Jeg mener det må innføres en minimumsutbetaling på 20.000,- pr. måned. Pluss et beløp, f.eks. 2.000,- ekstra pr. barn. Dette vil føre til at disse menneskene vil kunne leve gode liv, og barna får en helt annen ballast og sjansen for at de tar seg en skikkelig utdannelse og karriere, er mangedoblet. På sikt vil de da også betale tilbake opptil flere ganger de tilskuddene som hjalp dem i gang i livet.

Jeg synes dette er for dårlig og kan komme med et bedre forslag; Gi dem 40.000,- utbetalt + 4000,- per barn!

At ingen er syke eller uføre frivillig har du nok rett i, men at en god del frivillig holder seg utenfor arbeidslivet er det liten tvil om og dess bedre godene blir jo flere vil dette bli.

Og hvis du ikke ante det, så var det første jeg skrev ironi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari presses over på trygd

Med en enkel operasjon til 20 000 kroner kunne Kari Skarpsno (51) kommet seg tilbake på jobb. Nå risikerer hun å bli uføretrygdet.

John Alvheim (Frp), leder for Stortingets sosialkomité , angrer på at han var med på å kutte ordningen med frikjøp av helsetjenester.

- Vi gjorde en feil og det vil koste oss over 90 millioner i året, sier han.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/26/438414.html

FrP - presser folk over på trygd. Og så vil de ta trygden fra dem. Lure FrP er så lure at de lurer seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen med varige sykdommer hvor det ikke finnes behandling får ikke uføretrygd, mens andre med sykdommer som kan lett repareres blir presset ut i uføretrygd.

Det er vel på dette området systemet må bli bedre på først og fremst

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amazed

Karma er dårlige planleggeres unnskyldning. Vi som kan planleggingens kunst, og er oppgående og motivert til å skaffe oss penger, kommer aldri til å slite med karma. Jobb hardt, se muligheter, planlegg fremover, forsikre deg og spar penger. Så er du sikret for fremtiden :)

(Men selvfølgelig, etter å ha vært noen år på forumet der folk ikke klarer å tolke om de må betale eller få igjen skatt, og der man deler info om hvordan man skal bli lengst mulig sykemeldt og tune ut mest mulig penger av nav, så forstår jeg jo at jeg og Drizzt er i et mindretall her på KG.)

Hmm, jeg har jobbet i 30 år, har fått diagnosen leddgikt - ganske langt fremskreden før jeg fikk diagnosen fordi jeg hadde holdningen at noen vondter må man tåle. Jeg kommer til å bli uføretrygdet før jeg går av med pensjon. Har ikke vært sykmeldt - ennå, har fortsatt den holdningen at noen vondter må jeg tåle og nå vet jeg hvorfor jeg har vondtene mine.

Er det karma? Er det dårlig planlegging?

Det er ganske arrogant å tro at fordi man har jobbet hardt, har forsikringene i orden, spart penger og planlagt så er man sikret at man er frisk livet ut. Det er ingen garantier for det skjønner du. Min fetter som aldri har røykt fikk lungekreft, måtte fjerne lungen og har fortsatt to år etter ikke klart å komme seg tilbake til jobb, men det er kanskje karma det også?

Men nå handlet ikke tråden om de som er syke, men om de som ikke er det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...