Gå til innhold

hvorfor er det så mange som ikke tror på healing, spåing, spøkelser, osv.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er selvsagt rent oppspinn. Hvis noen hadde klart å finne noe som kurerte forkjølelse øyeblikkelig så ville de (og bedriften de jobbet for) ha blitt ekstremt rike.

Det er ikke oppspinn eller tull, men du kan synse så mye du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke oppspinn eller tull, men du kan synse så mye du vil.

Du er utrolig god til å være skeptisk til påstander som er negative til healing og den slags. Hadde du bare vært halvparten så skeptisk til konspirasjonsteoretikere og påstander om healing...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig god til å være skeptisk til påstander som er negative til healing og den slags. Hadde du bare vært halvparten så skeptisk til konspirasjonsteoretikere og påstander om healing...

Jeg tror på ting jeg opplever selv, enkelt og greit, og det dere kaller konspirasjonsteorier, er ting jeg har lært av leger, sykepleiere, psykiatere og folk som forsker på medisin.

Jeg er ikke veldig overtroisk, og den eneste grunnen til at jeg tror på healing, er fordi jeg kan det selv, uten å ha tatt noen kurs eller lest om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på ting jeg opplever selv, enkelt og greit, og det dere kaller konspirasjonsteorier, er ting jeg har lært av leger, sykepleiere, psykiatere og folk som forsker på medisin.

Men du er altså særdeles selektiv når du velger personene du vil lære av. Grundige forskningsrapporter som motsier det du ønsker å tro forkaster du, mens hører du noe som passer med det du ønsker å tro fra en eller annen person så stoler du på det uten å sjekke andre kilder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig overtroisk, og den eneste grunnen til at jeg tror på healing, er fordi jeg kan det selv, uten å ha tatt noen kurs eller lest om det.

Da anbefaler jeg deg å stille opp til intervju, undersøkelser og testing, slik vi kan lære resten av verdens befolkning hvordan man helbreder mennesker uten bruk av medisin og operasjoner.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er altså særdeles selektiv når du velger personene du vil lære av.

Er det selektivt å velge å høre på leger, sykepleiere, psykitare, og folk som jobber med å lage medisiner, når det kommer til medisinindustrien? :klo:

Hvem syns du jeg heller skal høre på da? Fremmede mennesker på internett?

Grundige forskningsrapporter som motsier det du ønsker å tro forkaster du,

Forskning om hva da? Forskning på hva som feks skjer når jeg bruker healing på venner som har heroinabstinenser, eller forskning som viser at det ikke er noe korrupt med legemiddelindustrien?

mens hører du noe som passer med det du ønsker å tro fra en eller annen person så stoler du på det uten å sjekke andre kilder.

"Fra en eller annen person" :gjeiper:

Er det sånn du tolker "det dere kaller konspirasjonsteorier, er ting jeg har lært av leger, sykepleiere, psykiatere og folk som forsker på medisin"? At det er info jeg bare har fått fra en eller annen tilfeldig person? Er du ikke enig i at fremmede personer jeg har skrevet ett innlegg med på nettet, kvalifiserer litt mer som "en eller annen person"?

Som med alle andre mennesker, har jeg lettere for å tro på ting jeg i utgangspunktet er enig i. Det er et velkjent, psykologisk fenomen, som ingen kan heve seg over.

Da anbefaler jeg deg å stille opp til intervju, undersøkelser og testing, slik vi kan lære resten av verdens befolkning hvordan man helbreder mennesker uten bruk av medisin og operasjoner.

Jeg har aldri skrevet at jeg kan helbrede mennesker som trenger medisiner eller operasjoner. Hvor leste du det?

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke veldig overtroisk, og den eneste grunnen til at jeg tror på healing, er fordi jeg kan det selv, uten å ha tatt noen kurs eller lest om det.

Du sier her at du kan healing. Hva legger du i ordet "healing", om det ikke er som en erstatning for medisinsk tilsyn?

Hva er det din Healing er til nytte for?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier her at du kan healing. Hva legger du i ordet "healing", om det ikke er som en erstatning for medisinsk tilsyn?

Hva er det din Healing er til nytte for?

Som jeg skrev, bruker jeg det for eksempel på venner som har heroinabstinenser, for at de skal slippe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaklig brukes det Metadon, Subutex eller Suboxone til heroinabstinenser, men det har også vært forsøkt med Naloxon som har gitt gode resultater.

Du tar dermed over for medisinen som de ellers bruker til heroinabstinenser.

Uansett. Kan ikke du lære bort dine teknikker, slik flere med heroinabstinenser slipper å bruke medisiner? Hva med å ta kontakt med Helse-Norge, og spørre om du kan få lære bort? Det finnes massevis av mennesker i de miljøene her som er kjempeinteresserte i hvordan du kan løse slike problemer som de må ty til medisiner for å fikse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaklig brukes det Metadon, Subutex eller Suboxone til heroinabstinenser, men det har også vært forsøkt med Naloxon som har gitt gode resultater.

Det er medisiner de bruker for mennesker som er i behandling. Det er ikke medisin mot absitenser på den måten at man får den på resept, og kan ha den i bakhånd om man skulle bli abstinent.

Du tar dermed over for medisinen som de ellers bruker til heroinabstinenser.

Dette er ikke mennesker som kommer til meg som et alternativ til rusbehandling, så jeg tar ikke over noe som helst.

Uansett. Kan ikke du lære bort dine teknikker, slik flere med heroinabstinenser slipper å bruke medisiner?

Hvordan tenker du at jeg skal gjøre dette da? På samme måte som at jeg skulle lært bort hvordan jeg beveger beinet mitt? Beinet mitt beveger seg når jeg vil at jeg skal bevege seg. Utover det, aner jeg ikke hva som egentlig skjer... Samme med healingen.

Hva med å ta kontakt med Helse-Norge, og spørre om du kan få lære bort?

Igjen... Jeg veit ikke hvordan det fungerer, på samme måte som at jeg ikke veit hvordan jeg beveger kroppen min. Den beveger seg når jeg vil at den skal gjøre det.

Det finnes massevis av mennesker i de miljøene her som er kjempeinteresserte i hvordan du kan løse slike problemer som de må ty til medisiner for å fikse.

Du veit jo ingen ting om hvordan dette fungerer for meg, eller de rundt meg, så sånne useriøse forslag som det der, blir veldig kontekstløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hvordan det fungerer nei, det er jo typisk. Snåsamannen vet vel egentlig ikke hvordan det fungerer heller.

Men heldigvis har vi både sensorer og kamera og alle andre typer mekaniske og elektroniske duppeditter som kan måle så og si alt vi ønsker. Om du stilte opp til en slik undersøkelse, sammens med en som sliter, kunne man kanskje funnet ut hva det var som skjedde? Og den kunnskapen kunne man tatt med seg videre til andre typer behandlingsmetoder.

Hvis du vil at folk skal tro på healing, så må du være villig til å bevise det også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er altfor vant med "normal" legebehandling,

jeg tror absolutt alternativ medisin og alternativ behandling kan fungerer vel så bra...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hvordan det fungerer nei, det er jo typisk. Snåsamannen vet vel egentlig ikke hvordan det fungerer heller.

Du regna med at man bare skal forstå det sånn helt uten videre du da, eller?

Men heldigvis har vi både sensorer og kamera og alle andre typer mekaniske og elektroniske duppeditter som kan måle så og si alt vi ønsker. Om du stilte opp til en slik undersøkelse, sammens med en som sliter, kunne man kanskje funnet ut hva det var som skjedde? Og den kunnskapen kunne man tatt med seg videre til andre typer behandlingsmetoder.

Det har du rett i, så det hadde sikkert gått an å prøve å måle noe ved hjelp av sånt. Det er ganske mye som skjer med meg når jeg holder på sånn. Jeg blir dårlig, får angst, og pulsen går opp i 160.

Det er jo ting som til og med kan måles uten noe særlig instrumenter.

Hvis du vil at folk skal tro på healing, så må du være villig til å bevise det også.

Hvorfor tror du jeg vil det? Jeg bryr meg ikke noe om hva folk tror, mener, og veit om verden rundt seg, og jeg har aldri prøvd å overbevise verken deg eller noen andre om at dette funker. Jeg har bare forklart hvorfor jeg tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er altfor vant med "normal" legebehandling,

jeg tror absolutt alternativ medisin og alternativ behandling kan fungerer vel så bra...

Kan du komme med eksempler på hvor alternativ medisin og alternativ behandling har fungert bedre enn tradisjonell medisin og behandling?

Steve Jobs succumbs to Alternative Medicine

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du regna med at man bare skal forstå det sånn helt uten videre du da, eller?

Nei, men veldig mange som driver med "healing" sier de vet nøyaktig hva de gjør.

Det har du rett i, så det hadde sikkert gått an å prøve å måle noe ved hjelp av sånt. Det er ganske mye som skjer med meg når jeg holder på sånn. Jeg blir dårlig, får angst, og pulsen går opp i 160.

Det er jo ting som til og med kan måles uten noe særlig instrumenter.

Absolutt, det er ting som er lett å måle. Ta kontakt med noen innenfor dette miljøet, og få avtalt et møte og undersøkelse. Kanskje du revolusjonerer behandling av avhengige?

Hvorfor tror du jeg vil det? Jeg bryr meg ikke noe om hva folk tror, mener, og veit om verden rundt seg, og jeg har aldri prøvd å overbevise verken deg eller noen andre om at dette funker. Jeg har bare forklart hvorfor jeg tror på det.

Hvorfor ikke? Kunnskap er med på å få verden vår fremover, så hvorfor ikke bidra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men veldig mange som driver med "healing" sier de vet nøyaktig hva de gjør.

Sånn sett, ja.

Nei, jeg tror at hvis folk sier de veit akkurat hva de gjør og hva som skjer når de holder på med sånt, er de bare fulle av piss.

For å vite ting om verden, er man fullstendig avhengig av forskning, og som vi begge veit, finnes de ikke akkurat mye som viser at det her faktisk virker... Hvor de har tatt sin kunnskap fra, kan jeg ikke begripe.

Absolutt, det er ting som er lett å måle. Ta kontakt med noen innenfor dette miljøet, og få avtalt et møte og undersøkelse. Kanskje du revolusjonerer behandling av avhengige?

Jeg kan høre med legen min, neste gang jeg har time, og se om det går an å få gjort noe sånt. Det hadde jo vært ganske kult hvis de så at det skjedde noe... Tviler på at det kommer til å revolusjonere noe som helst, men det er jo uansett morsomt å få sjekka det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke oppspinn eller tull, men du kan synse så mye du vil.

Du tror altså at et legemiddelselskap ikke ønsker å tjene ekstreme mengder penger samtidig som de tvinger konkurrenter ut av markedet og får noe ekstremt med ære, berømmelse og god PR?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror altså at et legemiddelselskap ikke ønsker å tjene ekstreme mengder penger samtidig som de tvinger konkurrenter ut av markedet og får noe ekstremt med ære, berømmelse og god PR?

Nei, jeg tror selvfølgelug at de vil tape penger og gå konkurs, så de kan få gratis penger hos nav!

Enten ordla jeg meg dårlig, eller så leser ikke folk det jeg skriver... De sa det lå mer penger i å selge midler som behandler over tid( da må folk kjøpe mer), på sånne sykdommer som ikke er farlige.

Arbeidet hans blei tatt fra han, så han kunne ikke bruke det som referanse til å søke jobb i en annen bedrift, som eventuelt hadde hatt et annet syn på dette.

Det er rimelig naivt å ikke tro på at sånt som dette skjer i verden. Det er nok av mennesker og bedrifter som bryr seg mer om penger, enn de bryr seg om deg og ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror selvfølgelug at de vil tape penger og gå konkurs, så de kan få gratis penger hos nav!

Enten ordla jeg meg dårlig, eller så leser ikke folk det jeg skriver... De sa det lå mer penger i å selge midler som behandler over tid( da må folk kjøpe mer), på sånne sykdommer som ikke er farlige.

Arbeidet hans blei tatt fra han, så han kunne ikke bruke det som referanse til å søke jobb i en annen bedrift, som eventuelt hadde hatt et annet syn på dette.

Det er rimelig naivt å ikke tro på at sånt som dette skjer i verden. Det er nok av mennesker og bedrifter som bryr seg mer om penger, enn de bryr seg om deg og ditt liv.

Hva slags midler behandler folk for forkjølelse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva slags midler behandler folk for forkjølelse?

Jeg forstår ikke hvorfor du spør om det. Hva pleier folk å kjøpe når de er tette i nesa og hoster osv? Nesespray, hostesaft og sånne ting som lindrer symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...