Gå til innhold

hvorfor er det så mange som ikke tror på healing, spåing, spøkelser, osv.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg snakker ikke om å ikke ha nok serotonin... Jeg snakker om at man ikke har nok reseptorer til å ta dem imot, og det er utelukkende genetisk betinget.

Men du forsto jo ikke grunnlaget jeg skisserte.

Og selvfølgelig kan det ha ingen, eller negativ effekt på noen, på samme måte som at enkelte mennesker har negativ effekt av pollen eller til og med animalsk protein. Sånt skjer fordi kroppene våre varierer fra individ til individ.

Bivirkninger er ting folk kan oppleve, men igjen har det noe med at mennesker er forskjellig, og håndterer visse stoffer forskjellig.

Det du beskriver som et mareritt av bivirkninger, er noe de aller fleste aldri vil oppleve.

Antideprisiva kan være vanskelig å slutte på, men igjen, dette gjelder bare for noen.

Akkurat som med healing og alternativ behandling, det er ikke alle det fungerer på.

Årsaken til hudsykdommen min, var at jeg er alt for varm. Verken medisin eller healing kan gjøre noe med det, fordi det er genetisk betinget.

Healing kunne ikke gjøre noe som helst, men medisinene fiksa det på litt over en uke, uten en eneste bivirkning.

Det finnes overhodet ingen i familien til min venn som har lidd av depresjon, og han er et slikt tilfelle du kommer med. Han er dødssyk pga depresjon, og overhodet ingenting av medisiner/behandlinger ahr hjulpet, tvert i mot har han blitt verre på flere plan. På sykehuset får han ikke akkurat servert helsekost. Aspartam, transfett, ja i grunn ting som motarbeider alt. Ingen medisiner er uten bivirkninger. Medisiner bidrar til å bl.a skape ubalanse i tarmen, og over tid, vil dette kunne føre til annen sykdom. Bivirkninger er ikke nødvendigvis umiddelbart.

Hva er vitsen med antidepressiva når det i så stor grad er placebo likvel, hvorfor ikke gi pasienter noe helt uskadelig?

Jeg snakker jo ikke om healing, jeg snakker om kosthold. Kosthold er det mest undervurderte som skader/helbreder kroppene våre. Kroppstemperatur kan jo også reguleres med f.eks akupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes overhodet ingen i familien til min venn som har lidd av depresjon, og han er et slikt tilfelle du kommer med. Han er dødssyk pga depresjon, og overhodet ingenting av medisiner/behandlinger ahr hjulpet, tvert i mot har han blitt verre på flere plan.

Det er ikke alltid man veit hvordan man skal behandle folk som er syke, og som sagt er det ikke alle som har noe god effekt av medisinene vi har idag... Jeg forstår ikke hvorfor du nevner dette som et poeng i din favør, da verken kosthold eller alternative behandlinger kan trylle fram nye og bedre reseptorer til denne fyren.

På sykehuset får han ikke akkurat servert helsekost. Aspartam, transfett, ja i grunn ting som motarbeider alt. Ingen medisiner er uten bivirkninger.

Man kan helt fint be om å få annen mat, når man er pasient. Dette gjør jeg hver eneste gang jeg er på sykehus, og det er aldri et problem.

Medisiner bidrar til å bl.a skape ubalanse i tarmen, og over tid, vil dette kunne føre til annen sykdom. Bivirkninger er ikke nødvendigvis umiddelbart.

Bivirkninger er ikke nødvendigvis umiddelbare, men de er ikke nødvendigvis et problem heller. Mange mennesker opplever ikke bivirkninger av sine medisiner.

Hva er vitsen med antidepressiva når det i så stor grad er placebo likvel, hvorfor ikke gi pasienter noe helt uskadelig?

Kan du finne fram noen studier som viser at antideprisiva stort sett er placebo? Det høres veldig rart ut, siden det er en veldig lav prosentandel av befolkning som har noe "nytte" av placeboeffekten... Også er det jo sånn at antideprisiva faktisk inneholder virkestoffer, som beviselig har en effekt på kroppen.

Jeg snakker jo ikke om healing, jeg snakker om kosthold. Kosthold er det mest undervurderte som skader/helbreder kroppene våre. Kroppstemperatur kan jo også reguleres med f.eks akupunktur.

Det er klart kosthold har ekstremt mye å si på helsa, men samtidig er det på ingen måte noen mirakelkur. Man kan bli syk selv om man spiser skikkelig mat, og da er det ganske greit at man kan få medisiner, så man eventuelt slipper å dø.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid man veit hvordan man skal behandle folk som er syke, og som sagt er det ikke alle som har noe god effekt av medisinene vi har idag... Jeg forstår ikke hvorfor du nevner dette som et poeng i din favør, da verken kosthold eller alternative behandlinger kan trylle fram nye og bedre reseptorer til denne fyren.

Man kan helt fint be om å få annen mat, når man er pasient. Dette gjør jeg hver eneste gang jeg er på sykehus, og det er aldri et problem.

Bivirkninger er ikke nødvendigvis umiddelbare, men de er ikke nødvendigvis et problem heller. Mange mennesker opplever ikke bivirkninger av sine medisiner.

Kan du finne fram noen studier som viser at antideprisiva stort sett er placebo? Det høres veldig rart ut, siden det er en veldig lav prosentandel av befolkning som har noe "nytte" av placeboeffekten... Også er det jo sånn at antideprisiva faktisk inneholder virkestoffer, som beviselig har en effekt på kroppen.

Det er klart kosthold har ekstremt mye å si på helsa, men samtidig er det på ingen måte noen mirakelkur. Man kan bli syk selv om man spiser skikkelig mat, og da er det ganske greit at man kan få medisiner, så man eventuelt slipper å dø.

Helsevesenet bruker i all hovedsak medisiner for å behandle syke mennesker. Når man er alvorlig deprimert så klarer man ikke forstå at man trenger å spise sunn mat. Poenget mitt er at helsevesenet, som burde ha fokus på helse, ikke skal servere søppel. Man skal ikke trenge å be om å få sunn mat når man er på sykehus. Dt er bare for idiotisk.

Jeg linket opp dokumentasjon i forhold til placebo lenger oppe i tråden. Stemmer bra med hvorfor de som virkelig er alvorlig syke av depresjon ikke responderer særlig. Antidepressiva blir kastet etter folk, i de aller fleste tilfeller helt unødvendig, men som en enkel løsning. Jeg har fått kastet det etter meg 3 ganger. 2 ganger ved annen sykdom, fordi legen mente jeg sikkert måtte være deprimert av å være alvorlig syk. 1 gang var jeg faktisk deprimert (langt fra alvorlig), og siden jeg ikke hadde hatt bedring etter bare 2 uker, så ville legen sette meg på antidepressiva. Galskap, jeg takket selvsagt nei.

Spørsmålet er hva som er skikkelig mat, og noen har intoleranser som man nødvendigvis ikke merker noe til, og dette blir aldri fanget opp ved kliniske tester.

Jeg snakker ikke om å spise en kvast med brokkoli når man ligger på siste stadie av kreft her, jeg snakker generellt. Man bør være langt mer optatt av forebygging også, fremfor å vente til man blir syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg er skeptisk til healing og homeopati, men holder døra åpen for at det kanskje er noe i det og at det i så fall kan forklares uten at en trenger å ignorere fysikkens lover.

Spøkelser og spåing tror jeg definitivt ikke noe på.

Har dog en del andre ting jeg tror på som jeg ikke har noe emprisik grunnlag for å tro på: Tror f.eks. på intelligent liv andre steder i verdensrommet, tror på en høyere bevissthet enn min egen og innehar også en politisk overbevisning. Ingenting av dette kan jeg underbygge empirisk. Det er derfor det kalles "tro" og ikke "viten".

Dersom homeopati skal virke så må de fysiske lovene oppheves. I følge homeopater kan vann huske, i og med at det faktisk ikke er et eneste molekyl av det "aktive" stoffet i vannet de selger til folk. "Medesinen" består altså av rent vann, eller rent vann dryppet på en sukkerkule. Når man konfronterer en homeopat med dette faktumet er forklaringen deres at vann har hukommelse.. At et vannmolekyl kan huske er ikke forenelig med de fysiske lover. Heldigvis, jeg vil helst ikke at vannet jeg drikker skal huske at det har vært kloakk en gang.

Jeg skjønte veldig godt hva du skrev. Problemet med medisinsk behandling, er at den aldri kommer uten bivirkninger, i noen tilfeller alvorlig grad, og den tar aldri vekk årsaken til sykdommen. Det er symptomletting. Det er jo det alternativ behandling dreier seg om, årsaksbehandling, ikke symptomletting.

Dette er ren og skjær løgn som du liker å gjenta til det kjedsommelige. Cellegift dreper kreftceller, ÅRSAKEN til kreft. Penicillin dreper bakterier, ÅRSAKEN til infeksjoner. Kirurgi erstatter eller åpner fortettede blodkar, ÅRSAKEN til blodpropp og infarkt. Laserkirurgi reparerer feil på øyet, ÅRSAKEN til synsfeil. Og før du kommer og påstår at leger ikke foreskriver kostholdsendringer og sunn livsstil: de GJØR det. Hele tiden. Hver dag. Sunn mat laget fra bunnen er ikke noe alternativt, det er noe konvensjonell medisin har vært enig om i lang tid.

Alternativ behandling heter alternativ for en grunn, nettopp den grunnen at den virker veldig bra på enkeltmennesker av og til og i veldig få tilfeller, som på deg. Men metoder som bare virker litt tilfeldig, av og til, kun på noen få personer, og aldri i en kontrollert studie forblir alternativ. Og uansett hva du personlig har opplevd så endrer ikke det på fakta: nemlig at de metodene du prater om ikke virker bedre enn placebo i kontrollerte studier.

Men, for all del, om du brekker en fot så kan du alltids gå for en runde detox-kaktus-oppkok med konglefrø, det har sikkert virket for en enkelt person en gang og er sikkert derfor mye bedre enn gips. Gips klør jo og har all mulige fæle bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ren og skjær løgn som du liker å gjenta til det kjedsommelige. Cellegift dreper kreftceller, ÅRSAKEN til kreft. Penicillin dreper bakterier, ÅRSAKEN til infeksjoner. Kirurgi erstatter eller åpner fortettede blodkar, ÅRSAKEN til blodpropp og infarkt. Laserkirurgi reparerer feil på øyet, ÅRSAKEN til synsfeil. Og før du kommer og påstår at leger ikke foreskriver kostholdsendringer og sunn livsstil: de GJØR det. Hele tiden. Hver dag. Sunn mat laget fra bunnen er ikke noe alternativt, det er noe konvensjonell medisin har vært enig om i lang tid.

Alternativ behandling heter alternativ for en grunn, nettopp den grunnen at den virker veldig bra på enkeltmennesker av og til og i veldig få tilfeller, som på deg. Men metoder som bare virker litt tilfeldig, av og til, kun på noen få personer, og aldri i en kontrollert studie forblir alternativ. Og uansett hva du personlig har opplevd så endrer ikke det på fakta: nemlig at de metodene du prater om ikke virker bedre enn placebo i kontrollerte studier.

Men, for all del, om du brekker en fot så kan du alltids gå for en runde detox-kaktus-oppkok med konglefrø, det har sikkert virket for en enkelt person en gang og er sikkert derfor mye bedre enn gips. Gips klør jo og har all mulige fæle bivirkninger.

Spørsmålet er hvorfor kreftceller oppstår, hvorfor infeksjoner oppstår. Å påstå at cellegift eller antibiotika kommer uten bivirkninger og senskader vitner om totalt uvitenhet. Hvis cellegift virkelig kurerte kreft, så skulle det ikke vært mulig å for en en pasient å få samme type kreft igjen. Likevel skjer dette, så ÅRSAKEN til kreft har absolutt ikke blit kurert. Du har kanskje fått med deg at parabener er kreftfremkallende, det har derfor vært stort fokus på å fjerne dette i kremer. Vet du hva sårsalven som brukes etter strålebehandling for kreftpasienter inneholder godt med? Parabener!

Herregud menneske, jeg snakker om medisinsk behandling i forhold til sykdom, ikke skader. Gå gjennom en ordentlig detox i et halvtårs tid du, så kan du gjerne uttale deg placebo etterpå.

Antall nye tilfeller av alvorlig og kronisk sykdom eksploderer årlig, det er skremmende tall som bare øker og øker. Samtidig har pillekonsumet vårt aldri vært høyere, og folk hiver innpå med halvfabrikat og en halvkilo smågodt i helgene. Men nei det har så klart ingen sammenheng.

Alternativt vil alltid være alternativt fordi legemiddelindustrien ikke tjener penger på det.

Endret av 2shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 26 000 får kreft årlig

- ca 265 000 har diabetes, hvorav ca 25 000 har type 1

- Bruken av ADHD medisin er eksplosiv, for få år siden var det nesten 30 000 nordmenn som tok slike medisiner

- Over 300 000 nordmenn har en revmatisk diagnose

- mellom 12 000 og 15 000 personer får akutt hjerteinfarkt hvert år

- Vi er på Europatoppen i forbruk av antidepressiva

- Forekomsten av ulcerøs kolitt i Norge er blant de høyeste i verden, med ca. 14 nye tilfeller per 100 000 personer per år.

- 100 000 nordmenn har psoriasis, stadig fler barn får atopisk eksem.

- Astma er en sykdom med alarmerende høy forekomst. Minst 1,5 millioner mennesker i Norge har astma, allergi, eksem, kols eller overfølsomhetssykdommer. Mange har alvorlige plager.

- I 2007 var det ca 65 000 demente i Norge, de fleste av dem med alzheimer.

..for å nevne noe.

Det er skremmende tall for lille Norge, og det er ikke akkurat en trend som ser ut til å snu seg. Det er veldig naivt å tro at kosthold/livsstil ikke er en stor bidragsyter (jeg sier ikke at de er eneste faktor, men en svært viktig faktor). Sykdom oppstår ikke av seg selv!

Endret av 2shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Spørsmålet er hvorfor kreftceller oppstår, hvorfor infeksjoner oppstår. Å påstå at cellegift eller antibiotika kommer uten bivirkninger og senskader vitner om totalt uvitenhet. Hvis cellegift virkelig kurerte kreft, så skulle det ikke vært mulig å for en en pasient å få samme type kreft igjen. Likevel skjer dette, så ÅRSAKEN til kreft har absolutt ikke blit kurert. Du har kanskje fått med deg at parabener er kreftfremkallende, det har derfor vært stort fokus på å fjerne dette i kremer. Vet du hva sårsalven som brukes etter strålebehandling for kreftpasienter inneholder godt med? Parabener!

Herregud menneske, jeg snakker om medisinsk behandling i forhold til sykdom, ikke skader. Gå gjennom en ordentlig detox i et halvtårs tid du, så kan du gjerne uttale deg placebo etterpå.

Antall nye tilfeller av alvorlig og kronisk sykdom eksploderer årlig, det er skremmende tall som bare øker og øker. Samtidig har pillekonsumet vårt aldri vært høyere, og folk hiver innpå med halvfabrikat og en halvkilo smågodt i helgene. Men nei det har så klart ingen sammenheng.

Alternativt vil alltid være alternativt fordi legemiddelindustrien ikke tjener penger på det.

Jeg har aldri påstått at det ikke finnes bivirkninger eller senskader.

Kreft har enormt mange forskjellige årsaker. Kreft er ikke en sykdom, det er mange forskjellige, og de har mange forskjellige årsaker. Hvis du ikke snakker om å ta knekken på kreftcellene/bakterier så er du over på forebyggende, noe som skolemedisinen er svært opptatt av, eksempelvis gjennom hygiene og vaksiner. Uansett er fakta at cellegift dreper selve kreftcellen (og noen fler celler i samme slengen) og antibiotika dreper bakterier, som er årsakene til at man er syk.

At antall sykdomstilfeller øker vil jeg gjerne ha en pålitelig kilde på, sist jeg sjekket så har mennesker i den vestlige verden bedre helse og lengre levetid enn noen gang før. At smågodt er usunt for kroppen er vel de fleste enige om, og det er strengt tatt ikke alternativindustrien (som er en milliardindustri forresten) som har funnet ut det.

Hadde alternativt virket hadde det ikke vært noe problem å patentere for eksempel en "bioresonansmaskin" og tjent penger på det, noe for så vidt mange alternativere allerede gjør selv om det ikke virker, så det er ikke grunnen til at det er alternativt. Når en behandlingsmetode har vist seg å virke under kontrollerte forsøk er den ikke alternativ lengre. For eksempel regnes det ikke som alternativt å sette diabetespasienter på diett og be dem røre seg mer, på tross av at ingen tjener en krone på dette. Leger ber til stadighet sine pasienter om å legge om kosthold, så det der konspirasjonstullet ditt om at legemiddelindustrien undertrykker medisin de ikke tjener penger på må du lengre ut på landet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Det er veldig naivt å tro at kosthold/livsstil ikke er en stor bidragsyter (jeg sier ikke at de er eneste faktor, men en svært viktig faktor). Sykdom oppstår ikke av seg selv!

Legevitenskapen har aldri trodd at livsstilsfaktorer ikke spiller inn på sykdom. Dette brukes det store penger på å forske på hvert år. Forskjellen på disse forskerne og alernativerne er at forskerne forsøker å finne ut av årsakene. Alternativfolk derimot bare finner på et svar, vedtar at sånn er det, og så trenger vi ikke å lete etter svar lengre.

Jeg syns at å forske seg fram til et svar gjennom studier er en langt bedre metode enn å finne på svar (og så ta seg fett betalt for kuren man selvfølgelig også finner opp i samme slengen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri påstått at det ikke finnes bivirkninger eller senskader.

Kreft har enormt mange forskjellige årsaker. Kreft er ikke en sykdom, det er mange forskjellige, og de har mange forskjellige årsaker. Hvis du ikke snakker om å ta knekken på kreftcellene/bakterier så er du over på forebyggende, noe som skolemedisinen er svært opptatt av, eksempelvis gjennom hygiene og vaksiner. Uansett er fakta at cellegift dreper selve kreftcellen (og noen fler celler i samme slengen) og antibiotika dreper bakterier, som er årsakene til at man er syk.

At antall sykdomstilfeller øker vil jeg gjerne ha en pålitelig kilde på, sist jeg sjekket så har mennesker i den vestlige verden bedre helse og lengre levetid enn noen gang før. At smågodt er usunt for kroppen er vel de fleste enige om, og det er strengt tatt ikke alternativindustrien (som er en milliardindustri forresten) som har funnet ut det.

Hadde alternativt virket hadde det ikke vært noe problem å patentere for eksempel en "bioresonansmaskin" og tjent penger på det, noe for så vidt mange alternativere allerede gjør selv om det ikke virker, så det er ikke grunnen til at det er alternativt. Når en behandlingsmetode har vist seg å virke under kontrollerte forsøk er den ikke alternativ lengre. For eksempel regnes det ikke som alternativt å sette diabetespasienter på diett og be dem røre seg mer, på tross av at ingen tjener en krone på dette. Leger ber til stadighet sine pasienter om å legge om kosthold, så det der konspirasjonstullet ditt om at legemiddelindustrien undertrykker medisin de ikke tjener penger på må du lengre ut på landet med.

Problemet med cellegift er at det ødelegger immunforsvaret til den som får det. Jeg har altfor mange venner som har mistet familiemedlemmer til kreft. Felles for alle, var at de fikk beskjed om at de var kreftfrie. Innen 1 år hadde det kommet tilbake i full fart, og de var døde. Også alle de som da har fått varige mén av kreftbehandling. Da har man ikke løst problemet, man har skaffet seg et nytt. Er det akseptabelt?

Jeg syns det er rart jeg, at myndighetene ikke går hen og forbyr det meste som finnes i matvarebutikkene. Det bugner over av ferdigmat, kjeks, kaker, godteri, osv, som inneholder transfett, lange lister med e-stoffer, osv. Vi forbrukere går i frysedisken og kjøper et eller annet fra Findus og tror det er sunt fordi det er fisk, også er sannheten at det svømmer i palmefett, som gjerne skjuler seg under "vegetabislk olje", som nesten kan høres sunt ut.

Bioresonans brukes faktisk av leger i Tyskland/Sveits. Hvem er det som egentlig kontrollerer disse forsøkene?

Leger ber overvektige mennesker, mennesker med hjerte/kolestrol-problemer, og diabetes 1 om å legge om kosthold. Går du til legen med kreft, ME, astma, allergier, depresjon, osv så er ikke kosthold det legen foreslår.

Alle tall jeg nevner i forrige innlegg har jeg hentet fra internet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevitenskapen har aldri trodd at livsstilsfaktorer ikke spiller inn på sykdom. Dette brukes det store penger på å forske på hvert år. Forskjellen på disse forskerne og alernativerne er at forskerne forsøker å finne ut av årsakene. Alternativfolk derimot bare finner på et svar, vedtar at sånn er det, og så trenger vi ikke å lete etter svar lengre.

Jeg syns at å forske seg fram til et svar gjennom studier er en langt bedre metode enn å finne på svar (og så ta seg fett betalt for kuren man selvfølgelig også finner opp i samme slengen).

Poenget mitt er at leger bruker medisinering som behandling, og er ikke interessert i hva slags rolle kosthold har. Antibiotika er i de aller fleste totalt unødvendig, og ødelegger samtidig den gode bakteriefloraen i tarmen, som igjen - over tid- ødelegger immunforsvaret - som igjen gjør en mer utsatt for sykdom.

Forteller man legen at man er deprimert, blir man tilbudt antidepressiva lenge før man har fått time hos psykolog, og det blir ihvertfall ikke foreslått at man spiser rikelig med mat som øker serotonin-nivået, eller kutter ut med f.eks aspartam, sukker, og herdet fett.

Sliter man med kraftig pollenallergi blir det ihvertafll ikke foreslått å kutte ut matvarer som har kryssallergi med f.eks bjørk. Det medisineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsevesenet bruker i all hovedsak medisiner for å behandle syke mennesker.

Ja, og dette har mye med at mennesker som oppsøker helsevesenet allerede er syke og trenger behandling... Du blir ikke frisk av å jobbe forebyggende, når du allerede har blitt syk.

Når man er alvorlig deprimert så klarer man ikke forstå at man trenger å spise sunn mat.

De aller fleste mennesker forstår ikke at de trenger sunn mat, eller så driter de eventuelt i det, fordi sjokolade smaker bedre for dem. Dette er ikke helsevesenet sin skyld.

Poenget mitt er at helsevesenet, som burde ha fokus på helse, ikke skal servere søppel. Man skal ikke trenge å be om å få sunn mat når man er på sykehus. Dt er bare for idiotisk.

De burde det ja, men siden de stort sett ikke har de resursene de trenger, er ikke dette mulig... Akkurat dette har med politikken å gjøre, og at sykehusene burde få mer penger... Igjen, ikke noe helsevesenet kan noe for, og jeg tror de fleste er enige om at det er viktigere å ha skikkelig instrumenter, maskiner og mannskap, enn at man slipper å spise loff til lunjs den uka man ligger på sykehuset.

Jeg linket opp dokumentasjon i forhold til placebo lenger oppe i tråden.

Stemmer bra med hvorfor de som virkelig er alvorlig syke av depresjon ikke responderer særlig.

Jeg finner ikke linken du la ut, men jeg søkte litt selv, og det jeg finner er at antideprisiva fungerer som placebo på mennesker som ikke er alvorlig syke.

Den eneste gruppen den faktisk fungerer på (3 fjerdedeler av pasientene har god virkning) er de som er veldig syke... Den siste anndelen (1 fjerdedel) hadde dårlig virkning, og mange blei dårligere.

Antidepressiva blir kastet etter folk, i de aller fleste tilfeller helt unødvendig, men som en enkel løsning. Jeg har fått kastet det etter meg 3 ganger. 2 ganger ved annen sykdom, fordi legen mente jeg sikkert måtte være deprimert av å være alvorlig syk. 1 gang var jeg faktisk deprimert (langt fra alvorlig), og siden jeg ikke hadde hatt bedring etter bare 2 uker, så ville legen sette meg på antidepressiva. Galskap, jeg takket selvsagt nei.

Jeg er enig i at mange leger er alt for påprakkende med antideprisiva, og egentlig piller generelt.

Spørsmålet er hva som er skikkelig mat, og noen har intoleranser som man nødvendigvis ikke merker noe til, og dette blir aldri fanget opp ved kliniske tester.

Jeg snakker ikke om å spise en kvast med brokkoli når man ligger på siste stadie av kreft her, jeg snakker generellt. Man bør være langt mer optatt av forebygging også, fremfor å vente til man blir syk.

Alle burde være flinkere til å ta vare på seg selv, både når det kommer til aktivitet og kosthold, men dette er hvert enkeltindivid sitt eget ansvar.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og dette har mye med at mennesker som oppsøker helsevesenet allerede er syke og trenger behandling... Du blir ikke frisk av å jobbe forebyggende, når du allerede har blitt syk.

De aller fleste mennesker forstår ikke at de trenger sunn mat, eller så driter de eventuelt i det, fordi sjokolade smaker bedre for dem. Dette er ikke helsevesenet sin skyld.

De burde det ja, men siden de stort sett ikke har de resursene de trenger, er ikke dette mulig... Akkurat dette har med politikken å gjøre, og at sykehusene burde få mer penger... Igjen, ikke noe helsevesenet kan noe for, og jeg tror de fleste er enige om at det er viktigere å ha skikkelig instrumenter, maskiner og mannskap, enn at man slipper å spise loff til lunjs den uka man ligger på sykehuset.

Jeg finner ikke linken du la ut, men jeg søkte litt selv, og det jeg finner er at antideprisiva fungerer som placebo på mennesker som ikke er alvorlig syke.

Den eneste gruppen den faktisk fungerer på (3 fjerdedeler av pasientene har god virkning) er de som er veldig syke... Den siste anndelen (1 fjerdedel) hadde dårlig virkning, og mange blei dårligere.

Jeg er enig i at mange leger er alt for påprakkende med antideprisiva, og egentlig piller generelt.

Alle burde være flinkere til å ta vare på seg selv, både når det kommer til aktivitet og kosthold, men dette er hvert enkeltindivid sitt eget ansvar.

Ja man oppsøker ikke legen når man er frisk. Men poenget mitt er at i de fleste tilfeller, så er medisinsk behandling helt unødvendig etter sykdom er oppstår. Jeg snakker om f.eks allergi, halsinfeksjon, uvi, for å bare nevne noe. Man blir kanskje symptomfri fra en urinveisinfeksjon med antibiotika, men samtidig ødelegger man (over tid) immunforsvaret. Det finnes andre metoder som er minst like effektive, og helt uskadelige.

Når man er innlagt på sykehus så spiser man da maten man blir servert. I tillegg så er det automater fullt av brus og godteri. Er dette virkelig noe som i det hele tatt bør eksistere i et bygg som skal ha med helse å gjøre? Dette ER helsevesenet (og så klart myndighetene) sitt ansvar, vitterlig ikke pasientens.

Da er vi enige om at antidepressiva ikke er så fantastisk.

Ja selvsagt, vi er jo ansvarlige selv for helsen vår. Men vi går som hodeløse sauer til leger og knasker medisiner for alt, og stoler blindt på at det er det beste for oss - fordi legen sier det.

Myndighetene har et stort ansvar også. Halvparten (minst) av det som selges i dagligvarer burde merkes med en varseltrekant, fordi det er regelrett farlig å spise/drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Jeg finner ikke linken du la ut, men jeg søkte litt selv, og det jeg finner er at antideprisiva fungerer som placebo på mennesker som ikke er alvorlig syke.

Den eneste gruppen den faktisk fungerer på (3 fjerdedeler av pasientene har god virkning) er de som er veldig syke... Den siste anndelen (1 fjerdedel) hadde dårlig virkning, og mange blei dårligere.

(...)

Har kommet med noen linker om dette, spesielt link nr to fra nrk er inne på dette.

Må bare skyte inn at det er vel ikke akkurat nødvendigvis mindre placebo som kan være inne i bildet i legemiddelindustrien.

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/455768/

Bivirkninger av psykofarmaka:

http://www.cchr.org/da/videos/marketing-of-madness/what-psychotropics-really-do.html

Psykiatri: Skade og død/link

Penger i stoffer/link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fakta: Det finnes over 100 alternative behandlingsformer.

Man bør altså kanskje være forsiktig med å uttale seg for mye om alternativ behandling som om dette er en og samme ting, når man egentlig snakker om en enkelt gren innefor et mye større spekter av andre forskjellige former for behandling.

Som med legemiddel, fungerer noe for noen hvor det samme ikke fungerer for andre. Dette gjelder naturligvis også alternativ behandling.

Så det er kanskje en fordel å akseptere dette og det faktum at folk har forskjellige erfaringer, da er man kanskje litt nærmere realiteten i forhold til om man skal være alternativ behandling-ekstrem eller legemiddel-ekstrem.

Det at enkelte sier "nei, dine erfaringer var bare placebo eller kan forklares på andre måter" til folk som sier at de har blitt friske av en eller annen behandling, forklarer at disse enkelte kanskje burde forsøke å nå et mer balansert og mindre svart-hvitt syn på disse tingene mener jeg... man bør akseptere andres erfaringer for det det er, samtidig blir jo alt så mye flottere om flere gjør det da det sørger for at flere forhåpentligvis er mer åpne om sine erfaringer også, noe som også gjelder på mange andre områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man oppsøker ikke legen når man er frisk. Men poenget mitt er at i de fleste tilfeller, så er medisinsk behandling helt unødvendig etter sykdom er oppstår. Jeg snakker om f.eks allergi, halsinfeksjon, uvi, for å bare nevne noe. Man blir kanskje symptomfri fra en urinveisinfeksjon med antibiotika, men samtidig ødelegger man (over tid) immunforsvaret. Det finnes andre metoder som er minst like effektive, og helt uskadelige.

Jeg er litt usikker på hva du vil frem til her... Om man har blitt syk, og så blir frisk av at man har tatt medisiner, er det fordi medisinen bare fjernen symptomene... Men om man er syk, og blir frisk av mat, eller annen behandling, har dette da fjernet grunnen til at du hadde infeksjonen? Jeg greier ikke helt se tanken din her.

Jeg mener absolutt at hver enkelt person har ansvar for sin egen helse. En fyr jeg har kjent i en del år, er så allergisk mot pollen at han blir skikkelig syk av det. Hvert år går han til akupunktør, og det gjør at han slipper å bli dårlig, pluss at han slipper å spise medisiner... Han velger å gjøre det, fordi han har undersøkt ting selv, og funnet ut hva som funker best for han og hans helse.

Om andre mennesker nekter for at dette fungerer, eller bare velger å proppe i seg medisiner, er det dems problem. De har ansvar for å ta var på sin egen kropp... Selv om vi bor i et veldig snilt land, betyr ikke det at absolutt alt skal legges på staten, og at de aleine skal sørge for at alle er friske. Alle mennesker i dette landet, har tilgang på infoen de trenger for å holde kroppen sin frisk.

Når man er innlagt på sykehus så spiser man da maten man blir servert. I tillegg så er det automater fullt av brus og godteri. Er dette virkelig noe som i det hele tatt bør eksistere i et bygg som skal ha med helse å gjøre? Dette ER helsevesenet (og så klart myndighetene) sitt ansvar, vitterlig ikke pasientens.

Når man er innlagt på et sykehus, er ikke det fordi man vil ha tiltakt som er forebyggende, noe et godt kosthold er.

Jeg er, som sagt, enig i at de burde servere sunn mat, men dette handler om penger. Sykehusene har ikke nok resurser, og det er ikke dems feil... Igjen vil jeg si det er viktigere å ha riktig mannskap og maskiner, enn å slippe å spise loff, og yoghurt med aspartam. Ingen normale mennesker tar skade av å spise litt dårlig i en ukes tid.

Ja selvsagt, vi er jo ansvarlige selv for helsen vår. Men vi går som hodeløse sauer til leger og knasker medisiner for alt, og stoler blindt på at det er det beste for oss - fordi legen sier det.

Det har du helt rett i, og det dumt for dem. Man kan ikke forvente at alle andre skal sørge for at ting går på skinner.

Myndighetene har et stort ansvar også. Halvparten (minst) av det som selges i dagligvarer burde merkes med en varseltrekant, fordi det er regelrett farlig å spise/drikke.

Jeg syns også at myndighetene burde merke (eller eventuelt forby) matinnhold som er skadelig. Feks. denne palmeoljen, som de til og med har lov til å putte i produkter som markedsfører som ekstra sunn mat. Det er totalt latterlig!

Har kommet med noen linker om dette, spesielt link nr to fra nrk er inne på dette.

Takk! Skal se på dem nå.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva du vil frem til her... Om man har blitt syk, og så blir frisk av at man har tatt medisiner, er det fordi medisinen bare fjernen symptomene... Men om man er syk, og blir frisk av mat, eller annen behandling, har dette da fjernet grunnen til at du hadde infeksjonen? Jeg greier ikke helt se tanken din her.

Jeg mener absolutt at hver enkelt person har ansvar for sin egen helse. En fyr jeg har kjent i en del år, er så allergisk mot pollen at han blir skikkelig syk av det. Hvert år går han til akupunktør, og det gjør at han slipper å bli dårlig, pluss at han slipper å spise medisiner... Han velger å gjøre det, fordi han har undersøkt ting selv, og funnet ut hva som funker best for han og hans helse.

Om andre mennesker nekter for at dette fungerer, eller bare velger å proppe i seg medisiner, er det dems problem. De har ansvar for å ta var på sin egen kropp... Selv om vi bor i et veldig snilt land, betyr ikke det at absolutt alt skal legges på staten, og at de aleine skal sørge for at alle er friske. Alle mennesker i dette landet, har tilgang på infoen de trenger for å holde kroppen sin frisk.

Når man er innlagt på et sykehus, er ikke det fordi man vil ha tiltakt som er forebyggende, noe et godt kosthold er.

Jeg er, som sagt, enig i at de burde servere sunn mat, men dette handler om penger. Sykehusene har ikke nok resurser, og det er ikke dems feil... Igjen vil jeg si det er viktigere å ha riktig mannskap og maskiner, enn å slippe å spise loff, og yoghurt med aspartam. Ingen normale mennesker tar skade av å spise litt dårlig i en ukes tid.

Det har du helt rett i, og det dumt for dem. Man kan ikke forvente at alle andre skal sørge for at ting går på skinner.

Jeg syns også at myndighetene burde merke (eller eventuelt forby) matinnhold som er skadelig. Feks. denne palmeoljen, som de til og med har lov til å putte i produkter som markedsfører som ekstra sunn mat. Det er totalt latterlig!

Det jeg mener, er at helsevesenet i all hovedsak har fokus på medisinering og ikke noe annet, og at helseproblemer svært ofte lar seg fikse med diett/livsstil, akupunktur, osv. Poenget er at helsevesenet ikke er interessert i å tilby pasienter andre løsninger enn medisiner. Det er jo helt klart bedre for en kropp å bli symptomfri ved hjelp av diett, enn medisinbruk.

Du forstår jo ikke hva jeg mener med sykehus og mat. Man er innlagt på sykehus fordi man er syk. Og når man er syk, bør man få servert ordentlig mat med mye næring. Ikke halvfabrikat, hvitt brød med kaviar, eller ha en cola-automat i etasjen under. Dette har ingenting med helse å gjøre, og et sykehus bør fremme nettopp dette. Det bør heller være automater med grønnsaker/frukt, og vann, ikke e-stoffer, transfett, og bøtter med sukker. Så er det jo også avhengig av hvorfor man er innlagt. Jeg kjenner en med Crohns (alvorlig tarmsykdom), og får servert kneip med gulost. Han tar absolutt skade av å spise dårlig mat i en uke på sykehus. Han har forøvrig gått fra konstante innleggelser i årevis til symptomfri i flere år etter han fulgte dietten jeg gjorde for å bli frisk fra ME (han gjorde det først, og har ikke satt sine bein på et sykehus siden.

Myndighetene har helt klart en stor rolle her, det er de som styrer, og de må skjerpe seg.

Og som jeg nevnte om kreft; parabener er kreftfremkallende. Likevel er kremen som brukes for å smøre på sår etter strålebehandling, fulle av nettopp parabener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...