Gå til innhold

hvorfor er det så mange som ikke tror på healing, spåing, spøkelser, osv.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest strykebrett

Klart det.

Mente ikke at det at vitenskapen ikke virkelig kan bevise bevissthet skal være et bevis på noe som helst såkalt overnaturlig, tenkte mer på det som et eksempel på at vitenskapen ikke har alle svar. Og at det dermed blir veldig begrenset om man bestemmer seg for at ingenting mer enn hva som er vitenskapelig bevist kan eksistere. Spesielt om man har erfart at flere ting eksisterer utenfor det som finnes innenfor vitenskapens rammer.

Ingen som har sagt det, men det er jo ganske rasjonelt å anta at fenomener som bare de som tror på det har sett, eller som bare dukker opp av og til når ingen følger med ikke eksisterer.

Fysikkens lover eksisterer jo, det er vi sikre på, så derfor føles det rimelig trygt å anta at påstander om ting som ikke er mulig med tanke på de fysiske lovene ikke er riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har sagt det, men det er jo ganske rasjonelt å anta at fenomener som bare de som tror på det har sett, eller som bare dukker opp av og til når ingen følger med ikke eksisterer.

Fysikkens lover eksisterer jo, det er vi sikre på, så derfor føles det rimelig trygt å anta at påstander om ting som ikke er mulig med tanke på de fysiske lovene ikke er riktige.

Slike "fenomener" kan jo dukke opp hele tiden for de som opplever det, og dukker heller sjeldent opp for andre.

Hva er vitenskapelig bevis, lurer jeg litt på, hva er gode nok beviser? Det kan tydeligvis umulig være nok å observere noe og å registrere at noe foregår. Hvis man skal ha fysiske bevis i form av at det ligger en fysisk klump et sted for å si det slik, så er jo dette umulig i tilfeller rundt klarsyn ect. Eksempelvis: Må det være slik at man ser et fysisk objekt komme flyvende inn til den klarsyntes hode? :gjeiper: Eller at man ser en "klarsyn-muskel" (som forøvrig ikke er bevist) være i fysisk god stand?

Hvis ikke, så mener jeg personlig at det må være andre grunner til at dette ikke er støttet og alment vitenskapelig kjent, som for eksempel at pengebingene/de som sitter på makten rett og slett vil holde dette for seg selv og ikke ønsker at det skal bli alment anerkjent.

Så får vi bare være enige om at vi er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitenskapelig bevis, lurer jeg litt på, hva er gode nok beviser? Det kan tydeligvis umulig være nok å observere noe og å registrere at noe foregår. Hvis man skal ha fysiske bevis i form av at det ligger en fysisk klump et sted for å si det slik, så er jo dette umulig i tilfeller rundt klarsyn ect. Eksempelvis: Må det være slik at man ser et fysisk objekt komme flyvende inn til den klarsyntes hode? :gjeiper: Eller at man ser en "klarsyn-muskel" (som forøvrig ikke er bevist) være i fysisk god stand?

Hvis ikke, så mener jeg personlig at det må være andre grunner til at dette ikke er støttet og alment vitenskapelig kjent, som for eksempel at pengebingene/de som sitter på makten rett og slett vil holde dette for seg selv og ikke ønsker at det skal bli alment anerkjent.

Nei. Det som skal til er at den med den påståtte evnen demonstrerer dette under kontrollerte forhold. Det har de aldri klart. Det er derfor det ikke foreligger noen vitenskapelig støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Glemte å ta med: de som gjør dette kommer også til å kaste det samme tilbake om man sier noe som gjelder dem, og går man med på det stadiet blir det til en krangel man typisk kan høre i barnehagen: "Nei du er sånn!" "Nei du!" "Nei det er du som er det!" "Nei du!" "Du!" "Nei DUUU!" (...)...)

Gjør det noe om jeg kommer med linker, og har du noen eksempler på det du sier, skjønte ikke helt hva du mente..?

Du skrev:

"Noen som deltar i diskusjoner mest for å ha rett, og blir nødt til å finne på nye ting hver gang de ikke har det, noe som blir ganske ofte, da deres argumenter er rotfestet i projeksjon uansett, så det fører til evigvarende diskusjon."

Dette stemmer deg på en prikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å svare på dette: Nå er placebo noe som er rimelig anerkjent som noe virkelig. Dette betyr faktisk at man kan lage programmer som innebærer noe så gratis som tenking og tro, som gjør pasienten frisk. (Fantastiske medisiner sa du..?)

Typisk pseudovitenskaper, tar vitenskapen til inntekt for egne vrangforestillinger. Nei, placebo-effekten støtter ikke tullballet ditt!

Men legemiddelindustrien tjener jo på medisiner, og det er ingenting som viser til at de har lyst til å slutte å tjene penger heller. Altså er de mer opptatt av seg selv og sine penger enn kundenes helse og velvære. (Husk at medisiner ikke bare er dyre men de har også mange bivirkninger.)

Ser ikke helt hvordan du kan se dette som utrolig og konspirasjonsteoretisk.

Da anbefaler jeg deg å lese mine tidligere innlegg i tråden. Dette med bivirkninger har jeg allerede forklart, og det har ingenting med de syke konspirasjonsteoriene dine å gjøre.

Det er tydelig at når man mangler kunnskap (f.eks. om medisiner) så begynner man å dikte opp en fantasiverden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Slike "fenomener" kan jo dukke opp hele tiden for de som opplever det, og dukker heller sjeldent opp for andre.

Hva er vitenskapelig bevis, lurer jeg litt på, hva er gode nok beviser? Det kan tydeligvis umulig være nok å observere noe og å registrere at noe foregår. Hvis man skal ha fysiske bevis i form av at det ligger en fysisk klump et sted for å si det slik, så er jo dette umulig i tilfeller rundt klarsyn ect. Eksempelvis: Må det være slik at man ser et fysisk objekt komme flyvende inn til den klarsyntes hode? :gjeiper: Eller at man ser en "klarsyn-muskel" (som forøvrig ikke er bevist) være i fysisk god stand?

Hvis ikke, så mener jeg personlig at det må være andre grunner til at dette ikke er støttet og alment vitenskapelig kjent, som for eksempel at pengebingene/de som sitter på makten rett og slett vil holde dette for seg selv og ikke ønsker at det skal bli alment anerkjent.

Så får vi bare være enige om at vi er uenig.

Det trengs ingen "klarsynt-muskel", men man må kunne forvente at en person som påstår å kunne se inn i framtiden greier å bevise akkurat det, det burde jo være såre enkelt. Å "se inn i framtiden" av og til, å ha noen ganger riktig, men også kanske ofte feil, kalles ikke klarsynt det kalles tipping og det kan jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker du tilbake påstanden din om at de samarbeider om å holde fantastiske medisiner skjult?

Jeg har aldri skrevet at jeg tror de samarbeider for å holde fantastiske medisiner skjulte. Det er en av de tingene som du mener at jeg mener... Du kan jo ha en hel diskusjon helt alene du, når du bare bestemmer hva alle andre mener og tenker :fnise:

Jeg har forklart deg ganske mange ganger nå, at jeg ikke tror det er noen konspirasjon rundt det der, men du fortsetter du... "JO!!! Du tror dette er en konspirasjon, DET BESTEMMER JEG!!!".

Jeg er også ganske glad i måten du plukker vekk store deler av innleggene, som faktisk forklarer det du "lurer på" før du stiller et spørsmål. :5:

La meg forklare deg dette her igjen, Jabx... Jeg tror ikke det er noen konspirasjon i legemiddelindustrien.

Jeg tror at, i likhet med mange andre industrier, det finnes en del korrupte mennesker der, men jeg tror ikke at alle som utvikler medisin er ondskapsfulle frimurere/reptilmennesker som kommer fra "the hollow earth", og jeg tror ikke flesteparten av de som jobber der er uærlige, kyniske møkkafolk.

Okei?

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg forklare deg dette her igjen, Jabx... Jeg tror ikke det er noen konspirasjon i legemiddelindustrien.

Jeg tror at, i likhet med mange andre industrier, det finnes en del korrupte mennesker der, men jeg tror ikke at alle som utvikler medisin er ondskapsfulle frimurere/reptilmennesker som kommer fra "the hollow earth", og jeg tror ikke flesteparten av de som jobber der er uærlige, kyniske møkkafolk.

Så hvordan klarer de å holde alle de fantastiske medisinene skjult da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å greit, så tror jeg ikke på dette - ingen har bevist noe for meg!

Når det gjelder healing, kunne jeg aldri tenkt meg å prøve det. Jeg tror dette sitter i hodet på folk. Du tror det virker og da virker det. F.eks. å gi noen en flourtablett og si det er en hodepinetablett - kan funke det også. Eller å prikke deg et sted på kroppen når du har smerter et annet sted - da blir smerten borte fordi hjernen fokuserer på noe annet en smerten. Lenge leve vitenskapen og det som kan bevises og dokumenteres.

Om det finnes spøkelser eller ikke vet jeg ikke. Det har skjedd mye jeg har stusset på, men leter leeenge etter en naturlig forklaring før jeg sier det er "et spøkelse." Finner som regel en naturlig forklaring på det meste, men ikke alt.

Jeg syntes at dette med å tro eller ikke burde være opp til hver enkelt. Jeg misliker sterkt hvis mennesker som driver med dette eller lignende nærmest løper etter en og skal ta på og fortelle om vondter her og der...det tar jeg med legen min.

Men som sagt tror du på dette - værsågod, men ikke prøv å tvinge på andre en tro.

For å snu spørsmålet; Hvorfor tror dere på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å greit, så tror jeg ikke på dette - ingen har bevist noe for meg!

Når det gjelder healing, kunne jeg aldri tenkt meg å prøve det. Jeg tror dette sitter i hodet på folk. Du tror det virker og da virker det. F.eks. å gi noen en flourtablett og si det er en hodepinetablett - kan funke det også. Eller å prikke deg et sted på kroppen når du har smerter et annet sted - da blir smerten borte fordi hjernen fokuserer på noe annet en smerten. Lenge leve vitenskapen og det som kan bevises og dokumenteres.

Om det finnes spøkelser eller ikke vet jeg ikke. Det har skjedd mye jeg har stusset på, men leter leeenge etter en naturlig forklaring før jeg sier det er "et spøkelse." Finner som regel en naturlig forklaring på det meste, men ikke alt.

Jeg syntes at dette med å tro eller ikke burde være opp til hver enkelt. Jeg misliker sterkt hvis mennesker som driver med dette eller lignende nærmest løper etter en og skal ta på og fortelle om vondter her og der...det tar jeg med legen min.

Men som sagt tror du på dette - værsågod, men ikke prøv å tvinge på andre en tro.

For å snu spørsmålet; Hvorfor tror dere på dette?

Placebo må være noe av det mest fantastiske som finnes. Tenk å kunne manipulere underbevisstheten at man har blitt frisk? Jeg har tatt alt jeg har hatt av helseplager (og det har vært mye) til legen min i alle år, og har aldri vært så mye syk. Magetrøbbel, kraftige allergier som gjorde hver vår/sommer til et mareritt, allergi mot pelsdyr, forkjølelser, blablabla. Jeg har flittig tatt alt jeg har blitt servert av medisiner, hvorav noe har kanskje gitt symptomslindring, men har kommet med bivirkninger som igjen har gitt nye problemer (da tenker jeg særlig på udyret antibiotika). Allergimedisiner har aldri gjort noe positivt, og jeg har vært gjennom hele spekteret av det som tilbys (jeg gikk etterhvert over på astmamedisiner).

Jeg oppsøker så alternativ behandling, dette midt i den verste pollenspredning hvor jeg nettopp har måttet få "hjelp" på legevakt pga pustebesvær. Èn behandling, og jeg har ikke et snev av symptomer på allergi resten av sesongen. Jeg skal love deg at jeg ikke hadde forventninger til at dette skulle fungere, tvert i mot var jeg skeptisk. Var det noe jeg hadde forventninger til skulle fungere (for det er jo det placebo er, forventninger om at noe skal fungere), så var det det spekteret av medisiner med såkalt dokumentert virkning. Så hvis det er placebo, hvorfor fungerte ikke medisinene med dokumentert virkning?

Det er 5 år siden jeg begynte med alternativ fremgangsmåter fremfor skolemedisin. 2 ganger har jeg fått beskjed om at jeg måtte på antibiotika-kur, ene gangen med kraftig UVI, andre gangen med kraftig betennelse i tannkjøttet. Jeg valgte alternativ metode, hvor jeg henholdsvis ble symptomfri etter 1 og 2 dager.

Pga alternativ tilnærming av helse (eller det man mer kaller helhetlig tilnærming), så har jeg ikke vært så mye som forkjølet, eller hatt snev av pollenallergi/dyreallergi. Pga alternativ tilnærming så har jeg så godt som blitt frisk fra alvorlig sykdom (ME, sengeliggende i flere år).

Derfor tror jeg på alternativ behandling. Er jeg akutt syk og ligger for døden, for all del, gi meg en pille. Men rent generellt, så kommer jeg aldri til å røre medisiner igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev:

"Noen som deltar i diskusjoner mest for å ha rett, og blir nødt til å finne på nye ting hver gang de ikke har det, noe som blir ganske ofte, da deres argumenter er rotfestet i projeksjon uansett, så det fører til evigvarende diskusjon."

Dette stemmer deg på en prikk.

kremt... repiterer:

(Glemte å ta med: de som gjør dette kommer også til å kaste det samme tilbake om man sier noe som gjelder dem, og går man med på det stadiet blir det til en krangel man typisk kan høre i barnehagen: "Nei du er sånn!" "Nei du!" "Nei det er du som er det!" "Nei du!" "Du!" "Nei DUUU!" (...)...)

Gjør det noe om jeg kommer med linker, og har du noen eksempler på det du sier, skjønte ikke helt hva du mente..?

Fint om man kan holde seg mest mulig til sak uten å begynne å gå på person. Når du sier at andres meninger er basert på ulogiske tankefeil og videre, begynner det å gå over streken etter min mening. Det er greit at du er uenig men man kan allikevel prøve å unngå spydigheter så langt det er mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det som skal til er at den med den påståtte evnen demonstrerer dette under kontrollerte forhold. Det har de aldri klart. Det er derfor det ikke foreligger noen vitenskapelig støtte.

Ja, det er dette jeg finner merkelig. Jeg mener at hadde man laget studier lagt til rette for det så hadde det altså kunnet blitt bevist. Synes det virker som at det ikke finnes mye av dette, og at de som stiller opp på studier som finnes stort sett er magikere og ellers folk som driver med den slags, altså de som ikke har disse evnene.

Spurte en klarsynt om dette i farta da jeg uansett kontaktet vedkommende av andre grunner, ble litt kortfattet men svaret var følgende: "Klarsynt, medium, healing, alt dette er ikke empiriske vitenskap. D.v.s. man kan ikke bevise det; det er noe man vet. Det vil alltid være noen som velger å tro på beviset og andre som vil forklare det på en annen måte. James Randi ...jeg vet ikke hvem han er."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt å greit, så tror jeg ikke på dette - ingen har bevist noe for meg!

Når det gjelder healing, kunne jeg aldri tenkt meg å prøve det. Jeg tror dette sitter i hodet på folk. Du tror det virker og da virker det. F.eks. å gi noen en flourtablett og si det er en hodepinetablett - kan funke det også. Eller å prikke deg et sted på kroppen når du har smerter et annet sted - da blir smerten borte fordi hjernen fokuserer på noe annet en smerten. Lenge leve vitenskapen og det som kan bevises og dokumenteres.

Om det finnes spøkelser eller ikke vet jeg ikke. Det har skjedd mye jeg har stusset på, men leter leeenge etter en naturlig forklaring før jeg sier det er "et spøkelse." Finner som regel en naturlig forklaring på det meste, men ikke alt.

Jeg syntes at dette med å tro eller ikke burde være opp til hver enkelt. Jeg misliker sterkt hvis mennesker som driver med dette eller lignende nærmest løper etter en og skal ta på og fortelle om vondter her og der...det tar jeg med legen min.

Men som sagt tror du på dette - værsågod, men ikke prøv å tvinge på andre en tro.

For å snu spørsmålet; Hvorfor tror dere på dette?

Helt fornuftige holdninger spør du meg.

Når det gjelder hvorfor folk tror på det så har i hvert fall jeg skrevet en del om dette på denne og andre tråder. Det er jo enkelt og greit fordi jeg har fått det bevist, både ved å snakke med gode klarsynte, og først og fremst via egne erfaringer med å oppleve å ha disse evnene gjennom flertallige episoder.

Å se ett spøkelse har jeg da også opplevd, men det å se en ting er ikke å regne som bevis for meg, det jeg legger i bevis er helt andre ting: som det at man får bekreftelse fra andre om at ting man oppfatter (og egentlig umulig kan vite) er rett, og så klart: snakker man med en klarsynt (over tlf!) som vet nøyaktig hvordan du har det, hvor ofte du vasker eller ikke i huset, nøyaktige ting om helsen og ellers andre personlige ting ingen andre enn en selv vet om, så er jo dette gode grunner til å tro at personen er klarsynt, i alle fall er det tilfelle for min del.

Helt enig i at man ikke skal påtvinge andre sin tro. Dette mener jeg også gjelder de som ikke tror på ting...

Jeg og ellers de som har erfart slike ting, tror selvfølgelig på det, man kan umulig ikke tro det når man personlig har fått bevis... så for meg personlig virker det egentlig feil å kalle det for en tro, det blir heller som en erfaring og viten - selv om det alment blir kalt "tro".

Så det er nok lite vits i å forsøke å omvende noen den ene eller andre veien.

Jeg ønsker jo bare å oppfordre folk til å faktisk undersøke disse tingene og å søke erfaring før man bestemmer seg for at det "ikke finnes". Uansett må vi akseptere at vi alle har forskjellige erfaringer og at som du også sier; det nytter ikke å forsøke å påtvinge andre sitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placebo må være noe av det mest fantastiske som finnes. Tenk å kunne manipulere underbevisstheten at man har blitt frisk? Jeg har tatt alt jeg har hatt av helseplager (og det har vært mye) til legen min i alle år, og har aldri vært så mye syk. Magetrøbbel, kraftige allergier som gjorde hver vår/sommer til et mareritt, allergi mot pelsdyr, forkjølelser, blablabla. Jeg har flittig tatt alt jeg har blitt servert av medisiner, hvorav noe har kanskje gitt symptomslindring, men har kommet med bivirkninger som igjen har gitt nye problemer (da tenker jeg særlig på udyret antibiotika). Allergimedisiner har aldri gjort noe positivt, og jeg har vært gjennom hele spekteret av det som tilbys (jeg gikk etterhvert over på astmamedisiner).

Jeg oppsøker så alternativ behandling, dette midt i den verste pollenspredning hvor jeg nettopp har måttet få "hjelp" på legevakt pga pustebesvær. Èn behandling, og jeg har ikke et snev av symptomer på allergi resten av sesongen. Jeg skal love deg at jeg ikke hadde forventninger til at dette skulle fungere, tvert i mot var jeg skeptisk. Var det noe jeg hadde forventninger til skulle fungere (for det er jo det placebo er, forventninger om at noe skal fungere), så var det det spekteret av medisiner med såkalt dokumentert virkning. Så hvis det er placebo, hvorfor fungerte ikke medisinene med dokumentert virkning?

Det er 5 år siden jeg begynte med alternativ fremgangsmåter fremfor skolemedisin. 2 ganger har jeg fått beskjed om at jeg måtte på antibiotika-kur, ene gangen med kraftig UVI, andre gangen med kraftig betennelse i tannkjøttet. Jeg valgte alternativ metode, hvor jeg henholdsvis ble symptomfri etter 1 og 2 dager.

Pga alternativ tilnærming av helse (eller det man mer kaller helhetlig tilnærming), så har jeg ikke vært så mye som forkjølet, eller hatt snev av pollenallergi/dyreallergi. Pga alternativ tilnærming så har jeg så godt som blitt frisk fra alvorlig sykdom (ME, sengeliggende i flere år).

Derfor tror jeg på alternativ behandling. Er jeg akutt syk og ligger for døden, for all del, gi meg en pille. Men rent generellt, så kommer jeg aldri til å røre medisiner igjen.

Kan du være så snill og fortelle hva slags alternativ behandling du oppsøkte/oppsøker? Jeg er proppfull av allergimedisiner, astmamedisiner og jevnlige antibiotikakurer og holder såvidt hodet over vannet, men å prøve å kutte ut medisinene går enda dårligere :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HAHAha :fnise: Nå vet jeg hvem som skal skyldes på om jeg skulle treffe på et ufredelig spøkelse i alle fall, nemlig ekstreme skeptikere og ateister :skratte: :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så snill og fortelle hva slags alternativ behandling du oppsøkte/oppsøker? Jeg er proppfull av allergimedisiner, astmamedisiner og jevnlige antibiotikakurer og holder såvidt hodet over vannet, men å prøve å kutte ut medisinene går enda dårligere :tristbla:

Mitt første møte med alternativ behandling var en homeopat som drev med noe som heter bioresonans. Du kan lese litt kort om det her. Det finnes terapeuter som driver med dette over hele landet, hvor i landet bor du?

Det som også er veldig fint med dette apparatet, er at den avdekker matintoleranser du kanskje ikke var klar over at du hadde. Kosthold er uhyre viktig for å ha kroppen sin i balanse.

Når det er sagt, det er ikke nødvendigvis gjort i en fei å få kroppen sin i balanse. Jeg responderte umiddelbart på bioresonansbehandling i forhold til allergien, men når det gjelder å bli helt medisinfri og få et veldig bra immunforsvar o.l krevde arbeid i forhold til omlegging av kosthold og detoxing. Detox kan være litt brutalt og vanskelig, men det er det som skal til, og det føles helt fantastisk etterpå!

Alle er forskjellige, men det jeg har lært er det verste man kan spise i forhold til astma og allergier, er hvete, sukker, gjær, sopp, og melkeprodukter. Men så har man jo selvsagt det som er skadelig generellt; herdet fett (palmeolje, transfett), aspartam, ferdigmat, osv. Det å spise ren mat uten tilsetningsstoffer, som gir mye næring i form av vitaminer og mineraler (mye friske grønnsaker med andre ord), er uhyre viktig, det er noe av det beste du kan gjøre for kroppen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan klarer de å holde alle de fantastiske medisinene skjult da?

Du, jabx... Hvis det er sånn at du må overse alle innleggene jeg har skrevet, som forklarer dette her med at jeg ikke tror det er en konspirasjon, og at den anekdoten jeg la fram ikke skulle taes noe mer seriøst enn en anekdote (det var originalt ikke den som var fokuset i innleggene min i det hele tatt), for at du skal kunne argumentere, og for at du i det hele tatt skal ha noe å komme med, burde du kanskje roe ned bittelitt. Du diskuterer imot argumenter som du selv har funnet på og pålegger andre.

Da jeg skrev det første innlegget, der det står om han fyren med denne medisinen (som var en medisin, og ikke "alle de fantastiske medisinene"), fikk jeg et svar fra Okapi, som jeg igjen svarte på og forklarte at dette bare var en anekdote (jeg brukte ikke ordet anekdote, da jeg ikke visste hva det betydde før en av de anonyme brukerne fikk meg til å sjekke det opp), og at man ikke skulle ta det noe mer seriøst enn det... Det som er så greit med Okapi, er at han leser og forstår det man skriver til han, så etter å ha fått forklart dette skikkelig, forsto han hva jeg mente... Så enkelt er det tydeligvis ikke med deg, Jabx.

Dette har jeg forklart deg om, og om, og om, og om, og om, og om igjen nå, så hva er det du egentlig vil fram til? At en historie jeg selv har skrevet, fra starten av, at man ikke skal ta som noen form for fakta, ikke kan bli sett på som fakta? Gjør du sånn med alt? Går rundt og påpeker det folk allerede veit og har fortalt?

Jabx, jeg er enig med deg at man ikke skal se på en sånn historie som fakta, og jeg tror ikke at legemiddelindustrien er en stor konspirasjon som er her for å ødelegger verden og spise barna våre.

Er hele poenget at du føler at du må "vinne" diskusjonen? Om det er tilfellet skal du få lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å si det, men når jeg leser trådstarters innlegg, så tenker jeg rett og slett at denne personen har lite omløp...

Healing, homeøpati og lignende har så til de grader blitt debunket at du må bo i en hule for å ikke ha fått det med deg.

Først og fremst så bør tradstarter lære seg ordet: empiri og forstå hva det innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...