Gå til innhold

Mamma M sitt første barn, og nr 2 på vei :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ei jente :)

Var det jeg visste :fnise:

Når er termin?

Har du lyst å svare på det jeg skrev ovenfor når du får tid er det supert :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei! Ja Dine,du nei denne graviditeten var jo ikke planlagt, så nei,jeg kan ikke bidra der gitt :)

Men jeg har litt troen på kinesisk fødekalender,det stemmer godt med meg iallefall!

Merker det er travelt med beibi i magen og aktiv T han smelter hjertet mitt og er så supermagiskfantastisk :)

Bruker hvert sekund på han,gruer meg masse til barnehage,beibi til jul og altfor lite tid til T..off!! Håper ikke det bli kolikkbaby igjen,så jeg kan ha han kortere dager i b.hagen!

Har forresten kjøpt en rosaktig joha ullbody,og en bukse,og det var det .

synes det er litt for tidlig enda, så det blir kun shopping til T :)

Ang UL så gikk det bra,men må tilbake om ti uker for morkaken dekker utgangen..satser på at den beveger seg oppover :)

Terrmin er 17.12, men forrige gang sa de 14.12, så jeg er så usikker, skal tilbake på UL I slutten av sept, så da forholder jeg meg til den jeg får da :)

God sommerklem!

Endret av Luremegpå
Skrevet

Takk for svar Luremegpå :) Nei da så, da får man kanskje høre andre steder dersom man skulle prøve på en jente neste gang.. :sjenert: hehe

• 2 uker senere...
Skrevet

Gratulerer med ei jente i magen din også! :klem: Då er me iallfall to med desember-julejentebabyar i magen! :hjerte:

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei hei!! Herlighet her er det hektisk gitt, men en T som fremdeles sliter sånn med nattesøvn, mandler osv, foregått siste året, har vi måttet være oppe mangfoldige timer hver natt, + jeg har et bekken som krangler, og må bruke krykker til tider.

Men i bunn og grunn begynner huset å ta form, gjesterom/ babyrom begynner å ta form, og jeg begynner å få roen.

Veldig forskjellige svangerskap, og jeg er veldig glad for at dette er siste gang. Bekkenløsning er noe grusomme greier, men har fått sklilaken, og går til MP hver uke, jobber 50% , da legen nekter å sykemelde meg 100%, og det synes jeg er en på påkjenning fysisk og psykisk.

Kontrakten min går ut om 2,5 uke, og jeg får ikke forlenget, like uheldig som når jeg var gravid med T, så jeg bli sykemeldt 100%.

Jenta inni her er livlig, og hun lager masse liv i forhold til når jeg var gravid med gutten min, så det er veldig stas. Synes det er rart og være gravid igjen, og enda rarere var det å kjøpe søskenvogn her om dagen.

Tidligere lesere vet hadde jeg en laaaang episode med angst etter T ble født, og sykehusoppholdet var helt grusomt, så jeg går virkelig inn for å få innvilget KS osv, hvis ikke normal fødsel går sin gang.

Mye tanker, men er ikke redd, angsten for døden/kreft osv er forsvunnet, og jeg har lært og tenke annerledes, og det er deilig å kunne leve!!

Lagt på meg ca 3-4 kilo, og det er rart med det cola og sjokolade innholdet jeg har om dagen. Men jeg føler meg gedigen, og magen er langt oppe. JM sa at hu lå veldig langt oppe, så det er ikke rart jeg sliter litt med å puste normalt når jeg sitter, men i bunn og grunn er det småting:)

Håper vikelig at dere setter pris på en oppdatering. Jeg kommer aldri til å bli flink til å skriver hver dag her inne, men det viktigste er at jeg kan gå tilbake på denne dagboken, og huske hvordan det en gang vare å være gravid:):)

Ha en super helg jenter!!!

Skrevet

Hei Luring! :klem:

Jeg skriver nesten aldri selv lenger, men håoper jeg skal bli litt mer aktiv snart.. ;)

Kommer sterkere tilbake! På jobb nå.. :) Kjempehyggelig å "se" deg igjen! :klem:

Skrevet

Koselig å høre fra deg, mindre koselig å høre om plagene dine :( Jeg selv gikk på krykker og det er grusomt, ta vare på deg for jeg 2 år etter sliter med bekkenet.........veldig viktig å trene opp bekkenet rett etter fødsel, første 6mnd har du rett for fysio hjelp gratis pga bekkenløsning!

Hva begrunner legen for å ikke sykemelde deg??? Du kan vel kjenne om du faktisk ikke orker jobbe, orker man ikke så orker man ikke..........rett og slett!

så synd å høre med jobben din, helt forkastelig.......at man kan bli sagt opp sånn.........tror du at du hadde fått forlenget det om du ikke var gravid? Det er jo i grunn ulovlig!

Skrevet (endret)

Hei.Ja,man skal lide endel i et svangerskap.

vel,ting er forandret,jeg er nå 100%sykemeldt,så da ordnet det seg.

Har vært mye å få orden på i huset,og det tærer på et dàrlig bekken,men er og veldig hormonell.

I et par dager har jeg vært ekstremt kvalmen,kan bare glemme og sove om netteme,og sitte er og håpløst,det klemmer på ryggen,så nå må jeg hente kvalmestillende taajetter hos apoteket.

T trøbbler fremdeles med søvnen og er snart ferdig med 30dagers antibiotika kur,pga en bronkitt han har hatt siden des 2011,elendige lege,sä skal vi til samtale på sykehuset igjen i des.

Litt lei i dag,og vil på en måte hun skal komme ut nå,på en adn måte vil jeg ha mest mulig T tid.

NOTE TO MYSELF :

Hang in there :)

Endret av Luremegpå
Skrevet

Hei Luringen :)

Huff, kjedelig at du skal slite sånn.. men BRA at du fikk 100% sykemelding da! :tommelopp:

Håper du får litt avlastning av og til så du får hvilt kroppen litt. Anbefaler bassengtrening!! Nydelig å bevege seg lett uten å føle seg så tung.. Og det er gull for bekkenet. Du finner sikkert noe for preggiser med bekkenløsning der du bor?

Hang in there fra meg og! :klem:

Skrevet

Har de barselgrupper der du bor? Det har vi ikke på helsestasjonen jeg sokner til, så si fra dersom du har tips til hvor man kan bli kjent med andre gravide :)

Skrevet (endret)

Jeg ble kjent med gravide på bassengtreninga! :)

Endret av siebaeo
Skrevet

Jeg ble kjent med gravide på bassengtreninga! :)

:tommelopp:

Skrevet

Bim,ble kjent med en go gjeng,gå pä barn i magem,og terminklubber,de arrangeres ofte treff..

Jeg har hatt god kontakt med de jeg traff i 2010. og vi er 13stk som har treff!

Skrevet (endret)

Hei igjen.

Merker det er liit mer tid på kveldene etter at T har begynt å få til et ok sovne inn om kvelden mønster.

Jenta inni her er det masse liv i, og hun presser godt opp mot ribbeina, til tider er det skikkelig vanskelig å puste altså..men ellers er det veldig stas, og jeg prøver å nyte graviditeten, siden det garantert er den siste. Jeg orker faktisk ikke gå gravid mer, det er veldig tungt, samtidig som vi har stritt mye med T og all der siden jul.

Nå går han på pencilin kur som skal vare i 6uker for virkelig ta knekken på mandlene og den evge hostingen og det at han brekker seg om nettene. I går hylte han i sengen, og jeg var alene, samboer skulle faktisk ut, men uten å vite T sin form. det var jeg veldig glad for når klokken nærmet seg 22, for da spydde han ut hele dobbeltsengen og alt tilbehør , meg og nei, stakkars, det var forferdelig, og han hater å dusje, vil bare bade. Jeg er jo ikke akkurat så veldig liten om dagen, og måtte hive meg i dusjen med han, mens han omtrent satt på magen min, jeg og han var helt gåen, og heiv alt av dynetrekk osv i badekaret, og sa at samboer dessverre bare måtte komme hjem. Han hadde jo skyhøy feber, rett før han spydde, så jeg burde jo skjønt det var noe muffens..sov ok inatt da, men spydde igjen imorges, og feber i hele natt..

Feber i dag, men ganske mye piggere inntil kvelden kom nå..mammahjerte har fått kjørt seg..hehe

I morgen er det egentlig øre, nese, hals konsultasjons time, og vi må jo bare gå, for sånne timer vokser ikke på trær..

Tirsdag er det UL time på sykehuset, fikk denne timen, i juli, fordi morkaken dekket åpningen,men den gjør ikke det nå, fikk det bekreftet av Jm, men hun sa at jeg selvfølgelig måtte gå på gratis timen på sykehuset , så det blir spennende om vi får sett henne, hun gjemmer seg alltid..Søta miiiii!

I uke 27 hadde jeg lagt på meg 6 kilo, så det er helt perfekt altså, trenger ikke bli hval heller..

Krysser fingrenne for at sykdom holder seg unna denne kroppen!

Lagt innlegg dette, håper dere orker å følge meg videre!!

Endret av Luremegpå
Skrevet

Lirer på om T har fått den 4barnesykdom, noen av dere som kjenner til den??

Skrevet (endret)

Her går det unna!!

Hjertet begynner å slå: 15.04.2012

Embryoperioden er over,spiren er nå et foster: 19.05.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 19.05.2012

Du er nå i 2.trimester: 02.06.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 02.06.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 09.06.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 13.06.2012

Ordinær ultralyd: 07.07.2012

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 15.07.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 28.07.2012

Du er nå i 3.trimester: 22.09.2012

Du regnes nå som fødeklar: 26.11.2012

Permisjonen starter: 26.11.2012

Antatt termin: 17.12.2012

Endret av Luremegpå
Skrevet (endret)

Eg har også vore på treff med ein gjeng frå eit gravidforum dette svangerskapet, frå "Snart mamma". Veldig koselig. :) Og me er 5 stk som fortsatt møtest jevnlig med (snart) 4-åringane våre, som møttest første gang då eg var gravid med storesøster. Me begynte med treff då me var gravide, og då var det fleire andre som også var med. Så var me 5 stk igjen, som fortsatte å møtast etter at me hadde født. :)

Endret av Mirabella76
Skrevet

Tror jeg må satse på nett barselgrupper :) det funket jo supert med forrige tass og vi treffes jo fortsatt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...