Gå til innhold

Mamma M sitt første barn, og nr 2 på vei :)


Luremegpå

Anbefalte innlegg

Du er flink - husk at det blir bedre og lettere etterhvert :) både fordi de blir større, og at det går mot sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

T er syk,de forbanna mandlene!!

SKAK PUSHE sykehuset maks nå!

Det er så slitsomt og ver hjemme med syk,litt trassig T og liten baby..kjenner jeg blir tullerusk til tider!!

Tror pigadde tante rød er rundt hjørnet allerede og!

Great!

God helg,.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:( on nei, hva har skjedd snuppa??? :(

:troest:

Håper legene forresten skjerper seg nå og henviser videre til å fjerne mandlene om T er så mye syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Hei jenter! Forbered deg på tidenes lengste oppsummeringsinnlegg..;)

Vet ikke hvor jeg skal begynne , men tar en liten vei her..

mr T

Stolt storebror, aktiv storebror, pratende og sangfugl ;)

Sjalu i den forstand at han kan kaste ting ned trappene, spesielt søsteren sine ting.,har begynt å dra kler ut av hyllene, tar dynen hennes, tutten og hiver i gulvet. MEN dette er småting sånn egentlig, såpass må vi tåle :) det som er utfodrende er leggetid, og enkelte scenarioer ila en dag. Han er så sta, men samtidig verdens snilleste gutt. Han er så behjelpelig, og himler med øynene, gjørseg morsom og så minner han meg stadig på hva han gjerne vil ha når jeg skal på butikken.

Mamma, kjøpe juice, yoghurt, tyggis, er det nye..hehe, osv ;) Han er rett og slett til å spise opp!

Jeg vier så mye tid jeg kan, og tar han ofte med på biltur, eller har med begge i bilen etter barnehage henting, så kjører vi og ser på gravemaskiner, dumper, vals, heisekran, og jeg synes det er like kjekt som han:):) det er kvalitetstid på høyt plan det ;);)

Mrs T

Deilig!! Hun er så behagelig, og er helt annerledes enn det broren var når hun var lten. Hun er litt mer krevende for tiden, men kun fordi hun sover veldig godt om atten, og ikke er så interessert i å sove mellom 11-15

Så det blir veldig utfordrende dager, og intens rydding de ti min hun ser på tv i vippestolen, fo det er et must for meg!!!

Tar det fra begynnelsen:

Jeg begynte med amming, og klarte det helt ok noen uker..så begynte det å gå mer skeis, og jeg blir utrolig dårlig, og angst trigger alt når jeg er veldig trøtt. Samtidig er det en til i huset, og da trenger man energi, så da ble det MME baby denne gangen og, noe som har gått veldig fint altså! Hun har sovet, og sover egentlig ganske godt om nettene, men som med broren merkes det veldig godt at klokken er stilit. Samtidig har hun fått vaksine, og da er hun litt på bærtur med mat og søvn, men hun joddler og koser seg masse, så det er det viktigste:)

Tror allerede hun begynner å få tenner, gnager jo snart knokklene av seg, så i stad dro jeg og kjøpte dentinox, så da roet hun seg litt :):)

Hun er ei flott jente, og ligner veldig ye på meg sev når jeg var liten, det er så likt. Det rare er at skjeler noe voldsomt, blitt litt bedre, men de bekymrer seg ikke for det før hun er over. 6 mnd, så håper det går seg til etterhvert :):)

Hun har munkesveis, og vi ler oss ihjel av den sveisen, spesielt nå som hun har fått den berømte skallete ringen i bakhodet ;) hun har veldig veldig nørkeblåe øyne, så det er litt spesielt, på bilder kan de se brune ut, men det forandrer seg jo og mnd for mnd. Hun er dessverre full i eksem, atopisk eksem, og knusktørr, så legen sa vi måtte bare smøre smøre smøre, sjelden de har sett så tørr hud.

Kunne skrevet mer og mer, men en liten oppsummering for nå, så kommer jeg innom igjen senere (0;)

3 mnd kontroll veide hun usle 5.5 kg, og er 62 cm lang!

Drikker rundt 170 pr måltid ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å høre fra deg. Fint at alt går bra :) alt går bra her og. storkoser meg mesteparten av tida. Er lite innpå her, annet enn for å lese litt av og til, er liksom ikke så mye tid til det. Virker nesten som et helt annet liv de ukene vi skrev her inne på slutten av svangerskapet- gud hvor glad jeg er for at den tida er forbi.

Er du alene-mamma nå, eller har sambo flyttet inn igjen?

Her går det litt bedre sånn, men det er fortsatt jeg som gjør mer eller mindre alt ( steller og legger begge barn hver dag, står opp med begge hver dag, tar alt som eventuelt skjer om natta, alle bleieskift etc) men det er greit nok, trives med å ha det hektisk :)

Skulle bar ønske jeg ble slank av det og - det ble jeg sist, men nå henger det igjen noen dustekilo... Blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Kaboooom sa det...!!!

M er straks 1 år, og dette året har langt fra blitt som forventet..

Kommer et lang innlegg nå...

Jeg har jo ikke fått oppdatert noe siste tiden, men det som er sikkert og visst er at jeg skal summere litt, slik at jeg kan se tilbake på dette å LE om noen år...:=)

M har vel vært en fantastisk herlig jente hele veien. Hun har sovet heilt ok, inntil siste mnd, en det er vel med alle forandringene, at pappa bor i annet hus osv osv.

Men hun har nå fått 8 tenner, er like slow så broren, og begynte nylig å krabbe...har ålt seg til nå.

Drar seg sakte opp, men det kommer til å ta tid, men det gjør ingenting, så lenge hun er frisk og rask, og gla'laksen som hun er!

Hun spiser veldig greit, men det tok lang tid før hun fikk til å spise skive, hun må ha verdens minste spiserør, for det har gått mye middagslass, skiver, annen slags mat som bare har satt seg fast i spiserøret, og det har vært grusomt å se henne slite sånn.

HUn har vært mye forkjøla, og forrige uke kastet hun opp fordi hun er akkurat lik broren, n¨r det gjelder slim i halsen og hosting, det tar jo aldri slutt den hostingen, så manko på søvn..det har jeg iallefall, men blir jo vant med det og:)

E og jeg skilte lag i April egentlig, men han flyttet ut i September, så livet er kaos, og har vært fullt av panikkanfall, angst osv osv, det unner jeg ingen.

Veldig utfordrende med to så små, 65% av tiden, men alt går, og jeg er på en måte glad jeg ikke har fått jobb enda, selvom jeg sikkert utvikler sosial angst av å gå hjemme. Dagene jeg har fri, må jeg bare lade batteriene, og det er travelt å gå hjemme med et hus som står på hodet!!!

T fylte akkurat 3 år og er verdens herligste gutt, som synes det er fantastisk koselig me lillesøster, og der har det så supert sammen, det er en fryd:):)"snakker" som en foss..herlig liten snelle!!

Skal oppdatere mer her etterhvert.

Håper dere har det fint!!! :blomst:

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig med oppdatering fra deg!

Jeg får vondt av å lese år du har fått angst, jeg sliter selv med panikkangst og sosial angst, så jeg vet alt for godt hva du snakker om!

Barna dine høres herlige ut, så morsomt med små som babler i vei :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom snarest med en stor :klem: !

Og skal komme sterkere tilbake.. ;)

Leit å høre at du sliter med angst og brudd :( Men herlig å høre om dine søte små (og se dem på FB). De er virkelig superfine! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...