Gå til innhold

Mamma M sitt første barn, og nr 2 på vei :)


Luremegpå

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse! Nå ble jeg overrasket gitt, men så koselig!! Gleder meg til å følge fremover ;)

Hei Dine!

Ja, du er ikke den eneste som er overrasket! Så man reder ligger man :sjenert:

Etter et par dager er det bare fryd, ikke bekymret i det hele tatt, og tenker nesten ikke på at jeg er gravid, for jeg er ikke så kvalmen denne gangen, og det er utrolig behagelig med tanke på at T er så liten som han er, og jeg vil være i form og den opplagte mammen så lenge som mulig. Dessuten, man biter tennene sammen, og blir supermamma uansett, for det må man!

Heng deg på da! Ikke vent, det blir ikke mer travelt før om 9 mnd uansett.. :jepp: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dere har blitt friske nå, omgangssyken er noe at det verste som er!

Håper alt er bra og at du formen er fin ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

ja, da sovnet jeg 19 i går kveld, gutten min har så problemer med ørene sine, så det er veldig tunge netter, så i går var jeg helt slakt, og godt var det å sove litt, for han var våken fra 04:00-06:00 stakkars :kgbaby:

Formen er veldig fin, så fin at jeg skal ha UL før jeg reise på utenlandstur ( liker at det er safe til jeg skal ut å fly, å være i utlandet, bare få en bekreftelse). Synes det er rart at jeg ikke har mer symptomer egentlig. Men alle svangerskap er forskjellige..

Kanskje det blir en jente denne gangen, siden symptomene er så forskjellige.. :rodmer:

Var hos Legen i forrigårs og fikk resept på folsyre, det er så viktig at jeg tar de tablettene, så da måtte jeg inn å ta blodprøver, slik at jeg vet hvordan jeg ligger ann.

Fikk beskjed om å komme tilbake i uke 10-12, da kan legen begynne å fylle ut svangerskapspapirene, er ingen vits før, det er jo slik det er, siden den magiske grensen er 12 uker., og de tar hensyn til at det skal gjøres fra ca den uken, med forbehold selvsagt.

Vekt ja, jeg hadde jo som mål, og gå ned 4 kilo før jeg ble gravid, for det har blitt mer spising enn trening siste tiden, så nå er jeg veldig lei meg for at jeg allerede har mange kilo jeg ikke burde hatt. Jeg skule være i god form, være sterk i rygg før jeg gikk inn i nytt svangerskap, for det blir tungt, og ryggen får virkelig kjørt seg.

Så nå er det lange turer på tredemøllen fra i dag av!!

Føler du kan se allerede nå at jeg er gravid, og det vil jeg ikke at folk skal spørr meg om!

Får jobbe litt mer jeg da... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tror ikke det er aktuelt før en stund til nei.. Nevnte det nettopp for mannen og han sa "vi er vel ikke helt klare enda.." hehe Så nei, men vi tar praten en ny gang til høsten tenker jeg, så ser vi..

Håper formen er bra og at dere koser dere i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tror ikke det er aktuelt før en stund til nei.. Nevnte det nettopp for mannen og han sa "vi er vel ikke helt klare enda.." hehe Så nei, men vi tar praten en ny gang til høsten tenker jeg, så ser vi..

Håper formen er bra og at dere koser dere i helgen :)

Ja, forstår det, jeg skulle jo på jentetur til utlandet, og ble veldig lei meg pga at jeg tenkte at nå skal jeg slappe av , drikke litt alkohol, så det gikk jo i dass, men jeg synes at det er en teit unnskyldning i ettertid at det ikke passer med barn fordi da får man ikke nyte alkohol..Tok meg selv i det ja:)

ja, det passer nok aldri å få en til, bare hopp i det, og bli litt ferdig med det tenker jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Merker det til tider er vanskelig å stikke innom her, det er hektisk, og forblir hektisk.

Timene på kvelden går til å planlegge interiør osv til det nye huset, eller så er det dagligdagse rutiner, og det tar sin tid det og.

Formen er : ELENDIG, jeg har vært bortreist i to dager, vært på konsert i Oslo, det var forsåvidt supert, men det var en reise så bare ble masette, og jeg ville bare hjem.

Dagen etter jeg kom hjem kjente jeg kvalmen komme for fullt, og det er helt grusomt, men det går jo over :fnise::rodmer:

Er bare ekstra vanskelig med tanke på at jeg er i helt ny jobb, og kan ikke ha fravær allerede, så jeg sitter å tar hendene i hodet til tider, og prøver å ta meg sammen. Det er ikke bare bare, når jeg har en kropp som ikke spyr. sliter med å konsentrere meg!

What to do??

Min snilleste samboer tok mini som våknet 06.15 idag, så syklet de til jobb, så da fikk jeg sove lenge, + jeg hadde tatt med en banan til frokost, som lå ved sengen. Det hjalp faktisk en god del!

Andre symptomer: Tørr i munnen fremdeles:) Stikker mye i magen, mye mageknip, oppblåsthet, og utrolig tørr hud??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde god hjelp av ingefær-te (laget av fersk ingefær, sitron og litt honning) og Sea Band (sånne reisesykearmbånd), har du prøvd det?

Fysj og fysj, husker med skrekk og gru tilbake på de 20 ukene jeg var kvalm, jeg misunner deg absolutt ikke den biten!! :ler:

Hadde du kvalmen forrige gang også eller?

Har du noen følelse på om det blir jente eller gutt eller? ;)

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde god hjelp av ingefær-te (laget av fersk ingefær, sitron og litt honning) og Sea Band (sånne reisesykearmbånd), har du prøvd det?

Fysj og fysj, husker med skrekk og gru tilbake på de 20 ukene jeg var kvalm, jeg misunner deg absolutt ikke den biten!! :ler:

Hadde du kvalmen forrige gang også eller?

Har du noen følelse på om det blir jente eller gutt eller? ;)

Ha en fin helg :klemmer:

Ja, jeg var kvalmen forrige gang fra egget festa seg( Ja, det går faktisk ann), så fra uke 4 :fnise: , til uke 9, og senere i svangerskapet, husker ikke når :sjenert:

Ja, dette er skikkelig gale jeg klarer ikke gjøre noe nesten, kjæresten får vikelig kjørt seg.., og hvis jeg ikke er kvalmen så sovner jeg jo nesten, galskap :fnise::rodmer:

T er så herlig, og så lenge han er våken , så prøver jeg virkelig å gjøre mitt beste, for det må jeg jo, det er ikke sånn at jeg kan slappe av alene, eller når det passet med som sist gang :fnise: ! Håper bare kvalmen avtar:)

Feelingen på kjønn...njah, er jo ikke feil å få en jente, men blir det en gutt, blir jeg like glad. Siden jeg har hatt endel andre symptomer denne gangen, tenker jeg jo at det kan være en jente :rodmer:

Har kjøpt sånne tyrkis pepper drops, får teste de, også får jeg ta ingefær etter helgen..Skulle kjøpe sånn seaband i dag, men vi glemte det faktisk.. :fnise:

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, jeg trodde virkelig ikke det skulle gjenta seg med denne kvalmen, men joda, jeg er så dårlig at jeg måtte fortelle det til sjefene på jobb idag. Ser ut til at jeg allerede må gå litt redusert, og for meg er det veldig dårlig timing, med tanke på at jeg kun har vært her to mnd... :sjenert:

Nå har jeg hamstret inn tyrkisk pepper, cola, tyggis, banan, pære, folk må jo lure når de ser på pulten min, sitter i åpent landskap...

Gjemt unna litt her og der :fnise:

Har jo lysst til å s til hele verden at jeg er gravid, sånn at jeg ikke ser så sur ut, men det kan jeg jo ikke!

Gleder meg til å plukke opp mini i barnehagen, savner han masse nå som jeg vet at vi får en til, nå er det kun han som teller om dagene, koser så mye jeg kan, og har til tider veldig dårlig samvittihet, når jeg ikke kan leke med han hele veien... :sjenert:

Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så følt at kvalmen har slått til for fult! Håper du klarer å holde den litt under kontroll!

Skjønner det kan bli veldig vanskelig å ikke rope ut til kolleger når formen er så dårlig, men du får bare holde ut :)

håper du får en fin dag også, og kos deg med mini i ettermiddag :rodmer:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mala :rodmer:

Det er ikke rart jeg er så dårlig, jeg hadde legetime i dag, og tok urinprøve. forrige gang hadde jeg 2+ proteiner + diverse, denne gang hadde jeg 4+, og han måtte sjekke nyrene mine osv. Det er ikke rart jeg er så dårlig som jeg er, så nå går jeg på pencilin, og det håper jeg virkelig hjelper fort!

Ble litt irritert, han kunne jo bare gitt meg en kur forrige gang, dette skal jo være så unødvendig!

Hadde UL time og i dag, og det var det et bankende hjerte gitt!

JM mente jeg er kortere på vei enn det jeg er, men vi får se på neste UL da :rodmer:

Så nå er jeg sykmeldt 50%, så satser på at det blir bedre fort som F... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :)

Jeg fikk påvist en heftig UVI,og fikk tabletter,men de tablettene tålte jeg ikke,så på torsdag klarte jeg ikke bevege meg,så dårlig var jeg,det var skikkelig ekkelt og ubehagelig :(

Fikk komt meg på jobb halv dag på fredag,men det er galskap å jobbe slik jeg har det nå..

Vel,jeg våknet lørd morgen og kjente at formen var mye bedre,jeg fikk gjort endel hjemme og med guttene mine,fantastisk! I går var og en fin dag,fikk nyte solen en liten halvtime også :)

I natt og nå er formen crap igjen,så jeg er overbevist om at det er den UVI som gjør meg ekstra kvalmen. Jeg har ny legetime på Torsdag,og håper virkelig at den har roet seg..ikke at jeg har troen på at UVI går over av seg selv..

Nok klaging,ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, skal ikke være enkelt.. Håper virkelig at formen din begynner å samarbeide med deg snar!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din blir bedre. Vet så altfor godt hvordan det er å være for dårlig til å få gjort noen ting.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Formen er nå ikke bedre nei, og jeg sliter på jobb.

Denne Urinveisinfeksjonen som aldri tar slutt sliter meg helt ut, i tillegg til jeg sliter med mer og mer eksem på kroppen, så jeg er lei,lei i dag, ikke pga graviditeten, men fordi en av delene kunne vel spart seg litt.

Kommer sterkere tilbake :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...