Gå til innhold

Mamma M sitt første barn, og nr 2 på vei :)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei hei!

Veldig hektiske dager,og det er lite KG tid.. samboer har jobbet kvelder, og da har jeg funnet frem strikketøy, og lest meg litt opp om fødsel osv, leste for lite forrige gang, så vil ver mer forberedt denne gangen..

Natt til Onsdag blir det vel, stod jeg opp kl 05..,for det var superkampanje på baby shop, men det jeg ikke visste var at det var 200 stk foran meg meg i køen, og ble fort utsolgt til kampanjepris..hehehe..folk er galne altså!

Men jeg stod i to timer, og en time i kassakø, men var superheldig fikk pippi lekegrind for 299,-(799,-). Og så kjøpte jeg likesågodt en stokke tripp trapp stol til babygirl i samme farge som Theo har, like greit, den fikk jeg til 300kr mindre.,:)

Easygrow pose til 999.-(1999.-)

Men det beste varpet var Joha klær på 30%prosent, kunne ikke klart meg uten, det er det beste tøyet ever!!

Endelig fått meg selv til å kjøpe et par rosa plagg, jeg foretrekker lilla jeg altså, er jo supersøtt med jenteklær, men for mye blonder på mange plag synes jeg da :)

Kjenner jeg har mye mer roen nå, hisser meg mye mindre opp, og er sikker til å leve med og , skjerpet meg denne uken, for nå er alt på stell ! Kjøpte siste finishen av luer, strømper osv i dag, fikk litt panikk i går, forteller mer lengre nede..:)

Angående gårsdagen..jeg har hatt en følelse av at denne jenta ikke holder seg inne i 40uker, og tidligere i uken begynte jeg lure , føler konstant at jeg tisser på meg, i tillegg fikk jeg skikkelige magesmerter i går, osvosv...

Vel det roet seg etter en time, men da gikk det et lys opp for meg at her må det barberes bein, osv , for ting kan faktisk skje når som helst, så nå er klær til meg lagt i en haug i tilfelle noe skulle skje..tviler på det altså, men godt å ha det klart!

Var hos Jm i dag, og hun visste allerede litt om plagene jeg har hatt denne uken..

Det merkeligste var at i morges var det et voldsomt rabalder i magen, følte hun hadde skiftet side, for magen var så myk plutselig..og det hadde hun, så nå er ryggen på venstre side, og hodet er faktisk festet , og hun ligger lagt nede, noe jeg hadde mistanke om, siden jeg tisser og føler meg tissetrengt hele tiden....!!!

Blodtrykket er på 120/70 óe som er helt flott, og hjertelyden på meste var 153 slag,symfysemålet på 29.

Nekter å,si hvor mye jeg har lagt meg, jeg ble deprimert, og vet kiloene tar tid å gå av,been there...åååååh!

Samboer reiser i helgen, og toget, liker ikke helt det altså,,greit han reiser, men kjenner jeg er glad det er siste gang før baby kommer, er mer bekymret for at noe skal skje denne helgen , sikkert fordi mamma og pappa ikke er i byen, han broren min reiser osv..,men har alltid backup i venninner håper jeg :)

Fantastisk vær her i dag, og noe drit at jeg ikke får gått turer bare asfalt her, og det tåler ikke bekkenet..

Ellers er alt bra, og vi holder sammen samboer og jeg, vi skal til samtale med familievernkontoret om en uke, blir nok gooodie!

Navn til babygirl er satt og nå er det lettere å snakke med T når vi kan fortelle om lillesøster med navn :):)

Endret av Luremegpå
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sååå koselig å lese her i dag!! :klem:

Skrevet

Høres spennende ut med planlegging for babygirl og kan jeg spørre om navnet...? Vi har også noe navn vi liker ekstra godt, men nå er det en nær venninne av meg og svigerinnen min som begge venter jenter, så det blir spennende å høre hva de skal hete.. Om jeg får jente da :fnise: Begynte å tenke skikkelig på det etter noe du skrev i boken min og jeg tror nesten det er jente selv jeg nå.. I dag er formen bedre mtp kvalmen, var det sånn for deg også? At du var bedre noen dager og verre andre? Er så redd for at det skal være noe galt..

Skrevet

Høres spennende ut med planlegging for babygirl og kan jeg spørre om navnet...? Vi har også noe navn vi liker ekstra godt, men nå er det en nær venninne av meg og svigerinnen min som begge venter jenter, så det blir spennende å høre hva de skal hete.. Om jeg får jente da :fnise: Begynte å tenke skikkelig på det etter noe du skrev i boken min og jeg tror nesten det er jente selv jeg nå.. I dag er formen bedre mtp kvalmen, var det sånn for deg også? At du var bedre noen dager og verre andre? Er så redd for at det skal være noe galt..

Hei Preggo :)

Å, jeg husker ikke helt, kanskje jeg har skrevet om det i boken her? Husker ikke helt , men det står kanskje i boken her.? Men jeg har et elr annet i kroppen som gjør at jeg ikke kaster opp, så jeg blir bare ekstra dårlig, så kanskje jeg ikke er den beste å sammenligne med....men jo, husker jo at noen dager var mindre kvalmne..hehe, enn andre, normalt det.,bekymret meg heller lite denne gangen, det er ikke verdt det, prøv å nyt det...du blir bare mer sliten av det...:(

Begynn å strikke, det tar vekk, bekymringer!

Men jeg var å hørte hjertelyd i uke 8, det er deilig følelse det :)

Alt er nok i skjønneste orden, og husk at ingen svangerskap er like :)

Ja, håper det er ei jente hos deg og da, og at de ikke sniker seg til,navnet ditt:)hehehe

Sender deg navnet på pm..jeg har tenkt a det skal være kort og passe litt med T sitt navn :)

Skrevet

Nei, håper de ikke tar det altså, Hehe. Tror svigerinnen min likte det ene navnet, så får se.. Jeg vet jo tross alt ikke om jeg får gutt eller jente denne gangen, så først må vi se det hvertfall :) har faktisk bestilt ul i uke 8, så gleder og gruer negativ det:) Forrige gang var jeg ikke nervøs som jeg husker, men denne gangen er jeg mer engstelig av en eller annen grunn..

Skrevet

Morro å handle når det er sånne tilbud altså, og joha har noen fantastiske klær! Så de hadde fått in knall farget ulltøy på Sparkjøp, så der tenker jeg meg neste lønning!

Men du, jeg håper da snuppa holder seg inne hos deg noen uker til, får du henne nå er hun jo veldig prematur enda........2 uker til er lungene modne da, det er en viktig milepil å nå :)

Hva får deg til å tro hun kommer tidlig hvis jeg kan spørre?

Skrevet

Morro å handle når det er sånne tilbud altså, og joha har noen fantastiske klær! Så de hadde fått in knall farget ulltøy på Sparkjøp, så der tenker jeg meg neste lønning!

Men du, jeg håper da snuppa holder seg inne hos deg noen uker til, får du henne nå er hun jo veldig prematur enda........2 uker til er lungene modne da, det er en viktig milepil å nå :)

Hva får deg til å tro hun kommer tidlig hvis jeg kan spørre?

Heeeey! Nei, vil ikke ha henne ut enda, jeg stenger utgangen..hehehe,, er bare en følelse jeg harsiden hun ar ligget langt nede så lenge, osv, men det stemmer jo sikkert ikke!

Sendt deg pm, får ikke til skype..åee?!

Skrevet

Må fortelle noe supersøtt!!

Samboer har som sagt jobbet natt, så jeg er ganske i ørska når han kom hjem i natt 03tiden..

T våknet selvfølgelig, og han la seg i vår seng...

MEN..i natt våknet jeg av en håndflate strøk meg opp og ned noen minutter på armen, jeg tenkte jo at det var Samboer, men neida, der ligger T og ser på meg og stryker meg!! Aaaaaaw, godt opplært den gutten...tihiii :) Smelt smelt !

Skrevet

Sååå koselig å lese her i dag!! :klem:

Hei! Ja. Det skjer det og...høhø :)

Skrevet (endret)

Nei, håper de ikke tar det altså, Hehe. Tror svigerinnen min likte det ene navnet, så får se.. Jeg vet jo tross alt ikke om jeg får gutt eller jente denne gangen, så først må vi se det hvertfall :) har faktisk bestilt ul i uke 8, så gleder og gruer negativ det:) Forrige gang var jeg ikke nervøs som jeg husker, men denne gangen er jeg mer engstelig av en eller annen grunn..

Tror man kan være mer engstelig fram til UL med nr 2, 3,4 osv, for man tenker at er man virkelig så heldig at det klaffer så fort,og får man et like friskt barn denne gangen osv...:)

Bli spennende å se, jeg hadde like lyst på gutt som jente, bonus uansett :)!!

Endret av Luremegpå
Skrevet

Du har nok rett.. Hvorfor skal man være så heldig å få enda et friskt barn liksom? Er det jeg tenker.. Gleder meg til å finne ut kjønn uansett hva det er :Nikke:

Skrevet

Hei hei, hvordan står det til med deg? Hvordan går strikkingen? Fikk du til det hjertet?

Så bra at du har fått kjøpt en del ting på salg!! Er jo så vanvittig dyrt i utgangspunktet, så alt man kan få litt billigere er supert :jepp: Begynner du å ha det meste klart?

:klemmer:

Skrevet

Du har nok rett.. Hvorfor skal man være så heldig å få enda et friskt barn liksom? Er det jeg tenker.. Gleder meg til å finne ut kjønn uansett hva det er :Nikke:

Ja, det blir spennende, eg gjetter på jente jeg altså, tror jeg.., må bare få se ann matvanenedine etterhvert :)

Ja, det er aldri noen garantier i livet :))

Skrevet (endret)

Hei hei, hvordan står det til med deg? Hvordan går strikkingen? Fikk du til det hjertet?

Så bra at du har fått kjøpt en del ting på salg!! Er jo så vanvittig dyrt i utgangspunktet, så alt man kan få litt billigere er supert :jepp: Begynner du å ha det meste klart?

:klemmer:

Hei du!

Får ikke strikket så mye, men strikker så fast, jeg hadde ikke noen oppskrift, og strikker bare rett...booooring..., så har vel ca 170masker på rundpinne, og prøver meg på et enkelt brunt teppe, så,skal jeg sy på et par blomster, osv, det jeg har fått litt hull etterhvert..hehehe :)

Det går ganske så bra her, har et veldig kranglette bekken, og nå må jeg virkelig ta meg sammen og ikke shoppe rundt, men holde meg hjemme, for i dag klarte jeg nesten ikke gå igjen, så nå er det to manuell terapeut to ganger uken..de elektrodene tar jo helt av!

Formen er helt ok, men klart det ER tungt å ha en til og ta seg av, selvom han er verdens mest bedagelige person!!

Ska prøve meg på hjerte igjen,,men på neste prosjekt :)

Endret av Luremegpå
Skrevet (endret)

Hei

Tid for å skrive litt her inne ;)

Formen er veldig opp og ned, en bekkenet er forferdelig, så nå er det behandling med elektroder 2 ganger i uken.

Parforholdet går bra, men vi skal til samtale på fredag, så det blir godt å bare få pratet ltt med en nøytral person..tror vi begge gru/gleder oss :)

Jeg var jo alene i helgen, det gikk fint, en det er ikke bare enkelt når T savner pappaen sin, verre når samboer kom hjem, for nå er T skikkelig redd for at pappaen skal reise igjen..griner og blir småredd på kveldene osv..baaah...

Magen vokser, og den er hard ofte, men husker det var slik forrige gang , har ikke så mye vann i kroppen iallefall, litt i ørene denne gangen og, og det er skikkelig ubehagelig, dobbelt ekko..!!

Har egentlig skikkelig dilla på nektariner, og jordbær softshake, men nå selger de jo ikke det de fleste steder lengre....nonono..

Har klart å gå over til litt sure norske epler da, så det lover godt!

Strikkeprosjektet mitt går gansk bra, strikker bare rett, så klart det er jo ikke givennes, men dog så må man begynne et sted, så jeg har kjøpt inn flere strikkeoppskrifter og garn, så jeg har nok å strikke.

Må også begynne på albumet til T til nestemann kommer, jeg er så tragisk når det gjelder sånt, skamme meg burde jeg!!

Skulle tro man hadde alt på plass når man har barn fra før av, kanskje vært litt enklere hvis det ble en gutt, men gud bedre så vanskelig det er å omstille seg til andre farger osv, jeg elsker jo blått selv, så denne jenta skal få blått å leve med hun også :) Mamma vet jeg har handlet inn endel rosa, så da tar jeg og handler litt hvitt, lilla og evnt brunt :)

Må bare fortelle om manuell terapeut timen i dag..fortalte at jeg har så vondt i beinene under rumpehalvdelene, hvis man kan si det..høhø... Så da måtte jeg legge meg flashe trusen og rompen, heldigvis hadde jeg på hipster, så tog han 4 digre elektroder nederst i ryggen og langt nede på rompå...uaj, det var litt ubehagelig når han peller på deg der kan man si...men det hjalp litt så nå får vi se...i morgen MÅ jeg klare å holde meg hjemme..bare kjeft på meg jenter!

Endret av Luremegpå
Skrevet

Den samtalen hos familierådgiviningskontoret gjekk jo rett te helsikke!!

Trist, forbanna og sammen med ein tulling av ein uærlig idiot!

Skrevet (endret)

Vi kom for sent, for helsesøster hadde sagt vi skulle til familievernkontoret, men vi skulle egentlig til familierådgivningskontoret.

Vi fant fram til slutt, og ble møtt av to damer. Ei helsesøster/sykepleier, og ein rådgivningsterapeut.

Begynte ok, inntil de virkelig tok hans parti, for han uttrykte seg som om jeg bare kjeftet osv osv, og forventet så mye av han. Men jeg var imøtekommende, og jeg sa at jeg kan skjerpe meg, osv.

Han derimot begynte å fortelle om at fritiden hans var det ikke mer igjen av, fordi han i det siste kun hadde fått trent en gang i uken, uten å nevne at det er fordi han har vært syk,og at han ikke har orket. Så da tenkte jo de selvfølgelig at det er jeg som har holdt han igjen osv..bare utrolig skuffet. Prøvde å snakke med han om dette at hvis han sa a , så må han jo si b og. Da sier han at jeg ikke skal fortelle han hva han skal si på disse samtalene osv..

Endret av Luremegpå
Skrevet

Så dårlig gjort av han og oppføre seg sånn.. Det kommer vel ikke noe godt ut av å lyve heller, men han prøver vel bare å redde seg selv og få litt sympati kanskje.?

Dårlig at de tok hans parti også, de skal vel holde seg nøytrale i slike saker egentlig?

Hva skjer fremover nå da? Blir det flere samtaler?

Skrevet

Åh :( Så dårlig gjort!!

:hug: fra meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...