Gå til innhold

Ap-ordfører tiltalt for seksuell omgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest test123

Han er ikke dømt for noe som helst. Synes hele saken skurrer, tror jenten er forstyrret og oppmerksomhetssyk. At han ikke har oppført seg 100 % slik han burde er en sak, men at det skal ha funnet sted overgrep, det tror jeg ikke.

Anonym poster: c451be540b67230ef49dc9cefce2c807

Nei, han er ikke dømt, men jeg svarte på Ørjaseters innlegg hvor hun skriver hva hun ville gjort om hun var overbevist om at han var skyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At han forteller henne at han elsker henne i en sms skulle jo bekrefte dette.

Å, så det å skrive elsker deg i en sms er bekreftelse på at et overgrep har funnet sted?

Anonym poster: c451be540b67230ef49dc9cefce2c807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så det å skrive elsker deg i en sms er bekreftelse på at et overgrep har funnet sted?

Anonym poster: c451be540b67230ef49dc9cefce2c807

Nei...men deg og BARE deg. Hvorfor presisere bare at han elsket henne, det er jo en kjærlighetserklæring. Hvis ikke hadde han kun sagt, jeg elsker deg, som fra far til sønn. Det er jo tydlig at hun vil føle seg elsket og spesiell.

Anonym poster: b62101b24153ac16a856f0b3d336c835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så det å skrive elsker deg i en sms er bekreftelse på at et overgrep har funnet sted?

Nei, det er jo det jeg sier, det finnes ikke tekniske beviser på samleie og det er dette Rune klamrer seg til.

Selv om indisierekken er så sterk at ingen kommer til å tro han er uskyldig. Retten kan dømme ut fra indisierekken og bruke jentas forklaring som bevis, men om de velger å mene bevisene er for svake, så blir han frikjent. Men han vil få store problemer med å komme tilbake som ordfører osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å blande meg på hva andre har kommenterte så langt, jeg må bare si stakkars stakkars jenta og hva hun går gjennom... At hun sitter der med denne fortvilelsen og å bli ustøtt fra hjembydga, håper at hun klarer å få seg et vanlig liv og få den støtte hun virkelig trenger... og skam bygda, har ikke ord for hvor ille disse folkene er altså, er de så naive?!?! uff.... Håper jenta flytter derfra og aldri kommer tilbake! Slike saker gir små "byer" dårlig rykter altså... :sinna:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette begynner å ligne en klassisk overgrepssak. Han legger tydeligvis all skyld over på jenta mens han og kona har reddet denne jenta fra en vanskelig familie

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du, men du kan på ingen måte vite. Hvis man først skal spekulere, kan det like gjerne spekuleres in den andre retningen. Jenta fikk kjæreste og er flau over forholdet hun har til en mye eldre mann. Fremstiller seg selv dermed som uskyldig offer...

Det er nettopp det hun er så i tilfelle. Barn under den seksuelle lavalder kan ikke samtykke til seksuell omgang. Bedre å tie enn å fremstå som en idiot.

Anonym poster: 06d7da80a0d88a4eb45c09bb9c44f64d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så det å skrive elsker deg i en sms er bekreftelse på at et overgrep har funnet sted?

Anonym poster: c451be540b67230ef49dc9cefce2c807

Nei, men når han sier sånne ting til henne, deler seng med henne å jenta klarer fint og tydelig å snakke om overgrepene som har skjedd,klarer å fortelle om arr på kroppen hans osv, så må man jo være passe naiv for å tro at ingenting upassende skjedde her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://blogg.orjas.n...endige-helvete/

Blir sjokkert av å lese Ørjaseters kommentar her.

"Hadde det vært min datter og jeg hadde visst hva en slik rettssak innebar, så hadde jeg sagt: “Drit i den dusten av en ordfører. Glem ham. Hvis han fortsetter å følge etter deg skal jeg nok få stoppet ham. Nå skal du dra på turer og fester med jevnaldrende og ha det gøy.” Og det hadde jeg gjort selv om jeg var overbevist om mannens skyld i sexovergrepene"

Anonym poster: 3c187828e714e59a93bf2a1ef84e81c0

Jeg forstår Ørjaseteters tanker rundt dette. Det er en stor belastning å gå gjennom politiavhør, rettsak og ikke minst alle ryktene som kan oppstå hvis han blir frifunnet. Jeg tror dette kan ødelegge en person like mye som selve overgrepene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir for lett for han å omtale meldingene dem imellom som deres eget språk eller sjargong. Disse meldingene finnes det jo bevis på, så da må han late som det var et eget språk som ingen andre kan forstå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår Ørjaseteters tanker rundt dette. Det er en stor belastning å gå gjennom politiavhør, rettsak og ikke minst alle ryktene som kan oppstå hvis han blir frifunnet. Jeg tror dette kan ødelegge en person like mye som selve overgrepene.

Jeg synes det er noe riv ruskende galt når man mener at en gjerningsmann som har forgrepet seg på sitt eget barn skal gå fri, og at overgrep "bare er noe å drite i".

Anonym poster: 3c187828e714e59a93bf2a1ef84e81c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett slik eller så,så har mannen som da var 47 ligget med ei på 13,det er ikke lov. Så enkelt.

Det har du INGEN grunn til å påstå. Øygard er ikke dømt for noen ting og det finnes ikke bevis. man kan ikke bare slenge ut beskyldninger om voldtekt mot alle man ikke liker, enten de bor i Oslo eller Vågå.

Anonym poster: 8a4a72ff8377688eafec0ec4d1fd9c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Dagbladet "Forsvarer Mette Yvonne Larsen syntes Øygard forklarte seg troverdig", personlig syntes jeg at han kjører seg selv i grøften! Han innrømmer å ha skrevet seksuelt til henne på skype (og selvfølgelig legger han skylden på henne, "hun startet"), han innrømmer å ha ligget i samme seng som henne, i tillegg kommer det frem at han har skrevet på SMS til henne "Elsker deg, og bare deg". Selvfølgelig er den tiltalte uskyldig til det motsatte er bevist, men jeg syntes denne saken stinker overgrep lang vei.

Endret av Guadaloupe
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Dagbladet "Forsvarer Mette Yvonne Larsen syntes Øygard forklarte seg troverdig", personlig syntes jeg at han kjører seg selv i grøften! Han innrømmer å ha skrevet seksuelt til henne på skype (og selvfølgelig legger han skylden på henne, "hun startet"), han innrømmer å ha ligget i samme seng som henne, i tillegg kommer det frem at han har skrevet på SMS til henne "Elsker deg, og bare deg". Selvfølgelig er den tiltalte uskyldig til det motsatte er bevist, men jeg syntes denne saken stinker overgrep lang vei.

For å ikke nevne det Color Line møte som han rota noe voldomt med, ser jo at han lyver. Å "unnskyldningen" hans for jeg elsker deg meldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, saken stinker overgrep lang vei. Spørsmålet er om man kan dømme noen når det ikke foreligger tekniske bevis i saken.

Anonym poster: 681265843b917954b9047bb514ad9324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alt vi får vite siden hva som blir sagt i rettssalen kun blir gjengitt i små biter her og der

Jeg er ikke enig med MYL om at han forklarte seg troverdig. Som nevnt over her er det en god del ting som gjør at det skurrer for ham:

1. Elsker deg og bare deg. Dette høres jo ikke ut som en vanlig "elsker deg" til sin partner, datter eller sønn. Hva som utgjør forskjellen er "..og bare deg".

2. Color Line møtet. Hva slags ordfører bestiller tur til Larvik uten å ha et møte planlagt med den personen han vil, men forsøker å sette opp møtet på vei nedover? Han kaller det så at møtet ble avlyst, men Color Line har ikke registrert møte i det hele tatt.

3. At han sa at jenta, da 13 år, sa at hun kunne være hans konsulent, og ikke omvendt. Som nevnt tidligere i tråden, jeg tror ikke på at en 13-årig jente kjenner hva det ordet betyr i sin helhet og bruker det i en slik sammenheng.

4. Skype... det trenger man ikke tvile på en gang, et barn har aldri ansvaret for hvordan en slik samtale utarter seg.

...og at jenta svarte raskt og fint på alle spørsmål, mens aktor måtte spørre gjentakende for å få svar på sine spørsmål. og tiltalte ble irritert.

Endret av Mus-Katt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil ikke overnatte" skriver jenta, da svarte Øygard

"Jeg gjør ofte ting jeg ikke liker, men som jeg er glad for ettepå"

For en "mann" , lurer på hva kona kommer med i retten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jenta synes all medieoppmerkomheten er så belastende, hvorfor insisterer hun på åpne dører da ?

Jeg tror det er fordi hun vil at flest mulig skal få vite sannheten. Tidligere har vi jo bare fått høre Øygards versjon gjennom media.

Anonym poster: 48ee9cf2530ef26e96269cd64e34b020

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...