Gå til innhold

Ap-ordfører tiltalt for seksuell omgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest annemor30

Hvorfor er den andre tråden stengt? Er det ikke låv å diskutere andre ting enn analsex og singellivet på dette forumet?

Tilbake til saken, det lyser jo "skyldig" av hele mannen,hvis du leser litt av det han sier på DB. Han har bare vært snill mot henne,en farsfigur, men når det kommer bevis som skype samtaler og sms da får plutselig pipa en annen lyd. Da, "gikk jeg over streken"

Den er da ikke stengt denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ikke mye oppegående nå som han sitter i rettssalen og sier at et barn (ja for det er jo det hun var) skrev seksuelle ting på Skype og han han lot seg rive med. Og hadde han hatt farsfigurfølelse så hadde han da aldri gitt seg inn på slike seksuelle skriverier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Men jeg er skamfull over kontakten på Skype, der gikk jeg over en grense. Jeg skulle ha sagt fra tidligere at jeg ville sette en stopper for det, sier Øygard, men legger til at dette ikke gjør ham skyldig. - Jeg har aldri hatt den seksuelle kontakten som denne saken går ut på. Jeg har sikkert gått over en strek, særlig når det gjelder dette med Skype, men jeg vil ikke dømmes, jeg vil ikke settes i fengsel, for noe jeg ikke har gjort."

Fy faen for en ynkelig mann! Nå har han i flere mnd snakket om at han ikke har gjort noe galt, bare fungert som en farsfigur for jenta, men når han blir konfrontert med jentas historie legger han skylden på henne. Regelrett kvalmt!

Han tok henne også med ut på restaurant i Oslo, (sikkert med tilhørende hotellovernatting?) siden hun ble sååååå lei seg for å ikke bli invitert i en gammel manns 50-årslag?? HærreGud....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke mye oppegående nå som han sitter i rettssalen og sier at et barn (ja for det er jo det hun var) skrev seksuelle ting på Skype og han han lot seg rive med. Og hadde han hatt farsfigurfølelse så hadde han da aldri gitt seg inn på slike seksuelle skriverier.

Det er et ganske vesentlig poeng, ja.

Anonym poster: 3c187828e714e59a93bf2a1ef84e81c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utviklet etter hvert sitt eget språk, som han sier...

"En del av det kan se rart ut, blant annet brukte vi mye hjerter. Jeg kunne til og med si at jeg elsket henne og at hun var den fineste jenta i verden".

Yesss....

Anonym poster: 48ee9cf2530ef26e96269cd64e34b020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har i beste fall vært veldig naiv. Det er mye som skurrer i denne saken. Men jeg er usikker på om det er nok til å få han dømt for seksuelle overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det også ingen andre som reagerer på at han sier at hun som 13 år gammal jente vet betydningen og passende bruk av ordet "konsulent"?. At hun, som 13-åring, har sagt at hun kunne jo være konsulenten hans. At han ikke brukte dette ordet selv...Det er greit at barn og ungdom nå til dags bruker mye tid på internett, og jeg har selv lest veldig mye som barn og begynte tidlig med aviser, men begrepet konsulent vil jeg påstå ikke alltid er så lett for en 13-åring å egentlig ha forståelse av hva er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Øygard så på seg selv som en farsfigur, mener jeg han ikke har mye kunnskap om barn og foreldres forhold når barna er i en viss alder. Det er ikke uvanlig at barna kan være sure på foreldrene og mene de er for strenge. Han beskriver ei jente som virker utrygg og som ikke har det bra hjemme. Hvorfor kontaktet han ikke noen om sine bekymringer? Neida, han er en voksenperson om oppfører seg som en ungdom, med å skrive hjertemeldinger på skype. Det kan synes som han mener hun hadde det så fælt hjemme, og derfor var masse hos dem. Kanskje hun hadde grenser hjemme, og ikke fikk penger til å kjøpe seg klær og mat ute veldig ofte. Han ga henne klær og kredittkort for å spise mat ute. Du blir ikke en bedre omsorgsperson av å gi ut kredittkort, masse ros og oppmerksomhet, men ingen klare regler og grenser.

Sitat fra NTB:

- Han beskriver jenta som redd for å ta valg og utrygg som person. De ble litt skremt av dette, forteller han. Jenta var mye hos dem, blant annet jule- og nyttårshelgen - utenom julaften, sier ordføreren.

- Han beskriver ei jente som var redd for å sove med lukket dør, og at hun åpnet døra noen ganger når Øygard og kona lukket den. Han forteller videre at jentas øyne ofte var fylt med tårer når hun skulle reise hjem til moren.

- "Det er så godt å være hos dere, for dere kjefter aldri", forteller Øygard at jenta sa.

- Om situasjonen hjemme skal jenta ha forklart at "det er galt samme hva jeg gjør", forteller ordføreren.

- "En del av språket kan se rart ut", sier Øygard, som beskriver at de kommuniserte med hjerter og setninger som "jeg elsker deg"

- Forholdet mellom mor, far og datter kan trolig ikke være tettere enn det var mellom oss, sier ordføreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det også ingen andre som reagerer på at han sier at hun som 13 år gammal jente vet betydningen og passende bruk av ordet "konsulent"?. At hun, som 13-åring, har sagt at hun kunne jo være konsulenten hans. At han ikke brukte dette ordet selv...Det er greit at barn og ungdom nå til dags bruker mye tid på internett, og jeg har selv lest veldig mye som barn og begynte tidlig med aviser, men begrepet konsulent vil jeg påstå ikke alltid er så lett for en 13-åring å egentlig ha forståelse av hva er.

Det var vel Øygard som sa "du kunne jo være konsulenten min...".

Det kan jo også hende han måtte forklare i en enkel tilleggsetning hva det var, hvis hun ikke skjønte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis du har lest hva han har sagt nå som han vitner så står dette "Ifølge ordføreren var det fornærmede som foreslo at hun skulle være «konsulenten» hans i forbindelse med Facebook-profilen. Hun var da 13 år."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det har jenter gjort,men konsekvensene i dette tilfellet er for store for henne selv at hun ville løyet tror jeg da;)

Tror du, men du kan på ingen måte vite. Hvis man først skal spekulere, kan det like gjerne spekuleres in den andre retningen. Jenta fikk kjæreste og er flau over forholdet hun har til en mye eldre mann. Fremstiller seg selv dermed som uskyldig offer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du, men du kan på ingen måte vite. Hvis man først skal spekulere, kan det like gjerne spekuleres in den andre retningen. Jenta fikk kjæreste og er flau over forholdet hun har til en mye eldre mann. Fremstiller seg selv dermed som uskyldig offer...

Selv om hun var med på det, for så å angre senere, så er det ennå like galt å han bør bli dømt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest test123

http://blogg.orjas.n...endige-helvete/

Blir sjokkert av å lese Ørjaseters kommentar her.

"Hadde det vært min datter og jeg hadde visst hva en slik rettssak innebar, så hadde jeg sagt: “Drit i den dusten av en ordfører. Glem ham. Hvis han fortsetter å følge etter deg skal jeg nok få stoppet ham. Nå skal du dra på turer og fester med jevnaldrende og ha det gøy.” Og det hadde jeg gjort selv om jeg var overbevist om mannens skyld i sexovergrepene"

Anonym poster: 3c187828e714e59a93bf2a1ef84e81c0

Helt sykt og ganske naivt om hun tror at jenta kan feste å ha det gøy bare fordi hun slipper en rettsak, overgrepene har jo fortsatt skjedd og hun må leve med at han ikke bare går fri men lever som bygdas store helt og nårsomhelst kan kontakte henne eller finne seg nye ofre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om hun var med på det, for så å angre senere, så er det ennå like galt å han bør bli dømt

Kommer jo an på hva som faktisk skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt og ganske naivt om hun tror at jenta kan feste å ha det gøy bare fordi hun slipper en rettsak, overgrepene har jo fortsatt skjedd og hun må leve med at han ikke bare går fri men lever som bygdas store helt og nårsomhelst kan kontakte henne eller finne seg nye ofre.

Han er ikke dømt for noe som helst. Synes hele saken skurrer, tror jenten er forstyrret og oppmerksomhetssyk. At han ikke har oppført seg 100 % slik han burde er en sak, men at det skal ha funnet sted overgrep, det tror jeg ikke.

Anonym poster: c451be540b67230ef49dc9cefce2c807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"For jeg elsker deg og bare deg" - sms fra Øygard til jenta

:hakeslepp:

Dette setter jo den meldingen han sendte til slutt i et annet lys. En bevisst taktisk sms da han visste den kom til å bli lest av politiet, den som handlet om "leksehjelp, konserter, blabla".

Det kommer til å bli veldig lite greit om han blir frikjent på grunn av at det ikke finnes tekniske beviser. Ingen kommer til å tro ham, unntatt svært naive folk i hans nærmeste krets.

Han klamrer seg til det halmstrået at ingen tekniske beviser finnes, men han er solgt uansett, om han må i fengsel eller ikke spiller ingen rolle.

Endret av Leifern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke dømt for noe som helst. Synes hele saken skurrer, tror jenten er forstyrret og oppmerksomhetssyk. At han ikke har oppført seg 100 % slik han burde er en sak, men at det skal ha funnet sted overgrep, det tror jeg ikke.

At han forteller henne at han elsker henne i en sms skulle jo bekrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette setter jo den meldingen han sendte til slutt i et annet lys. En bevisst taktisk sms da han visste den kom til å bli lest av politiet, den som handlet om "leksehjelp, konserter, blabla".

Det kommer til å bli veldig lite greit om han blir frikjent på grunn av at det ikke finnes tekniske beviser. Ingen kommer til å tro ham, unntatt svært naive folk i hans nærmeste krets.

Han klamrer seg til det halmstrået at ingen tekniske beviser finnes, men han er solgt uansett, om han må i fengsel eller ikke spiller ingen rolle.

Nei mannen er jo ikke dum. Han visste jo politet ville skjekke sms´ene å sendte derfor "Veldig gla i deg, Reidun hilser også" Litt av en kontrast til "elsker deg og bare deg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt og ganske naivt om hun tror at jenta kan feste å ha det gøy bare fordi hun slipper en rettsak, overgrepene har jo fortsatt skjedd og hun må leve med at han ikke bare går fri men lever som bygdas store helt og nårsomhelst kan kontakte henne eller finne seg nye ofre.

Kanskje like greit at Ørjasæter ikke har barn... (såvidt jeg kan lese)

Anonym poster: 3c187828e714e59a93bf2a1ef84e81c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...