Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

oi ... nå ser jeg blondie har tatt turen hit ...

blir det kjeft å få eller ikke ... ?

kommer an på om jeg har gjort noe dumt nå ... rrr ... rrr

:gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg ble skilt var jeg livredd for at han skulle komme luskende tilbake og at jeg var så ødelagt og "needy" at jeg kom til å si ja. Så jeg satte opp en liten liste over endringer jeg måtte se før jeg kunne ta han inn igjen i varmen.

Det ble aldri noe av at han kom luskene, men det var veldig veldig trygt å ha listen med endringer.

Gå gjennom leiligheten og plukk frem alt som ikke er ditt, enten det er medisiner, sko eller bøker. Pakk alt sammen ned i eske®. Neste gang hun etterlyser noe så får hun esken(e) og så er du ferdig med henne. Hvis det ikke er etterlyst innen et par måneder går det i søppelet.

holder på åsamle det jeg finner, inkl kasser med harde ting som hun ikke fikk med seg. holder på åsnu opp ned, eller nei skal snu opp ned i hele leiligheten omøblere for å gjøre den min.

en liste med forbedringer ja ... jo men det spørs vel om dette som har skjedd i over den siste tiden er noe man kan forbedre ... ligger vel litt der kanskje?

1. ikke gå bak ryggen

2. begynn å ta hensyn vis empati

3 samme med sympati

4 lær deg å sette deg inn i min situasjon

5 ikke ligg med andre gutter

6 og sikkert endel punkter til ja ...

kanskje jeg sku begynt med å få en liten opp ned på situasjonen? kunne kanskje vært noe i det noen skrev tidligere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på åsamle det jeg finner, inkl kasser med harde ting som hun ikke fikk med seg. holder på åsnu opp ned, eller nei skal snu opp ned i hele leiligheten omøblere for å gjøre den min.

en liste med forbedringer ja ... jo men det spørs vel om dette som har skjedd i over den siste tiden er noe man kan forbedre ... ligger vel litt der kanskje?

1. ikke gå bak ryggen

2. begynn å ta hensyn vis empati

3 samme med sympati

4 lær deg å sette deg inn i min situasjon

5 ikke ligg med andre gutter

6 og sikkert endel punkter til ja ...

kanskje jeg sku begynt med å få en liten opp ned på situasjonen? kunne kanskje vært noe i det noen skrev tidligere ?

Er dette en liste over ting hun må godta for at du skal ta henne tilbake eller?

Høres nesten slik ut....

Da har jeg bare en ting å si: FY skam deg!

Hvor er selvrespekten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :)

Dette må du lære meg, jeg har jo tatt av tøfflene, men som du sier jeg har ikke kastet dem i søppelet enda. jeg kunne faktisk tenke meg å snu situasjonen slik du skriver. men jeg må lære dette også. konkret.

gjør jeg meg helt utilgjenngelig eller helt kald eller helt avvsidene, da blir det vel ikke noe i det hele tatt? halvveis da blir det vel bare halveis ? ehh teach me how :) trenger sikker skikkelige eksempler og teskje.

Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå ?

Er det for å oppnå at hun kryper tilbake og du tar henne inn i varmen til syvende og sist?

Eller er det for at du skal få din "hevn" og hun skal for evig og alltid få vite hva hun gikk glipp av og ødela selv?

Dersom det er det første alternativet så får du dessverre ikke mye hjelp av meg....

Jeg mener du skal innse at du er verdt mere enn som så, og at du har det best uten henne.

Skjønner at dere hadde noe veldig fint og spesielt, men ikke for hennes øyne. Dermed fortjener ikke hun deg.

DET burde du forstå, og om du fortsatt ønsker å ha henne i armkroken, da fatter ikke jeg hva du egentlig tenker med...

Men det er mitt syn selvfølgelig :)

Innse at du vil være alene en stund, du vil ha mye kjærlighetssorg, du vil oppleve opp og nedturer. MEN du vil være deg selv og kunne stå for dine valg! Du finner deg IKKE i å bli behandlet som søppel, og DERFOR lar du henne aldri få overtaket på deg igjen og at dere blir kjærester igjen.

Helt klinkende klart logisk i mitt hode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tr heimspia

du missforsto den listen. det var ment som at det ikke er noe vits at jeg lager en slik liste, fordi alle de sikkert 30 punktene på den er noe hun IKKE kan oppfylle. man kan ikke lære slikt. mye av det må man være født med, annet får man under oppdragelse og noe får man ved erfaring.

så jeg kunne kanskje tenkt meg at du hjelper meg siden du ser jeg mener alt2 :)

ellers mange gode ord fra deg :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

holder på åsamle det jeg finner, inkl kasser med harde ting som hun ikke fikk med seg. holder på åsnu opp ned, eller nei skal snu opp ned i hele leiligheten omøblere for å gjøre den min.

en liste med forbedringer ja ... jo men det spørs vel om dette som har skjedd i over den siste tiden er noe man kan forbedre ... ligger vel litt der kanskje?

1. ikke gå bak ryggen

2. begynn å ta hensyn vis empati

3 samme med sympati

4 lær deg å sette deg inn i min situasjon

5 ikke ligg med andre gutter

6 og sikkert endel punkter til ja ...

kanskje jeg sku begynt med å få en liten opp ned på situasjonen? kunne kanskje vært noe i det noen skrev tidligere ?

Den listen duger ikke. For det første har hun allerede brutt pkt 1 til 5 ... så grundig at det ikke bør være rom for noe som helst "komme tilbake".

Hva med:

1) Snakke skikkelig ut om grunnen for at hun valgte å være utro

2) Snakke med deg om det hun føler selv når det blir vanskelig

3) Bidra til at forholdet bygges og prioritere det, selv når det blir veldig vanskelig og tøft

4) Være mer selvstendig og ikke være avhengig av deg: dermed kan du være mann og venn og partner og ikke bare "sugar daddy" som er grei å dumpe når det blir for kjedelig.

5) Skifte jobb slik at hun kommer LANGT BORT FRA kollegaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg leste hele tråden hennes i en engang i stad, det var mange innlegg det. jeg skrev en liten ting til henne, og skal skrive mer til henne i dag. Stakkar kvinne. jeg fikk så vondt av henne da jeg hadde kommet et lite stykke på vei, allerede før utroskapen var et faktum. jeg bare skjønte hvor det gikk, hva hun tenkte følte ... det var som ... meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

jeg leste hele tråden hennes i en engang i stad, det var mange innlegg det. jeg skrev en liten ting til henne, og skal skrive mer til henne i dag. Stakkar kvinne. jeg fikk så vondt av henne da jeg hadde kommet et lite stykke på vei, allerede før utroskapen var et faktum. jeg bare skjønte hvor det gikk, hva hun tenkte følte ... det var som ... meg.

Ja helt enig - og så har vi også Maja - faens partnere altså.

Pris deg lykkelig for en ting: du har ikke barn opp i dette bruddet. Det forenkler situasjonen noe så utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh skal lese hennes tråd også. har sendt henne noen tanker, og skal skrive mer når jeg har lest hele tråden skikkelig. vet hvor kjipt det er når det kommer svar så ser man at det ikek blir riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tr heimspia

du missforsto den listen. det var ment som at det ikke er noe vits at jeg lager en slik liste, fordi alle de sikkert 30 punktene på den er noe hun IKKE kan oppfylle. man kan ikke lære slikt. mye av det må man være født med, annet får man under oppdragelse og noe får man ved erfaring.

så jeg kunne kanskje tenkt meg at du hjelper meg siden du ser jeg mener alt2 :)

ellers mange gode ord fra deg :):klemmer:

Ganske enkelt svar egentlig for å få til alternativ 2.

1. OVERSE HENNE. Dersom hun må komme innom deg for å spørre om gudene-vet-hva så svarer du kort og enkelt. F.eks "hvordan går det med deg og jobben din, noe spennende som har skjedd?" Du: "går greit, jobben er som vanlig." Da gir du henne ingen innsikt i ditt liv og hun kommer til å bli gaaaaal av å ikke vite.

2. Kvitt deg med ALT som har med henne å gjøre! IKKE gi henne en unnskyldning for å møte deg.

Dersom hun vil møtes så skal det være når DU har kommet over henne og kan f.eks ta en kaffe.

Dette vil trolig ta lang tid, og muliggens må du ha funnet en ny kjærest før du blir klar for det.

3. Pakk ALT som hører til henne, fra en halvtom kremtube til siste trusa. Legg det utenfor blokken/leiliheten/huset og be henne om å hente det ASAP. Dersom hun ikke henter det innen 2 døgn (altså 48 timer) så går alt i søppla. Og dette holder du løfte om.

Trolig kommer hun til å komme for å hente det og ville "prate med deg". Det er hennes måte å prøve å få deg på gli. Hun vil prøve å få deg til å huske alt det fine dere hadde sammen. IKKE glem at hun har faktisk hatt ***** en kollegaen sin i seg. Det kan være et fin bilde for deg å holde på. Uansett hva hun sier så skal du tenke på dette å tenke "æææææsjjjj".

Hun vil ALDRI bli det samme igjen, og det er kun HENNES skyld.

4. Ikke svar på sms fra henne såfremt det er virkelig viktig.

f.eks sms fra henne: "hei vennen, jeg savner deg og lurer på hva du driver med?"

Sms fra deg eksisterer ikke.

Selvfølgelig om det skal være noe alvorlig som f.eks hun mister noen i nær familie, mister jobben eller andre alvorlige ting så må du følge opp. Av den enkle grunn at du er en god mann og bryr deg om henne :)

Punkt 4 er ikke for å være ekkel med henne, men fordi at DU trenger avstand for å fordøye hva som har skjedd og komme deg videre.

En plass der ute så venter drømmedama di, og hun vil elske deg like mye som du elsker henne. Dere vil være hverandres tøffler ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt svar egentlig for å få til alternativ 2.

1. OVERSE HENNE. Dersom hun må komme innom deg for å spørre om gudene-vet-hva så svarer du kort og enkelt. F.eks "hvordan går det med deg og jobben din, noe spennende som har skjedd?" Du: "går greit, jobben er som vanlig." Da gir du henne ingen innsikt i ditt liv og hun kommer til å bli gaaaaal av å ikke vite.

2. Kvitt deg med ALT som har med henne å gjøre! IKKE gi henne en unnskyldning for å møte deg.

Dersom hun vil møtes så skal det være når DU har kommet over henne og kan f.eks ta en kaffe.

Dette vil trolig ta lang tid, og muliggens må du ha funnet en ny kjærest før du blir klar for det.

3. Pakk ALT som hører til henne, fra en halvtom kremtube til siste trusa. Legg det utenfor blokken/leiliheten/huset og be henne om å hente det ASAP. Dersom hun ikke henter det innen 2 døgn (altså 48 timer) så går alt i søppla. Og dette holder du løfte om.

Trolig kommer hun til å komme for å hente det og ville "prate med deg". Det er hennes måte å prøve å få deg på gli. Hun vil prøve å få deg til å huske alt det fine dere hadde sammen. IKKE glem at hun har faktisk hatt ***** en kollegaen sin i seg. Det kan være et fin bilde for deg å holde på. Uansett hva hun sier så skal du tenke på dette å tenke "æææææsjjjj".

Hun vil ALDRI bli det samme igjen, og det er kun HENNES skyld.

4. Ikke svar på sms fra henne såfremt det er virkelig viktig.

f.eks sms fra henne: "hei vennen, jeg savner deg og lurer på hva du driver med?"

Sms fra deg eksisterer ikke.

Selvfølgelig om det skal være noe alvorlig som f.eks hun mister noen i nær familie, mister jobben eller andre alvorlige ting så må du følge opp. Av den enkle grunn at du er en god mann og bryr deg om henne :)

Punkt 4 er ikke for å være ekkel med henne, men fordi at DU trenger avstand for å fordøye hva som har skjedd og komme deg videre.

En plass der ute så venter drømmedama di, og hun vil elske deg like mye som du elsker henne. Dere vil være hverandres tøffler ;)

oh dette var en vanskelig oppslrft. som skrevet tidligere i tråden så har jeg hat vanskeligheter med å slippe tanken på å hjelpe være der stille opp og samtidig ta av tøfflene, men jeg ser hva du skriver, og ja jeg skal sette alle kluter til :) dette hadde vært greit, for tror da jeg kunne klare å skape samme følelse som i går gjerne enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ganske enkelt svar egentlig for å få til alternativ 2.

1. OVERSE HENNE. Dersom hun må komme innom deg for å spørre om gudene-vet-hva så svarer du kort og enkelt. F.eks "hvordan går det med deg og jobben din, noe spennende som har skjedd?" Du: "går greit, jobben er som vanlig." Da gir du henne ingen innsikt i ditt liv og hun kommer til å bli gaaaaal av å ikke vite.

2. Kvitt deg med ALT som har med henne å gjøre! IKKE gi henne en unnskyldning for å møte deg.

Dersom hun vil møtes så skal det være når DU har kommet over henne og kan f.eks ta en kaffe.

Dette vil trolig ta lang tid, og muliggens må du ha funnet en ny kjærest før du blir klar for det.

3. Pakk ALT som hører til henne, fra en halvtom kremtube til siste trusa. Legg det utenfor blokken/leiliheten/huset og be henne om å hente det ASAP. Dersom hun ikke henter det innen 2 døgn (altså 48 timer) så går alt i søppla. Og dette holder du løfte om.

Trolig kommer hun til å komme for å hente det og ville "prate med deg". Det er hennes måte å prøve å få deg på gli. Hun vil prøve å få deg til å huske alt det fine dere hadde sammen. IKKE glem at hun har faktisk hatt ***** en kollegaen sin i seg. Det kan være et fin bilde for deg å holde på. Uansett hva hun sier så skal du tenke på dette å tenke "æææææsjjjj".

Hun vil ALDRI bli det samme igjen, og det er kun HENNES skyld.

4. Ikke svar på sms fra henne såfremt det er virkelig viktig.

f.eks sms fra henne: "hei vennen, jeg savner deg og lurer på hva du driver med?"

Sms fra deg eksisterer ikke.

Selvfølgelig om det skal være noe alvorlig som f.eks hun mister noen i nær familie, mister jobben eller andre alvorlige ting så må du følge opp. Av den enkle grunn at du er en god mann og bryr deg om henne :)

Punkt 4 er ikke for å være ekkel med henne, men fordi at DU trenger avstand for å fordøye hva som har skjedd og komme deg videre.

En plass der ute så venter drømmedama di, og hun vil elske deg like mye som du elsker henne. Dere vil være hverandres tøffler ;)

Du har ikke skjønt hva slags liste det er som er satt opp. Les mitt innlegg en gang til. Det er ingen her som har sagt at han skal ta noen som helst tilbake. Listen er for at han skal huske at når smør og honning røsten kommer så er det visse krav som skal være oppfylt før man slipper dem til. Dine punkter er nesten like selvfølgelige som hans.

Poenget er ikke noe annet enn å styrke seg selv i sin beslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke skjønt hva slags liste det er som er satt opp. Les mitt innlegg en gang til. Det er ingen her som har sagt at han skal ta noen som helst tilbake. Listen er for at han skal huske at når smør og honning røsten kommer så er det visse krav som skal være oppfylt før man slipper dem til. Dine punkter er nesten like selvfølgelige som hans.

Poenget er ikke noe annet enn å styrke seg selv i sin beslutning.

Haha, nei da har jeg ikke skjønt helt hva den listen han skrev var ;)

Enig med at man må styrke seg selv i sin beslutning. Vel formulert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk vært litt lur i ettermiddag. tror iallefall det. henta med meg et familiemedlem som kubber på sofaen :) har jeg selskap. slenger på hver vår og trykker pc maser litt hører på musikk drikker kaffe og litt godis å tygge på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk vært litt lur i ettermiddag. tror iallefall det. henta med meg et familiemedlem som kubber på sofaen :) har jeg selskap. slenger på hver vår og trykker pc maser litt hører på musikk drikker kaffe og litt godis å tygge på :)

Bra :)

Nyt friheten og venner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nå kan jeg gjøre følgende:

holde borte trangen til å sende sms

til en viss grad holde unna all den voldsomme grublingen

kan tenke MER på hva hun har gjort mot meg i det siste og tenke mindre på alt det fine før den tiden

og når man skal få til det er det greit å ikke sitte i halvmørket alene med tv på og data på fanget :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det var lurt med selskap.

Da jeg ble skilt hadde jeg fantastiske kolleger som aldri ble lei av å trøste og høre på. Jeg har forstått det sånn at du arbeider en god del alene, så da er det fornuft i å besørge selskap noe av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Har lest gjennom hele tråden her over to dager. Herrehjelpes.

Jeg lurer på når du skal få sinnareaksjonen. For gudvite det gjør godt og korter ned på både grubling og hjertesorg, å få et skikkelig raseanfall, der du klarer å konkludere med at HUN er den store stygge ulven og at du er så mye bedre uten.

Lykke til. Hennes verden får gå under i 2012, du skal hjelpe oss fornuftige mennesker med å motbevise gærningene som tror på Mayakalenderen. Skal se at du hever hodet litt for hver eneste dag som går.

Mitt tips midt blant alle rådene du får: Tenk på deg selv. Og deg selv. Gruble rundt deg og ditt. Ikke tenk på henne, hva hun gjør, gjorde, hva du savner. Tenk på å bli litt kjent med deg selv igjen - for man er ikke seg selv lik på egen hånd og i et parforhold. Bruk penger på eget, gjør ting du selv liker, spill musikk du liker i leiligheten. Vask henne ut, ommøbler. Se et maraton av filmer du elsker - kom deg ut, opplev. Ta med venner på ferie i sommer, om det så bare er en langhelg. Fotballtur til England eller en langweekend til Alton Towers eller Disney Paris, få opp adrenalinet, få noen bilder i ramme og på veggen av deg og venner. Som smiler lykkelig.

Visk henne bort, bit for bit. Eneste måten å gjøre det på - er å gi faen i å rosemale minner.

Bli sint, mann. Nå har du tatt tilbake leilighet og liv - ta tilbake fremtiden din og selvrespekten. Og selvfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele tråden her over to dager. Herrehjelpes.

Jeg lurer på når du skal få sinnareaksjonen. For gudvite det gjør godt og korter ned på både grubling og hjertesorg, å få et skikkelig raseanfall, der du klarer å konkludere med at HUN er den store stygge ulven og at du er så mye bedre uten.

Lykke til. Hennes verden får gå under i 2012, du skal hjelpe oss fornuftige mennesker med å motbevise gærningene som tror på Mayakalenderen. Skal se at du hever hodet litt for hver eneste dag som går.

Mitt tips midt blant alle rådene du får: Tenk på deg selv. Og deg selv. Gruble rundt deg og ditt. Ikke tenk på henne, hva hun gjør, gjorde, hva du savner. Tenk på å bli litt kjent med deg selv igjen - for man er ikke seg selv lik på egen hånd og i et parforhold. Bruk penger på eget, gjør ting du selv liker, spill musikk du liker i leiligheten. Vask henne ut, ommøbler. Se et maraton av filmer du elsker - kom deg ut, opplev. Ta med venner på ferie i sommer, om det så bare er en langhelg. Fotballtur til England eller en langweekend til Alton Towers eller Disney Paris, få opp adrenalinet, få noen bilder i ramme og på veggen av deg og venner. Som smiler lykkelig.

Visk henne bort, bit for bit. Eneste måten å gjøre det på - er å gi faen i å rosemale minner.

Bli sint, mann. Nå har du tatt tilbake leilighet og liv - ta tilbake fremtiden din og selvrespekten. Og selvfølelsen.

oi skal si du har hatt litt av en oppgave å lese hele tråden. både måten jeg har skrevet på, alle skrivefeil alt rotet og ikke minst alt som har skjedd. det er ikek rent lite med opplevelser i denne tråden. den ene værre enn den andre. jeg kjenner faktisk små perioder hvor jeg kjenner sinne, og jeg tror jeg nok må plutselig få det ut en dag. for jeg har ikke latt folk få trakke meg slik alltid. det har vært denne gangen spesielt, fordi det har vært en uvirkelig setting hvor jeg ikke har klart å skille korthet evt diagn mot hva som faktisk har vært med overlegg. dette fordi det har skjedd så mye SYKT og vondt og enda mer vondt på kort tid, ballet sammen i så mye annet.

takk for mange kloke ord, for at du har lest tråden, og for at du sender meg noen tanker du satt igjen med. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...