Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hahahahahaha :D Jøss...

det er jo et dilemma, men hun har bevist at hun er ikke til å stole på, så det er ikke det minste overaskende at du reagerer sånn..

har hun ingenting å skjule, er det ingenting å frykte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lol første gang jeg trekker litt på smilebåndet.

om hun ikke har noe skjule er det ingenting å frykte ...

iallverden for en setning.

wow ... ... den var faktisk tøff å lese. for den sa mer enn mange mange setninger tidligere i tråden. vet ikke hva du mente med den, for den kan tolkes på mange måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :D Det jeg mente at folk alltid reagerer negativt på at kjæresten snoker i mobil / pc.

Jeg har alltid sagt om jeg har mitt på det tørre ( er trofast, ingen flørt ikke noe tull ) så kan han sjekke mobilen min dag og natt for min del.

det er selvfølgelig ikke alle meldingene er ment for hans øyne men for all del. ..

Når jeg tidligere gikk over den streken at jeg sjekket slike ting så har jeg ALLTID funnet noe foruroligende.....

der jeg snakket om magefølelsen som ikke svikter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah jo da skjønner jeg. jeg fikk en kraftig stikk i magefølelsen nå etter å ha sittet her på nettet i over tre timer.

jeg var inne på å være roet ned etter dagen som gav et knøttlite håp, til å plutselig henge meg opp i den ene detaljen til så tolke det lange jeg skrev av det, for så å få en trang til å sjekke mobil, til å tenke at jeg ikke kan gå over grensen til å skjønne at denne gangen glemmer hun nok ikke å slette slikt slik at man unngår å bli fersket en gang til til igjen å tenke at om dette nå faktisk er en start fra hennes side har jeg lovet å stole på henne, og må vel ta den fighten med meg selv.

men jeg er f meg ikke sikker ...

tror dette kan ødelegge selv den sterkeste jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, og midt oppi alt dette sover hun godt? Tror du forholdet deres har det bedre av at du sitter på nettet halve natten unge mann ? :P

Tror du må heller legge deg sammen med henne om kveldene , i allefall til hun sovner om du ikke får sove slik at dere får en slags samhold følelse.

Jeg hadde en ex en gang... 2 år varte det.... forskjellig døgnrytme var 80 % skyldig i at samboerskapet gikk rett i dass med han :D

Dette er til oppmuntring :DDDD

Sove godt, kanskje prekes vi i morra altså :)

Endret av eva-80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi så her har jeg en jobb å gjøre også altså.

nå har vi vært så vant til å legge oss på forskjellig tidspunkt at jeg tror det blir mer irritsajon om jeg legger meg samtidig. men seff hvis dette kan være noe positivt i så gjør jeg gjerne det. uten problem.

jeg jobber på forskjellige tider på døgnet og derfor når jeg er sent ferdig liker ejg å sitte lenge oppe hvis jeg skal sent påigjen dagen etter. og slik har det vært mye av lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge seg samtidig kan være et av mange grep for å finne igjen forbindelsen - hvis det er den som svikter.

Jeg tror du kommer til å slite deg ut helt med det tankekjøret du står i akkurat nå. Analyser kan hjelpe - men også forvirre og forverre.

Gi henne den luften og det rommet hun trenger - og så får du se om hun klarer å forvalte den til deres felles beste. Eller om det er noe annet som vil fylle opp det rommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Hihi :D Det jeg mente at folk alltid reagerer negativt på at kjæresten snoker i mobil / pc.

Jeg har alltid sagt om jeg har mitt på det tørre ( er trofast, ingen flørt ikke noe tull ) så kan han sjekke mobilen min dag og natt for min del.

det er selvfølgelig ikke alle meldingene er ment for hans øyne men for all del. ..

Når jeg tidligere gikk over den streken at jeg sjekket slike ting så har jeg ALLTID funnet noe foruroligende.....

der jeg snakket om magefølelsen som ikke svikter :)

Jeg har aldri vært utro, men det der finner jeg meg overhodet ikke i.

Om noen hadde antydet at de ville sjekke mobilen/mailen/loggen min, hadde jeg tatt det lite pent.

Det er for det første ikke aktuelt, og for det andre oppfatter jeg sånn oppførsel som ekstremt kontrollerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med norah.

Mine ting er mine ting, og jeg blir regelrett sur om mannen bruker mac'en/pad'en/mobilen min uten å spørre først... Jeg har ingenting å skjule, men mine private ting er mine private ting og jeg føler det som et overtramp om han bruker det uten min tillatelse.

Jeg sier det igjen.. Du kan KUN ha kontroll over ditt eget liv. At noen burde ditt eller datt er helt irrelevant fordi det overhodet ikke har noe hold i virkeligheten. Hun har gjort som hun har gjort og hun vil gjøre som hun gjør, på samme måte som du har gjort det du har gjort og vil fortsette å gjøre det du gjør. Ta ansvar for eget liv, finn ut hva du kan leve med og hva du ikke kan leve med og handle ut fra det.

Det er ikke bare bare å finne ut hva som er riktig for en selv, men bruk en kombinasjon av hode/hjerte, så har du som regel svaret selv. Personlig synes jeg det er irrelevant hvor lenge dere har vært sammen, enten er man bra for hverandre, eller så er man det ikke. Ta ansvar for at du har det bra, du kan aldri, aldri ta ansvar for at andre skal ha det bra. Ved å ha det bra med seg selv har man mer i overskudd til andre, man føler ikke at andre er en trussel for en. Altså, jeg mener ikke at man skal overkjøre andre, man skal ta hensyn, ha integritet og ærlighet, men ansvar, det kan man bare ta for sitt eget liv.

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjosa

Herregud, jeg blir helt svett av deg jeg, TS. Er selv litt lik kjæresten din og har vært sammen med en som tolket alt og maste og stresset. Endte med at jeg mistet følelsene pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med å tolke alt og maste og stresset er ikke bra jeg vet det. men dette kom ikke før jeg skjønte ting var på vei feil retning slik som i første innlegget mitt. når jeg over så lang tid ser og føler noe er galt og det ser ut til å bli værre, jeg prøver å finne ut hva det er, finne ut hvordan stoppe og snu det. og personen vedsiden ikke ser noe av dette, iallefall ikke før nå rundt tiden tråden kom i gang. da blir det slik.

hvis man bare kunne fått kjenne på tryggheten vi har hatt sammen i flere år, da har man ikke dette innenfor lenger. da legger det seg til å hvile, og jeg får endelig kjenne en ro som lar meg slappe av og leve. være lykkelig over det jeg har, og tenke fremtid.

akkurat der jeg sitter nå kan jeg ikke slappe av, jeg kan ikke engang prøve å finne roen for alt er usikkert. hun har nettopp vist meg en vinglete side, en uærlig side og mye mye mer, en skikkelig ærlig side som jeg skulle fått sett for lenge siden da det enda hadde vært så mye ikke lett men lettere å ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært utro, men det der finner jeg meg overhodet ikke i.

Om noen hadde antydet at de ville sjekke mobilen/mailen/loggen min, hadde jeg tatt det lite pent.

Det er for det første ikke aktuelt, og for det andre oppfatter jeg sånn oppførsel som ekstremt kontrollerende.

det var nok det samme trådstarter mener som deg.

Endret av sodastream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette er ødeleggende.

til vanlig er jeg den som alltid sprudler. alltid smitter folk rundt meg med godt humør latter, og gir av meg selv og ikke tenker så mye på om jeg får noe tillbake. synes det er supert å glede andre.

jeg holder meg trofast og har ikke øsnker om annet. jeg gjør det det kreves av meg og mer enn det. jeg har en evig tolmodighet, og ser problemer som utfordringer. jeg tenker ikke to ganger før jeg stiller opp for andre. jeg tar aldri mennesker forgitt, og spesielt ikke den jeg sammen med den jeg elsker, men passer på at min kjære skal føle seg speseil, og vite at for meg er hun verdens beste. videre opptatt av at hun aldri skal måtte føle en usikkerhet på hvor hun har meg, men sier ting rett ut. skulle vi krangle eller diskutere så vet hun samtidig at det er ikke farlig hun mister meg ikke, jeg er der for henne for oss.

men så skjer dette, ref alle sidene i tråden. og nå er det meg som føler meg redd, redd for å miste henne redd for som skjer, tullet sammen i en ball av løgner noe svik blandet med et ørlite tegn om positivitet.

pc mobil og annet som er mitt er mitt og det som er hennes er hennes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten eller stor ting til.

når vi iallefall i løpet av den ene samtalen snakket om å holde kursen sammen oppover med babysteps og slikt. hvordan oppfører jeg meg da nå dagen etter?

går jeg rundt litt forsiktig og engstelig ovenfor henne fordi jeg vet hun kan snu på flisen, og at hun har så mange ganger på kort tid brutt kontakten med ham men ikke gjort det.

eller prøver jeg å gjøre slik som skal være vanlig? tirsdag er en fin kino dag to for en på kino. spør jeg om vi skal koble av og ta en kinotur, gjør jeg noe ekstra for henne i dag siden hun forsiktig mikromatisk virket som kanskje vi i går startet på nytt, at jeg bestiller en spatime til henne for at hun ksal få slappe av og koble ut litt?

eller skal jeg allerde forvente å se tegn til at hun går inn i dette skikkelig bare dagen etter?

dette synes jeg er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge seg samtidig kan være et av mange grep for å finne igjen forbindelsen - hvis det er den som svikter.

Jeg tror du kommer til å slite deg ut helt med det tankekjøret du står i akkurat nå. Analyser kan hjelpe - men også forvirre og forverre.

Gi henne den luften og det rommet hun trenger - og så får du se om hun klarer å forvalte den til deres felles beste. Eller om det er noe annet som vil fylle opp det rommet!

så det du mener er at jeg skal rett og slett la være at vi skal ha flere slike samtaler på en stund, og gi henne et skikkelig pusterom ved å ikke kontakte henne på mobil sms ringe, men la henne være den som tar kontakt og den som evt kommer med forslag til om vi skal gjøre noe sammen?

at jeg på en måte nå skal stille meg helt i det passive hjørnet?

ps les gjerne og svar på innlegg 115. det er noe i samme bane som dette, og greit å ha tenkt ferdig på før hun er ferdig på jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det beste du kan gjøre nå, er å forsøke å slappe av - ikke planlegge hvert eneste skritt du skal ta - heller ikke lete med lupe etter tegn på det ene eller andre.

En ting er at du ikke kan føle deg sikker på at hun ikke fremdeles har kontakt med den andre. En annen ting er at hun jo har gitt uttrykk for at hun trenger luft. Det betyr nok ikke bare frikvelder etc - men også frihet fra det grepet som ligger i det å skulle svare på sms/telefon etc. Det kan sikkert føles som du holder en hånd på henne hele tiden - og at hun derfor ikke får den luften hun trenger.

Jeg synes mye må være opp til henne nå. Det er hun som vingler, det er hun som har/har hatt følelser for en annen - og det er hun som må ta et endelig standpunkt. Du kan ikke henge med på denne karusellen, der vindretningen skifter fra time til time og du spises opp av angst.

La henne få ro en stund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste du kan gjøre nå, er å forsøke å slappe av - ikke planlegge hvert eneste skritt du skal ta - heller ikke lete med lupe etter tegn på det ene eller andre.

En ting er at du ikke kan føle deg sikker på at hun ikke fremdeles har kontakt med den andre. En annen ting er at hun jo har gitt uttrykk for at hun trenger luft. Det betyr nok ikke bare frikvelder etc - men også frihet fra det grepet som ligger i det å skulle svare på sms/telefon etc. Det kan sikkert føles som du holder en hånd på henne hele tiden - og at hun derfor ikke får den luften hun trenger.

Jeg synes mye må være opp til henne nå. Det er hun som vingler, det er hun som har/har hatt følelser for en annen - og det er hun som må ta et endelig standpunkt. Du kan ikke henge med på denne karusellen, der vindretningen skifter fra time til time og du spises opp av angst.

La henne få ro en stund.

dette er nok noe jeg skal prøve å følge. det var egentlig ganske godt å lese selv om det er i en slik situasjon.

men ... hvis jeg blir for passiv, aldri tar kontakt, så kan vel det slå ut litt også?

jeg tror hun planlegger påskeferie, å reise i morgen til søndag. uten meg. da sitter jeg igjen alene, og lar være å ringe eller sms, selv om det er vanlig blandt to som er sammen. og jeg vil ikke få en sms eller en tlf heller.

jeg kommer kun til å prøve å fylle all min våkentid med noe som kan minske frykten kverningen og behovet for å ha henne nær å vite at det er oss.

forskjellen er at det hadde ikke gjort meg noe om hun reiste på påskeferie uten meg, så lenge jeg var trygg på oss i bunnen. da hadde jeg jo bare tenkt at vi kan nå få savne hverandre litt :)

jeg har nettopp lest mld loggen på min egen mobil langt tillbake. helt til julen 2011. altså noen mnd. der er jo masse fine mld fra oss. masse. alt dette som har skjedd i det siste den siste mnd har skygget over alt det. nå har vi jo snakket om hvor elendig og dødt alt har vært i et år, men det har jo ikke bare vært det. senest to mnd siden reiste hun bort for en helg da jeg måtte jobbe.

jeg vinket henne avgårde med et smil og en suss ut i luften. hun gjorde så tillbake. så fikk jeg sms 5 minutter etterpå hvor hun skrev at hun kjente en klumå i magen når hun dro fra meg og skulle øsnke jeg var med. jeg svarer fint og trøstenede, og hun sender meg en sms gjvent og trutt på hele reisen som varer i flere timer. alltid hun først.

det er masse slike eksempler. så at hun og jeg ser så mørkt på det siste året må være ja fordi det har vært mye grums men også overdrevet det masse fordi den siste mnd med alt dette styret har overskugget det fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun planlegger påskeferie uten deg? Er det for å få luft og rom - eller er det fordi hun ikke ønsker påske sammen med deg? Påsken i seg selv behøver ikke å bety så mye - men det betyr noe å prioritere tid sammen.

Jeg kan ikke gi deg noen råd om hvordan du skal håndtere dette. Det er du som kjenner henne, og du kjenner deg selv. Jeg opplever deg som litt desperat nå.

Har du en god kamerat du kan snakke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...