Gå til innhold

Jeg dusjer meg hver 5.dag,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg dusjer hver 5.dag. Men om jeg har trent eller svettet ekstra mye på kroppen tar jeg meg en dusj, så jeg følger ikke hver 5.dag slavisk.

På den 5.dagen føler jeg at det er på tide med en dusj, men jeg skulle gjerne ha holdt ut 1 uke.

Husker da jeg var barn, da dusjet jeg bare 1 gang i uken, og det var hver fredag.

Om dere har foreldre som er rundt 50 år og eldre, så dusjet/badet de kanskje 1 gang i uken da de var unge?

Og tenk på besteforeldrene deres? På deres tid vasket de seg ved vasken, og de vasket håret i vasken. Var sjelden de dusjet eller badet hele kroppen - spesielt om vinteren.

Tenk på de gamle på alderhjemmet, de dusjer seg hver 14.dag! :gjeiper:

Men så blir de jo vasket med klut, såpe og vann ved vasken.

Mooria : jeg skjønner at du må dusje fordi du svetter sånn pga medikamenter. Noen MÅ jo dusje pga diverse årsaker.

Så har vi de som har generelt dårlig kroppslukt, og stinker like etter at de har dusjet-dette er ofte kostholdsrelatert. De finnes mange mennesker som får vond kropplukt av bl.a. melkeprodukt og gluten(hvetemel) og tilsetningsstoffer.

Disse produktene påvirker hormonene i kroppen og kroppen kommer i ubalanse. SÅ JO, kosthold har mye å si for fet hud og hår, tør hud og hår, kroppslukt osv osv ..

TS :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Enkelte er rett og slett motbydelig ekle. Dere forsvarer sjeldnere dusjing med at dere vasker dere med klut under armene og mellom beina, men det er tydeligvis ingen av dere som vasker føttene! Og da snakker vi virkelig om å være urenslig. Æsj..

Jeg synes det er mye mer motbydelig med folk som dusjer seg med parfyme, og som lukter sterkt på flere meters avstand.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er mye mer motbydelig med folk som dusjer seg med parfyme, og som lukter sterkt på flere meters avstand.

Det synes faktisk jeg også. Det finnes jo en mellomting mellom å lukte FOR skittent og FOR rent.

Parfyme er en fin ting, men det holder å spraye en gang i stedet for fem.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte er rett og slett motbydelig ekle.

Jeg dusjer 2 ganger om dagen, og det er helt uaktuelt å gå en hel dag uten å dusje.

På den annen side er det heller ikke sjarmerende med knehøner som tror de er flink pike når de drar det ut i det ekstreme og ofte direkte selvskadende.

• Liker 3
Skrevet

På den annen side er det heller ikke sjarmerende med knehøner som tror de er flink pike når de drar det ut i det ekstreme og ofte direkte selvskadende.

Er det du som kaller meg selvskader i omtrent alle tråder jeg svarer i? Er jeg selvskader fordi jeg dusjer, mener du?

Forresten er det vel mitt eget problem hvis jeg på noen måte skulle ta skade av å dusje, men det gjør jeg altså ikke. Jeg har ikke engang fått tørr hud.

Men du må jo gjerne tro hva du vil, jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Skrevet

Altså man skal få dusje så ofte eller så sjeldent man bare vil, men dusjer man sjeldent bør man være åpen for at folk må få si ifra om man trenger en dusj.

Jeg har vært borti flere bekjente som ikke er klar over sin egen kroppslukt, og ved et par anledninger har kroppslukten blitt skikkelig ille, og jeg bor i Moss -her skal det en del til for å slå mosselukten på de verste dagene.

Selv kan jeg ikke se for meg en morgen uten en varm dusj, føler at det mykner opp hele kroppen:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer 2 ganger om dagen, og det er helt uaktuelt å gå en hel dag uten å dusje. For meg er det ingenting som er bedre enn følelsen av å være nydusjet.

Dessuten har jen en hud som faktisk tåler det uten å bli tørr, så hvorfor ikke.

Okey dette er skadelig altså - virkelig det at du dusjer 2 ganger om dagen er ikke helt normalt. Husk at før i tiden var det å ta en dusj ikke et tema engang å her er det flere som dusjer hver dag? Du dusjer i stykker huden din . Huden din er ikke ment for det så hvorfor gjøre det ?

Det er virkelig overdrevent altså og du ødelegger huden uansett om du påstår du ikke blir tørr så blir du det - Så for ditt eget beste slutt med det - Holder med å dusje hver 2 dag eller kroppen eventuelt hver dag om du er ute å trener .

AnonymBruker
Skrevet

For å konkludere: Hver 5. dag er for lite. 2 ganger om dagen er (altfor) mye. Finn en mellomting, folkens!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke engang fått tørr hud.

Hvis/når du får tørr hud vil du vel bite tennene sammen og ignorere det, ganske enkelt fordi flinke piker SKAL dusje to ganger om dagen. :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg dusjer hver 5.dag. Men om jeg har trent eller svettet ekstra mye på kroppen tar jeg meg en dusj, så jeg følger ikke hver 5.dag slavisk.

På den 5.dagen føler jeg at det er på tide med en dusj, men jeg skulle gjerne ha holdt ut 1 uke.

Husker da jeg var barn, da dusjet jeg bare 1 gang i uken, og det var hver fredag.

Om dere har foreldre som er rundt 50 år og eldre, så dusjet/badet de kanskje 1 gang i uken da de var unge?

Og tenk på besteforeldrene deres? På deres tid vasket de seg ved vasken, og de vasket håret i vasken. Var sjelden de dusjet eller badet hele kroppen - spesielt om vinteren.

Tenk på de gamle på alderhjemmet, de dusjer seg hver 14.dag! :gjeiper:

Men så blir de jo vasket med klut, såpe og vann ved vasken.

Mooria : jeg skjønner at du må dusje fordi du svetter sånn pga medikamenter. Noen MÅ jo dusje pga diverse årsaker.

Så har vi de som har generelt dårlig kroppslukt, og stinker like etter at de har dusjet-dette er ofte kostholdsrelatert. De finnes mange mennesker som får vond kropplukt av bl.a. melkeprodukt og gluten(hvetemel) og tilsetningsstoffer.

Disse produktene påvirker hormonene i kroppen og kroppen kommer i ubalanse. SÅ JO, kosthold har mye å si for fet hud og hår, tør hud og hår, kroppslukt osv osv ..

TS :goodbye:

Jeg syns for all del at dusjing 2 ganger for dagen er hysterisk og usunt mye, og jeg syns at å dusje 1 gang for dagen også er for ofte. Men å dusje hver femte dag er rett og slett for lite.

Du kan ikke sammenligne det med da du var barn for da svettet du ikke på samme måte som nå. Jeg syns du burde klare å dusje noe oftere, feks hver 3. dag.

AnonymBruker
Skrevet

Man skal dusje hver fjerde dag på håret og man kan dusje annenhver dag når det er bare kroppen er det som er vanlig :) Jeg gjør ingen av delene regelmessig..stinker jeg så dusjer jeg har gått 2 uker uten å dusje og dusjet hver dag . Men ja 2 uker var en spesiell tid var ikke hjemme og ikke dusj, men jeg dusjer helst hver 4 dag og det funker for meg og jeg lukter veeeeeldig godt :):popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke sjenerer noen så kan vel folk vaske seg så ofte de vil for min del. Da våre foreldre vokste opp var det vanlig å vaske seg med klut oventil og nedentil hver dag og skifte klær, bade gjorde de på lørdager. Det har da blitt folk av de også..

Jeg dusjer hver 2.-3. dag, litt oftere om jeg trener. Håret mitt er blitt mye friskere når jeg lar gå noen dager i mellom. Og vasker meg selvfølgelig hver morgen.

• Liker 3
Skrevet

Okey dette er skadelig altså - virkelig det at du dusjer 2 ganger om dagen er ikke helt normalt. Husk at før i tiden var det å ta en dusj ikke et tema engang å her er det flere som dusjer hver dag? Du dusjer i stykker huden din . Huden din er ikke ment for det så hvorfor gjøre det ?

Det er virkelig overdrevent altså og du ødelegger huden uansett om du påstår du ikke blir tørr så blir du det - Så for ditt eget beste slutt med det - Holder med å dusje hver 2 dag eller kroppen eventuelt hver dag om du er ute å trener .

Altså: Jeg dusjer om morgenen fordi jeg svetter om natten på grunn av medisiner jeg bruker.

Så tar jeg en kjapp dusj om kvelden. Ofte gjør jeg ting i løpet av dagen som fører til at det føles naturlig å ta en dusj. For eksempel trening. Ofte jobber jeg overtid, og da jobber jeg med andre ting enn det jeg vanligvis gjør. Det kan innebære fysisk arbeid i et verksted med masse støv og skitt.

Jeg dusjer heller ikke 2 ganger hver eneste dag. De få gangene jeg ikke er klam når jeg våkner, så trenger jeg heller ikke å dusje, og det gjør meg ingenting for da har jeg bedre tid. Men det skjer veldig sjelden.

I løpet av en uke eller to skal jeg bytte medisiner, og dersom jeg slipper unna denne bivirkningen så er det ingenting i veien for å dusje en gang om dagen.

Men jeg synes faktisk det er herlig oppfriskende med en dusj om morgenen, skitten eller ikke.. Så jeg kommer nok uansett til å fortsette med det når jeg føler for det.

Skrevet

Selv dusjer jeg nesten hver dag siden jeg trener! Men når jeg ikke trener blir det annenhver dag, tror det er det som er mest vanlig i grunn ihvertfall blant kvinner. Har fått for meg at mange menn(ihvertfall de jeg har vært borti) dusjer hver dag og det synes jeg i grunn er bra. God hygiene er viktig!

AnonymBruker
Skrevet

Å dusje hver 5 dag er litt ekkelt syntes jeg. Har vært på tg der jeg har møtt mange slik, og de lukter!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En lukter da ikke nødvendigvis vondt etter fem dager, hvis en vasker basispunktene med klut, såpe, varmt vann hver dag og skifter tøy. Man lukter menneske, og det er kanskje en fremmed (ekkel?) lukt for mange i våre dager. Slikt er smak og behag og en hver får gjøre det etter sitt behov. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å dusje hver 5 dag er litt ekkelt syntes jeg. Har vært på tg der jeg har møtt mange slik, og de lukter!

De som lukter har nok gått lengre uten dusj. Hadde du sittet ved siden av meg, ville du ikke luktet noe.

Jeg er da ute blant folk, og jeg ser ren og pen ut jeg også, selv om jeg dusjer hver 5.dag.

Jeg vasker meg da under armene og puppene og nedentil hver morgen, og jeg tar på meg rent tøy hver dag.

Jeg er redd for å lukte vondt, og jeg har folk rundt meg som er var på lukter. Jeg har pratet en del med de om dette med dusjing og kroppslukt, og de kommer til å si ifra om jeg stinker.

Jeg blir ikke så skitten i huden, og håret holder seg mye penere nå enn før da jeg dusjet oftere. TS:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Før dusjet jeg hver dag eller annenhver dag, og jeg vasket meg under armene og nedentil hver morgen om jeg ikke dusjet.

Alle syns jeg luktet vondt, og det var ekkelt å komme på skolen.

Da jeg begynte å vente 3-4 dager med å dusje, forsvant den vonde lukten ... og nå dusjer jeg iblant hver 5.dag, og ingen reagerer på det.

Er ikke det rart? Noen som kan forstå det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan garantere at du lukter vondt, du kjenner bare ikke lukta selv.

Jeg dusjer 2 ganger om dagen, og det er helt uaktuelt å gå en hel dag uten å dusje. For meg er det ingenting som er bedre enn følelsen av å være nydusjet.

Dessuten har jen en hud som faktisk tåler det uten å bli tørr, så hvorfor ikke.

Jeg kan garantere at du lukter såpe.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Enkelte er rett og slett motbydelig ekle. Dere forsvarer sjeldnere dusjing med at dere vasker dere med klut under armene og mellom beina, men det er tydeligvis ingen av dere som vasker føttene! Og da snakker vi virkelig om å være urenslig. Æsj..

Nei. Dette er urenslig.

Lurer på om jeg skal melde deg på en 4ukers tur med brenne_opp_alle_våtserviettene_Lars_Monsen? :fnise:

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...