Gå til innhold

Jeg dusjer meg hver 5.dag,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde en tråd for en tid tilbake om at jeg dusjet hver 5.dag, men den ble dessverre slettet da moderatorene så på den som en tulletråd.

Dette tyder på at ingen moderatorene dusjer hver 5.dag?

Iallfall, så dusjer jeg meg hver 5.dag, fordi jeg føler det er best for meg. Jeg har ingen behov for å dusje oftere, med mindre jeg har trent eller svettet voldsomt en dag.

Jeg lukter ikke vondt, og jeg tror kostholdet mitt gjør at jeg ikke blir så lett skitten i hud eller hår. Husk på at avfallsstoffer skilles ut bl.a. gjennom huden og hodebunnen, og at det gjør at man får kviser og hudproblem på huden og fett hår.

Melkeprodukter og hvetemel/gluten og tilsetningsstoffer gjør at mange sliter fett hår, fet hud, hudproblem, dårlig kroppslukt, og dette gjør at de må dusje oftere enn det som er normal.

Hvor normalt er det å dusje hver dag med mindre man trener hardt hver dag?

Hvor normalt er det å dusje håret hver dag fordi det er fett etter 1 dag?

Til dere som blir helt hysteriske nå, så har jeg pratet med flere om dette, men kun til de jeg stoler på, og ingen av de syns det lukter vondt av meg.

OG jeg vasker meg hver morgen ved vasken under armene og nedentil.

Tar også på meg rene sokker og truse hver dag.

:popcorn:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med da?

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med da?

Jeg jobber ikke for tiden.

Skrevet

Personlig så føler jeg at jeg trenger en dusj hver andre dag minst, trener nesten hver dag i ukedagene så da blir det hver dag. Det kan godt være at det er psykisk men jeg føler meg ikke ren hvis det går mer enn to dager mellom hver gang. Nå skal det sies at jeg dusjer kun i kaldt vann, og det er mye bedre for både hud og hår. Bruker milde produkter men føler at håret mitt trenger en vask etter to dager.

Skrevet

Jeg kan garantere at du lukter vondt, du kjenner bare ikke lukta selv.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Vel, jeg dusjer hver 2.-3.dag, men jeg vasker meg godt med klut. Ser ikke et behov for å dusje ofte. Egentlig reagerer jeg ikke så mye på det du skriver her siden du tross alt vasker deg på annen måte, men da ikke gjennom å dusje.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Skrevet

Dusjer annenhver dag, minst, om det hadde vært krise, så kunne jeg i en.periode gått tre dager uren dusj, men der går grensen..

Skrevet

Jeg dusjer 2 ganger om dagen, og det er helt uaktuelt å gå en hel dag uten å dusje. For meg er det ingenting som er bedre enn følelsen av å være nydusjet.

Dessuten har jen en hud som faktisk tåler det uten å bli tørr, så hvorfor ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal gjøre det som er riktig for deg. Vi er alle forskjellige og noen svetter mindre enn andre. Det å dusje 2 ganger for dagen syns jeg er i overkant hysterisk. Skadelig for hud og hår er det også. Jeg selv dusjer vel annenhver dag. Men vasker meg hver eneste morgen. Jeg har veldig tørr hud, så jeg må være forsiktig med for mye såpe.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å dusle hver 5. dag er vel lite syntes jeg. Bytter du ikke undertøy heller hver dag? Tørker du deg etter du har vært på do?

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg dusjer hver andre dag, men vasker håret bare to ganger i uka.

Vasker du deg nedentil og under armene utenom de dagene du ikke dusjer da?

AnonymBruker
Skrevet

Å dusle hver 5. dag er vel lite syntes jeg. Bytter du ikke undertøy heller hver dag? Tørker du deg etter du har vært på do?

Det står i hovedinnlegget at det gjør TS.

Så lenge man ikke er fysisk aktiv, og vasker seg der det trengs hver dag, synes jeg det er hysterisk å dusje opptil flere ganger hver dag. Det er til og med anbefalt av hudleger å ikke dusje så ofte.

Og uten å høres ut som en hysterisk naturverner, om alle skulle ha dusjet to ganger for dagen, så hadde vi slitt litt med vanntilførsel. Kanskje ikke i Norge, men i resten av verden med tilsvarende levestandard hadde dette vært et reellt problem.

Selv dusjer jeg etter trening, og det blir omtrent hver dag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja er en del dusjehysteri ute og går.

Dusjer selv hver dag, uavhengig av om jeg trener eller ikke. Men det er mest fordi jeg har veldig fet hud, og er avhengig av å bruke en exfolierende scrub etterfulgt av en talgoppløsende lotion over hele overkroppen og i ansiktet, for ikke å få hudormer.

Hadde jeg ikke hatt så problematisk hud på bryst og rygg, så hadde jeg sikkert nøyet meg med å dusje sjeldere, for det tar mange dager før jeg begynner å lukte vondt om jeg bruker deodorant.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke dusje oftere enn hver 4. - 5. dag i en periode, og jeg var vandt til å dusje hver dag. Jeg luktet ikke, og jeg vasket meg med klut hver dag. Måtte bruke tørrshampoo en del, og det gikk jo bra. Nå dusjer jeg alt fra 1-3 dager (kommer jo an på trening og aktivitet), og har på en måte fått et mindre vaskehysteri etter at jeg måtte gå såpass lenge uten å dusje. Siden du har hørt med de du stoler på, og de sier at du ikke lukter, så tror jeg ikke du gjør det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du vasker deg under armene og nedentil hver dag og skifter truse/sokker hver dag ser jeg ikke noe galt i å dusje sjeldent. Det er sunt for huden og sunt for miljøet. Men hadde jeg dusjet hver femte dag, hadde jeg nok vasket føttene også samtidig som vask av underliv og under armene da tåfis lett kan oppstå i tette sko om vinteren. Det er bare tull at man må dusje hele kroppen hver dag for å ikke lukte stygt. Så lenge man vasker de mest utsatte områdene hver dag blir det ikke stygg lukt av å dusje hver femte dag. Det er vel heller en slags hysteri blant noen at man må såpe seg inn flere ganger om dagen.

Jeg dusjer ca hver 3. dag, men vasker meg i ansikt, nedentil og under armene hver dag. Jeg har tørr hud som ikke tåler å bli vasket så ofte, så det er uaktuelt for meg å dusje opp til flere ganger om dagen. Dessuten tenker jeg faktisk litt miljø også. Dessuten blir håret mitt mer fett jo oftere jeg vasker det da man stimulerer talgproduksjonen når man gnir i hodebunnen.

Men trådstarter; kroppslukt, svette og fett hår henger mest sammen med gener og hormoner, så mat og drikke har liten innvirkning (bortsett fra sterke ting som hvitløk o.l.). Når det gjelder avfallsstoffer, så vil kroppen skille ut en mengde av disse uansett hvor sunt man spiser og drikker.

Fett hår og svette henger tett sammen med hormoner og mange kan svette som en gris og ha fett hår selv om de lever aldri så sunt. Kviser er også genetisk og henger sammen med hormoner, og forskere idag er enige om at kosthold har liten innvirkning på hvorvidt man får kviser eller ikke. Et eksempel: jenter som går på p-piller kan oppleve store forandringer i svette, fett hår og antall kviser. Dette fordi hormoner spiller en stor rolle.

Alle skal selvsagt være renslige og unngå å lukte æsj, men man trenger ikke dusje hver dag for å være velstelt og lukte rent så lenge man vasker de mest viktige områdene hver dag. Interessant hvor rask noen er til å bare fastslå at TS lukter stygt fordi hun ikke dusjer hver dag, til tross for at TS sier hun vasker seg under armene og i skrittet hver dag.

• Liker 4
Skrevet

Enkelte er rett og slett motbydelig ekle. Dere forsvarer sjeldnere dusjing med at dere vasker dere med klut under armene og mellom beina, men det er tydeligvis ingen av dere som vasker føttene! Og da snakker vi virkelig om å være urenslig. Æsj..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte er rett og slett motbydelig ekle. Dere forsvarer sjeldnere dusjing med at dere vasker dere med klut under armene og mellom beina, men det er tydeligvis ingen av dere som vasker føttene! Og da snakker vi virkelig om å være urenslig. Æsj..

Ja huff så fælt. Og du er selvsagt veldig plaget med at folk rundt deg lukter stygt siden du mener det er så motbydelig å dusje sjeldent? Jeg tror du ville ha blitt overrasket om du visste hvor mange som ikke skrubber seg hudløs med såpe i dusjen hver dag, og likevel lukter rent og godt.

• Liker 4
Skrevet

Ja huff så fælt. Og du er selvsagt veldig plaget med at folk rundt deg lukter stygt siden du mener det er så motbydelig å dusje sjeldent? Jeg tror du ville ha blitt overrasket om du visste hvor mange som ikke skrubber seg hudløs med såpe i dusjen hver dag, og likevel lukter rent og godt.

Ja, jeg ER faktisk plaget med lukt fra andre, helt seriøst. Det gjelder flere personer, men spesielt en som jeg dessverre må omgås hver dag på jobben. Det lukter gammel svette og skitt, og enkelte dager er det så ille at jeg nesten brekker meg. Det er MANGE andre som også plages med dette, men personen selv bryr seg ikke, og er en av de som mener at man ikke bør dusje så ofte fordi huden kan tørke ut.. Det er helt tydelig at h*n ikke legger merke til lukten selv. Heldigvis er de fleste andre jeg omgås normalt renslige, det innebærer å dusje hver dag.

Dere andre må selvsagt gjøre som dere vil, men jeg har likevel rett til å mene at det er motbydelig, og at en vaskeklut ikke er godt nok. Jeg sier ikke at det er det som er fasiten, men det er MIN mening, og ganske mange andres også..

Skrevet

Det var da voldsomt til hetsing og kjeftbruk da... Om TS har spurt venner og kjente om hun er til sjenanse og faktisk skifter det innerste hver dag (truser og sokker) OG klutvasker + bruker deo, så er det faktisk ikke sannsynlig at hun lukter vondt.

Det er ikke vanlig å dusje to ganger om dagen heller - og det er hverken særlig gunsitg for hud, hår eller miljø. La nå folk gjøre det som passer dem. De færreste syns det er ok å lukte vondt og gjør det de kan for å unngå det, selv om unntak finnes.

• Liker 4
Skrevet

Det var da voldsomt til hetsing og kjeftbruk da... Om TS har spurt venner og kjente om hun er til sjenanse og faktisk skifter det innerste hver dag (truser og sokker) OG klutvasker + bruker deo, så er det faktisk ikke sannsynlig at hun lukter vondt.

Greit nok det, men det hjelper faktisk ikke så mye å skifte sokker hver dag når man likevel går i 5 dager uten å vaske føttene. Jeg må da få lov til å mene at det er kvalmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...