Gå til innhold

Barn med ulike fedre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innerst inne ser jeg ned på dem. Personlig ønsker jeg å gifte meg én gang, samt få barn med én mann. Synes tanken om "mine,dine og våre" er moralsk forkastelig og at barn ikke bør dras inn i slike dramaer. Eneste unntaket er dersom biofar dør tidlig, og barnet er lite mens mor evt kanskje får seg en ny mann. Det er det eneste unntaket i min bok.

Helt enig!

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Likt seg...

Kvinner ser ned på kvinner som har et sexliv.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har alt for mye makt når de kan knulle på seg unge med forskjellige menn og få foreldreomsorgen for barna. Men mannehatende feminister skjønner ikke at kvinner har for mye makt.

Menn kan i likhet med kvinner velge å bruke prevensjon eller å avstå fra sex.

Jeg er kvinne, og om jeg ikke vil ha barn så sørger jeg for personlig prevensjon (p-piller eller lignende), jeg stoler ikke på mannens prevensjon alene (kondom) da man må ta ansvar for seg selv.

Skrevet

Likt seg...

Kan ha et sexliv uten at det blir barn av det også :lur:

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Kan ha et sexliv uten at det blir barn av det også :lur:

Sant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er "enebarn", men samtidig har jeg 6 søsken.

Mor gifter seg 18 år gamel, får unge 19 og 21 år gammel. Når hun er 25 får hun meg, med min far som har 2 fra før av, hun må flytte øst pga jobb og vekk fra foreldre, han vil være igjen. Ikke gift. Gifter seg 9 år etter og får 2 unger til. Gifter seg mens hub er gravid med nummer 4. Det er altså 18 år mellom 1. Og 5. Mann. Så altså 5barn med 3 forskjellige fedre.. Eneste personen det går utover er/var meg, tenkte ikke på det før i tenprene, litt vanskelig da, men nå har vi alle et godt forhold!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du påstår at dette skjer i Norge. Jeg spør deg om kilder om norske forhold. Du linker til en Wikipedia artikkel (kildekritisk), og en artikkel som forteller om blant annet canadiske forhold. Din påstand, og din jobb med komme med kilder som illustrerer at dette skjer i Norge.

Hvis du i det hele tatt hadde lest Jon Hustads artikkel ville du sett at sånne som deg sørger for at det ikke gjøres noe forskning på dette i den bitte lille provinsen som Norge er i den store sammenhengen. Jeg trenger overhodet ikke å komme med lokal forskning som viser at noe har skjedd akkurat der du tilfeldigvis bor. Det er gjennomført representativ forskning på dette temaet i en lang rekke land som har full gyldighet i Norge, noe alle andre enn deg skjønner.

I Canada var den årlige drapsraten per million barn under fem år 2,6 for barn som bodde kun med biologiske foreldre i perioden 1974-1990, mens den tilsvarende drapsraten for barn som levde sammen med stefedre var 321,6, dvs. 123,69 ganger høyere. Man kan trygt gå ut fra at kvinner som får barn med nye menn utsetter sine første barn for en minst hundredoblet risiko for å bli drept. Hvem skal foran? Flyfillers egoisme eller barnas ve og vel?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Likt seg...

Når man har valgt å få barn har man en forpliktelse til å ta seg av de barna, ikke å ha et "sexliv" med alle mulige fremmede menn. Noe som alltid går på barnas bekostning.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Når man har valgt å få barn har man en forpliktelse til å ta seg av de barna, ikke å ha et "sexliv" med alle mulige fremmede menn. Noe som alltid går på barnas bekostning.

Så mødre skal ikke ha et sexliv???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mødre skal ikke ha et sexliv???

Nope, ikke med den andre, tredje og fjerde mannen.

Gjest "gjest"
Skrevet

Nope, ikke med den andre, tredje og fjerde mannen.

Gjelder samme regel for menn også?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjelder samme regel for menn også?

Ja. Har null respekt for menn som har 4 barn med 4 forskjellige kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Å velge å bli foreldre betyr at man skal ta ansvar for barna sine!

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har alt for mye makt når de kan knulle på seg unge med forskjellige menn og få foreldreomsorgen for barna. Men mannehatende feminister skjønner ikke at kvinner har for mye makt.

Moren min har 4 unger med forskjellige fedre. To av fedrene ville ikke ha en dritt med ungene å gjøre, mens de to andre var ikke skikket til å ta seg av unger.

Og på grunn av moren min vil jeg si at jeg ser ned på de som har unger med guder og enhver. To forskjellige er greit, men når man bytter familie så ofte at det blir enda flere da burde de begynne å tenke litt.

Gjest "gjest"
Skrevet

Ja. Har null respekt for menn som har 4 barn med 4 forskjellige kvinner.

Vel, men hvis du ikke tenker så mye på det, så slipper du å bruke så mange kalorier over å dømme andres liv og levnet.

Gjest Misteltein
Skrevet

Hvis du i det hele tatt hadde lest Jon Hustads artikkel ville du sett at sånne som deg sørger for at det ikke gjøres noe forskning på dette i den bitte lille provinsen som Norge er i den store sammenhengen. Jeg trenger overhodet ikke å komme med lokal forskning som viser at noe har skjedd akkurat der du tilfeldigvis bor. Det er gjennomført representativ forskning på dette temaet i en lang rekke land som har full gyldighet i Norge, noe alle andre enn deg skjønner.

I Canada var den årlige drapsraten per million barn under fem år 2,6 for barn som bodde kun med biologiske foreldre i perioden 1974-1990, mens den tilsvarende drapsraten for barn som levde sammen med stefedre var 321,6, dvs. 123,69 ganger høyere. Man kan trygt gå ut fra at kvinner som får barn med nye menn utsetter sine første barn for en minst hundredoblet risiko for å bli drept. Hvem skal foran? Flyfillers egoisme eller barnas ve og vel?

Din påstand om at dette skjer i Norge, men du kan ikke underbygge den påstanden din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naboen har barn med tre menn: fikk første barn som ung, to barn med en mann hun bodde med i 10 år, og tre barn med nåværende. Ikke nødvendigvis noe galt med det, men samtlige barn har ganske kompliserte slektstrær med halvsøsken, stesøsken, eks-stesøsken osv. i alle retninger.

Glad jeg ikke er i deres sko hvis de skal gifte seg, for det blir jo et ganske stort bryllup allerede bare basert på nærmeste familie. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis målet i livet er å pule flest mulig får man la være å få barn, og bruke prevensjon, evt. abort. Hvis man velger å få barn forventes man å gjøre det som er best for barna.

AnonymBruker
Skrevet

Din påstand om at dette skjer i Norge, men du kan ikke underbygge den påstanden din.

Nei, nå ignorer jeg deg heretter.

Skrevet (endret)

mistelstein, vær så snill, den artikkelen fra dag & tid gjaldt i norge og sverige.

Endret av waco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...