Gå til innhold

Barn med ulike fedre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men siden vi først er i gang har du noen ordentlige kilder om dette i Norge?

Du har nettopp fått lenke til en artikkel i Dag og Tid og en veldokumentert Wikipedia-artikkel, så jeg velger å se bort fra denne stråmannen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Misteltein
Skrevet (endret)

Du har nettopp fått lenke til en artikkel i Dag og Tid og en veldokumentert Wikipedia-artikkel, så jeg velger å se bort fra denne stråmannen.

1) En artikkel? Den sier ikke en dritt om hvordan det er her i Norge, ikke linker den til noen kilder, heller.

2) Og, Wikipedia? Ærlig talt. Hørt om å være kildekritisk?

Nei, du får linke til noen ordentlig kilder om det du "påstår" som foregår i Norge med Askepott-fenomenet.

Endret av Misteltein
AnonymBruker
Skrevet

synes 2 fedre er nok....når det blir tre synes jeg det blir for mye...

x-stemora mi har 3 barn med 3 forskjellige fedre.pappa ville ikke ha barn han sa han var godt fornøyd med de han hadde fra før..men tror hun lurte han inn i det.(ikke ta p.pillene el noe)for pappa sa klart i fra...og hun var heller ikke sammen med de andre fedrene..pappan til det ene barnet nekter å ha noe med hun eller ungen å gjøre.

Gjest "gjest"
Skrevet

synes 2 fedre er nok....når det blir tre synes jeg det blir for mye...

x-stemora mi har 3 barn med 3 forskjellige fedre.pappa ville ikke ha barn han sa han var godt fornøyd med de han hadde fra før..men tror hun lurte han inn i det.(ikke ta p.pillene el noe)for pappa sa klart i fra...og hun var heller ikke sammen med de andre fedrene..pappan til det ene barnet nekter å ha noe med hun eller ungen å gjøre.

Og så var det dette med å ikke generalisere over seg selv og de man kjenner da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at barn bør være godt planlagt. Man bør være sammen en god stund, være sikre på hverandre, ha et stabilt forhold, og være sikker på at man føder barnet inn i et forhold man er sikker (så sikker man kan bli) på at man skal være i resten av livet, for å gi barnet mest mulig stabile rammer.

Dette sagt - innimellom vokser man fra hverandre, innimellom skjærer det seg. Innimellom blir man gravid uten at det er planlagt selv om man har gjort sitt beste for å beskytte seg. Og da hender det at man etterhvert går videre til en ny mann som man også velger å få barn med.

Konklusjonen: Jeg tenker ikke noe fra eller til om en dame har barn med flere fedre. Men det som gjør meg sur, frustrert og lei meg er alle de som tar lett på det å få barn. Som kaster seg ut i det og blir gravid alt for tidlig, og alt for fort, eller som slurver med prevansjon. Det er ikke rettferdig ovenfor barnet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Generelt tenker jeg at to ulike fedre er greit, men at da bør man egentlig sette strek for barnefødsler.

Men så var det jo unntakene da. Det finnes alltids situasjoner som "forsvarer" andre valg. Men jeg synes at om man vimser rundt og bare synes at alle forhold bør "bekreftes" ved å få barn sammen så kan man trenge en oppvekker.

Gjest "gjest"
Skrevet

Kom igjen, dere kan bedre enn det her. Slutt å mene så helvetes mye om hvordan andre kvinner skal leve livet sitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2) Og, Wikipedia? Ærlig talt. Hørt om å være kildekritisk?

Hei, velkommen til 2012. Wikipedia-artikkelen er veldokumentert og full av kilder, så derfor trenger ikke jeg å oppgi noen ytterligere kilder. At du fortsatt nekter å forholde deg til veldokumenterte fakta er ditt problem.

Gjest O___o
Skrevet

hever ikke et øyenbrynn en gang.

så lenge barna ikke er mine, så ærre samma møkka hvem folk velger å få barn med egentlig. :)

Gjest Misteltein
Skrevet

Hei, velkommen til 2012. Wikipedia-artikkelen er veldokumentert og full av kilder, så derfor trenger ikke jeg å oppgi noen ytterligere kilder. At du fortsatt nekter å forholde deg til veldokumenterte fakta er ditt problem.

Din påstand om at dette skjer i Norge, din jobb å finne fram ordentlig kilder om norske forhold.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg oppgir lenken til Wikipedia-artikkelen oppgir jeg også de 41 fotnotene og 10 øvrige litteraturhenvisningene i den artikkelen – herunder den høyt anerkjente forskningen til Daly og Wilson som er de ledende ekspertene på temaet – som du velger å ikke forholde deg til. Denne forskningen har funnet samme mønster overalt i vestlige land, så det er et bevisst forsøk på avsporing å kreve lokale studier som viser hvordan det er akkurat i din by eller på din adresse.

Gjest Misteltein
Skrevet

Når jeg oppgir lenken til Wikipedia-artikkelen oppgir jeg også de 41 fotnotene og 10 øvrige litteraturhenvisningene i den artikkelen – herunder den høyt anerkjente forskningen til Daly og Wilson som er de ledende ekspertene på temaet – som du velger å ikke forholde deg til. Denne forskningen har funnet samme mønster overalt i vestlige land, så det er et bevisst forsøk på avsporing å kreve lokale studier som viser hvordan det er akkurat i din by eller på din adresse.

Norge!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke svare mer på den type useriøse kommentarer.

AnonymBruker
Skrevet

Anonym blir eid av Misteltein. :skratte:

Get real. Dere bare illustrerer poenget med de latterlige og usaklige kommentarene deres. Får grundige kilder, nekter å forholde dere til dem. Krever norske kilder, får norske kilder (Dag og Tid), nekter å forholde dere til dem. Osv.

Gjest Misteltein
Skrevet (endret)

Get real. Dere bare illustrerer poenget med de latterlige og usaklige kommentarene deres. Får grundige kilder, nekter å forholde dere til dem. Krever norske kilder, får norske kilder (Dag og Tid), nekter å forholde dere til dem. Osv.

Du påstår at dette skjer i Norge. Jeg spør deg om kilder om norske forhold. Du linker til en Wikipedia artikkel (kildekritisk), og en artikkel som forteller om blant annet canadiske forhold. Din påstand, og din jobb med komme med kilder som illustrerer at dette skjer i Norge.

Endret av Misteltein
  • Liker 1
Skrevet

Stort sett så tenker jeg ikke noe over, nå er det jo faktisk veldig vanlig i vårt samfunn.

Men så hører man jo iblandt om kvinner som har barn med 5 forskjellige fedre eller mer, og da lurer jeg jo litt på om man ikke lærer underveis.

Jeg er selv enslig mor til 2 barn, samme far til begge barna. Og jeg har ikke 100% lukket døra for å få flere barn skulle jeg møte mannen i mitt liv.

Skrevet

Innerst inne ser jeg ned på dem. Personlig ønsker jeg å gifte meg én gang, samt få barn med én mann. Synes tanken om "mine,dine og våre" er moralsk forkastelig og at barn ikke bør dras inn i slike dramaer. Eneste unntaket er dersom biofar dør tidlig, og barnet er lite mens mor evt kanskje får seg en ny mann. Det er det eneste unntaket i min bok.

Skrevet

Broren min har tre barn med tre forskjellige kvinner.

Jeg er så glad det ikke er meg, jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har alt for mye makt når de kan knulle på seg unge med forskjellige menn og få foreldreomsorgen for barna. Men mannehatende feminister skjønner ikke at kvinner har for mye makt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...