Gå til innhold

Barn med ulike fedre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag er det ikke uvanlig å ha en familie med dine, mine og våre barn.

Noen kvinner lever alene og har barn med ulike fedre.

Hva tenker du?

Finnes det en grense for hvor mange man skal ha barn med?

Er det forskjell på menn og kvinner?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er fint for henne at hun har barn hun elsker.

Hvem hun har de med er meg revnende likegyldig. Det har ikke jeg noe med.

• Liker 3
Gjest Surrehodet
Skrevet

Når det blir flere barn med andre menn, gjerne etter korte forhold begynner jeg å få stygge tanker i hodet mitt.

Fordi, barna skal gjerne hjem på besøk til sine respektive fedre annenhver helg, de reiser gjerne på ferie med pappa og hans nye familie. Det er ikke bra for barna å bli splittet på den måten, og tenk om den ene faren har sterkere økonomi. Se for deg 1 barn på sydentur, den andre må være hjemme med far fordi det ikke er penger til tur.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de har dårlig dømmekraft.

Ett barn med en mann er greit nok. Men så fort det blir to barn med to fedre, eller endatil tre barn med tre fedre skygger jeg banen.

Det blir rett og slett alt for komplisert, og jeg gjør meg tanker om hvilken "flyfille" hun må være. :filer:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kunne ikke brydd meg mindre hvem som gjør hva, så lenge de tar ansvar for hva de gjør. Og kjønnet spiller for pokker meg ingen rolle, fine folk er fine folk uavhengig av kjønn og det samme gjelder drittsekker.

Endret av Silfen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre hvem som gjør hva, så lenge de tar ansvar for hva de gjør. Og kjønne spiller for pokker meg ingen rolle, fine folk er fine folk uavhengig av kjønn og det samme gjelder drittsekker.

:klappe: :klappe: :klappe:

Kunne bare ikke vært mer enig med deg, Silfen. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ett barn med en mann er greit nok. Men så fort det blir to barn med to fedre, eller endatil tre barn med tre fedre skygger jeg banen.

Det blir rett og slett alt for komplisert, og jeg gjør meg tanker om hvilken "flyfille" hun må være. :filer:

Det trenger da ikke ha noe å gjøre med hvordan hun er. Det kan like godt være at hun har vært uheldig i valget av partnere, som har vist seg å være utro etter hvert eller på annen måte har vist seg å være dårlige partnere.

At det ikke fungerte trenger ikke ha noe med henne som person å gjøre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg gjør meg tanker om hvilken "flyfille" hun må være.

Og det å komme trekkendes med en insinuasjon om at hun er ei hore, fy katten for et lavmål!

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er min sak. Man må få ha så mange unger man bare vil uansett om det er forskjellige mødre eller forskjellige fedre inn i bildet. Er jo tross alt ikke alle forhold som er ment for å vare heller..

• Liker 1
Skrevet

Så det du i grunnen sier, er at etter et samlivsbrudd med ett barn involvert, så får ikke partene lov til å få flere barn med nye partnere?

For noe tull.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 barn med to forskjellige menn. Det er 11 års aldersforskjell på barna og ser ikke på meg selv som en flyfille.

Folk får tenke akkurat hva de vil om meg, det er ikke mitt problem.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Til dere som svare i denne tråden, TS spurte "hva tenker dere" og da kommer det fram ærlige meninger!

Skjønner at det fort blir sånn i dag når folk gifter seg, skiller seg, blir sammen og går fra hverandre i ett sett og på toppen av det så er det å lage barn noe av det første de gjør når de har møtt hverandre... Men dette gelder heller ikke alle! Det er stor forskjell, og jeg ser for meg "det mest ekstreme" når jeg tenker på disse situasjonene...

Synes menn og kvinner er likestilte i disse situasjonene. Jeg kjenner en mann som har barn med 5 ulike kvinner og knapt kontakt med noen av barna, for meg virker det bare trist... Hvorfor skal man lage barn dersom man ikke har noen ønsker/intensjoner/evner/økonomi til å følge opp?

Ellers er jeg egentlig bare glad jeg fikk vokse opp med begge foreldre og alle søsken under samme tak :)

Endret av Strix
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du?

Vanlig i dag,man skiller seg og gifter seg på nytt igjen.

Innrømmer at jeg hr fordommer mot kvinner som lever alene,og har eks fire barn med fire forskjellige menn. Det tyder på dårlig dømmekraft.

Det samme gjelder menn. Når en mann har tre barn med tre forskjellige,så er det oftest en grunn til det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Litt motsatt da, men vi er tre søsken med tre forskjellige mødre vi :fnise: Funker flott, og heldigvis ikke møtt på noen ekle fordommer (håper jeg).

I tillegg er det en slags stefamilie inne i bildet, med fire barn til (to godt voksne da). Kjempekoselige og store familieferier vi har :D

Endret av HedvigR
  • Liker 2
Skrevet

Hva tenker du?

Jeg tenker at det er kjipt for mennene som ikke får dele hverdagen med sine egne barn. Siden de fleste av disse barna bor med mor mesteparten av tiden. Og tilsvarende kjipt for barna i den grad de skulle ønske daglig omgang med sin far. Men utover det har jeg ingen moralsk fordømmende holdning når det gjelder antall. Synes bare hvert barn som vokser opp uten daglig omgang med sin far er ett barn for mye. (Med mindre far er voldelig eller på annen måte uskikket til å være far)

Skrevet

Jeg tenker at det må være upraktisk og slitsomt logistisk. Utover det må folk gjøre det de vil, så lenge alle tar ansvar og er ordentlige folk. Det finnes forskjellige grunn for at man har barn med forskjellige, og det skal mer til enn bare det faktumet for at jeg skulle kategorisere dette som noe negativt.

Altså - noen som har vært gift, kanskje blitt ung enke og etter hvert funnet lykke igjen og fått flere barn igjen stiller seg annerledes fra en som i en alder av 22 har 4 barn med 4 fedre der alle barna har vært uplanlagt. Livshistorier er alltid kompliserte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å erindre fra studier om evolusjon og forplantningspsykologi at det er bra for det genetiske mangfoldet at kvinner får sine barn med ulike menn. Dermed har barna hennes ulike potensiale for å overleve dersom det skulle skje noe. Det har å gjøre med å ikke satse alt på ett kort, legge alle egg i è`n kurv osv.

Menns natur er litt annerledes, de vil helst at kvinner skal videreføre nettopp hans gener og ingen andre. Derav merkelapper som "ludder", "hore" eller "flyfille" på kvinner som er "løse". Det har å gjøre med kontroll over kvinners seksualitet. Hvem som vinner det genetiske lotteriet osv. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn med ulike fedre, og i mange år var jeg flau for dette fordi jeg var redd for hva andre måtte mene om meg. I dag er jeg veldig stolt over mine barn, og jeg vet at jeg skulle ha de barna og da måtte det bli på den måten.

Jeg vet selv hva jeg står for, og behøver ikke rettferdiggjøre mine handlinger for noen andre lengre, og det er en god følelse. Jeg har bevis på at jeg har hatt sex med mer enn en person, og mer enn det forteller det ikke om meg.

Når man setter ord som "flyfille" på noen, sier det mer om den personen som bruker den type ord enn om personen som har barn med flere

• Liker 4
Gjest Misteltein
Skrevet

Hva tenker du?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke. Jeg har ikke møtt noen som har barn med flere mødre/fedre. Jeg tror jeg ville stusset litt hvis jeg traff en som har fire barn med fire forskjellige.

Skrevet

Hva jeg tenker,beror på situasjonen rundt. Er det ei dame som har orden på barna sine, bor greit og følger dem opp på fritidsinteresser, skole ol tenker jeg at dette er ei flott ressurssterk mor. Er det derimot barn som går "litt sånn på halv åtte" må jeg si at jeg tenker mitt , med dårlig dømmekraft ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...