AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #21 Skrevet 18. mars 2012 Det trenger da ikke ha noe å gjøre med hvordan hun er. Det kan like godt være at hun har vært uheldig i valget av partnere, som har vist seg å være utro etter hvert eller på annen måte har vist seg å være dårlige partnere. At det ikke fungerte trenger ikke ha noe med henne som person å gjøre. Ikke? Hun tar da selv et bevisst valg ved å få barn med en ny mann når hun allerede har barn med en annen fra før. Vil ikke si at det er uheldig, men snarere helt bevisst. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me! Og det å komme trekkendes med en insinuasjon om at hun er ei hore, fy katten for et lavmål! Ja, fy flate. Hvordan kan du insinuerer at hun er en hore? Så det du i grunnen sier, er at etter et samlivsbrudd med ett barn involvert, så får ikke partene lov til å få flere barn med nye partnere? For noe tull. Nei! Så klart de kan gjøre som de vil, og få så mange barn de vil med så mange menn de vil. Det jeg sier er at jeg gjør mine tanker og at de ikke er noe for meg. Bare tanken på logistikken med hvilke barn som skal til far i øst og vest på forskjellige tidspunkter gjør man ør i hodet. TS spør jo hva vi tenker. Så hvorfor er mine tanker plutselig gale, mens deres er de eneste rette?
Manolo Skrevet 18. mars 2012 #22 Skrevet 18. mars 2012 Ikke? Hun tar da selv et bevisst valg ved å få barn med en ny mann når hun allerede har barn med en annen fra før. Vil ikke si at det er uheldig, men snarere helt bevisst. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me! Ja, fy flate. Hvordan kan du insinuerer at hun er en hore? Nei! Så klart de kan gjøre som de vil, og få så mange barn de vil med så mange menn de vil. Det jeg sier er at jeg gjør mine tanker og at de ikke er noe for meg. Bare tanken på logistikken med hvilke barn som skal til far i øst og vest på forskjellige tidspunkter gjør man ør i hodet. TS spør jo hva vi tenker. Så hvorfor er mine tanker plutselig gale, mens deres er de eneste rette? Jeg må bare spørre. Sett at du og partneren din fikk et barn. Så døde/forlot mannen din deg. Ville du levd alene resten av livet? Ville du innledet et nytt forhold, men sagt nei til flere barn? Barnet ditt ville aldri fått søsken? 2
Mamma1 Skrevet 18. mars 2012 #23 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har tre barn med ulike fedre:-) er ikke noe man skryter av, men sånn ble det. Det er nesten 15 år mellom eldste og yngste. Har tre fantastiske barn, som er veldig glad i hverandre. 2
Gjest Purple Haze Skrevet 18. mars 2012 #24 Skrevet 18. mars 2012 Det spørs helt hvor mange barn og hvor mange ulike fedre det dreier seg om. Har man 5 barn med 5 ulike fedre, vil jeg tenke at man har en smule dårlig dømmekraft. Man MÅ ikke få barn i hvert eneste forhold man er i. Dessuten er det litt av et logistikkproblem med samvær osv, og ikke minst slitsomt og komplisert å forholde seg til fem ekser. Jeg er veldig glad for at jeg har to barn med samme far. Rent praktisk er det veldig ryddig og greit. 2
Wonders Skrevet 19. mars 2012 #25 Skrevet 19. mars 2012 håper samholdet er sterkere enn uvennskapet med tanke på barna. Mange sier at familien ikke er viktig i Norge. Der er jeg veldig uenig. Når det er barnedåp, komf osv. da møter alle opp, stefamilie, dna-familie, bonusfamilie og nåværende familie... 1
Gjest Iah Skrevet 19. mars 2012 #26 Skrevet 19. mars 2012 Barn med to ulike har blitt så vanlig at det reagerer jeg overhodet ikke på. Hvis det er snakk om tre ulike, så avhenger det av omstedighetene. Hvis barna er tette i alder for eksempel kan jeg nok tenkte at det har gått litt vel fort i svingene. Blir det flere enn 3, blir det veldig spesielt.. 2
Marikke Skrevet 19. mars 2012 #27 Skrevet 19. mars 2012 Jeg tenker bare at jeg er glad det ikke er meg, og så tenker jeg på hvor heldig jeg har vært gjennom livet. Jeg har et par ex-kjærester, og er glad jeg ikke ble gravid med noen av dem. Hvis det hadde skjedd, hadde nok jeg også vært en av dem med barn med forskjellige fedre.
Sophie-Ann Skrevet 19. mars 2012 #28 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har to barn med to ulike fedre. Overhode ikke planlagt, men det ble sånn. Det er 7 år mellom dem, og skulle gifte meg med den siste, men han stakk med en annen dame 6 mnd før bryllupet. Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, og nå vet jeg ikke om jeg vil det, pga holdningene noen av dere har, og resten av samfunnet. Jeg vet at jeg burde drite i det, men det er ikke lett. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #29 Skrevet 19. mars 2012 Nei, det finnes ingen grense. For min del kan man like godt ha 100 barn med 312 forskjellige fedre. Det viktigste er at barna har det bra og at man klarer å ta vare på dem og gi dem en trygg og god oppvekst.
Gjest Spinell Skrevet 19. mars 2012 #30 Skrevet 19. mars 2012 Barn med to ulike har blitt så vanlig at det reagerer jeg overhodet ikke på. Hvis det er snakk om tre ulike, så avhenger det av omstedighetene. Hvis barna er tette i alder for eksempel kan jeg nok tenkte at det har gått litt vel fort i svingene. Blir det flere enn 3, blir det veldig spesielt.. Signerer!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #31 Skrevet 21. mars 2012 Kjenner ei som har 3 barn med 3 ulike fedre. Første fikk hun da hun var 18 år. Faren viste seg å være en umoden drittsekk. Noen år senere giftet hun seg og fikk barn nr. 2. Det ble skillsmisse pga mannen. Så fikk hun barn nr. 3. Det er over 10 år i mellom den yngste og den eldste. Har noen tanker. En abort er ikke synlig. Du kan bli gravid mange ganger og med ulike fedre. Så fort et barn er født så blir det synlig. Er det bedre å ta abort enn å bli sett på som flyfille? Er det bedre å ta abort enn å måtte forholde seg til ulike fedre? Er det ene valget noe "bedre" enn det andre? 1
Gjest "gjest" Skrevet 21. mars 2012 #32 Skrevet 21. mars 2012 I dag er det ikke uvanlig å ha en familie med dine, mine og våre barn. Noen kvinner lever alene og har barn med ulike fedre. Hva tenker du? Finnes det en grense for hvor mange man skal ha barn med? Er det forskjell på menn og kvinner? Tenker du er en skitperson som dømmer andre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #33 Skrevet 21. mars 2012 Hva tenker du? Jeg tenker moren til Christoffer Kihle Gjerstad, som lot stefaren drepe sin egen sønn. Alle som får barn med flere menn utsetter sine ekte barn for over hundredoblet sjanse for å bli drept (og enda større for å bli mishandlet og/eller trakassert). Hvilke kvinner er det som gjør slikt? Jeg har null respekt for slike. http://en.wikipedia.org/wiki/Cinderella_effect 1
Gjest "gjest" Skrevet 21. mars 2012 #34 Skrevet 21. mars 2012 Jeg tenker moren til Christoffer Kihle Gjerstad, som lot stefaren drepe sin egen sønn. Alle som får barn med flere menn utsetter sine ekte barn for over hundredoblet sjanse for å bli drept (og enda større for å bli mishandlet og/eller trakassert). Hvilke kvinner er det som gjør slikt? Jeg har null respekt for slike. http://en.wikipedia.org/wiki/Cinderella_effect Og jeg står under mistelstein...
Gjest Misteltein Skrevet 21. mars 2012 #35 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har to barn med to ulike fedre. Overhode ikke planlagt, men det ble sånn. Det er 7 år mellom dem, og skulle gifte meg med den siste, men han stakk med en annen dame 6 mnd før bryllupet. Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, og nå vet jeg ikke om jeg vil det, pga holdningene noen av dere har, og resten av samfunnet. Jeg vet at jeg burde drite i det, men det er ikke lett. Få så mange barn du vil! Om du ønsker deg det, så kos deg! Du er tross alt ditt liv dette handler om! Kjenner ei som har 3 barn med 3 ulike fedre. Første fikk hun da hun var 18 år. Faren viste seg å være en umoden drittsekk. Noen år senere giftet hun seg og fikk barn nr. 2. Det ble skillsmisse pga mannen. Så fikk hun barn nr. 3. Det er over 10 år i mellom den yngste og den eldste. Har noen tanker. En abort er ikke synlig. Du kan bli gravid mange ganger og med ulike fedre. Så fort et barn er født så blir det synlig. Er det bedre å ta abort enn å bli sett på som flyfille? Er det bedre å ta abort enn å måtte forholde seg til ulike fedre? Er det ene valget noe "bedre" enn det andre? Jeg vil heller vært flyfille enn å ha tatt livet av barnet mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #36 Skrevet 21. mars 2012 Få så mange barn du vil! Om du ønsker deg det, så kos deg! Du er tross alt ditt liv dette handler om! Maken til egoisme. Det er det faktisk ikke. Det er ingen menneskerett å utsette noen for over hundredoblet sjanse for å bli drept. Det er barnas liv det handler om.
Gjest "gjest" Skrevet 21. mars 2012 #37 Skrevet 21. mars 2012 Maken til egoisme. Det er det faktisk ikke. Det er ingen menneskerett å utsette noen for over hundredoblet sjanse for å bli drept. Det er barnas liv det handler om. Hvorfor linker du til slike idiotiske ting? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #38 Skrevet 21. mars 2012 Over hundredoblet sjanse for å bli drept Barn som lever med stefedre er utsatt for over hundredoblet sjanse for å bli drept. Og sjansen for mildere former for fysisk eller psykisk vold er selvsagt enormt mye større. Kanskje så stor at nær sagt alle barn i denne situasjonen utsettes for en eller annen form for barnemishandling, enten det er i form av psykisk vold (trakassering), fysisk vold eller drap. Fenomenet har navnet Askepott-effekten. Personer som selv er stefedre reagerer med raseri når temaet bringes på bane.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #39 Skrevet 21. mars 2012 Hvorfor linker du til slike idiotiske ting? Takk for at du illustrerer poenget. Steforeldre reagerer alltid med raseri når man bringer det godt dokumenterte fenomenet på bane – over hundredoblet sjanse for å bli drept når stefedre kommer inn i bildet. http://www.dagogtid.no/nyhet.cfm?nyhetid=1519 http://en.wikipedia.org/wiki/Cinderella_effect
Gjest Misteltein Skrevet 21. mars 2012 #40 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Det er det faktisk ikke. Jo! Men siden vi først er i gang har du noen ordentlige kilder om dette i Norge? Endret 21. mars 2012 av Misteltein 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå