Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det såkalte bitch shield, der ein viser att ein ikke ønsker kontakt med det motsatte kjønn. Enten ein er i forhold, ikke intressert, har ein dårlig dag, eller ein ønsker å teste kor villig personen som står foran deg ønsker å jobbe for å bryte det ned kanskje? Eller jenta/dama bruker det for å vise hun har sterk personlighet.

Mange damer går ut for å ha det gøy med venninder og ja det er ikke kjekt å bli rent ned av kåte mannfolk. Jeg er ikke flink til å sjekke, går ikke bort og sjekker fremmede damer. Kjenner jeg dei slår jeg av ein prat. Er bare ute på byen 1-2 avogtil 2-3 ganger i året. So rett og slett gutte gjengen som er ute pga av ein eller annan slags feiring.

Men har opplevd bitch shield eit par ganger i ein eller anna form ja. Kan være pga av usikkerhet eller for å teste eller vis seg sterk.

Er nok kanskje jeg som tar meg for nær av ting. smelte litt inn i ei vennindes bitch skjold ein kveld på byen. Følte ho hadde noe oppe ja. Men ikke noe alvorlig vi snakkes den dag i dag når vi ses.

Ei på fest plumpet ut helt plutselig ved bordet med masse folk. At jeg såg so sexy ut. Men ho turna bitch shield senere på kvelden, so jeg snakker ikke med henne mer. Såg litt ut som hun angret i senere tid ser ille berørt ut når vi treffes.

Ei jeg hadde eit godt auge til, alltid synes var hyggelig traff meg hardast med sitt bitch shield. Såpass at dette gidd jeg ikke og gikk min vei. Dette såg jeg ved fleire annledninger at hun angret på. Det ble aldri det same mellom oss etter å kjent kvarandre i mange år uten å være venner da.

Jeg var/er på ingen måte innpåsliten eller plagsom. Jeg er ein geek og litt nerd. Rett og slett ein gentelmen. Jeg tenker når jeg treffer jenter/damer jeg har kjent i mange år behandler meg kjipt (bitch shield), vil jeg ikke ha noe mer med dei å gjøre enn kor snille og greie dei er ved senere annledning.

Nå er ikke dette eit problem for meg siden jeg sjelden er på byen. Men er bare nyskjerrig på om kvinner/jenter her har satt opp forsvarsmuren sin og totalt angret på dette? Gjerne vert litt fæl mot ein gut/mann. Når dei faktisk liker han, synes han er grei. Men gjerne ikke intressert i han seksuelt eller som partner. Eller for å teste han, eller noen er rett og slett veldig sjenerte.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan ha en dårlig dag, både menn og kvinner. At du tar deg nær av det får du ta på egen kappe.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har aldri angret på totale avvisninger. Det er jo gjerne en grunn til at man avviser - man er ikke interessert.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan ha en dårlig dag, både menn og kvinner. At du tar deg nær av det får du ta på egen kappe.

Jupp enig i den der, vi har noen slike dager på jobb vi biter litt når ting går galt og stresser men..

Nå skal det sies at jeg har og ein gang blitt behandlet meget dårlig av ein mann (som jeg kjente). Fordi han var i ein dyp diskusjon med eit kvinnfolk/ frustrert over ho og den situasjonen han hadde med henne og tok det ut over meg. Han hilser på meg ennå men jeg bryr meg ikke om fyren lenger. Han har rævhål status hos meg for resten av livet.

Greit ein har ein dårlig dag men det er rævhål og ta det ut over andre for at evt ein skal føle seg betre eller ha kontroll over situasjonen. Litt kjipt det er folk ein kjenner/kjente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri angret på totale avvisninger. Det er jo gjerne en grunn til at man avviser - man er ikke interessert.

ok men dette dreier seg om gamle klasse kompiser, naboer og arbeidskollegaer. Visst naboen din kom bort til deg på diskoteket. Er det nødvendigvis ikke for å sjekke deg opp. Greit du er ikke intressert i han. Men å sette i gang ein total avivisning der ein er røvhål. Og deretter trur at alt skal være bra mellom dere neste gang.

Eller er det bare eit nikk til kvarandre ein skal gi om ein jobber i lag, er naboer bare for å vise at ein eksisterer.

Ei heller har jeg sjekket opp noen av desse som har brukt bitch shield på meg. Bare høflig hils og småprating. Skal sies at ho eine var VELDIG glad i meg. Men allikavel satte ho igang bitch shield for fullt. Ho prøvde lenge å fikse situasjonen mellom oss. Men jeg ble likegyldig til henne.

• Liker 3
Skrevet

...jeg husker fortsatt de gode gamle dager, da avvisning het avvisning, og ikke "bitch shield".

• Liker 24
Skrevet

Det såkalte bitch shield, der ein viser att ein ikke ønsker kontakt med det motsatte kjønn. Enten ein er i forhold, ikke intressert, har ein dårlig dag, eller ein ønsker å teste kor villig personen som står foran deg ønsker å jobbe for å bryte det ned kanskje? Eller jenta/dama bruker det for å vise hun har sterk personlighet.

Mange damer går ut for å ha det gøy med venninder og ja det er ikke kjekt å bli rent ned av kåte mannfolk. Jeg er ikke flink til å sjekke, går ikke bort og sjekker fremmede damer. Kjenner jeg dei slår jeg av ein prat. Er bare ute på byen 1-2 avogtil 2-3 ganger i året. So rett og slett gutte gjengen som er ute pga av ein eller annan slags feiring.

Men har opplevd bitch shield eit par ganger i ein eller anna form ja. Kan være pga av usikkerhet eller for å teste eller vis seg sterk.

Er nok kanskje jeg som tar meg for nær av ting. smelte litt inn i ei vennindes bitch skjold ein kveld på byen. Følte ho hadde noe oppe ja. Men ikke noe alvorlig vi snakkes den dag i dag når vi ses.

Ei på fest plumpet ut helt plutselig ved bordet med masse folk. At jeg såg so sexy ut. Men ho turna bitch shield senere på kvelden, so jeg snakker ikke med henne mer. Såg litt ut som hun angret i senere tid ser ille berørt ut når vi treffes.

Ei jeg hadde eit godt auge til, alltid synes var hyggelig traff meg hardast med sitt bitch shield. Såpass at dette gidd jeg ikke og gikk min vei. Dette såg jeg ved fleire annledninger at hun angret på. Det ble aldri det same mellom oss etter å kjent kvarandre i mange år uten å være venner da.

Jeg var/er på ingen måte innpåsliten eller plagsom. Jeg er ein geek og litt nerd. Rett og slett ein gentelmen. Jeg tenker når jeg treffer jenter/damer jeg har kjent i mange år behandler meg kjipt (bitch shield), vil jeg ikke ha noe mer med dei å gjøre enn kor snille og greie dei er ved senere annledning.

Nå er ikke dette eit problem for meg siden jeg sjelden er på byen. Men er bare nyskjerrig på om kvinner/jenter her har satt opp forsvarsmuren sin og totalt angret på dette? Gjerne vert litt fæl mot ein gut/mann. Når dei faktisk liker han, synes han er grei. Men gjerne ikke intressert i han seksuelt eller som partner. Eller for å teste han, eller noen er rett og slett veldig sjenerte.

Du har en interessant beskrivelse av ordet gentleman.

I min ordbok er ikke gentleman synonym med umoden, bitter og langsur.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har aldri angret på noen jeg har avvist, nei. Føler likevel ikke vanlige avvisninger blir gitt i "bitchemodus". Der ender jeg først hvis fyren etter gjentatte høflige avvisninger likevel ikke gir seg. Da går jeg etterhvert over i ufin bitchemodus :fnise: .

• Liker 6
Skrevet

TS du må lære deg å takle avvisinger bedre - DER og DA. Og dine tilnærminger må komme mer selvsikkert. Jenter er drittsekker og behandler usikre menn dårlig og uten empati. De er skrudd sammen sånn for at tapere ikke skal få reprodusere seg. Dessuten får mange damer et kunstig oppblåst ego når de er ute på byen. Kombinasjonen er uspiselig til tusen. Fyr av en kommentar neste gang - oi, hvor er læreren din? Han som følger med på om du er råtten nok når folk tar kontakt med deg?

Skrevet

...jeg husker fortsatt de gode gamle dager, da avvisning het avvisning, og ikke "bitch shield".

Them good `ole days. :skratte:

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jaja, bitch shield får eg i trynet på byn hele tiden. Faen kor eg koser meg når eg ser de plutselig vil ha kontakt. Det kan de glemme xD, eg har for stort ego til å tilgi sån oppførsel..

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Avisning og bitch shield er ikkje det samme. Det er snakk om å ha et negativt syn på personen som kommer bort før man i det hele tatt har åpnet kjeften. Man står der og prøver å være hyggelig og damene begynner ser på hverandre og ler av deg.

Det går faktisk ann å avise en person på en skikkelig måte, uten å være bitch. Feks spurte eg en dame om å danse i går, hun sa høflig nei takk. Eg bukker og respekterer at hun vil danse med sine friends og ikkje med meg. Så har man the bitch way der man blir screenet opp og ned før man blir ledd av/får et blikk som sier: Du har ikkje sjangs på meg..

Det er jo helt greit det xD, men man blir jo irrtert når man hører kor dumme menn er som bare vil ha sex på byn etc og så når man faktisk kommer og gjør tingene på en skikkelig måte så får man dette bitch greiene i trynet. Drit irriterende :P

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Skrevet

Du må nok bare neg'e et par HP8 Blondies til du får numberclose og føler deg som en alfa, da avoider du bitch shield.

:roll:

• Liker 7
Gjest .-L-.
Skrevet

Du må nok bare neg'e et par HP8 Blondies til du får numberclose og føler deg som en alfa, da avoider du bitch shield.

:roll:

Mystery method er gått ut på dato xD, men for all del, du kan jo prøve den på noen menn xD. Funker ganske bra :)

Skrevet

Jeg har aldri forstått poenget med å konstruere slike tåpelige begreper. Det er ingenting som heter "bitch shield". Du har blitt avvist av noen. Enten hadde de en dårlig dag, eller så liker de deg ikke eller så misforsto du dem. Det er ingenting mystisk ved det, og ingenting å gruble over. Og i hvertfall ikke vits i å gjøre det om til et begrep som du skal løse ved å bruke en "metode".

• Liker 7
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg har aldri forstått poenget med å konstruere slike tåpelige begreper. Det er ingenting som heter "bitch shield". Du har blitt avvist av noen. Enten hadde de en dårlig dag, eller så liker de deg ikke eller så misforsto du dem. Det er ingenting mystisk ved det, og ingenting å gruble over. Og i hvertfall ikke vits i å gjøre det om til et begrep som du skal løse ved å bruke en "metode".

Em :P jo, man kan fint løse opp bitch shieldet, det er bare det at det krever tid og energi. Eg liker damer som kan oppføre seg så eg sier ha en fin kveld til folk som ikkje er hyggelige.

Ska prøve å ikkje virke for bælerende/bedreviter no, men du ser forskjellen på å avise noen på en fin måte, Alla: Eg er desverre ikkje interrisert. og å si: Dra til helvete?

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ska prøve å ikkje virke for bælerende/bedreviter no, men du ser forskjellen på å avise noen på en fin måte? og å si: Dra til helvete?

Selvsagt. Og som du sier: Det er mange måter å avvise noen på. Vedkommende ble avvist. Hvorfor kalle det "bitch shield"? Det var en avvisning.

Endret av Tabris
  • Liker 6
Skrevet

Det første jeg synes du skal gjøre er å slette ordet "bitch shield" fra vokabularet ditt. Det hører ikke hjemme i det norske språk og er også en unødvendig merkelapp du ikke er tjent med å bruke.

Du kaller deg en gentleman. La oss smake litt på ordet. Gentle man. Desverre, så tror jeg at du mangler "man" delen av ordet. Du har kanskje litt lav selvtillit og aksepterer at folk behandler deg akkurat slik de vil, noe det er tydelig at mange av kvinnene i ditt liv gjør. Det er ingen venninner som gir en venn et "bitch shield". Det forstår du?

Neste gang du opplever slik oppførsel fra en jente du kjenner, så sier du fra klart og tydelig at slik oppførsel er totalt uakseptabelt og om det gjentar seg så er det slutt på deres vennskap. Still litt krav til folkene du har i livet ditt og begynn å rydd opp litt.

Det du kaller "bitch shield" er den fasaden enkelte kvinner påtar seg når de er ute på byen og ønsker å skremme bort de mest slitsomme mennene eller taperne. Om du er en hyggelig mann, så forsvinner denne rimelig fort (innen minuttet) om den i det hele tatt er der. Men, viser dette seg å være en ekte BITCH med alt det innebærer, så bør du forsvinne ASAP. Hvorfor skulle du ville bruke tid på en BITCH, når det finnes overflod av hyggelige og pene damer rett rundt hjørnet? Kom til Oslo :)

Det mødrene våre aldri fortalte oss om det motsatte kjønn er at blant alle diamantene, så finnes det mange forferdelige og grusomme kvinner. Dette må du innse og akseptere så raskt som mulig.

Som en del av treningen din fremover, anbefaler jeg at du sier dette neste gang du blir regelrett dårlig behandlet:

"Hvorfor oppfører du deg som en j*vla f*tt*e?"

Ha en øl klar i tilfelle du trenger ekstra ammunisjon.

Beklager om dette er sterke ord, moderatorer, men jeg er redd dette er nødvendig i denne situasjonen.

:)

Gjest .-L-.
Skrevet

Selvsagt. Og som du sier: Det er mange måter å avvise noen på. Vedkommende ble avvist. Hvorfor kalle det "bitch shield"? Det var en avvisning.

Ja, helt enig at det er en avisning. Dog som menn får vi høre at vi er pinglete, ikkje tør å ta kontakt, bare er ute etter sex på byen osv. Når man går å tar kontakt så får man dette bitch shieldet i trynet og da blir vi sure! :)

Skrevet

Jeg mistenker at man kaller det bitch shield for å gjemme den sårete stoltheten. "Det var ikke jeg som ble avvist, det var hun som satte opp et bitch shield".

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...