Gå til innhold

Days I'm Living For

Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En slakkelørdag uten planer :hjerte:

Eller, planen nå er å kose meg med fine finske blogger, kakao og frokost som består av to små polarbrød med brunost og nugatti (hver for seg altså) og en mango yoghurt :)

Deretter skal jeg spille Sims 3! :fnise:

Har hatt den nye pakka, årstider, siden 14 november og har enda ikke fått prøvd den!!

Så idag skal det spilles! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg selv føler jeg eser ut, det er visst da jeg går ned i vekt..

84.8 kg veier skrotten nå, -3kg på et par mnd :klo:

Har nesten ikke trent de siste 2-3 ukene, spiser ikke knallbra og det er alltid noe sjokolade å trøkke inn i munnen..

Men, bare fint om det fortsetter sånn, nå må jeg for alvor skjerpe meg og! Ferdig i praksis om 2 uker, og da skal jeg få trent masse igjen! :)

Sånn ellers. Nå blir det frokost, og Sims 3! :fnise:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Det er litt både og egentlig.. Ikke så veldig bra nå om dagen, ser frem til at denne uka slutter, hvert fall at det blir helg. Og gleder meg enda litt mer til neste helg, da er jeg ferdig i praksis!

Men, da er det to dager på skolen og eksamen i norsk, som jeg ikke vet om jeg får ta enda..

So far får jeg ikke gå opp til eksamen, med mindre jeg skriver en bokanalyse og leverer innen lørdag og får den godkjent.. For diktanalyse klarer jeg tydeligvis ikke..

Pedagogikk eksamen får jeg ikke gå opp til, da den ped.oppgaven jeg hadde for litt siden ikke ble godkjent, hverken på 1 eller 2 forsøk..

Så ja, alt det tullet der letter hvert fall ikke på humøret..

I tillegg har jeg ikke noe liv for øyeblikket, og ikke får jeg trent heller..

Jeg sitter bare foran dataen, koser meg jo, men litt kjedelig kan det være og med alt annet tull i tillegg så sitter man egentlig bare her og er smådeprimert.

Orker ingenting for tiden, jeg skulle gjerne trent men har ikke energi.. Og det har vært så mye oppgaver å gjort når det gjelder praksis.. Men nå er jeg ferdig, og idag hadde jeg gudskjelov min siste lederdag og! Eneste jeg må nå er å observere mer, skrive 2 praksisfortellinger og observere til noe norsk oppgave..

Som sagt, null energi, og i går klarte jo mamma å si at det ikke er noe rart jeg ikke har noe energi når jeg aldri gjør noe, og bare sitter på ræva. Orka jeg ingenting så fikk jeg dra meg til legen og ta blodprøver osv.

Kvinnfolket skjønner tydeligvis ikke at man kan slite psykisk.

Også er det jo litt de mannfolka da som man ikke blir klok på.

H er på Island nå faktisk! Dro igår, og blir vel borte et par uker, han skal være med i en film!

Jeg vet ikke helt hva den handler om, men tror det har noe med 70-tallet å gjøre, og rock/metal..

For de søkte etter gutter med langt hår som spiller gitar/bass :ler:

Hører ikke akkurat stort fra han uansett, jeg prøver å skrive litt på face til han, men kan ta sin tid før han svarer, og ikke er det all verden av svar man får uansett.

Her om dagen prata vi en stund men... Jaja, var liksom ikke noe stort..

Jeg håper virkelig at J kan slippe å jobbe imårra, og at søskenbarnet hans gidder bli med oss/være sjåfør..

For da blir det fyll og metal like ved Hønefoss!! Det hadde jeg virkelig trengt.

Er et par band som spiller, og en kompis av J og meg spiller i ene bandet. Så jeg har så lyst til å dra! Men får ikke vite noe helt sikkert før i kveld.. meh.

Så ja. sånn går dagene mine..

Må si jeg er glad for å ha god musikk å høre på, som klarer å løfte humøret, få meg til å synge og le, og som treffer hjertet.. :hjerte:

Ang.det å synge, jeg har et opptak av meg synge, og jeg sendte det til både H og J, H var sånn "du har jo sangstemme jo" J var "Det der forventa jeg IKKE! Det må du gjøre noe med, du må begynne hos sangpedagog, lære deg fler tekninger" osv, han ble meget positivt overraska med andre ord... Og vil at jeg skal utvikle meg videre :fnise:

Og må vel få frem litt som er positivt:

Fine finske blogger, som bl.a gir masse inspirasjon, musikk (spesielt fra tv-serien Vain Elämää hvor Jonne Aaron fra Negative er med, og nå fant jeg ut at noen har lagt ut fler sanger på youtube som jeg kan laste ned!), te & kakao, levende lys, komfortable klær, sjokolade, fremtidsplanlegging, Dudesons sine "Dudesons vs.Betsafe" episoder på youtube (5/7 lagt ut)..

Og at en pakke fra Finland er på vei til meg! :hoppendeglad:

Så snart får jeg sjokoladekalender fra Fazer, melkesjokolade og Geisha sjokolade fra Fazer, Tupla sjokolade, 3 små poser med cheese balls og julete (joulutee) :hjerte:

fregeqe.jpg

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir selvsagt ingen fyll og metal i kveld... Da han vi skulle være med, og som sku kjøre, selvfølgelig ikke gidder likevel..

Men, J syntes sikkert synd på meg, og sa jeg kunne komme og være hos han til i kveld.

Så nå sitter jeg her hos han,sammen med mora og søstera hans :)

Skal ta en dusj etterpå, føler seg ikke akkurat fresh etter en dag i bhg, deretter blir det en tur ut på cafe/restaurant for å kjøpe middag :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg er glad for å ha noe fint å se frem til! :hjerte:

The 69 Eyes konsert på John Dee 10.mars! :hoppendeglad:

Og selvfølgelig skal jeg komme tidlig denne gangen og, så jeg kommer fremst!

Den her tror jeg virkelig flere her inne kan like, så sjekk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hvis du trenger hjelp med noen av oppgavene dine, så bare si i fra. Kanskje jeg kan hjelpe deg litt.

Dumt at du sliter for tida, ikke noe godt å ha det sånn. Om det kan være noen trøst, tror jeg det er mange som har det sånn nå i mørketida. Godt at du finner noen lyspunkter og har noe morsomt å se fram til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsken ble godkjent! :nigo: Så da blir det hjemmeeksamen 17-19.12, og slik jeg har skjønt så er det bokanalyse, og tro meg, det er mye lettere enn dikt! Så det kommer til å gå bra :)

Er nok mange som har det slik nå spesielt som det er blitt mørk, men jeg har det sånn året rundt, og siden jeg var rundt 14.. Jeg er ikke den som har det verst psykisk, men det har vært verre, og det går i bølger.

Men nå for tida er det litt kjett, på en måte bryr jeg meg ikke om alt, men samtidig blir jeg så forvirra av alt som skjer rundt/med meg, ser ikke akkurat frem til å gå på skolen i 1.6år til og føler ikke jeg kommer til å ha stort til liv eller kunne leve mer som jeg vil før jeg er ferdig. Og har dager hvor jeg føler meg meget alene. Men men. En kommer seg da fremover på et vis! :)

Men ja, det er veldig godt å ha ting å se frem til, og å finne inspirasjon og fine ting som lyser opp hverdagen. Som f.eks å sitte her med levende lys, en tekopp og lese blogger/se på bilder som er meg liksom, passer meg og mine interesser og som gjør meg glad der og da.

Mjaa. Vanskelig å forklare alt, og alt ser så teitere ut svart på hvitt :ler:

Ser frem til fredag, da er det helg, zumba igjen, og jeg er ferdig i praksis! Ikke ille. :)

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens høydepunkt:

- Pakke fra Finland :hjerte:

- Cheese balls & sjokoladekalender fra Fazer

- Fin musikk

- En god, varm dusj

- Levende lys og en tekopp

Og gårsdagens! Bestilte meg to par sko! ^^

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, man må bare prøve å se på det positive for å komme seg fremover og holde humøret oppe :Nikke:

Begynner å bli sliten nå merker jeg.. Merker ikke mye av at det nærmer seg jul, og julegaver har jeg gitt lang f i så langt og kommer ikke til å bry meg så mye om heller :fnise:

Men er sliten av praksis, å jobbe i en bhg som vanlig vikar/ansatt er en ting, det er noe annet å være student! Så mye mer enn å tenke på, masse oppgaver man må gjøre, må kunne mer og kunne forklare seg og reflektere osv osv.. For ikke å snakke om all teorien...

Blitt sliten av disse 6 ukene, hvert fall siden så mye ellers og tar på, og kjenner det er meget godt at dette er siste uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Lykke til med de siste praksisdagene! Dette klarer du fint :duskedame:. Og så flott at det blir eksamen på deg!

Vi sees på zumba på fredag :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, måtte de suse unna ;)

Er ferdig 14.30 imårra og 13.30 på fredag, så regner med de går fort unna :)

Det gjør vi, gleder meg! :) Var bare på zumba forrige uke, og det blir det også denne uka...

Men så er det skjerpings, orker nok mer fremover nå så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld så jeg på et finsk talkshow, så faktisk på store deler av det uten å skjønne så mye..

Men, sånn går det når Jonne Aaron Liimatainen er med... ;)

Skjønner ikke hvorfor flere synes han er fæl med bart, mannen er jo like nydelig som før :sikle:

jonnejonnejonne-1.jpg

Men ja, han ser jo ikke akkurat sånn her ut lenger :fnise:

tumblr_lit7zf7sOO1qhnirno1_1280-1.jpg

Skader sikkert ikke å se litt eldre ut, mannen nærmer seg jo 30 år!

Samme hvordan han ser ut, så er han like fin!

Kan ikke jeg bare få han, så hadde alt bare blitt så mye bedre? :fnise:

Idag er Finland sin nasjonaldag, så jeg har feira litt sammen med de ved å sitte her med finsk musikk, finske blogger, finsk jule-te, gløgg i mummi koppen, mummi sokker på beina, finsk sjokolade.. :hoho:

Så, Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi!

itsen-450-web_large.jpg

Har også farga håret idag! Utrolig hvor festlig det er å farge håret sitt rødt! :ler:

For det første så det ut på meg som om jeg hadde prøvd å drepe noen, de hanskene så ordentlig blodige ut, og kroppen min var helt rød flekkete! :ler:

Også er det jo så morsom å vaske det ut..

IMAG1217.jpg

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna klokka 8 idag faktisk.. Men når man har våknet tidlig hver morgen i 6 uker, så er det kanskje ikke så rart.. Har ikke fått sovet ordentlig ut en eneste morgen.. Ikke engang i helgene, hvert fall ikke hos H, sist jeg var der sov jeg så elendig at fy f...

Kroppen er heller ikke i form kjenner jeg, småtett i nesa, sår i halsen (ikke like ille nå) og litt kjei i hodet..

Så derfor sto jeg jo opp litt før halv 9, før alle andre i huset.

Tok på meg ansiktsmaske, barberte meg og hoppa etter hvert inn i dusjen.. Nå er bena i fotbad, og frokosten blir spist, samt en kopp kakao og en kopp finsk julete :) + tyske skiver, mamma har bakt julekjeks :sikle:

Og selvsagt har jeg levende lys her på pulten, og bra musikk ^^

I kveld har jeg faktisk planer! Tydeligvis. Jeg sa til J her om dagen at det var kjedelig å høre på morsom og bra musikk, for jeg får ofte lyst til å drikke.. "Det er jo snart lørdag" fikk jeg da, "det hjelper meg a", "ja, sku vi ikke drikke a?"..... Vi planla visst det da vi spiste middag sammen forrige fredag.. :ler:

Så idag skal Finlandia flaska åpnes etter å stått til pynt siden 12 juli!

Så får en håpe basseluskene blir borte av litt 50.5% finsk sprit! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...