Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har faktisk samlet våre familier her (foreldre, søsken og sambos bestemor) de siste julene (bortsatt fra den som var da vi var i Australia). Verken der mamma eller pappa bor er hjemme for meg, siden ingen av de bor et sted der jeg selv noen sinne har bodd. Dessuten er det så koselig å ha alle her.

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:Gjesp:

Så trøtt jeg er, kan ikke skjønne det. Jeg har riktignok fått "bare" 6-7 timers søvn de siste nettene. Høres ganske mye ut, men er lite for en som trenger minst 10 for å føle seg som et menneske. Har ingen forelesninger mer denne uka, må likevel en tur til Blindern for å hente lån/stipend (:hoppe:), må innom posten og få satt det på konto og på Akademika for å kjøpe kompendiet. Så skal jeg hjem og lese et kapittel til og når sambo er ferdig på jobb kommer han og henter meg og vi skal ut og kjøpe mobil. :)

Vi har hatt en aldeles avslappende kveld. Etter middag har vi bare ligget slengt på sofaen og spist popcorn og bringebær-Ballerinakjeks. Jeg har lest (ikke studier) mens sambo har sett på TV og massert beina mine. Noen ganger er det bare så herlig med slike late, gjøre akkurat hva en har lyst til-kvelder.

Nattinatt! :sove:

Endret av Arkana
Skrevet

6-7 timer er da ikke mye!

JEg trenger egentlig minst 8, men det blir bare i helgene at ejg sover nok desverre.

Skrevet (endret)

Du verden, jeg har vært våken siden 09.30, på en fridag! :overrasket: Sola skinner, og jeg håper det er varmt ute. Spiser frokost og skal straks ut. Pusekatten har vært helt umulig i natt. Hun mjauet så sårt og sprang fram og tilbake i leiligheten. Jeg stod opp for å se hva hun ville, men hun hadde alt hun trengte. Var vel bare selskapssyk tenker jeg. Mamma synes det er så morsomt når hun er hos oss. Katten blir gjerne lei på morgenen og skal vekke oss. Så Mamma ligger der og hører katten tasse inn på soverommet "MJAAAUUUU" og så kommer det fra samboeren min "Sssjjjjjj!". Hver eneste morgen. :ler:

Endret av Arkana
Skrevet

Da var vi tilbake fra byturen. Den planlagte middagen ble byttet med en pølse og sambo dropper treningen, han følte mer for sofaen i kveld. Mobilkjøpet ble en del dyrere enn ventet, jeg bestemte meg istedet for en Samsung E100. Fikk den noen hundrelapper billigere fordi jeg viderefører abonnementet mitt da. Den står til lading nå, gleder meg til å prøve den ordentlig. Synes den er kjempestilig og det er godt å få kastet den gamle store Nokia'en. :-)

Skrevet (endret)

Takk takk. :)

Strever fælt med å lære meg menyen, og jeg skjønner knapt noenting av WAP. Skulle ha noen nye ringetoner, men får ikke tak i dem. Adr. virker visst ikke. :klø: Veldig uvant, har hatt Nokia bestandig og er vant til at de er brukervennlige og at man skjønner menyen med en gang. Men, jeg venner meg vel til det etterhvert. Vi kjøpte nye lamper til stua på veien hjem, syntes det ble rålekkert og sambo har sagt seg enig også.

I morgen skal jeg klippe håret! Det er både :hoppe: og :redd:. Har spart håret siden i fjor sommer, og det rekker til under skulderbladene. Langt med andre ord, håret mitt vokser veldig fort. Men, jeg lengter tilbake til kort hår, det ser stiligere ut (langt hår blir bare hengende og slenge, eller hestehale, grusomt kjedelig begge deler) og så er det lettere både å vaske og tørke. Gleder meg, men er spent på hvordan det vil bli.

En venninne kommer på besøk i morgen også, taco som vanlig. Må rydde litt før hun kommer, og så må jeg lese litt også, håper jeg rekker alt.

Endret av Arkana
Skrevet

Hei :vinke:

Håper du har en fin kveld :D

Titter innom for å låne noen oppskrifter av deg :blomst_opp:

Skrevet

:) Gratulerer med ny mobil! :) Du venner deg sikkert til menyen og alt etter hvert. Jeg har hatt wap telefon i 1 år, og ikke brukt det i det hele tatt. Kan ikke skjønne at det er noe annet enn høyt penge forbruk. Men men... kult med MMS og bilder og sånt no da!

Ha en fin helg etterhvert som den kommer sigende!

I

Skrevet

Det er alltid sært å bruke annerledese menyer o. l. enn hva man er vant med. Du lærer deg den nok fort skal du se. :)

Skrevet
Det er alltid sært å bruke annerledese menyer o. l. enn hva man er vant med. Du lærer deg den nok fort skal du se. :)

Ja, jeg gjør nok det. Som sagt har jeg hatt diverse Nokia-telefoner i 7 år, og der er menyene så godt som like, så det er ikke rart det er litt uvant.

Skrevet (endret)

Uuuæææææ, om to timer har jeg ikke langt hår lenger. :overrasket:

Og så må jeg handle litt og rekke å rydde kjapt i leiligheten før kl. 16, kanskje er hun litt sen så jeg rekker å lese litt også. Har to lange artikler å lese til mandag, og det hadde vært greit å få lest litt før helga.

Endret av Arkana
Skrevet

Det ble kjempestilig! Veldig rart først å se lange lokker falle på gulvet og etter første klippet slo det meg at det er ingen vei utenom. Hun klippet ikke kort nok første gangen, men hun var enig da jeg påpekte det og hadde tenkt å foreslå det samme. Det ble likevel litt lengre enn jeg opprinnelig hadde forestilt meg, men jeg liker det så godt. Det er akkurat så langt at jeg såvidt kan ha det bak ørene om jeg vil. Hun klippet det litt luftigere og med mer volum og litt rufsete. Kjempebra. Har ikke fortalt noen at jeg skal klippe meg så jeg er spent på kommentarer fra sambo og bestevenninne i kveld og Mamma på mandag. :-)

Skrevet (endret)

Kylling Enchiladas (4 pers.)

1 pakke bacon

300 g kyllingfilet

1 løk

100 g champignon

1 rød paprika

1 hvitløksbåt

1 pose taco- eller burritokryddermix

1 ½ dl vann

1 glass salsa

1 pk tortillas

2 dl revet ost

½ dl vann

1 dl crème fraîche

Stek bacon i panne og ha over i en grute. Skjær kylling i biter og fres i panne ha også i gryten. Finhakk løk, press hvitløk, skjær champignon i skiver og paprika i terninger. Fres i en panne og bland med kjøtt og bacon. Tilsett ½ pose kryddermix, ca 1 dl salsa og vann. Rør godt og la surre på svak varme i ca 5 minutter. Fordel blandingen på tortillasene. Rull dem sammen og legg med skjøten ned i smurt ildfast form. Bland resten av kryddermixen med vann og kok opp under omrøring. Bland i ca 1 dl salsa og crème fraîche. Rør godt og la småkoke et par minutter. Fordel sausen over formen, strø revet ost over og stek ved 225 grader i 7 minutter på nederste rille.

Fajitas med biff (4 pers.)

2 ss olivenolje

skall og saft av 1 sitron

½ ts chilipulver

et par dråper tabasco

2 fedd hvitløk

2 mørbradbiffer

2 paprika

1 rød løk

salat

8 tortillaer

rømme

guacamole

Grovhakk hvitløk og bland med olje, saft + skall av sitron, chili og tabasco. Skjær biffen i strimler og marinér i minst 2 timer. Stek strimlene på sterk varme i 3-4 minutter. Skjær paprika i strimler og løk i skiver, ha i stekepannen og stek ytterligere 3-4 minutter. Fyll tortillaene med strimlet salat, fyll og avslutt med rømme og guacamole på toppen.

Endret av Arkana
Skrevet

Gratulerer med ny frisyre. Gleder meg til å høre hva samboer og venninne sa.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...