Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt å være hjemme igjen. :) Rolig flytur og ingen trøbbel med bagasjen på Gardermoen. Begge pusene kom springende og møtte oss i døren da vi kom hjem. De var veldig kosesyke begge to.

Har ikke sovet så godt i natt, men føler meg i grunnen ikke spesielt trøtt. Vi skal snart ut og handle litt, mest for nyttårshelga, men også litt andre ting. Må huske å se til nabokatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi kommet til siste dag i 2006. I dag feirer jeg og samboeren min 5 års forlovelsesdag. :hjerte: Og siden vi gifter oss til sommeren blir det siste gang vi feirer. Litt rart i grunn, snart er vi mann og kone. :)

Det blir nok en rolig dag. Vi skal lage god middag, krydret lammestek med fløtegratinerte poteter, ovnsbakte grønnsaker, rødvinssaus og nybakt urte/hvitløksbrød. Hjemmelaget crème brûlée til dessert. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi kommet til siste dag i 2006. I dag feirer jeg og samboeren min 5 års forlovelsesdag. :hjerte: Og siden vi gifter oss til sommeren blir det siste gang vi feirer. Litt rart i grunn, snart er vi mann og kone.  :)

Gratulerer så masse!!!

Hadde helt glemt at vi og har "forlovelsesdag" i dag - takk for påminnelsen :ler: Men vi har vært forolvet i 7 år...

Neste nyttårsaften er vi begge kåååååner....er det ikke litt rart å tenke på:)

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen var kjempegod, og crème brûéen var enda bedre (den beste som finnes :sjarmor:). :sikle:

Pauline døde i EastEnders i dag. :overrasket: Hun har jo vært med helt siden begynnelsen. Selv om hun har vært skikkelig slitsom i lange tider kommer det til å bli helt merkelig å ikke se henne i serien lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en litt ubehagelig flytur i går da. Det var skikkelig turbulens over Trondheim og mesteparten av veien nordover og det blåste 50 knop ved landing og det ristet vanvittig og jeg var et øyeblikk redd vi skulle blåse av banen. Etterpå sa de at det var akkurat på grensen av hva de turte å prøve på. Huff, for en som ikke er så glad i fly var ikke det noe gøy. Men, vi kom nå ned og 1 times busstur etterpå var vi hjemme. 

E*****? Isåfall hadde jeg samme "hyggelige" flytur :sprettoy:

Grattis med fem års forlovelsesdag i dag, og godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, Arkana! :klem:

Kunne jeg fått oppskrift på creme bruleen din? Synes jeg har lest om så mange som har laget det til dessert i år, så nå må jeg nesten prøve selv også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år, Arkana! :klem:

Kunne jeg fått oppskrift på creme bruleen din? Synes jeg har lest om så mange som har laget det til dessert i år, så nå må jeg nesten prøve selv også! :)

Klart det. :) Oppskriften er til 6 personer, men personlig synes jeg det er litt lite så jeg lager bare fire porsjoner av oppskriften.

Crème brûlée (6 pers.)

1 dl sukker

1 vaniljestang eller 2 ts vaniljesukker

3 dl kremfløte

2 dl melk

6 eggeplommer

1 dl brunt sukker

Splitt vaniljestangen og bland med fløte, melk og sukker i en kasserolle. Kok opp. Avkjøl. Rør eggeplommene inn i melkeblandingen. Sil og hell i porsjonsformer. Sett i varmt vannbad i stekovnen og stek ved 150 grader i 30-40 minutter (jeg bruker litt høyere former enn vanlig, så de trenger ca 55-60 minutter, husk at de stivner en del når de avkjøles også). Avkjøl. Dryss på brunt sukker og grill til sukkeret har smeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper du hadde en fin nyttårsfeiring!

Ja, den var rolig og veldig fin. God mat og godt selskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...