Sniglå Skrevet 5. november 2005 #3461 Del Skrevet 5. november 2005 Nå er jeg akkurat tilbake fra Maxbo,← Måtte lese det to tre ganger, for jeg trodde du skrev Mexico!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. november 2005 Forfatter #3462 Del Skrevet 5. november 2005 Jada, jeg tok en liten svipptur innom Mexico, pleier det på fredagskveldene. :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 6. november 2005 #3463 Del Skrevet 6. november 2005 Ja, det håper jeg også. Nå skal utrullingen forskyves da, så de får god tid på seg. ← Det var jo bra! Jippi, jeg fikk mitt førstevalg av praksisplass! ← Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. november 2005 Forfatter #3464 Del Skrevet 6. november 2005 Herlig med helg. Vi sov lenge i går, shoppet litt og spiste lunsj på CC-Vest. Og ellers bare koste oss resten av kvelden, god middag og dessert og en morsom Pink Panter-film. Vi sov lenge i dag også. Sambo har swifret og vasket alle gulvene, jeg har bakt dansk smørkake og holder på å lage middag (viltgryte). Vi spiser tidlig i dag, sambo skal trene kl 17 og broren min kommer senere så vi vil helst være ferdig med middagen da. Vi har begynt å tenke på julegavene nå. Har store problemer med å finne ut hva vi skal gi til hele sambos familie. Foreldrene har få hobbyer eller interesser, så det er vanskelig å finne på noe. Tidligere har vi bl.a. gitt fiskeutstyr til faren (han fisker litt, men synes ikke vi kan gi dette hvert år), kryssordbladabonnement til moren, sengetøy, knivsett og tur til Oslo (for å besøke oss). Brødrene + kona til storebroren er litt verre, mye fordi dette mest skal være en symbolsk gave, så vi bruker ikke så mye penger. Det er vanskelig å finne noe de har bruk for eller kan like, og det hjelper ikke at de gir oss de mest ubrukelige gavene som finnes. Så motivasjonen er ikke alltid på topp, men jeg ønsker alltid å gi gaver som blir satt pris på. Så, hvis noen har noen gode forslag så er det bare å skrike ut, jeg setter pris på alle idéer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. november 2005 Forfatter #3465 Del Skrevet 7. november 2005 I dag har jeg brukt to pakker papir til å skrive ut sammendraget fra pensum. Jaja, nok å gjøre de neste ukene da. Jeg har ryddet litt i dag, noen ting jeg har stirret på et par uker, men ikke giddet å gjøre noe med. Broren min kommer innom i dag, han får med seg restene av den gode viltgryta jeg laget til middag i går, og så får han sikkert et stort stygge dansk mørkake med seg også. I morgen har jeg praksis, sambo skal trene, og Mamma kommer. Hun kommer med siste fly da, så sambo rekker akkurat hjem fra trening før vi skal hente henne. Hun blir bare to netter. Hele onsdag har hun møter (tre etter hverandre) og så reiser hun videre på torsdag. I morges må jeg ha sovet virkelig tungt. Vekkerklokka hadde ringt som vanlig klokken syv, sambo stod opp og hentet frokost og spiste den i senga mens han så nyhetene på God Morgen Norge som vanlig, og jeg hadde ikke hørt noe av det! Jeg våknet tyve over syv og lurte på om sambo hadde forsovet seg, men da jeg snudde meg var han ikke der. Han sa jeg så rimelig bortreist ut der jeg lå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. november 2005 Forfatter #3466 Del Skrevet 8. november 2005 I morges da klokka ringte snudde jeg meg rundt i den gode, myke og varme senga og tenkte det var godt at jeg bare kunne sove videre. Men, den gleden varte bare et halvt sekund, for jeg hadde jo praksis i dag. Nest siste gang, og det gikk bra. Har siste gang i morgen, ble flyttet fra torsdag og det er jeg egentlig glad for. Bolognese-sausen til middagen i dag står og bobler på komfyren, laaaang koketid gjør den ekstra god. Skal prøve å få lest litt mer mens sambo trener og så skal vi hente Mamma. Tenker jeg kanskje skulle bakt en kake til henne, men jeg orker ikke i dag, kanskje i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. november 2005 Forfatter #3467 Del Skrevet 9. november 2005 Da var jeg ferdig med siste praksisdag. Er rimelig trøtt i dag. Mamma og jeg satt oppe til 2 og pratet, og jeg måtte opp kl 8. Et av møtene hun skulle på er avlyst, det var heldigvis det siste møtet, så derfor er hun ferdig allerede 17-18 istedet for 21-22 som hun trodde. Sambo skal på møte i kveld fra 18 og utover, noe Microsoft-greier. Men broren min kommer, og vi tre spiser middag sammen og skal spille utover kvelden. Gleder meg til det. Mamma reiser videre i morgen ettermiddag, men jeg håper vi kan dra oss opp tidlig til en ørliten shoppingtur. Nå skal jeg lage meg en bakt potet til lunsj. *sulten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 9. november 2005 #3468 Del Skrevet 9. november 2005 Høres ut som om vi har nesten samme plan i dag Jeg skal også treffe mammaen min og lillebror, vi skal ut og spise. Men først skal jeg være med mamma på shopping, og etter middag skal jeg sove sammen med henne på hotell Ha en fin kveld sammen med familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 9. november 2005 #3469 Del Skrevet 9. november 2005 Har du oppskrift på en god gryterett, Arkana? Skal ha forening og trenger å fornye meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. november 2005 Forfatter #3470 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Har du oppskrift på en god gryterett, Arkana? Skal ha forening og trenger å fornye meg litt. ← Jeg har hundrevis. Noen spesielle ingredienser du tenker på, en bestemt type kjøtt e.l.? Litt lettere å finne fram oppskrifter da. Men, jeg kan jo begynne med å anbefale en god kyllinggryte. Jeg bruker frosne kyllinglår som jeg tiner og bruner i gryte. Tar ut og steker løk og hvitløk, har i grønnsaker (f.eks. gulrøtter, sopp, squash, aubergine, pastinakk, selleri ++). Legger kyllingen tilbake og har i oregano, laurbærblad, salt, pepper, en boks hermetiske knuste tomater, litt rødvin og hønsebuljong. Lar småkoke ca 45 minutter og serverer med f.eks. hjemmelaget potetmos. Endret 9. november 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. november 2005 Forfatter #3471 Del Skrevet 9. november 2005 Ha en fin kveld sammen med familien ← Takk! Du også! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 9. november 2005 #3472 Del Skrevet 9. november 2005 Kyllinggryta hørtes god ut, men jeg har endel kjøttdeig i fryseren. Har du en gryte som inneholder det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. november 2005 Forfatter #3473 Del Skrevet 9. november 2005 Karrigryte (4 porsj.) 500 g kjøttdeig 1 gulrot ½ purre ½ frisk chili 1 ts karri ½ ts malt koriander ½ ts salt ½ dl ananasjuice 2 dl kraft saften av ½ sitron 1 ss maisenna 1 liten boks ananas i biter Brun kjøttdeigen og ha over i en gryte. Skjær gulrot i små terninger, purre og chili i ringer. Fres grønnsakene raskt i panna og ha over i gryten. Tilsett krydder og resten av ingrediensene, unntatt ananas. Kok opp og la småkoke ca 5 minutter. Tilsett ananas og smak til med krydder. Server med kokt ris. Fargeglad gryte (4 pers.) 4 porsjoner pasta 2 løk 500 g kjøttdeig 1 boks hermetiske tomater 3 ss tomatpuré salt/pepper 1 ½ dl vann 1 ts tørket basilikum 1 ts tørket oregano 2 hvitløksbåter 2 paprika i forskjellige farger Kok pasta etter anvisning på pakken og avkjøl. Finhakk løk og fres myk. Stek kjøttdeig og ha i en gryte sammen med løk, tomater, tomatpuré, salt, pepper, basilikum, oregano og presset hvitløk. Sett på lokk og la surre ca 10 minutter, rør av og til. Tilsett paprika i biter og bland forsiktig inn ferdigkokt pasta. Rør godt og server når pastaen er blitt god og varm. Chili con carne (4 pers.) 300 g kjøttdeig 2-3 fedd hvitløk 1 liten rød chilipepper 1 ts oregano 2 ss hvetemel 1 boks hermetiske tomater 3 dl hvite bønner (Jeg pleier å bruke hermetiske brune bønner istedet, slipper å legge dem i bløt.) 2 løk 100 g bacon 1 ss paprikapulver 1,5 dl buljong ½ ts cayennepepper Legg bønnene i bløt natten over. Kok dem i en time. Hakk løk og hvitløk og surr i panne. Tilsett kjøttdeig og bacon og stek det brunt. Finhakk chili og tilsett i kjøttet sammen med krydder og hvetemel. Tilsett tomater og buljong. Kok opp og la småkoke 6-8 minutter. Bland i bønner og la alt putre 10 minutter (sjekk at bønnene er møre). Italienske kjøttboller i tomatsaus 500 g kjøttdeig 2 skiver loff, bløtes i melk og klemmes tørre. 2 knuste hvitløksbåter 1 ss persille 1 ts revet sitronskall ½ dl revet ost salt/pepper 2 egg ¼ ts revet muskat hvetemel til panering 1 stor hakket løk 1-2 pressede hvitløksbåter 1-2 finhakkede gulrøtter 1 finhakket selleristang 2 bokser tomater 1 ts sukker 2 ts hakket frisk basilikum 2 ts tomatpuré litt rosmarin Arbeid kjøttdeigen seig med salt. Bland i loff, hvitløk, persille, sitronskall, ost, pepper, muskat og eggene til slutt. Form deigen til små boller. Rull dem i mel og stek dem pent brune på alle sider. Fres løken mør i olje sammen med gulrot, selleri og hvitløk. Tilsett tomater, tomatpuré og sukker og la det få et oppkok. Smak til med krydder og la det småputre ca ½ time. Legg kjøttbollene i sausen og la småkoke til de er gjennomvarme. Server med nykokt pasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 9. november 2005 #3474 Del Skrevet 9. november 2005 Tuuuuusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. november 2005 Forfatter #3475 Del Skrevet 10. november 2005 I dag har jeg hatt en fin bytur med Mamma. Vi stod opp ni og brukte nesten tre timer før vi var ute av huset. Det ble så mye skravling innimellom dusjing, frokost og slikt. Vi har shoppet og spist lunsj og så fulgte jeg henne til til toget, og hun reiser videre. Denne gangen er det ikke så lenge til jeg ser henne igjen, allerede neste torsdag er hun her igjen. Nå skal jeg snart lage middag. Sambo blir som vanlig sen i dag fordi han trener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. november 2005 Forfatter #3476 Del Skrevet 11. november 2005 Da er det straks helg. Det har blitt lite med lesing i dag. Hadde satt på vekkerklokka relativt tidlig, men da den ringte føltes det egentlig best å bare slå den av og sove videre, og vips var klokka 11. Katten lå i senga med meg, så jeg ble liggende litt og kose og prate med henne. Dusj, frokost, har satt på en maskin klær og skal bake suksessterte i dag. Får vel presset inn en time eller to med lesing. Sambo henter meg etter jobb, vi skal handle litt forskjellig, bl.a. bursdagsgave til niesen hans. I kveld lager vi potato skins. Det er noe jeg vanligvis bare lager når jeg er alene, for det tar så lang tid. Men sambo hjelper meg da. Først skal jo potetene bakes, det tar jo 1-1 1/2 time, men heldigvis kan man gjøre andre ting imens. Så skal disse potetene deles i to og innholdet skal skrapes ut, og det skal jo en del poteter til for at to mennesker skal bli mette. Så det er dette som tar evigheter og er fryktelig kjedelig. Potetskallene på brett, dryss på ost og stek i ovn. I mens steker vi baconbiter og blander rømme og gressløk og så får vi betaling for strevet. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. november 2005 Forfatter #3477 Del Skrevet 12. november 2005 I dag ble det sent opp av senga, grunnen var egentlig at jeg var så dum å slå på TV'en da jeg la meg i natt. Og jeg begynte å se 8mm med Nicholas Cage og så ble jeg så nysgjerrig på hvordan det endte, og vips var klokka nesten fire. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 12. november 2005 #3478 Del Skrevet 12. november 2005 Ønsker deg en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. november 2005 Forfatter #3479 Del Skrevet 12. november 2005 Vi har forresten kjøpt årets første julegave. Niesen til sambo har bursdag i begynnelsen av desember, og mens vi var i gang med gave til henne kjøpte vi likesågodt julegaven hennes også. Bratz er tydeligvis like populært denne julen som forrige. Hun får Bratz motorsykkel m/dukke til bursdagen og en Bratz gutt + en pakke med to sett tøy til jente-Bratz til jul. Vi tittet litt rundt på Toys'R'Us mens vi var der, og vi tenkte at Magnetix sikkert var en fin gave til broren henne til jul. Senere fikk vi mld fra foreldrene om at det er nettopp Magnetix han ønsker seg, så da blir det det. Da har vi to gaver klart så langt. Ellers er vi rimelig blanke. Svigerinnen til sambo får sannsynligvis lys fra Løiten lys, hun har alltid huset fullt av forskjellige levende lys. Det samme får en av mine venninner. Er faktisk litt usikker på om jeg skal kjøpe gave til henne, men siden vi skal treffes når jeg er hjemme til jul synes jeg det er greit, og om hun ikke har kjøpt til meg så gjør det ingenting. Dette er bare en liten symbolsk gave. Broren min får kanskje et Coca Cola-sjakkbrett + noe annet smått, men har ikke helt bestemt det enda. Må høre litt med ham. Bortsett fra det er jeg blank. Så jeg/vi mangler: sambo, Mamma, min bestevenninne, svigers og brødrene til sambo. Men, nå er jeg sulten, tror jeg skal lage middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. november 2005 Forfatter #3480 Del Skrevet 12. november 2005 Ønsker deg en fin lørdag! ← God lørdag til deg også! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg