Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Så bra da! Ja, den er populær her også. En god stund siden vi laget den, kanskje den må stå på menyen for neste uke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan sitte og jobbe på de PC-ene man søker bøker på. De med rødt merke må man logge seg på, på samme måte som andre PC-er (kronglete forklart), og man kan skrive ut.

Joda, har hatt en fin helg! Har veldig lyst til å prøve noen av oppskriftene dine. Jeg er ikke særlig flink til å lage mat, men fy søren så godt det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å spørre om Quiche Lorraine-hjelp! :roll:

Nå har jeg lest så mye om Quiche Lorraine'en din at jeg har lyst til å lage den når jeg får besøk fredag. Men hva skal jeg servere som tilbehør? Hvis dette skal være en av to retter, hva ville du ha servert som rett nr 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å spørre om Quiche Lorraine-hjelp!  :roll:  

Nå har jeg lest så mye om Quiche Lorraine'en din at jeg har lyst til å lage den når jeg får besøk fredag. Men hva skal jeg servere som tilbehør? Hvis dette skal være en av to retter, hva ville du ha servert som rett nr 2?

Vanligvis serverer jeg den helt alene, eller bare med en enkel salat til. Quiche lorraine er ganske delikat, om du skjønner, så det bør ikke være så mye tungt tilbehør til. Når du sier at den skal være en av to retter, tenker du da på to retter som hovedrett, eller at quiche er forrett og du lurer på en hovedrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at jeg skulle ha Quiche Lorraine med salat + en annen rett for de som ikke ønsker Quiche Lorraine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så de skal ikke spises sammen. Da kan du jo ha nær sagt hva som helst. Kanskje en varm rett som gryterett? Eller du kan lage en pai med noe annet inni, og uten eggestand. F.eks. kyllingpai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagen var lang og slitsom. Først måtte jeg jo opp tidlig for å dra på universitetsbiblioteket kl 9, låne boken jeg trengte og så gå til instituttet og skrive det jeg manglet. Det ble akkurat nok tid. Var ferdig 10 minutter før kurset, og da hadde jeg akkurat tid til å gå til ekspedisjonen og stifte alt sammen (skulle dele ut sammendrag), gå på toalettet og kjøpe meg noe å drikke. Og så fulgte 6 lange timer med 5 foredrag og 2 videoer. På slutten kjente jeg en begynnende migrene, så jeg gikk før siste video. Følte meg ganske bra da sambo kom hjem, så vi laget kyllingburger og ovnsbakte potetbåter og så på konebytte. Men så ble jeg dårlig igjen, og kvalm og nyspist middag er ikke så godt på veien opp igjen. :forvirret:

Nå har jeg sovet godt i natt. Skal snart spise frokost til Dr. Phil og så skal jeg til frisøren og klippe håret. Gleder meg, for det er en stund siden sist og håret mitt vokser så fort. Så skal jeg kjøpe meg en god baguette og en eller annen kake til dessert i kveld fra Deli de Luca på veien hjem.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nyfrisert (stilig ble det!) og mett på herlig kyllingbaguette og cola light. Og til dessert i kveld blir det to digre stykker 5 high sjokoladekake. :sikle:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin dag dere også!

I dag har jeg siste del av kurset i nevropsykologisk testing, 14-17. Sambo henter meg etterpå, herlig å slippe å ta den overfylte bussen. Så deilig å vaske kortere hår i dag, kom ut av dusjen for 15 minutter siden og håret er allerede nesten tørt. Eneste minus er at nå må jeg også style det hver morgen, før kunne jeg bare la det lufttørke, gre gjennom og gå ut. Nå er det fram med ocean spritz, voks og hårføner. Litt uvant å ha skillet på den ene siden, framfor i midten som er der det faller naturlig. Men jeg klarte lett å finne igjen det skillet hun laget i går. Litt viktig at det havner på samme sted siden håret er klippet slik at det skal se bra ut sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart helg for min del. Bare fire timer praksis i morgen og så har jeg fri til onsdag. Har bestilt fotpleie (gavekortet fra sambo) til fredag. Han tar seg kanskje fri fredag eller mandag, håper det går greit. Nå skal jeg sette meg i sofaen og kose meg med ost og kjeks.

Solsikkeruter

6 egg

300 g sukker

300 g smør

300 g kokesjokolade

300 g hvetemel

200 g solsikkekjerner

Pisk egg og sukker tl eggedosis. Smelt smør og sjokolade i en kjele. Hell sjokolademassen i eggedosisen. Rør inn mel og solsikkekjerner. Hell i langpanne og stek på nederste rille ved 200 grader i 20 minutter. Kaken skal ha litt bløt kjerne. Del opp i ruter før servering.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har jeg hatt siste dag på praksis. Neste gang skal jeg teste en ny pasient, men det blir naturlig nok ikke tid til å skåre den eller skrive rapport, det får psykologen ta seg av. I kveld kommer broren min på besøk. Jeg skal lage marokkansk lammegryte med couscous, den er allerede ferdiglaget og skal bare varmes opp når han kommer. Og rett før han kommer lager jeg en enkel eplepai som skal spises lunken med iskrem til dessert. :sikle: Og så ligger det brus og blir kald i kjøleskapet og popcorn skal poppes slik at vi har noe å knaske på mens vi ser finalen i Nr. 15. Glad i mat ja. :ler:

Men, nå må jeg prøve å få lest noen sider mens jeg har sjansen! Har akkurat spist lunsj og er klar for en runde med bøkene.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finalen? I kveld? Og jeg som skal på Pridekurs i forbindelse med fordypningsoppgaven. Typisk.. Denne oppgaven bør bedre bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finalen? I kveld? Og jeg som skal på Pridekurs i forbindelse med fordypningsoppgaven. Typisk.. Denne oppgaven bør bedre bli bra!

Den ene gruppa er i Oslo fra i dag til i morgen. Er på kurs om reaktive tilknytningsforstyrrelser og sover på Oslo Plaza... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir den vet du! Husk at det kommer reprise i helga. :-) Jeg tror nok dessverre Anja og Didrik vinner. Selv om Anja er ufyselig har de den fineste leiligheten. Men Christian og Mari er de desidert hyggeligste og jeg håper de i allefall vinner seernes stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok dessverre Anja og Didrik vinner. Selv om Anja er ufyselig har de den fineste leiligheten. Men Christian og Mari er de desidert hyggeligste og jeg håper de i allefall vinner seernes stemmer.

Vi er visst ganske enige vi! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det fredag og helg! :hoppe: Jeg sov til halv tolv og jeg gikk akkurat i dusjen da jeg hørte at sambo kom hjem tidlig. Og han har fri på mandag også. :-D :-D

Nå skal jeg snart spise frokost og så skal jeg ha herlig fotpleie før vi skal shoppe litt.

Endelig har Amazon sendt bøkene jeg bestilte i midten av februar. Håper de kommer snart!

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...