Arkana Skrevet 7. mai 2005 Forfatter #2701 Skrevet 7. mai 2005 I dag er det sol og fint vær (kanskje en smule kjølig), men i og med at det er meldt regn i morgen er dette den beste dagen å dra til Tusenfryd på. Det er det ungene har gledet seg aller mest til. Vi skal bare hive i oss frokost, og så drar vi!
Arkana Skrevet 7. mai 2005 Forfatter #2702 Skrevet 7. mai 2005 Puh, en hel dag i Tusenfryd med to gira unger tar på. Jeg tror jeg trenger ferie for å komme meg etter ferien. Er helt utslitt, og nå skal jeg slenge meg på sofaen og ta det med ro og håpe at ungene kan underholde seg selv en stund.
Arkana Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #2703 Skrevet 8. mai 2005 Nydelig vær i dag også. Vi skal straks spise frokost, og så får vi finne på noe for dagen. Vi har ingen konkrete planer. Vi lurte litt på å gå en lang tur, men det er meldt regn i ettermiddag, så det blir ikke noe av. Dette er den siste hele dagen ungene er her. De drar i morgen. Jeg har forelesning, men tenker jeg skal dra derfra litt tidlig så jeg får være med å kjøre dem til Gardermoen. Senere henter jeg Mamma, hun skal bo her 12 dager. Regner med broren min blir med, spiser middag her med oss og så spiller vi vel resten av kvelden. Har travel uke neste uke. Fri på torsdag riktignok, men ekstra lange dager mandag (vel, ikke om jeg drar tidlig) og fredag. Og siden eksamen nærmer seg faretruende må jeg lese mye.
Arkana Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #2704 Skrevet 9. mai 2005 (endret) Stod opp 7 i morges, forelesning kl 9. Så dro jeg hjem og vi dro rett til Gardermoen for å sende ungene hjem igjen. Kom tilbake for nesten en time siden, en kjapp rydding og nå er alt klart til Mamma kommer. Vi skal hente henne om et par timer. Kjempegøy med ungene her, men også herlig å ha huset for seg selv igjen. Fredelig og rolig. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #2705 Skrevet 10. mai 2005 (endret) Så koselig å ha Mamma her igjen! Vi hentet henne i går og fikk også hilse på en venninne av henne fra Kuwait. Hun har aldri vært i Norge før, og syntes det var vakkert. Hun skal være med Mamma hjem og gleder seg veldig til å se Nord-Norge. I dag har jeg hatt forelesning igjen, måtte gå en time tidligere for jeg fikk migrene. Heldigvis var den relativt mild, en paralgin forte og en halvtime i senga gjorde susen. Nå har jeg akkurat laget quiche lorraine, den står i ovnen. Broren min kommer nok hvert øyeblikk. Siden sambo skal trene rett etter jobb og ikke er hjemme før 21 benytter broren min anledningen til å spille WoW på sambos PC. Mamma er på kurs til ca 19. Laget sjokoladekake i går, og det er bare et lite stykke igjen. Lurer på om jeg må bake mer. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #2706 Skrevet 10. mai 2005 (endret) Dette er oppskriften på kaken jeg bakte i går. Det er en gammel favoritt, en sjokoladekake jeg har bakt siden jeg var liten. Har faktisk laget den så ofte at jeg kan oppskriften utenat. Opprinnelig skal det være kokos i den, men jeg synes det gjør kaken tørr, så jeg har alltid brukt nøtter istedet. Denne er riktig saftig og nydelig! Sjokoladekake 300 g mørk sjokolade 300 g margarin 3 dl sukker 8 eggeplommer 2 dl hvetemel 2 dl hakkede mandler eller nøtter (jeg foretrekker valnøtter) 8 eggehviter Smelt sjokoladen. Rør smør og sukker hvitt. Tilsett eggeplommene ett om gangen. Bland i sjokolade, hvetemel og nøtter. Pisk eggehvitene stive og vend dem i røren. Hell i smurt form (24 cm) og stek på nederste rille ved 175 grader i ca 55 minutter. Kaken skal være litt "rå" inni. Endret 27. august 2005 av Arkana
søndagsengel? Skrevet 10. mai 2005 #2707 Skrevet 10. mai 2005 Mmm, den kaka er sikkert kjempegod 8 eggeplommer er litt luksus Ha en fin kveld da, håper migrenen holder seg borte en lang stund fremover!!
Arkana Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #2708 Skrevet 12. mai 2005 I dag har jeg faktisk FRI! Så herlig med en fridag, trengte det gitt! I dag har jeg lest ferdig kompendiet. Nå står en bolledeig og hever seg, og jeg har akkurat satt på den andre maskinen med klær. Effektiv i dag ja! I morgen har jeg forelesning til 11-12 og så skal jeg, Mamma og broren min i byen. Skal bli deilig med langhelg også. Trenger litt fri.
søndagsengel? Skrevet 13. mai 2005 #2710 Skrevet 13. mai 2005 Kos deg med langhelg og besøk!! Her blir det oppgaveskriving hele pinsa... :-?
Arkana Skrevet 14. mai 2005 Forfatter #2712 Skrevet 14. mai 2005 (endret) Mamma og jeg har shoppet både i går og i dag. Fant utrolig nok ikke så mye klær vi likte. Nå er dessuten kjøleskapet stappfullt av pinsemat. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #2713 Skrevet 16. mai 2005 (endret) For noen herlige fridager. Vi er rett og slett superlate og bare slapper av og nyter roen. Vi sover lenge, spiser god frokost. Så bruker vi dagen på spilling, skravling, kryssordløsing, TV-/filmtitting, middag, mer spilling og masse snop, potetgull (med dip) og brus. Det kommer til å bli tungt å gå på forelesning på onsdag igjen! Endret 1. september 2005 av Arkana
Lythande Skrevet 16. mai 2005 #2715 Skrevet 16. mai 2005 Hei' date=' spiller du tomatspillet i år da? [/quote'] Hvor finner man det?
Arkana Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #2716 Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hehe, nei, i disse eksamenstider har jeg funnet det best å ikke bli hekta på slikt. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 17. mai 2005 Forfatter #2717 Skrevet 17. mai 2005 Så er det 17. mai, og været er nydelig! Vi gidder ikke dra oss til byen for å presse oss gjennom folkemengden, få sølt is på oss av ørten skrikende småtasser for så å ikke få sett noe som helst. Så vi har istedet slått på TV'en og nyter toget på denne måten og straks skal vi sette tennene i en herlig 17. mai-frokost. Senere i dag blir det grilling, med is og Verdens Beste til dessert. Koselig dag!
Arkana Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #2718 Skrevet 18. mai 2005 Hverdagene etter en ferie kommer alltid alt for fort. I dag er det forelesning igjen. Riktignok har jeg "fri" i morgen, men siden jeg i går kunne konstatere at det var nøyaktig 1 mnd til eksamen må det nok leses skikkelig her. Sambo henter meg etter forelesning i dag, så skal vi handle litt. I kveld spiser vi ute på italiensk restaurant med Mamma, broren min og en av Mammas venninner (hun fra Kuwait). Det blir koselig tenker jeg.
søndagsengel? Skrevet 18. mai 2005 #2719 Skrevet 18. mai 2005 (Legger bare igjen et spor for å si at jeg fortsatt er fast leser av dagboka di!)
Fakse Skrevet 18. mai 2005 #2720 Skrevet 18. mai 2005 Hverdagene etter en ferie kommer alltid alt for fort. Vurderte seriøst avspasering da vekkeklokka ringte i morrest, men fant ut at morradagen kom til å være like ille om jeg tok fri i dag. Stå på med eksamenslesinga!
Fremhevede innlegg