Arkana Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #2541 Skrevet 29. mars 2005 (endret) Det var hardere enn jeg trodde å prøve å sovne "tidlig" i går. La meg rundt midnatt, ikke trøtt i det hele tatt. Leste nesten en time før vi prøvde å sovne, tok vel 5-10 minutter før vi begge slo på lyset og erklærte at vi ikke var trøtte ennå. Så vi ble liggende en times tid å prate om alt mellom himmel og jord, litt mer lesing og så sovnet vi endelig..... Og klokken ringte så altfor tidlig. Jeg slutter kl 11, og jeg er stygt redd jeg må ha et par timer på sofaen før jeg kan fungere etterpå. Håper bare jeg klarer å holde øynene åpne gjennom kurset. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #2542 Skrevet 29. mars 2005 (endret) Skal lage disse i dag. Pain au chocolat (12 stk) 450 g hvetemel ½ ts salt 1 pose tørrgjær 25 g hvitt vegetabilsk fett 1 vispet egg 2,25 dl lunkent vann 175 g smør 100 g mørk sjokolade, i 12 biter Sikt mel og salt i en bolle og rør inn gjær. Smuldre inn fettet. Tilsett egget og nok vann til en myk deig. Kna 10 minutter. Del smøret i tre porsjoner. Kjevle ut deigen til et rektangel (40x20 cm) og smør på en porsjon av smøret. Brett i tre. Kjevle ut, brett igjen og pakk i folie. La ligge kaldt 30 minutter. Gjenta to ganger til. Avkjøl 30 minutter til slutt. Kjevle ut igjen og del i to på langs. Skjær hver halvdel i seks rektangler og pensle med vispet egg. Legg en sjokoladebit i den ene enden og rull sammen som en pølse. Press endene sammen og legg på stekebrett med sømmen ned. Dekk til og la heve 40 minutter. Pensle med egg og stek ved 220 grader i 20-25 minutter. Endret 27. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #2546 Skrevet 30. mars 2005 (endret) Mmm, kald quiche lorraine er god frokost. Det var vanskelig å sovne i går kveld også, tydelig ikke så lett å komme seg ut av feriemodus. Trøsten var at sambo heller ikke fikk sove, så vi ble liggende å prate om løst og fast, veldig koselig i grunn. Dessverre måtte jo han opp kl 7, mens jeg kunne sove helt til halv tolv. Snart blir det tre timer med nevropsykologisk testing, ganske interessant. Litt kjedelig å slutte 17 da. Sambo har utrulling på jobb, så han er neppe hjemme før senere i kveld, så jeg får spise alene. Skal lage pytt-i-panne, med speilegg og grove baguetter til. Enkel og grei middag. Kanskje får jeg lest litt i kveld også siden jeg blir alene en stund. Endret 1. september 2005 av Arkana
søndagsengel? Skrevet 30. mars 2005 #2547 Skrevet 30. mars 2005 Ha en fin dag, og kos deg i vårværet!! :-)
Arkana Skrevet 31. mars 2005 Forfatter #2549 Skrevet 31. mars 2005 Ja, lenge siden sist! Alt bra her, og med deg? Hatt en fin påske?
Arkana Skrevet 31. mars 2005 Forfatter #2550 Skrevet 31. mars 2005 (endret) Snaaaart helg! Har hatt en fin dag i dag. Praksis var litt langdryg. Skrev rapport fra testingen før påske. Vanskelig å formulere seg og ikke spesielt interessant. I morgen har jeg en gørrkjedelig forelesning fra 9-12. Den er dessverre obligatorisk, men jeg har et lite håp om at foreleseren sender lista rundt tidlig slik at jeg kan dra i en pause. Så skal jeg hjem og rydde litt, for en venninne kommer på besøk i morgen kveld. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 1. april 2005 Forfatter #2551 Skrevet 1. april 2005 (endret) Jeg tok en litt tidlig helg. I andre pausen orket jeg ikke mer og dro hjem. Først spiste jeg lunsj (baguette med hjemmelaget kyllingsalat). Så har jeg vasket badet, ryddet litt på kjøkkenet og stua og brettet klær jeg vasket i går. Nå får jeg vel lese litt mens jeg har sjansen. Har forresten fri på mandag, og tirsdagskurset er flyttet, så jeg har skikkelig lang helg! Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 1. april 2005 Forfatter #2552 Skrevet 1. april 2005 (endret) Dette var desserten i går. Den var nydelig, men veldig mektig! Hverken jeg eller sambo klarte å spise opp porsjonen vår. Sjokolade-marquise (6 pers.) 200 g mørk sjokolade 100 g smør 3 eggeplommer 75 g sukker 1 ts sjokoladeessens eller 1 ss kakaolikør (jeg sløyfet dette) 3 dl kremfløte Smelt sjokolade og smør. Avkjøl. Visp eggeplommer og sukker til eggedosis. Visp langsomt inn det kalde sjokoladesmøret. Rør inn essens/likør. Pisk fløten til krem som vendes inn. Fordel i seks småformer og la stå kaldt minst 2 timer. Endret 27. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 3. april 2005 Forfatter #2553 Skrevet 3. april 2005 (endret) I dag er det ett år siden Pappa døde. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 4. april 2005 Forfatter #2556 Skrevet 4. april 2005 (endret) I dag har sambo tatt seg fri for å være med meg. Vi har sovet lenge og skal ta en tur ut for å se på kjøkken og ellers shoppe litt. Broren min var her i går og spiste middag, og vi tente lys for Pappa. Verden har blitt litt fattigere uten et så godt menneske som han var. Han var godt kjent i byen vår og kirken var aldeles fullstappet av folk under begravelsen. Han gjorde så mye for andre og betydde så mye for mange. Ryktene gikk allerede samme kveld han døde og telefonen var ikke stille et sekund, mange ringte for å høre om det virkelig var sant. Og det var det dessverre.... Jeg tenker ikke så mye på hvor han er nå, men et lite sted inni meg innbiller jeg meg at han kanskje følger litt med på oss og ser at vi savner ham og tenker på ham, men at vi lever videre og har det bra. Endret 1. september 2005 av Arkana
søndagsengel? Skrevet 4. april 2005 #2557 Skrevet 4. april 2005 Jeg fikk frysninger på ryggen da jeg leste innlegget ditt! Det er godt å vite at andre bryr seg når man sørger!
Arkana Skrevet 4. april 2005 Forfatter #2558 Skrevet 4. april 2005 (endret) I dag har vi fått sett på kjøkken og har vel stort sett funnet det vi vil ha. Prisen var også snillere enn vi trodde. Jeg skulle gjerne gjort alt allerede nå, men vi har ikke tid, det får nok vente et par mnd. Jeg gleder meg til å få skap som går helt opp til taket, og slippe det fettede støvet som samler seg, for ikke å snakke om den ekstra lagringsplassen man får (akkurat nå gidder jeg ikke lagre ting oppå skapene pga støvet). Jeg gleder meg til å få større benkeplass og ikke minst til å få bort det eldgamle (sikkert 70-tallet) utseendet. Vi har valgt et helt enkelt og billig kjøkken. Vi skal ikke bo her mer enn max 3 år til, så vi vil heller spandere et skikkelig flott kjøkken i det nye huset vårt. Her er hovedpoenget at det skal se greit ut. Nå er sambo på noe Microsoft-greier, og når han kommer hjem venter nybakte skoleboller. Lurte på om jeg skulle spasere bort til broren min og kameraten hans (som bor hos ham en ukes tid) med noen av dem. Har laget middag til meg selv, kjempegod BLT-sandwich. Enkelt og greit. Har fri i morgen også. Må lese! Og ikke glemme å bestille time for linsesjekk. Tok den siste pakken med linser i går, så jeg må sjekke om alt er i orden (har hatt stabilt syn i snart 9 år, så det burde det) før jeg bestiller nye fra nettet. Jeg skal ha et foredrag neste mandag, og dumme Amazon har ikke sendt bøkene mine enda. Jeg bestilte i midten av februar, og de antok at den ville bli sendt mellom 30 mars og 18 april, så de er forsåvidt ikke for sent ute, det er bare jeg som satset på at jeg ville ha bøkene i tide. Det betyr at jeg må be noen om å låne en bok, men det skulle gå greit det også. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 5. april 2005 Forfatter #2559 Skrevet 5. april 2005 I dag har vært en rolig dag. Våknet kl 11 og har fått lest en god del. Broren min var en snartur innom og fikk med seg en pose av de gode skolebollene jeg bakte i dag. Nå er sambo på trening og snart er det Frustrerte Fruer, cola og en halv "bøtte" snop jeg har igjen fra helga. Jeg har endelig dillet meg til å melde meg inn i Norsk Psykologforening. Fikk første tidsskrift i dag, spennende!
Fremhevede innlegg