Gjest Bollerusk Skrevet 3. mars 2005 #2481 Del Skrevet 3. mars 2005 For en herlig dag! Jeg våknet (kl 12' date= etter en lang natts søvn) til en leilighet badet i herlig sollys. Nå har jeg dusjet og skal straks spise frokost. Så skal jeg lage quiche lorraine, og mens den koser seg i ovnen skal jeg ta en rask rydding. Så må jeg være flink og lese litt til sambo kommer hjem. Og i kveld kommer Mamma. Åh, det er helt fantastisk godt med sånne dager. Kos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. mars 2005 Forfatter #2482 Del Skrevet 3. mars 2005 Hilser til meja og bollerusk også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. mars 2005 Forfatter #2483 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) I går hadde vi det veldig koselig. Vi satt til kl 2 om natten og skravlet, spiste quiche og twist. Så begynte det å bli litt sent og Mamma skulle tidlig opp i dag, så vi gikk til sengs. Nå ser jeg henne ikke før tirsdag igjen. Sambo er syk i dag og ligger ennå i sengen. Jeg skal snart på kurs og vise fram DVD'en min. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 4. mars 2005 #2484 Del Skrevet 4. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #2485 Del Skrevet 4. mars 2005 Ønsker deg en fin fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #2486 Del Skrevet 4. mars 2005 Ønsker Arkana en kjempefin helg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. mars 2005 Forfatter #2487 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) God helg til dere også! Det var faktisk ikke så ille å vise fram opptaket i dag, det gikk veldig bra. Da jeg kom hjem følte sambo seg mye bedre, så vi tok en tur ut. Først dro vi til CC-Vest og handlet mat, jeg kjøpte et par bøker på Tanum og kjøpte en ny spaghettikrukke, og så spiste vi noen kjempegode baconostepølser. Deretter bar det til Video Nova på Røa hvor vi skulle kjøpe Terminalen på DVD. Den hadde de ikke, men de ringte Video Nova på Majorstuen og der hadde de mange, så vi kjørte dit og kjøpte den, og samtidig svippet jeg innom en frisør og kjøpte ny shampo og balsam. Så var det mer handling, på Ica denne gangen før vi endelig dro hjem. Det gikk med en del penger i dag ja! Nå skal vi straks spise sen middag. Gleder meg! Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. mars 2005 Forfatter #2488 Del Skrevet 5. mars 2005 Nei, jeg er ekte Nordlending. Men jeg har bodd på Oslos vestkant siden jeg flyttet hit for 5 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. mars 2005 Forfatter #2489 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) I dag har vært en fin dag. Jeg og en venninne kjørte til Ikea og kjøpte en del ting/møbler til leiligheten hennes (jeg klarte merkelig nok å gå gjennom hele Ikea uten å kjøpe noe som helst......helt til jeg stod ved kassen og så en eske med påskeegg, da ble fristelsen for stor ). Så dro vi til sentrum og handlet litt på Byporten før vi spiste lunsj på Egon. Veldig koselig. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. mars 2005 Forfatter #2490 Del Skrevet 5. mars 2005 Nå er jeg skikkelig stappmett. Tortillasuppe er utrolig godt! Og etter det spiste vi deilig mokkapudding med karamellsaus til dessert. Jeg klarer knapt å bevege meg, men håper maten synker ganske raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 6. mars 2005 #2491 Del Skrevet 6. mars 2005 imponerende oppskriftsamling du har. Har du noen bra marinader til svinekjøtt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. mars 2005 Forfatter #2492 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Har du noen bra marinader til svinekjøtt? Klart jeg har. Hawaii-marinade til svin 1 dl ananasjuice 3 ss honning 1 ss karri 3 ss olivenolje 1 hvitløksfedd Marinade til svinekjøtt 4 ss olivenolje 2 ss sitronsaft, hvitvin eller sherry 2 grovknuste pepperkorn 2 stilker persille 1 ts lys sennep eller 2 ts soyasaus Orientalsk marinade til svin 1 dl rødvin ½ dl olje ½ dl soyasaus saften av 1 sitron ½ dl sukker 1 ts sesamolje 1 fedd knust hvitløk 1 cm revet ingefær Timianmarinade til svin 1 dl olje ½ dl worcestershiresaus ½ dl mild chilisaus 2 ss soyasaus 1 ss sitronsaft 3 ss frisk timian eller 1 ss tørket Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 6. mars 2005 #2493 Del Skrevet 6. mars 2005 Å gå på Ikea uten å kjøpe noe... Det er imponerende, det! fra lunacia med liten l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. mars 2005 Forfatter #2494 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Herlig å sove lenge i dag. Lå til kl 14 og leste side ved side. Nå har vi spist god frokost: nystekt brød, egg, juice og masse godt pålegg. Jeg driver og oppdaterer oppskriftene mine litt, skal lese litt etterpå. I dag skal vi ha fajitas til middag. Med biffstrimler, salat, revet ost, rømme +++ Det blir nok godt. Sambo er fremdeles syk, så det blir nok ikke trening på ham i dag. Og så går han glipp av trening på tirsdag også siden vi skal ut og spise med Mamma og feire bursdagen hennes (som er i morgen, men da er hun ikke kommet hit ennå). Gleder meg til god indisk mat. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 6. mars 2005 #2495 Del Skrevet 6. mars 2005 Indisk mat er kjempegodt! fra lunacia med liten l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. mars 2005 Forfatter #2496 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Å ja, elsker indisk mat. Kunne levd på det lenge. Er spent på hva broren min synes om det, han har så vidt jeg vet aldri smakt indisk mat, men han sa seg villig til å prøve. Han tåler svært lite krydder, men kan heldigvis få det så mildt han ønsker. Jeg derimot vil helst ha litt futt i maten, men ikke så mye at det blir ubehagelig. Pappa derimot, bare det sterkeste var bra nok. Aner ikke hvordan han klarte å spise det. lunacia med liten l ja. Føler på meg at jeg har syndet der en del ganger. Det er bare ren refleks å skrive alle navn med stor forbokstav. Må passe på nå. Men uttalen hadde jeg rett i! Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 6. mars 2005 #2497 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg liker å ha den medium på gode dager, mild på dager som ikke er så gode (magen krangler en del). Det er ikke det at jeg ikke liker sterk mat, jeg tåler det bare ikke så godt. Men indisk mat klarer jeg bare ikke holde meg unna! Men uttalen hadde jeg rett i! Flotte greier! Hilsen lunacia med liten l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. mars 2005 Forfatter #2498 Del Skrevet 7. mars 2005 Nå er jeg ferdig med dagens forelesning. Slitsomt å stå opp tidlig for å begynne kl 9, men samtidig er det deilig å være ferdig kl 11. Nå har jeg spist lunsj (Heinz tomatsuppe og baguette) og skal lese litt nå. Når sambo kommer hjem skal vi hente broren min og så dra og kjøpe bursdagsgave til Mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. mars 2005 Forfatter #2499 Del Skrevet 7. mars 2005 Middagen i dag var veldig god. Og så spiste vi banansplitiskrem som var kjempegodt. Er stappmett. Vi fant gave til Mamma i dag. Kjøpte en bok + håndsåpe og håndkrem med lavendel fra L'Occitane. Egentlig litt dumt å kjøpe det så dyrt her i Norge. Fabrikken hører nemlig hjemme i den franske lille byen Mamma er fra, så hun kunne enkelt kjøpt det billig derfra når hun er i Frankrike, og jeg kommer nok til å kjøpe en del når vi er der i sommer. I morgen har jeg forelesning fra 9-11 igjen, og Mamma kommer ca halv ett. Da skal vi og broren min en tur til byen, og det blir sikkert litt shopping. Og på kvelden skal vi på indisk restaurant. Tror jeg skal ta tidlig kveld i dag, har så lyst å ligge i sengen og lese litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 8. mars 2005 #2500 Del Skrevet 8. mars 2005 Gratulerer med dagen! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg