Martha Stewart Skrevet 21. februar 2005 #2301 Del Skrevet 21. februar 2005 Har sjekket litt om paganisme nå... Spesielt interessant synes jeg følgende er: ..."Paganister ser alt liv, naturens evige skiftende syklus, menneskets liv og gjøren, liv, død og kjærlighet, som deler av det guddommelige mysterium. Mennesket oppfattes som en del av naturen, ikke som herre over den." "...Mennesket, som en del av det skapte, er også guddommelig. Mennesket har selv ansvar for sine handlinger og sitt liv; det styres ikke verken av gud eller djevel. Hvert enkelt menneske som ønsker å påvirke og forandre helheten må begynne med den minste cellen: seg selv." Høres jo ut som mitt livssyn dette! Kanskje jeg er paganist uten å vite det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #2302 Del Skrevet 21. februar 2005 Takk for støtten, jenter! The Bride: Kan jo hende, det, du ville neppe være den første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2005 #2303 Del Skrevet 21. februar 2005 :o du så da ikke det minste gravid ut :o *rystet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. februar 2005 #2304 Del Skrevet 21. februar 2005 Er mer nysgjerrig jeg... Som paganist, bekjenner du deg da til retningene Wicca eller Åsatru? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #2305 Del Skrevet 22. februar 2005 Er mer nysgjerrig jeg... Som paganist, bekjenner du deg da til retningene Wicca eller Åsatru? Jeg er ingen av delene, men det varierer j sterkt hva folk er. Jeg er sånn "kjøkkenheks", eller hva man nå skal kalle det på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #2306 Del Skrevet 22. februar 2005 ¤Arwen¤: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #2307 Del Skrevet 22. februar 2005 Dere må svare på denne: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=118437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 22. februar 2005 #2308 Del Skrevet 22. februar 2005 Gjort det. Hun som sa du var gravid skulle hatt et folkeskikkurs, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. februar 2005 #2309 Del Skrevet 22. februar 2005 Kjøkkenheks, det gir meg assosiasjoner til Nanny Ogg og Granny Weatherwax i Terry Pratchett sine bøker. Det er kule hekser det, :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #2310 Del Skrevet 22. februar 2005 Kjøkkenheks' date= det gir meg assosiasjoner til Nanny Ogg og Granny Weatherwax i Terry Pratchett sine bøker. Det er kule hekser det, :-) Kjenner ikke til dem, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 22. februar 2005 #2311 Del Skrevet 22. februar 2005 Kjøkkenheks?? Nei, nå ble jeg bare enda mer nysgjerrig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brud2005 Skrevet 22. februar 2005 #2312 Del Skrevet 22. februar 2005 Takk for hyggelig hilsen i dagboken min. Så samboeren din slipper å løpe? Ingen skrangling i det fjerne? Ikke bittte litt en gang? Så du liker ikke rosa du, nei? Man klarer nok fint å kle en baby uten å måtte ty til den fargen, men personlig har litt sansen for de standard babyfargene Gutter og piker er så like hverandre når de er nyfødt så da er det greit med tepper som skiller dem - tjihi. Du er jo heldig som liker lilla da, det går vel kanskje til begge kjønn? C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #2313 Del Skrevet 22. februar 2005 Folk kan være utrolig uforskammede... :o Tror aldri jeg hadde turt å si noe sånt til noen med mindre de var kjempetynne med en sprekkeferdig mage. Men selv da er det jo ikke noe man behøver å si i det hele tatt! Makan... Håper du ikke tar deg altfor nær av det. Vi har begynt å få en del hint nå, fra både den ene og den andre retningen, om det ikke er noen unger på vei. Synes ikke folk har noe med det, akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #2314 Del Skrevet 22. februar 2005 Ja, altså... WICCA er jo en hekseretning, og selv om jeg har mye til felles med dem, er det nok en del jeg ikke er helt enig med dem i. Jeg er mer generelt heks... Ikke så lett å forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #2315 Del Skrevet 23. februar 2005 Mailen min har vært ustabil eller nede i hele går og i dag. Jeg får ikke sjekket mail, og kan verken se om jeg har fått mail fra veilederen min (har nå sendt SMS), eller se om jeg har fått nye KG-meldinger. Jeg tror jeg har gitt opp å forklare folk at jeg foretrekker at de skriver "lunacia" fremfor "Lunacia". Ikke skjønner jeg at det skal være så vanskelig å uttale det riktig heller. Jeg kjenner jeg krymper meg når folk uttaler det /'luna:sia/, eller enda verre /'lunasia/! *hjertesukk* Det er italienskinspirert, jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. februar 2005 #2316 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg tror jeg har gitt opp å forklare folk at jeg foretrekker at de skriver "lunacia" fremfor "Lunacia". Fint du sier ifra, jeg er "fæl" til å alltid starte navn med stor bokstav... Jeg skal passe på i fremtiden jeg. Ikke skjønner jeg at det skal være så vanskelig å uttale det riktig heller. Jeg kjenner jeg krymper meg når folk uttaler det /'luna:sia/' date= eller enda verre /'lunasia/! *hjertesukk* Det er italienskinspirert, jo! :oops: :oops: Jeg må innrømme at jeg tenker 'luna:sia inni meg når jeg leser navnet ditt. Men, nå som jeg har lest lydskriftutgaven, skal det bli en bedring , også på det området! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 23. februar 2005 #2317 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg uttaler det riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 23. februar 2005 #2318 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg uttaler det riktig jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #2319 Del Skrevet 23. februar 2005 Flinke jenter. ~*~ Jeg sitter og lurer på om jeg skal sy meg en kjole av dette mønsteret. Det er ett av mønsterene jeg fikk venninna mi til å kjøpe for meg i Irland, hvor hun for tiden bor. Tror kanskje jeg trenger noe stoff til en slik kjole, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 23. februar 2005 #2320 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg og vil ha sånn kjole..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg