Arkana Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #221 Del Skrevet 13. juni 2004 Hei Aniola-Fisken! Godt med sommerferie, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. juni 2004 #222 Del Skrevet 13. juni 2004 Pusen din er tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 13. juni 2004 #223 Del Skrevet 13. juni 2004 Sommerferie er best! :-) Men er ikke sikkert at jeg er 100% ferdig med skolen ennå. Må møte opp på skolen klokken 9 i morgen, og forhåpentligvis kommer de to klassene som ikke kom opp på onsdag, i muntlig. DA får nemlig vi andre fri, sånn som de gjorde forrige uke. Mest rettferdig om de kommer opp for vår del da. Deretter skal vi på skoleavsluttningstur til Hudøy fra torsdag til fredag, også er siste dag på mandag. Da er det ferie! HAr du noen planer for ferien da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #224 Del Skrevet 13. juni 2004 Pusen din er tilbake Ja, jeg fant ut at jeg likte den best. Selv om lille Truly er veldig søt, så ble bildet så mørkt og kjedelig som avatar, mens den andre var mer fargerik og "glad". :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #225 Del Skrevet 13. juni 2004 Må møte opp på skolen klokken 9 i morgen, og forhåpentligvis kommer de to klassene som ikke kom opp på onsdag, i muntlig. DA får nemlig vi andre fri, sånn som de gjorde forrige uke. Skal krysse fingrene da for at du slipper. HAr du noen planer for ferien da? Jeg skal jobbe fram til 23. juli. Så har jeg tre uker ferie. Den andre uken drar jeg og samboeren min til London. 16. august begynner studiene igjen. Og så tror jeg det blir en tur til svigers i Stavanger en eller annen gang i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alovera Skrevet 13. juni 2004 #226 Del Skrevet 13. juni 2004 Hei Arkana. Takk for hilsen i dagboken min. Her var det da utrolig masse spennende oppskrifter. Nå fikk jeg lyst til å løpe rett ut på kjøkkenet å kokkelere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #227 Del Skrevet 13. juni 2004 Hei hei Alovera, og takk for hilsen igjen. Godt at jeg kan inspirere litt! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #228 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Jeg har ikke lyst til å si "typisk mannfolk", men akkurat nå føler jeg det passer godt. I alle år har jeg brukt vaskepose når jeg vasker BH'er fordi alle vet at spiler kan komme på avveie (skjønt jeg har aldri mistet en eneste) og ødelegge vaskemaskinen. Og hva finner jeg i maskinen i dag? En hel penn, som min kjære har unnlatt å fjerne fra bukselomma si. I rest my case..... Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. juni 2004 #229 Del Skrevet 13. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #230 Del Skrevet 13. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 13. juni 2004 #231 Del Skrevet 13. juni 2004 takk for hilsen da! Håper du får en herlig uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #232 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Mandag morgen, sola skinner og det er varmt (litt for varmt, det er godt jeg har bordvifta) . Jeg har sovet dårlig i natt så jeg føler meg litt uggen og frokosten består foreløpig av cola og jaffakjeks. Lille pusen sover så søtt på stolen ved siden av meg. Hun kom og vekket meg i morges igjen, og fikk litt kos før vi stod opp. Jeg håper jeg får se litt mer av min kjære denne uken, men hele juni vil bli mye arbeid for ham i og med at prosjektet han jobber med skal være ferdig i løpet av denne måneden. Juli derimot, blir veldig stille, så han regner med å kunne ta en masse avspasering da, og det ser jeg fram til. :-D Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #233 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Cappuccino-mousse (4 pers.) 175 g sjokolade 3 ss sterk kaffe 5 eggehviter 50 g sukker 2 eggeplommer 1,5 dl vispet kremfløte Smelt 150 g av sjokoladen med kaffen. Visp eggehviter og sukker tilmarengs. Vend eggeplommene i lett avkjølt sjokolade. Vend inn eggehvitene og så halvparten av fløten. Fordel i glass og sett i kjøleskap 2-3 timer. Pynt med resten av fløten og riv resten av sjokoladen oppå. Karamellmousse (6 pers.) 2 ss sitronsaft 6 gelatinplater 250 g sukker 5 egg 60 g sukker 2,5 dl kremfløte Legg gelatinen i bløt og smelt i sitronsaften. Ha sukker i en kjele og smelt over svak varme, skru så opp varmen og la den karamelliseres. Når det er gyllent settes kjelen i vann så karamellen ikke blir mørkere. Sett tilbake over varmen, ha i 6 ss vann og la smelte forsiktig til den er bløt og flytende. La avkjøles litt. Pisk eggene lyse og luftige med sukker, tilsett karamell og gelatin og visp til alt er godt blandet. La avkjøles i kjøleskap, rør ofte. Når den er i ferd med å bli stiv vendes lettvispet kremfløte i. After Eight Mousse 150 g kokesjokolade 6 plater After Eight 1 egg 2 eggeplommer 2 eggehviter 3 dl fløte Smelt all sjokoladen i en liten gryte. Rør i egget og begge eggeplommene. Stivpisk eggehvitene og bland forsiktig i sjokoladeblandingen. Bland så dette med stivpisket kremfløte og la det avkjøles i kjøleskap. Hvit sjokolade og sitronmousse (6 pers.) 225 g hvit sjokolade 3 store eggeplommer 50 g melis revet skall av 1 sitron 5 dl kremfløte Smelt sjokoladen, rør og avkjøl. Visp eggeplommer og sukker over vannbad, helst med elektrisk visper til en tykk røre. Ta av varmen og avkjøl 10 minutter, visp 1-2 ganger. Vend inn sjokoladen og sitronsaft, avkjøl uten at den stivner. Visp kremfløten nesten stiv og vend inn i blandingen, fordel i små former og avkjøl til stivnet. Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. juni 2004 #234 Del Skrevet 14. juni 2004 Nå har jeg også tomat! en kjempesøt jente-tomat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzo Skrevet 14. juni 2004 #235 Del Skrevet 14. juni 2004 Hei Arkana! Godt å høre at været i Oslo er bra - her striregner det :-? Men siden jeg drar til Oslo i morgen, gjør det ikke noe at det regner her - bortsett fra at det er synd for alle de som må være igjen her og bli våte... Vel, nok om det. Her får du en supergod oppskrift på en kake jeg anbefaler på det aller sterkeste: GO'KAKE 2 pk gele (stikkelsbær) 8 dl vann Dette settes i kjøleskap i ca to timer. 6 dl kremfløte (piskes) 2 bananer 2 pærer litt druer 1 plate firkløver Alt dette skjæres i små biter. * gele og krem blandes godt * ha i ingrediensene * kle en skål med aluminiumsfolie - dekk kantene , - hell oppi * minimum 6 timer i kjøleskap Flott dagbok du har her :rosasmil: Gleder meg til å komme til Oslo! Dette blir min "ferdig-med-eksamen-tur" KozmicBlues Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #236 Del Skrevet 14. juni 2004 Nå har jeg også tomat! en kjempesøt jente-tomat Gratulerer med den lille! :-) Hva heter hun? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #237 Del Skrevet 14. juni 2004 Hei KozmicBlues. Den kaken hørtes ut som noe jeg kunne med letthet spist helt alene en kveld foran TV'en. Håper du får en trivelig tur til Oslo da, og for både min og din skyld håper jeg vært holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 14. juni 2004 #238 Del Skrevet 14. juni 2004 Pusen din er tilbake Det la jeg også merke til. Den er så fin! :D Sov Godt Arkana :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #239 Del Skrevet 14. juni 2004 Takk! :D Sov godt du også. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #240 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Egentlig er det jo ikke sååå tidlig (eller jo, det er det ), men når man ikke sovnet før kl. 2 så er det litt hardt å stå opp bare 6 timer senere. Og jeg trenger 10 timers søvn for å føle meg bra. Jeg har akkurat høstet en hel flaske tomater fra Pashmina. Hun er flink for tiden. Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg