Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, vi har offisielt altfor mye fritid. :wink:

Ah, nå begynner Gilmore Girls. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her har du meg:

Fra å ha to timer hjemme hver kveld før leggetid, til å ha hele ettermiddagen.

Herlig :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Druscilla!

Krokanrull i muffins høres helt snaskens ut, det skal testes! :-)

Jeg bruker ikke oppskrift jeg heller, annet enn til kaker. Synes det er morsommere når jeg bare kan hive i litt av hvert og se hva jeg ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, takk for koslig hilsen i boka mi.

:) Dette var en koslig "kokebok". Digger å lage mat, så skal ta en tur innom igjen senere. Har kokebok på hjemmesiden min som er linket ved www knappen under.

Ha en super sommer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei iingvild, og takk for hilsen! Skal ta en titt på hjemmesiden din. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:blomst_opp: Hei! Takk for hilsen det var kjempe koselig. Jeg Elsker å lage mat, å kaker å ALT! Gleder meg til jeg er ferdig m studiet og ikke bor i en liten leilighet m begrenset økonomi. Da skal jeg ha stort kjøkken, og masse urte planter å stort hjørne kjøleskap mmm :)

Skal benytte meg av kokeboken din, supert at de finnes en plass som dette. God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chrizzy og takk for kveldshilsen! Skal tusle i seng nå selv, skal bare se gjennom de siste nye innleggene. (jepp, avhengig :ler:)

Natta! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Passer på å legge ut nye innlegg hele tiden slik at Arkana ikke får lagt seg* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Passer på å legge ut nye innlegg hele tiden slik at Arkana ikke får lagt seg* :sjarmor:

Slem Fisk. :fy:

:Gjesp::grine::Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det en ny dag. Det regner litt i Oslo i dag. Jeg tenkte å spasere ned på Ica og kjøpe det jeg trenger til frokosten. Jeg har nemlig veldig lyst på baguette fylt med salatblader, rødbetesalat, stekte små kjøttboller og litt forskjellige grønt. Jeg har alt unntatt rødbetesalaten som ble spist opp i går morges. :sikle:

I går bestilte vi billetter til en del av det vi skal gjøre i London i sommer. London er en av mine favorittbyer og selv om jeg har vært der flere ganger er det enda mye igjen å se og gjøre. Samboeren min har aldri vært der mer enn en snartur, mens han besøkte meg, så det skal bli spennende for ham. Anyway, vi har nå bestilt billetter til Mousetrap, som stor Agatha Christie-fan har jeg alltid villet se den. Og så har vi bestilt en dagstur til Alton Towers (Europas største fornøyelsespark), jeg kjenner jeg skjelver bare ved tanken på de to største berg-og-dal-banene, som jeg har sagt klart i fra at ikke ti ville hester kan få meg til å ta. :sjokk:

Det beste er nesten at to av mine beste venner fra studietiden i England bor i nærheten av London og vi skal treffes. Jeg har ikke sett dem på 4 år, så det skal bli veldig koselig. :-D

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si du er heldig som skal til london! var der for to år siden og jeg kunne ønske jeg hadde penger til å reise tilbake dit! elsket å gå rundt på camden market :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, London er flott. Et shopping-paradis. Flybillettene er jo superbillig, det er vel egentlig ikke der "problemet" ligger. Hotell er dyrt (vel, nå nekter jeg å bo på herberg o.l., det hadde jo gjort oppholdet billigere) og alle turistattraksjonene tar seg grådig betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickersmuffinsene var gode, men jeg synes de kunne vært både søtere og saftigere. Men, inspirert av dem kommer det nå flere muffinsoppskrifter. :-D

Blåbærmuffins (10 stk)

100 g smør

4 dl hvetemel

2,5 dl sukker

2 ts bakepulver

2 egg

1 liten boks yoghurt naturell

½ ts salt

3 dl blåbær

Sikt mel i en bolle. Bland inn bakepulver og salt. Visp smør og 2 dl sukker. Ha i eggene og bland godt. Ha i yoghurt og melblandingen. Vend blåbærene i resten av sukkeret og vend dem forsiktig inn i røren. Smør muffinsformer med smør og hell i røren. Stek ved 175 grader i 25 minutter.

Bananmuffins med nøtter (8 stk)

250 g hvetemel

2 ss hvetekim

2 ts bakepulver

½2 ts kanel

100 g grovhakkede valnøtter

2-3 bananer

1 egg

85 g smeltet smør

100 g lyst råsukker

1¾ dl kulturmelk

Bland det tørre med 2/3 av nøttene. Skrell og mos bananene. Visp sammen egg, smør og melk og rør inn bananene og det tørre. Rør minst mulig. Fordel røren i godt smurte muffinsformer og stek kakene mist i ovnen ved 200 grader i ca 20 minutter. Avkjøl i formene i 10 minutter før de hvelves over på rist.

Aprikos og pecanmuffins med kanelglasur (6 store)

110 g friske aprikoer, finhakkede

25 g pecannøtter, finhakkede og tørristede

60 g hvetemel

60 g sammalt hvete, fin

½ ss bakepulver

¼ ts salt

1 stort egg

40 g sukker

1,1 dl melk

50 g smeltet avkjølt smør

½ ts vaniljeekstrakt

½ ts kanel

2 ts kanel

75 g siktet melis

10 ristede pecannøtter, delt i to

Bland egg, sukker, melk, smør og vaniljeekstrakt i en bolle. Sikt det tørre en gang, og sikt det så en gang til, denne gangen rett i bollen. Bland forsiktig, men raskt. Vend inn aprikoser, nøtter og kanel. Fyll i muffinsformer og stek høyt i ovnen ved 200 grader i ca 25-30 minutter. Avkjøl på rist. Bland melis med 3 ts vann og kanel og bre utover muffinsene, legg på pecannøtter.

Konfektmuffins

1 plate sjokolade

60 g smør

2 egg

125 g sukker

100 g hvetemel

½ ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 ts pulverkaffe

50 g hakket sjokolade

50 g hakkede valnøtter

Smelt sjokoladen og smøret og avkjøl. Visp eggedosis av egg og sukker og sikt i det tørre. Rør inn sjokoladeblandingen, sjokoladebiter og nøtter. Fyll i muffinsformer og stek ved 180 grader i ca 15 minutter.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmpf, samboeren min jobber visst overtid i dag også, aner ikke når han kommer hjem. Så da blir den snart nystekte eplepaien (med iskrem) min, og bare min. :sjarmor: Og i morgen har han sommerfest på jobben så da ser jeg ham ikke heller. Og hele helgen skal han på noe Microsoft-greier, så det blir en rar helg. Jeg er så vant til at helgen er "vår" tid, da bare slapper vi av og gjør ting sammen. Prøver så langt det lar seg gjøre å ikke ha andre avtaler lørdag og søndag.

Sola har i allefall kommet fram i Oslo, det er fint. Det ser ut til at mine nydelige blomster som står i blomsterkassen ute ikke kommer til å overleve sommeren. Jeg aner ikke hva jeg gjør galt. :forvirret: Alle plantene jeg har inne har jeg hatt i årevis, de vokser og blomstrer og trives godt, men de ute vil tydeligvis ikke leve. Neste år får jeg prøve å finne noen andre sorter tenker jeg, noen som tåler litt mer. Problemet er bare at de selvsagt er de aller styggeste. Jeg vil ha frodige og fargerike blomster, ikke puslete, dvaske, bleke blomster. :)

Lurer på om jeg skal se Nip/Tuck i kveld. Men jeg tror den blir som Sex og Singelliv og det er vel nesten den dårligste serien jeg noen gang har sett, så i såfall blir det med én episode.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...