Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #121 Del Skrevet 13. mars 2012 Enda flere emo-argumenter... ikke kom her å si at du ikke har fått med deg et pip av negativitet ang. innvandrere som f.eks. at mange somaliske familier for ikke lenge siden ble anmeldt for trygdesvindel ettersom de inngikk falske skilsmisser? I USA går somaliere rett i Arbeid, i Norge gir vi de dobbel trygd og god anledning til å tygge khat dagen lang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #122 Del Skrevet 13. mars 2012 Nordmenn er i mindretall lenge før dette. SSB er notorisk dårlige til å beregne slikt, i tillegg til at de kun tar med første- og annengenerasjonsinnvandrere i statistikken sin. Det er uansett mangelen på olje som vil prege Norge fra 2015 og utover, ikke innvandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #123 Del Skrevet 13. mars 2012 Vennligst ikke skriv som om du skulle lese tankene mine, eller som om alle nordmenn er en stor, homogen gruppe. Takk. Nordmenn har i all hovedsak vært en homogen masse helt til MASSEinnvandringen startet på 1970-tallet. Det er grunnen til at vi blant annet har hatt stor politisk stabilitet, lite kriminalitet og et lavt folketall. Ikke lat som noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #124 Del Skrevet 13. mars 2012 når man rømmer for å finne seg et bedre liv, drar man selvsagt dit man tror man får det best.. Ignoransen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #125 Del Skrevet 13. mars 2012 Haha.. Det er sikkert mye flott med deg, du spurte bare om hva du gjorde galt. Du fikk svar på tiltale Litt dramatisk eller? Jeg svarte Bernadette, som skrev at de ikke hadde noe positivt å si om meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #126 Del Skrevet 13. mars 2012 Nordmenn har i all hovedsak vært en homogen masse helt til MASSEinnvandringen startet på 1970-tallet. Det er grunnen til at vi blant annet har hatt stor politisk stabilitet, lite kriminalitet og et lavt folketall. Ikke lat som noe annet. En viss relativitet her ettersom vi har flere "nordmenn" som samer, tatere og etniske nordmenn. Men du har selvfølgelig helt rett. Av vi skal gå fra å være "homogen" til flerkulturell på en halv mannsalder er i beste fall korttenkt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria123 Skrevet 13. mars 2012 #127 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg svarte Bernadette, som skrev at de ikke hadde noe positivt å si om meg. Det fikk jeg ikke med meg. Beklager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #128 Del Skrevet 13. mars 2012 Nå leter du etter noe å si for å dra denne debatten ut i det uendelige. Ikke studielån - hvor har du det fra? Har man studielånsordning i Afrikanske land? Jeg snakker om de som har høyere utdanning fra sine hjemland, og får seg jobb på samme vilkår som de norske med høyere utdanning. Her sliter man for å komme inn på universitet og høyskole, må kanskje konkurrere om studieplass under hele studietiden, får studielån og så spankulerer det noen innvandrere med høyere utdannelse fra sine hjemland bare rett inn i jobben. Egentlig burde jo alle innvandrere være nødt til å ta seg en utdanning så fikk de jobbe litt og få økt kompetanse av å bo her. Og ikke minst lære seg at penger kommer ikke flyvende til nordmenn heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #129 Del Skrevet 13. mars 2012 En viss relativitet her ettersom vi har flere "nordmenn" som samer, tatere og etniske nordmenn. Men du har selvfølgelig helt rett. Av vi skal gå fra å være "homogen" til flerkulturell på en halv mannsalder er i beste fall korttenkt! Siden det er Oslo det er snakk om kan vi fint se bort i fra samene og taterene Norge 1960-20xx vil være kroneksempelet på korttenkhet i moderne historie. Ikke bare pumper vi oljen ut så fort at vi blir nettoimportører igjen om 10-15 år, men vi lar så mange emigrere hit at vi kommer til å få en stor smell når velferdssystemet kollapser på grunn av manglende bærekraftighet. Det blir vanskelig åf åbudsjettet til å gå opp med x antall tusen trygdede innvandrere og mangel på 300 oljemilliarder. Dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #130 Del Skrevet 13. mars 2012 Har man studielånsordning i Afrikanske land? Jeg snakker om de som har høyere utdanning fra sine hjemland, og får seg jobb på samme vilkår som de norske med høyere utdanning. Her sliter man for å komme inn på universitet og høyskole, må kanskje konkurrere om studieplass under hele studietiden, får studielån og så spankulerer det noen innvandrere med høyere utdannelse fra sine hjemland bare rett inn i jobben. Egentlig burde jo alle innvandrere være nødt til å ta seg en utdanning så fikk de jobbe litt og få økt kompetanse av å bo her. Og ikke minst lære seg at penger kommer ikke flyvende til nordmenn heller. Det er heller ikke slik at alle nordmenn med eller uten høyere utdanning får drømmejobben, og det kan være at vi må skrive flere hundre søknader før vi, selv med beste karakter, blir innkalt til intervju eller i det hele tatt får en jobb. Men det er jo en del innvandrere som skriker opp om rasisme om de ikke får det som de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 13. mars 2012 #131 Del Skrevet 13. mars 2012 Nordmenn har i all hovedsak vært en homogen masse helt til MASSEinnvandringen startet på 1970-tallet. Det er grunnen til at vi blant annet har hatt stor politisk stabilitet, lite kriminalitet og et lavt folketall. Ikke lat som noe annet. Pisspreik. Vi er alle individer, og takk for det. Jeg er forøvrig født etter 75, er det derfor jeg tenker annerledes enn deg, mener du? Kjære vene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 13. mars 2012 #132 Del Skrevet 13. mars 2012 Ignoransen? Denne må du nok utdype, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 13. mars 2012 #133 Del Skrevet 13. mars 2012 Har man studielånsordning i Afrikanske land? Jeg snakker om de som har høyere utdanning fra sine hjemland, og får seg jobb på samme vilkår som de norske med høyere utdanning. Her sliter man for å komme inn på universitet og høyskole, må kanskje konkurrere om studieplass under hele studietiden, får studielån og så spankulerer det noen innvandrere med høyere utdannelse fra sine hjemland bare rett inn i jobben. Egentlig burde jo alle innvandrere være nødt til å ta seg en utdanning så fikk de jobbe litt og få økt kompetanse av å bo her. Og ikke minst lære seg at penger kommer ikke flyvende til nordmenn heller. Såvidt meg bekjent må man få GODKJENT utdannelsen fra utlandet i Norge, for å kunne arbeide med faget her. Nettopp derfor er det mange innvandrere med høyere utdannelse fra hjemlandet som jobber som f.eks taxisjåfører og vaskere her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady GaGa Skrevet 13. mars 2012 #134 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvorfor skjelver folk i buksene av disse tallene. Det er snakk om 30-40 år og da blir de fleste innvandrere avkommet av dagens generasjon som vil være mer integrert og bedre tilpasset det norskesamfunnet. Det fleste innvandrer som er her i landet er fra Sverige, Danmark, Polen, Hellas og andre europeiske land. Folk som sitter her sutrer over at dette er helt fælt og dramatisk tar feil, det viktigste er at folk vil bli godt integrert og da spiller det ingen rolle om hvor mye antallet er. Det som kommer til å skje er naturlig, når et land er åpent for innvandrere så er det naturlig at det blir flertall. Vi kan ikke sterilisere innvandrere fordi at nordmann blir minoritet. Jeg tror neste generasjons innvandrere vil være godt integrert og velutdannet som vil spille meget positivt rolle i samfunnet. Kriminelle, terrorister, ekstremister og duster finnes i alle miljøer uansett etnisitet og religion. Folk som tar England og Frankrike som eksempel er helt latterlig, disse landene har kolonisert og ranet rå varer fra disse landene så det er ikke rart at de har flertall med innvandrere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #135 Del Skrevet 13. mars 2012 Selv om jeg har både same, tater og sigøyner i mitt blod så lever jeg da ikke slik som de en gang gjorde. Gi meg den muslim som endrer seg etter flytting til vesten! De blir jo faktisk enda mere konservative enn sine foreldre og en muslim er og forblir en muslim. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #136 Del Skrevet 13. mars 2012 Denne må du nok utdype, du. Ode on a Distant Prospect of Eton College To each his sufferings: all are men, Condemn'd alike to groan— The tender for another's pain, Th' unfeeling for his own. Yet, ah! why should they know their fate, Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies? Thought would destroy their Paradise. No more;—where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #137 Del Skrevet 13. mars 2012 HDet er snakk om 30-40 år og da blir de fleste innvandrere avkommet av dagens generasjon som vil være mer integrert og bedre tilpasset det norskesamfunnet. Som i Palestina/ Israel mener du??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria123 Skrevet 13. mars 2012 #138 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Selv om jeg har både same, tater og sigøyner i mitt blod så lever jeg da ikke slik som de en gang gjorde. Gi meg den muslim som endrer seg etter flytting til vesten! De blir jo faktisk enda mere konservative enn sine foreldre og en muslim er og forblir en muslim. Stemoren f.eks, hun og søsteren sin hadde ikke lenger lyst til å bo i Iran etter revolusjonen der, og flyttet dermed til Norge i 89. De hadde dog ikke pengeproblemer, og var ikke det man kan kalle "flyktninger". Hun studerte i mange år og tjener i dag svært godt i en lederstilling. Hun og faren min bor på Smestad i Oslo i dag med to flotte og veloppdratte barn. Vennegjengen består av mennesker fra hele verden. Vi var i flere år prøvd å få foreldrene hennes hit til Norge fordi de ikke føler seg trygge i hjemlandet, men søknaden blir avslått. Første som møtte henne var å bli ranet av en nordmann på åpen gate Redigert; skrivefeil Endret 13. mars 2012 av Victoria123 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady GaGa Skrevet 13. mars 2012 #139 Del Skrevet 13. mars 2012 Ja, de blir jo kvotert inn i skole og i arbeidslivet. Og har de høyere utdanning har de ihvertfall ikke studielån og jeg skulle gjerne visst om det var like strenge opptakskrav som i Norge. Tull og tøys det er strenge opptakskrav og jeg har sett at de fleste innvandrere satser mer på realfag og høyre utdanning enn etniske norske. I klassen jeg gikk hadde vi 5 innvandrere en norsk og en same i fysikk1, fysikk2 og 6 innvandrere og 3 norske i R1, R2 (teoretisk matematikk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #140 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvorfor skjelver folk i buksene av disse tallene. Det er snakk om 30-40 år og da blir de fleste innvandrere avkommet av dagens generasjon som vil være mer integrert og bedre tilpasset det norskesamfunnet. Det fleste innvandrer som er her i landet er fra Sverige, Danmark, Polen, Hellas og andre europeiske land. Folk som sitter her sutrer over at dette er helt fælt og dramatisk tar feil, det viktigste er at folk vil bli godt integrert og da spiller det ingen rolle om hvor mye antallet er. Det som kommer til å skje er naturlig, når et land er åpent for innvandrere så er det naturlig at det blir flertall. Vi kan ikke sterilisere innvandrere fordi at nordmann blir minoritet. Jeg tror neste generasjons innvandrere vil være godt integrert og velutdannet som vil spille meget positivt rolle i samfunnet. Kriminelle, terrorister, ekstremister og duster finnes i alle miljøer uansett etnisitet og religion. Folk som tar England og Frankrike som eksempel er helt latterlig, disse landene har kolonisert og ranet rå varer fra disse landene så det er ikke rart at de har flertall med innvandrere. Du må ha misforstått mye. Det handler vel ikke bare om at det er mange muslimer i England og Frankrike, men at de lager sine egne samfunn og har sine egne lover og regler. Og det har vist seg at de unge muslimene er langt mere konservative enn sine foreldre, så jeg tror ikke det går i riktig retning. Selv 2.gangs innvandrere med høyere utdannelse. Selv muslimske poltikere I SV er mere opptatt av å få muslimer inn i politikken enn at de er gode poltikere. Det er jo også ganske frekt å påstå at det er helt naturlig at det blir flertall av innvnndrere når man åpner opp for innvandring. Altså skulle Norge aldri ha gjort det. Og du mener at det er helt ok at de som opprinnlig bodde der blir i mindretall. Syns det er temmelig frekt og arrogant. Men det er nok en uungåelig sannhet. Skulle ønske man hadde lært og aldri slipper inn flyktninger og innvandrere for fremtiden. Og hva vil disse innvandrere gjøre da? Når de selv har laget ris til egen bak. De tar det som en selvfølge at vi stiller opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå