Gå til innhold

Innen en generasjon vil nordmenn være i mindretall i Oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Som gift med afrikaner: Jepp, det synes jeg.

Slår liksom ikke folk at forskjellige land har forskjellige kvinnesyn.

Jo, det har slått meg. Men kvinnesynet som ser ut til å være utbredt i enkelte større ikke-vestlige innvandrergrupper her til lands er ikke spesielt attraktivt synes jeg, og det forbauser meg at enkelte kvinner så lett godtar mannsjåvinisme blant menn så lenge de ikke kommer fra Vesten.

Mannssjåvinisme, paternalisme, misogyni er fæle greier. Så lenge norske menn fronter dem. Men dersom ikke-vestlige innvandrere har dem så er det ikke så ille. "Det er jo kulturen deres", må vite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur til Grønland på en fredag en vakker sommerdag ikledd miniskjørt, så får du nok erfare at å ta ting bokstavlig ikke er så bra.

Det gjør jeg hver sommer. Aldri hørt noe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er fullstendig galskap, og innerst inne vet vi det alle sammen, politikerne også.

At vi kan være så ufattelig dumme at vi lar dette skje!

Dere som mener at innvandring er så bra, mener dere at indianerene kom godt ut av innvandringen?

Mener dere at at det ville vært flott om det flyttet mange hundre millioner kinesere inn i Tibet?

Eller er det bare innvandring til Norge som er så utrolig flott og vellykket?

Kjenner jeg blir både redd og lei meg når jeg tenker på hvordan Norge vil være i fremtiden.

Min trøst er at jeg er mann.

Dere damer vil nok få det mye tøffere her til lands i fremtiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg hver sommer. Aldri hørt noe.

Det forhindrer ikke at mange andre gjør det, hva? Tror du virkelig at fordi du ikke har opplevd det, så eksisterer ikke fenomenet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forhindrer ikke at mange andre gjør det, hva? Tror du virkelig at fordi du ikke har opplevd det, så eksisterer ikke fenomenet?

Nei så dum er hun slettes ikke, men hun forsøker vel å formidle at det ikke er like stor krise som dere anti-empatifolk forsøker å rope om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jo tydelig at innvandrere tror at Norge er selve himmelriket der alt kan fåes. Husker da jeg jobbet på sosialkontor i ei lita bygd da var det mest folk fra Balkan som var flyktninger i Norge. De sa rett ut at de ønsket seg ditten og datten, ting som nordmenn må spare opp penger til. De har overhodet ikke peiling på hvordan vi lever i dette landet, skjønner (eller vil ikke skjønne) ikke at man må jobbe for å ha til livsopphold og spare til det de ønsker seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

DU føler ingen moralsk forpliktelse til å gi litt av det du har til overs for at de som trenger det mer enn deg kan få av det.

Snakk faen ikke om "oss" som om du og jeg har noe til felles, din gris.

This.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har slått meg. Men kvinnesynet som ser ut til å være utbredt i enkelte større ikke-vestlige innvandrergrupper her til lands er ikke spesielt attraktivt synes jeg, og det forbauser meg at enkelte kvinner så lett godtar mannsjåvinisme blant menn så lenge de ikke kommer fra Vesten.

Mannssjåvinisme, paternalisme, misogyni er fæle greier. Så lenge norske menn fronter dem. Men dersom ikke-vestlige innvandrere har dem så er det ikke så ille. "Det er jo kulturen deres", må vite.

Ja, det er kulturen deres ( snakker generelt om kulturforskjeller, ikke noe spesifikt.. ), men det å forstå er ikke det samme som å godta. Iallefall ikke for meg. Om ektepar, norske eller ei, vil leve som mange gjorde på 50-tallet i Norge bakom deres egne dører, og begge parter er lykkelige, så for all del. Kunne ikke brydd meg mindre. Når folk derimot prøver å prakke på meg noe jeg ikke liker..og det går gjerne begge veier.

EDIT: La til noe.

Endret av Binta Ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forhindrer ikke at mange andre gjør det, hva? Tror du virkelig at fordi du ikke har opplevd det, så eksisterer ikke fenomenet?

Eller så bare sier jeg at det at NOEN opplever noe, både positivt og negativt, ikke betyr at ALLE opplever det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrregud!!!

Skam dere hele gjengen. Blir helt sjokkert over hvor lite med menneskelighet noen av dere har.

:hakeslepp: Dere kan ikke ta alle under en kam, mange innvandrere med prestisje jobber også. Så ikke kom her å fortell meg at innvandrere bare tar og tar, og at alle innvandrere (menn fra midtøsten ville vært mer korrekt her, det er jo tross alt det dere mener) denger kona si hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen gjest

DU føler ingen moralsk forpliktelse til å gi litt av det du har til overs for at de som trenger det mer enn deg kan få av det.

Snakk faen ikke om "oss" som om du og jeg har noe til felles, din gris.

Da kan vel noen av de få bo hos deg da eller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner dere ikke at miljøet til kriminelle innvandrere har mye å si?

Er vel heller integreringen som må bedres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kulturen deres ( snakker generelt om kulturforskjeller, ikke noe spesifikt.. ), men det å forstå er ikke det samme som å godta. Iallefall ikke for meg. Om ektepar, norske eller ei, vil leve som mange gjorde på 50-tallet i Norge bakom deres egne dører, og begge parter er lykkelige, så for all del. Kunne ikke brydd meg mindre. Når folk derimot prøver å prakke på meg noe jeg ikke liker..og det går gjerne begge veier.

EDIT: La til noe.

Enig med deg. Jeg er også bekymret for hvordan det vil gå med likestilling her til lands på langt sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere ikke at miljøet til kriminelle innvandrere har mye å si?

Er vel heller integreringen som må bedres.

Men er ikke dette litt naivt? Tror man virkelig at folk legger igjen identiteten sin hjemme bare fordi de kommer hit og lærer norsk? Kultur er jo tross alt ikke noe man er født med, man har utviklet den gjennom et lengre tidsrom slik man ønsker at den skal være. Man skifter jo ikke "selv" bare fordi man flytter på seg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norge er et fristende land for utlendinger. Det er kun én ting de kommer for, og det er penger. Jeg tror denne utviklingen er uungåelig, så hva skal vi gjøre? Sutre over at Norge blir mindre norsk, eller prøve å utnytte utviklingen?

For å være helt ærlig skulle jeg helst sett at Norge bare var befolket med hvite mennesker, men det er urealistisk og jeg holder det for meg selv.

Norge vil vokse og framtidens Norge blir annerledes. Kanskje vi bare får akseptere forandringen og gjøre det beste ut av det. Kanskje vi får utnyttet innvandringen til å bruke en arbeidskraft vi ikke har hatt før. Bruke innvandrerne til noe produktivt og la dem fortjene en plass i samfunnet vårt.

Det kommer sikkert il å være en del integrerinsproblemer, og de løses ikke fort. Slikt tar lang tid, det tar flere tiår å integrere innvandrere, men jeg har håp om at mange innvandrere blir mer "norske" i oppførselen etter hvert, men det vil som sagt ta noen tiår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Men er ikke dette litt naivt? Tror man virkelig at folk legger igjen identiteten sin hjemme bare fordi de kommer hit og lærer norsk? Kultur er jo tross alt ikke noe man er født med, man har utviklet den gjennom et lengre tidsrom slik man ønsker at den skal være. Man skifter jo ikke "selv" bare fordi man flytter på seg...

Mener du at kriminalitet er en type kultur?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke vært frie valg i disse landene? De velger altså selv de verste de kan velge!!

Jeg støtter Israel ja. I motsetning til kvinner som selv skryter av at de ikke har utdanning og som boikotter Jaffa appelsiner og som spør om jeg med min embetseksamen tror jeg er noe. Og det er vel karakteristisk for de muslim - og innvandringsvennlige.

Nei det har det ikke.. Ingen velger sin og folkets død av fri vilje. Flere ganger er det bare et parti å stemme på eller det blir jukset med stemmesedlene. Dette kommer jo frem gang på gang.

Du synes altså det er helt greit å drepe sivile barn med vilje for å skremme Hamaz? Gratulerer med embetseksamen, synd din evne til empati ikke er like imponerende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke dette litt naivt? Tror man virkelig at folk legger igjen identiteten sin hjemme bare fordi de kommer hit og lærer norsk? Kultur er jo tross alt ikke noe man er født med, man har utviklet den gjennom et lengre tidsrom slik man ønsker at den skal være. Man skifter jo ikke "selv" bare fordi man flytter på seg...

Og på hvilket grunnlag uttaler du deg om "utlendingers identitet og kultur" - jobber du med flyktninger f.eks, slik at du har et godt grunnlag for å snakke om temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...