Gå til innhold

Innen en generasjon vil nordmenn være i mindretall i Oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest pelle

Til alle dem som synes dette er uproblematisk vil jeg si ta en tur på Grønland / Tøyen. Her har det i praksis oppstått et parallellsamfunn. I en så liten by som Oslo blir dette veldig tydelig. Jeg bor selv i området og når jeg tar med besøkende fra utlandet i nabolaget blir de ganske sjokkerte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vi har religionsfrihet; hvorfor er det da sånn at norske elever må lese fra Koranen i julegudsjenesten i den norske kirke?

Religionsfrihet betyr da ikke fri flyt av islam og andre religioner, eller at de skal komme i flertall. Det er synd at vi ikke lenger har statskirke. Vi gjør så mange dumme ting at det er en gavepakke til innvandrere.

Og det blir neppe religionsfrihet når muslimene blir i flertall.

Hvem har lest opp fra koranen i kirka? Vil gjerne se en link på dette, du.

Religionsfrihet betyr at du fritt kan velge hvilken religion du vil tilhøre, hvor du vil be, og hvordan du vil utføre religionen din, såfremt den går under lovene til landet du befinner deg i, i dette tilfellet Norge.

At innvandrere blir i flertall betyr ikke dermed at muslimer blir i flertall. Se på tallene til SSB på hvilke land det er mest fra, hvor de forøvrig ikke er i FLERTALL, men i 47% om ca 30år. Ta så meg i sammenslutningen at det finnes forskjellige grener innenfor islam slik det gjør i kristendommen, og noen er liberale, mens andre er konservative. At man kommer fra ett kristent/muslimsk land er heller ingen garanti for at man faktisk har samme tro som majoriteten i landet har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ikke noe "innvandrerene" .. alle er forskjellige mennesker. Akkurat som at Paradise Hotel deltagerne ikke representerer norsk ungdom, men er skrekk eksempelet.

Å kalle 94 av 100 "noen" blir litt døvt.. 94% av kvinnene som kommer til norske krisesentere, har minoritetsbakgrunn. :goodbye:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dem som synes dette er uproblematisk vil jeg si ta en tur på Grønland / Tøyen. Her har det i praksis oppstått et parallellsamfunn. I en så liten by som Oslo blir dette veldig tydelig. Jeg bor selv i området og når jeg tar med besøkende fra utlandet i nabolaget blir de ganske sjokkerte.

Jeg bodde på Grønland/Tøyen i 4år frem til i fjor vår. Eneste grunnen til at vi flyttet var økonomi vs plass. Og vi bor nå på østkanten, i ett nabolag hvor det ser ut til å være rundt 60% nordmenn, og en vill mix av andre land og kulturer. Og vi savner Tøyen/Kampen mest, med lett og enkel tilgang til Grønland.

Alle som besøker MEG fra bygda mi er forøvrig veldig glad i Grønlands-området.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle 94 av 100 "noen" blir litt døvt.. 94% av kvinnene som kommer til norske krisesentere, har minoritetsbakgrunn. :goodbye:

Og mange av disse kvinnene er visstnok asiatiske kvinner som er gift med norske. Du glemte kanskje de?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjorde de opprør under Shahsregime???

Det fleste Iranere jeg kjenner tror fortsatt på Khomeini.

Opprøret i 78?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var litt fokus på det i mediene for litt siden. Noen gubber som satt ute på en parkbenk i flere timer i strekk sent på kvelden fikk besøk av politiet fordi det var mistenkelig oppførsel, og andre lignende episoder.

Jeg har også sittet på parkbenker i mange timer i strekk, og fått "besøk" politiet mens vi satt der. Og hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede nevnt i tråden...

Jeg kommer ikke til å lete meg ti sider bakover for å se om jeg kanskje finner det du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sittet på parkbenker i mange timer i strekk, og fått "besøk" politiet mens vi satt der. Og hva så?

herregud trenger det være noe mer enn det, jeg bare svarte på hva oppstyret med at man måtte passe seg i parkene var for noe.

Jeg tviler på at politiet kom og prata med deg fordi de mistenkte at du var en av voldtektsmennene som hadde plaget området forresten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelle

Jeg bodde på Grønland/Tøyen i 4år frem til i fjor vår. Eneste grunnen til at vi flyttet var økonomi vs plass. Og vi bor nå på østkanten, i ett nabolag hvor det ser ut til å være rundt 60% nordmenn, og en vill mix av andre land og kulturer. Og vi savner Tøyen/Kampen mest, med lett og enkel tilgang til Grønland.

Alle som besøker MEG fra bygda mi er forøvrig veldig glad i Grønlands-området.

Kampen er IKKE grønland. Og jeg ser fra dine andre innlegg at du har tatt ditt standpunkt og ønsker et annet samfunn enn meg. Helt ok det altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kommer ikke til å lete meg ti sider bakover for å se om jeg kanskje finner det du snakker om.

Nei, men da kan du bare fortsette med å gå med skylapper og klage over at noen ganger kommer innlegg andre har svart på i andres svar også... uff-a-meg :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud trenger det være noe mer enn det, jeg bare svarte på hva oppstyret med at man måtte passe seg i parkene var for noe.

Jeg tviler på at politiet kom og prata med deg fordi de mistenkte at du var en av voldtektsmennene som hadde plaget området forresten.

Nei, de kom for å sjekke om vi gjorde noe kriminelt. Slik de gjerne gjør om man sitter timesvis på en benk i en park uten altfor mye lys. Du fremstilte det, syntes jeg, som om det kun gjaldt innvandrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som så på dette kartet og ropte om hjelp.

Jeg har sett det kartet, jeg også, og fått med meg nyhetene, jeg også. Det betyr ikke dermed at -jeg- var/er redd for å gå gatelangs på kveldstid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kampen er IKKE grønland. Og jeg ser fra dine andre innlegg at du har tatt ditt standpunkt og ønsker et annet samfunn enn meg. Helt ok det altså.

Jeg vet at kampen ikke er på Grønland, kjære deg..jeg skrev TØYEN/Kampen, fordi jeg også har bodd heeeelt nede midt på grensa ved Tøyen/Kampen, og det er den LEILIGHETA vi savner mest. Stedsmessig skulle vi ønske vi ennå bodde i Tøyengata. Fantastisk beliggenhet, og følte meg aldri utrygg på tur hjem, uansett når på døgnet.

Jada, vi har forskjellige synspunkter, men jeg skriver i det minste ikke som om alle nordmenn er en stor, homogen, sammentenkende sak som ikke har forskjellige syn og meninger og tanker om det meste. Individer, og alt dette, mens du skriver "Alle", "vi", "oss".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da kan du bare fortsette med å gå med skylapper og klage over at noen ganger kommer innlegg andre har svart på i andres svar også... uff-a-meg :popcorn:

Jeg har ikke klagd, jeg spurte om andre opplevde det samme. Ser du forskjellen?

Og jeg går ikke med skylapper, jeg diskuterer og forteller hvordan JEG ser det. Ikke hvordan "alle og vi" ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier deg m.a.o. delvis enig?

I at nettopp det området er utrygt på nattestid pga innvandrere? Nei.

Jeg sier at -jeg- ikke er komfortabel med å gå der midt på natta, akkurat som jeg ikke er komfortabel med å gå andre steder uten særlig mye lys midt på natta. Har ingenting med innvandrerne å gjøre, men hvordan det føles for meg.

Jeg er fra bushen oppi nord, jeg, og de eneste stedene jeg går uten særlig til gatelys, er steder uten lite bygninger, lite busker/skog, med god oversikt til tross for lite lys. Og det er innebærer ikke akerselva på natta.

Bestevennina mi, derimot, går gjerne langs akerselva og hjem til løkka midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelle

Jeg vet at kampen ikke er på Grønland, kjære deg..jeg skrev TØYEN/Kampen, fordi jeg også har bodd heeeelt nede midt på grensa ved Tøyen/Kampen, og det er den LEILIGHETA vi savner mest. Stedsmessig skulle vi ønske vi ennå bodde i Tøyengata. Fantastisk beliggenhet, og følte meg aldri utrygg på tur hjem, uansett når på døgnet.

Jada, vi har forskjellige synspunkter, men jeg skriver i det minste ikke som om alle nordmenn er en stor, homogen, sammentenkende sak som ikke har forskjellige syn og meninger og tanker om det meste. Individer, og alt dette, mens du skriver "Alle", "vi", "oss".

Jeg har ikke skrevet "alle", "vi" eller "oss", men meg. Og ja, det er spennende å dra på besøk til Tøyen/Grønland. Det er ikke det jeg snakker om. Det jeg snakker om er at det her finnes samfunn som mer eller mindre har koblet seg ut fra det norske samfunnet (f.eks somalierne som henger rundt starten av Åkebergsveien). Det synes ikke jeg er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...