Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som leser dette!

Jeg ønsker meg sterkt et barn.Jeg er singel,og ønsker å få barn via en donor.Det er gjennomtenkt og overhodet ikke noe forhastet og desperat handling det er snakk om.Jeg er heller ikke av den oppfatning at det ikke finnes den rette man for meg etc,noe som jeg har fått slengt mot meg mang en gang av mine venninner.Jeg har ønsket meg det lenge,og selv om jeg kanskje skiller meg ut fra de "vnalige" drømmer om barn og mann,så er det mitt valg.Det er sårt og vanskelig,men heldigvis har jeg foreldre og gode venner som støtter meg i mitt valg.Det jeg lurer på er om noen vet hvor man kan finne sæddonor?Håper ikke jeg får mange dømmende svar,men tar sjangsen på å spør i håp om at noen vil hjelpe meg hvis de vet noe om det.På forhånd takk til de som vil hjelpe :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du beskriver så å si min situasjon:)jeg ble så glad da jeg så innlegget kjenner ikke flere i min omgangskrets som er på samme tankene selv.men har god støtte :)

jeg har ikke ennå brukt noen donor eller kommet så langt i prosessen Men jeg har undersøkt litt på div sæddonorer.

http://dk-da.cryosinternational.com/private/donorsoegning.aspx

denne siden er en favoritt...fordi: flere av donorene har bilder av seg selv som liten.det er flere godt utfylte profiler. det finnes både de vil det skal være åpent fra å med fylte 18 år kan barne ta kontakt.eller lukket. noen har også opptak av at de snakker så man får høre stemmen.

ønsker deg masse lykke til :klemmer:

-Christine

• Liker 1
Skrevet

Tusen hjertelig takk!Det er så godt å få svar uten å bli dømt nord og ned!:)

Og tusen takk for hjelpen!Skal sjekke det ut!Godt å vite hva slags muligheter man har:) Lykke til til deg også,dette skal nok gå så fint atte!:)

AnonymBruker
Skrevet

Her er en nettside for single som vurderer assistert befruktning:

http://www.yema.no/

AnonymBruker
Skrevet

:) ingen problem:)

jeg kan jo neven at jeg har søkt litt rundt men den linken jeg sendte deg er den jeg synes var best og fikk mye informasjon pluss mange hadde bilde som jeg liker veldig godt ,har ikke sett flere sider med det tilbudet .

Takk :)gleder meg kjempe mye til å få satt ordentlig i gang :)

-Christine

Skrevet

Ja den virka bra!:) Har vært innom Stok klinikk,den er å bra:) Men,kanskje jeg er heldig å finner en som vil stille opp som donor,som er seriøs...Kanskje,får se hva tiden bringer:) Blir spennende å komme igang ja!:) Du blir nok en super mamma!Klem*

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk,det var en kjempefin artikkel som jeg kjente meg igjen i !:)

AnonymBruker
Skrevet

Syns artikkelen var helt på tryne.

Det første som kommer fram er at å bli enslig mamma ved hjelp av sæddoner for henne ikke er en "nødløsning" men noe hun foretrekker. Hun har ikke problemer med å få seg en mann, hun ønsker bare ikke å leve sammen med en.

Hun klager over at samfunnet (staten?) ikke legger til rette for personlig ansvar. Samtidig jamrer hun over at staten ikke har støtteordninger for single kvinners barneønske. Bør hun ikke ta ansvar for dette selv?

Tror damen skal være godt fornøyd med den økonomiske støtten staten kommer til å gi henne som selvvalgt, enslig forsørger.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Det er en lang og tung prosess både psykisk, fysisk og økonomisk, og jeg er skuffet over at vi som et av verdens ”beste” og rikeste land fortsatt ikke har kommet lenger med tanke på å hjelpe single kvinner med deres barneønske.

Hvordan skal vi som verdens beste og rikeste land hjelpe barna som i neste omgang kommer med sitt farsønske?

Er det viktigere at en kvinne mangler et barn, enn at et barn mangler sin far?

• Liker 10
Skrevet

Tusen takk for artikkelen!Jeg likte den godt:)

Og til du som syns artikkelen ikke falt i smak,la vær å kommenter den da på min tråd.Jeg likte den,og du har ikke noe med å dømme hennes tanker og følelser.Det er et sårt og vanskelig tema for mange,og selv om vi som ønsker dette skiller oss ut fra de tradisjonelle ønsker og drømmer,så får vi lov å synes at staten gjør det utrolig vanskelig å ta slike valg.For sannheten er at det i dag som ønske om å være singel med barneønske er utrolig vanskelig å få til.Man må dra til utlandet,eller ha sex "mot sin vilje" for å få det til,istedenfor at staten kan stille opp med midler for å sørge for at kvinner kan ta helt frie valg for sitt liv.

• Liker 1
Skrevet

Gjest:

Det handler om at vi er ulike og har egne ønsker for hvordan vi vil at livene våre skal være.Et barn kan ha en god oppvekst uten far,like god som om barnet har en far.Det er mange argumenter for og imot om et barn virkelig behøver både far og mor,og vi har alle våres svar på det,uten at noen kan si om det er rett eller galt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et samfunn i forfall. Jeg lurer på om menn kan gjøre det samme? Altså bruke surrogatmor for så å bli alenefar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et samfunn i forfall. Jeg lurer på om menn kan gjøre det samme? Altså bruke surrogatmor for så å bli alenefar.

Samfunnet er i forfall fordi det er urettferdig i så fall. En kvinne som er sammen med noen, enten en annen kvinne eller en mann, får assistert befruktning gratis. Men fordi hun ikke er sammen med noen så får hun det ikke. Norge har noen rare og diskriminerende regler. Tenk om man skulle gi menn medisinsk behandling beroende på sivilstatusen deres?

• Liker 1
Skrevet

Kor gamal er du? Med mindre du snart er for gamal til å få barn og dette er "siste sjanse", vil eg berre seie at dette vil du ikkje. Å vera 100% åleine om omsorgen for eit barn er meir slitsomt enn dei fleste som ikkje har prøvd trur. Ikkje berre fysisk, men psykisk. Tenkj deg nøye om.

• Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Gjest:

Det handler om at vi er ulike og har egne ønsker for hvordan vi vil at livene våre skal være.Et barn kan ha en god oppvekst uten far,like god som om barnet har en far.Det er mange argumenter for og imot om et barn virkelig behøver både far og mor,og vi har alle våres svar på det,uten at noen kan si om det er rett eller galt.

Et barn kan ha en god oppvekst uten en far, mens et annet barn kan lide under det.

Akkurat som at en kvinne kan ha et godt liv uten å få barnet hun ønsker seg, mens en annen kvinne lider under det.

Det finnes også forskning som sier at folk uten barn er lykkeligere enn folk med barn, som man spør, får man svar.

Barnet du skaper med donor, har ikke muligheten til å skaffe seg en far slik du har til å skaffe deg et barn. Vi må ta ansvar for hva vi tilbyr barn vi setter til verden.

Jeg er også ufrivillig barnløs.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...