Gå til innhold

Sambo vil ikke ha dyr (katt)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

når man bor sammen er man TO som skal ta en avgjørelse, han kan ikke overkjøre deg på den måten!

gjør ikke du ting for han som du egentlig ikke vil?

Men TS kan overkjøre ham?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Men TS kan overkjøre ham?

hun gjør ikke det. Hadde hun gjort det hadde hun skaffa seg katt allerede uten å snakke med han først.

AnonymBruker
Skrevet

når man bor sammen er man TO som skal ta en avgjørelse, han kan ikke overkjøre deg på den måten!

gjør ikke du ting for han som du egentlig ikke vil?

Når man bor sammen er man TO om avgjørelsene. Ergo må begge to være enige om at man skal skaffe kjæledyr.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hun gjør ikke det. Hadde hun gjort det hadde hun skaffa seg katt allerede uten å snakke med han først.

Jeg svarte i forhold til AB og holdninger uttrykt der.

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke spille han et lite puss?? Hihi! Kom ut i garasjen mens han skrur på veteranbilen sin og si at du nå drar for å hente valpen! "Du vet, den hunden vi planla å skaffe oss!" Når han får tenkt seg om da, så er kanskje ikke en liten uskyldg katt så ille likevel :fnise: men gå for en som er litt eldre da, så slipper han å komme hjem til en full og stinkende kattedo!

Skrevet (endret)

Min kjæreste liker ikke dyr. Han har aldri vært begeistret for hunder eller katter. Selv om de har hatt det i oppveksten. Vi har jo planer om å flytte inn sammen et sted på veien - men jeg bestemte meg for å få katt til tross for at han var imot det.

Vel, han har blitt den kattemannen. Han er fortsatt ikke glad i dyr generelt, men han er oppriktig glad i min pus.

Han blir så begeistret over at pus legger seg i fanget hans (som en konkurranse på at pus ikke la seg i mitt fang), han koser masse med han, selv om han er litt streng også, og han må alltid si hade til pus som ligger i hengekøya på klatrestativet sitt, så han klatrer opp på en stol for å gi hadekos. I tillegg hvis pus har lagt seg godt til rette i fanget hans, nekter han å bevege på seg for å ikke forstyrre han. Men.... Jeg trodde aldri jeg skulle se denne mannen ta opp pus, skvise han i armene sine og kysse han på snuta! :fnise:

Så... når jeg nå snakker om å skaffe meg en ny pus som selskap til min nåværende, får jeg som svar: Vi får se... framfor et nei.

Jeg syns det er dumt at noen setter seg på bakbeina - for det er faktisk mulig å endre tanker om noe når man blir "utsatt" for det :)

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det finnes alltid en og annen som virkelig misliker dyr av en gitt type/art. Disse kan ha mange ulike grunner til å mislike akkurat disse dyrene sterkt.

Ofte vil det heller kunne gjøre vondt verre å påtvinge disse menneskene et dyr av den typen de nærer sterk motvilje til.

Så til de menneskene jeg har opplevd at utgjør majoritetne av dem som misliker en art; disse har ofte ikke møtt det riktige individet ennå.

Katter er stolte, sterke personligheter. Og som med oss mennesker så er det ikke alle som liker enhver person de møter.

Ofte har man da ikke møtt "den riktige katten" ennå ;)

Når man så møter denne "riktige katten" så blir mistroen og motviljen snudd til facinasjon (og ofte nærmest 'tilbedelse') :fnise:

- det gjør ikke situasjonen verre dersom akkurat den kattens historie også blir fortalt ;)

Mange katter har også mennesker de rett ut sagt misliker. Min første feline elskede nærte en sterk motvilje og skrekk for små gutter. Han ble rett ut sagt aggresiv; knurret, 'bruste' med pelsen og trakk seg tilbake. Årsaken kunne nok skyldes at han hadde blitt jaget og slått med stokker av små gutter :tristbla:

Så det gjelder å skape en match hvor det riktige mennesket møter den riktige katten, - og da er det gjort ! :yvonne:

Vil du prøve så ring nærmeste frivillige organisasjon, avtal et besøk, ta med mannen og la kattene undersøke om en av dem faller for ham (og for deg) :)

Har en katt først falt for deg så skal du være laget av is for ikke la deg charmere i senk, og nærmest trygle om å få ta denne katten med deg hjem :fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Det er ditt valg! Samboeren din kan ikke bare si nei, hvis han kan det, vel, da kan du bare si ja.

Lær han lykken med en katt. Pass katten som faren din har, eller noen andres et par dager. Og ha katten i ditt hus, da ser han at det ikke er noe skadedyr. :-)

Ikke skaff deg katt, også hiv den ut når samboeren blir forbannet.. Det er det verste du kan gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vet at katter ikke er skadedyr, liker jo de jeg har hos pappa, leker med dem, koser og de får til og med sove sammen med oss. Så det er skikkelig frustrende at han skal være så sta når det gjelder hjemme hos oss bare fordi han eier huset.. :(

Har prøvd ett siste nådestøt: Han hater å kjøpe gaver, er så utrolig uoppfinnsom dersom jeg ikke ønsker meg noe helt spesifikk. Jeg har bursdag nå til uka, og vanligvis bruker vi mange tusen på gaver til hverandre. I år har jeg kun ett eneste ønske, som ikke vil koste ham noe: Nemlig LOV til å ha katt ;) Får se hva som skjer :)

TS.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Han vet at katter ikke er skadedyr, liker jo de jeg har hos pappa, leker med dem, koser og de får til og med sove sammen med oss. Så det er skikkelig frustrende at han skal være så sta når det gjelder hjemme hos oss bare fordi han eier huset.. :(

Har prøvd ett siste nådestøt: Han hater å kjøpe gaver, er så utrolig uoppfinnsom dersom jeg ikke ønsker meg noe helt spesifikk. Jeg har bursdag nå til uka, og vanligvis bruker vi mange tusen på gaver til hverandre. I år har jeg kun ett eneste ønske, som ikke vil koste ham noe: Nemlig LOV til å ha katt ;) Får se hva som skjer :)

TS.

Krysser fingrene for at han ombestemmer seg.

• Liker 1
Skrevet

TS.

Ha, ha. Jeg hadde det øverst på ønskelista hver jul og bursdag til han ga etter.

Hold oss oppdatert da :)

• Liker 1
  • 8 år senere...
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som TS. Ser at denne tråden er ca. 8 år gammel og lurer veldig på hvordan det gikk? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri vært i et forhold med noen som ikke liker dyr. Fysj. 

Anonymkode: 5e6fc...18c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...