Gå til innhold

Sambo vil ikke ha dyr (katt)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjip situasjon. Synes det er dårlig gjort at han først ga inntrykk av å ville ha hund, for så å sette seg helt på bakbeina når det gjelder dyr i det hele tatt.

Jeg har selv snikskaffet både hund, katt og hamster, men min "motstander" var pappa, så det blir jo annerledes. Han endte forsåvidt opp med å elske dyrene nesten mer enn meg, men han likte dyr fra begynnelsen av, han ville bare ikke ha selv. Er fristet til å si at du kunne skaffet deg en katt uten samtykke, men det er jo en risiko for at det kan gå helt gærent.. nei, vanskelig situasjon. Skal følge med her, håper det ordner seg :klemmer:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtte folkens :) Skal holde dere oppdatert, men det kan ta måneder og år før det skjer noe nytt her..!

TS.

• Liker 2
Skrevet

En fyr fikk det en gang til å føles ut som at jeg måtte velge mellom han eller katten min.. jeg valgte katta.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke tvinge en samboer til å ha dyr.

Jeg liker katter, men steiler på å ha en. Jeg har hatt katt tidligere og vet hvordan kattepiss lukter inne. Siden naboer har katt så vet jeg hvordan det er å tråkke i kattedritt ute. Når man i tillegg har lest her på KG og oppskrapet sofa og tiss i senga så er katt helt utelukkende.

Jeg kunne hatt en hund dersom samboer ALLTID gikk tur på morgenen. I tillegg så måtte samboer da ha sørget for pass når vi skulle bort i helger og ferier.

Saken er at et dyr vil styre og påvirke livet deres veldig. Dersom samboer ikke er med på det så står du alene. Jeg er veldig glad i dyr, men innser at jeg ikke skal ha noen. Jeg vil ikke ha katt fordi jeg risikerer ting jeg ikke ønsker. Jeg vil ikke ha hund for jeg orker ikke tanken på å gå tur før jeg drar på jobb. Ei heller at en hund skal være alene 11 timer hver dag. Ikke har vi pass heller.

Hva med å nøye deg med ¨å være dyrepasser for andre? Her har jeg passet alt fra rotter og kanin til hunder.

AnonymBruker
Skrevet

Latterlig av dere som svarer at TS krever for mye av kjæresten sin ved å prøve å ha dyr. Hva slags mennesker er dere? Dere kan umulig ha dyr selv, for alle vi som har det- forstår TS veldig godt!

Synes samboeren din virker vrang (og må si familien har en skudd og virkelighetsfjern innstilling til dyr) Han bør absolutt gå med på å ha kjæledyr, dere kan jo ha en katt som er mye ute, det høres jo perfekt ut der dere bor :)

Hvis dyr er viktig for deg,og samboeren din steiler som en vrang hest- så bør du kanskje revurdere om det er han du vil dele livet ditt med?

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Latterlig av dere som svarer at TS krever for mye av kjæresten sin ved å prøve å ha dyr. Hva slags mennesker er dere? Dere kan umulig ha dyr selv, for alle vi som har det- forstår TS veldig godt!

Synes samboeren din virker vrang (og må si familien har en skudd og virkelighetsfjern innstilling til dyr) Han bør absolutt gå med på å ha kjæledyr, dere kan jo ha en katt som er mye ute, det høres jo perfekt ut der dere bor :)

Hvis dyr er viktig for deg,og samboeren din steiler som en vrang hest- så bør du kanskje revurdere om det er han du vil dele livet ditt med?

Jeg føler det ligger litt mer i det enn at han steiler på det med dyr jeg altså. For meg virker det som at han alltid skal ha vilja si uansett. Om han er vrang på dette kommer det sikkert flere ting

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

nå er det faktisk mulig at ts sin kjæreste hadde blitt like ulykkelig med dyr som hun er uten.

jeg hadde vært på grensen til å ta livet mitt om jeg ikke kunne få hatt dyr, men det samme hadde også vært en fare om jeg "måtte" ha barn.

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

nå er det faktisk mulig at ts sin kjæreste hadde blitt like ulykkelig med dyr som hun er uten.

jeg hadde vært på grensen til å ta livet mitt om jeg ikke kunne få hatt dyr, men det samme hadde også vært en fare om jeg "måtte" ha barn.

Hvorfor skulle et dyr gjøre han ulykkelig når han liker å kose med kattene når han er på besøk hos foreldrene hennes? Hadde han hata dyr eller vært redd de hadde jeg skjønt det.

blir ikke det samme med barn. De har man resten av livet

Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet

:fnise: love it.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja men hvorfor vil han ha det når argumentet for hvorfor han ikke vil ha dyr, er at han ikke vil ta ansvar for et annet vesen?

Den her blir for dum. Alt for dum.

Det er VESENSFORSKJELL på ha barn og katt/hund. Vet du ikke hva den består i så bør du ta et dyptdykk.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Den her blir for dum. Alt for dum.

Det er VESENSFORSKJELL på ha barn og katt/hund. Vet du ikke hva den består i så bør du ta et dyptdykk.

Ja det er et mye større ansvar med et barn enn en katt

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

''

En dyr som er ute er også inne. Ikke holdbart å argumentere at en katt er mye ute. Hva som skjer inne vet du jo ingenting om.

Er heller med på den at TS får revurdere samboerforholdet sitt.

Personlig så hadde jeg ikke gått med på dyrehold ved hjelp av trusler.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke påtvinge en pertner kjæledyr, akkurat som man ikke kan påtvinge partner barn. Og det er gjerne mange av de "snikinnførte" kjæledyrene som ender opp som omplasseringsdyr eller selges som reptilføde.

Dersom man skal sammenlikne kjæledyr med en annen hobby, som veteranbiler, så må i såfall kjæledyret være utendørs hele tiden.

For øvrig er det svært mange som gjerne får egne barn, men som aldri kunne tenke seg å dra dyr inn i huset.

Trådstarter: Du har det kallsiske valget mellom samboer og kjæledyr.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

for meg er dyr veldig viktig, faktiskt dyr er jobben min det, jeg er ufør men driver tiden på å ta vare på mindre krevende dyr, som hamster og undulat. som abslutt ikke har noe imot å få fred de dagene jeg er dårlig =)

sammboeren min er gennerelt IKKE glad i dyr, men ettersm jeg har tatt til meg dyr han han også fått mye interesse og stiller opp når jeg er for dårlig selv :D

men det er min erfaring, du må nesten bare tenke om hva som er viktigst for deg, for meg går hold av dyr forann sammboeren min fordi det er lidenskapen min.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle et dyr gjøre han ulykkelig når han liker å kose med kattene når han er på besøk hos foreldrene hennes? Hadde han hata dyr eller vært redd de hadde jeg skjønt det.

blir ikke det samme med barn. De har man resten av livet

kattehår, sand, døde mus/fugler, ting med stor personlig verdi kan ødlegges, samme med ting verdt mye penger.

i tillegg kan det være at han er en av de som bekymer seg for de han er glad i, uansett om det er logisk eller ikke. hadde jeg skulle hatt barn hadde jeg blitt en nevrotisk dramaqueen hvis man tar utgangspunkt i hvor bekymra jeg er for dyrene mine, for jeg går ut fra jeg hadde vært gla i de selv om barn ikke helt er "my cup of tea"..

Gjest BettyBoop
Skrevet

kattehår, sand, døde mus/fugler, ting med stor personlig verdi kan ødlegges, samme med ting verdt mye penger.

i tillegg kan det være at han er en av de som bekymer seg for de han er glad i, uansett om det er logisk eller ikke. hadde jeg skulle hatt barn hadde jeg blitt en nevrotisk dramaqueen hvis man tar utgangspunkt i hvor bekymra jeg er for dyrene mine, for jeg går ut fra jeg hadde vært gla i de selv om barn ikke helt er "my cup of tea"..

Barn kan også ødelegge dyre ting. det skjer jo ofte.

Og det med at katta drar med seg ei død mus, og slike små bagateller skal gjøre en person dypt ulykkelig, da skal det ikke mye til før han blir ulykkelig da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barn kan også ødelegge dyre ting. det skjer jo ofte.

Og det med at katta drar med seg ei død mus, og slike små bagateller skal gjøre en person dypt ulykkelig, da skal det ikke mye til før han blir ulykkelig da.

ok, ikke nødvendigvis ulykkelig, men andre negative følelser.

om barn ødlegger eller ikke har lite å si. det er det at ts sin kjæreste ikke ønsker dyr eller katt i eget hjem. jeg elsker minigriser, men vil ikke ha de i stua mi likevel liksom.

men jeg er på ts sin side, vet hvordan livet med dyr er og husker hvor vanskelig det var uten, men om ts får katt og det ender med at kjæresten er like missfornøyd som ts er nå er de faktisk like langt og på toppen av det hele kan det gå negativt utover en uskyldig katt. da er det da bedre om de finner en løsning som begge klarer å leve med..?

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

ok, ikke nødvendigvis ulykkelig, men andre negative følelser.

om barn ødlegger eller ikke har lite å si. det er det at ts sin kjæreste ikke ønsker dyr eller katt i eget hjem. jeg elsker minigriser, men vil ikke ha de i stua mi likevel liksom.

men jeg er på ts sin side, vet hvordan livet med dyr er og husker hvor vanskelig det var uten, men om ts får katt og det ender med at kjæresten er like missfornøyd som ts er nå er de faktisk like langt og på toppen av det hele kan det gå negativt utover en uskyldig katt. da er det da bedre om de finner en løsning som begge klarer å leve med..?

Men greias er jo at det er ikke BARE HANS hjem. Og han vet jo ikke om det kommer til å bli kjipt med dyr. han har jo ikke forsøkt.

Endret av BettyBoop
AnonymBruker
Skrevet

når man bor sammen er man TO som skal ta en avgjørelse, han kan ikke overkjøre deg på den måten!

gjør ikke du ting for han som du egentlig ikke vil?

AnonymBruker
Skrevet

Men greias er jo at det er ikke BARE HANS hjem.

nettopp!! heller ikke BARE HENNES, det er deres. og de burde finne en løsning som begge kan leve med, hvis de begge velger å se og prøver å forstå hverandres behov, og prøver å løse problemet, kan faktisk begge bli fornøyde med en katt.

det er jo ikke noe bedre om hun bare hadde tatt med seg en katt når han er så mot det. det er BEGGES HJEM, ikke hans, ikke hennes, BEGGES.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...