Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #61 Skrevet 7. mars 2012 Har prøvd det du sier med "du driver med veteranbiler, jeg vil ha katt"! Svaret var noe sånt som at "jo men bilen står i garasjen, du ser den aldri, den går ikke rundt føtterne dine inne i huset, krever ikke mat og oppmerksomhet daglig..".. TS. Ehh hva tenker han om barn da? De og krever jo og mat og oppmerksomhet daglig.. 6
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #62 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Har prøvd det du sier med "du driver med veteranbiler, jeg vil ha katt"! Svaret var noe sånt som at "jo men bilen står i garasjen, du ser den aldri, den går ikke rundt føtterne dine inne i huset, krever ikke mat og oppmerksomhet daglig..".. TS. Hver sin hobby - han får ignorere kreket da, så lenge han er snill mot den Han får legge bort det som betyr noe (bortsett fra deg og familie osv) i sitt liv, så kan han jo se hvordan det føles. Endret 7. mars 2012 av mysticmoo 3
Gjest badeand1 Skrevet 7. mars 2012 #63 Skrevet 7. mars 2012 Ehh hva tenker han om barn da? De og krever jo og mat og oppmerksomhet daglig.. Men barn er kanskje noe han vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #64 Skrevet 7. mars 2012 trenger ikke være kald for at man synes kjæledyr er en uting, man bare en "kald side". har en kald side selv som er enda mindre akseptert en kjæledyr, men det er bare forlk som ikke kjenner meg som har påstått jeg er kald. dyr trenger ikke være et felles annsvar, med mindre man ser på det å se seg for for ikke å sette seg på katten som annsvar. alt av mat/kos/behandlig/renhold kan falle på et menneske uten at det er noe problem. .............. til TS: ja, katter kan lukte, ødlegge hus og hjem og sikkert de fleste av de andre tingene han bekymrer seg for. de fleste av disse problemene kan man unngå, spesielt om man har bred inngående kunnskaper om katter. siden det høres ut som dere begge egentlig har forskjellige behov, og at det ikke bare er ønsker, annbefaler jeg deg å, hvis du ikke allerede har store kattekunnskaper, lese å lære alt det du klarer å finne om katter. finn ut alle de tingene kjæresten din frykter med et kattehold og finn flere løsninger som er annbefalt av dyktige kattefolk, så du alltid har en plan b og c også for hvert mulige problem. det er ikke rett at han skal finne seg i å måtte bo med katter i sitt eget hjem, heller ikke at du må klare deg uten. det kan gå å sette grenser for hvor en katt skal få lov oppholde seg, sånn at ca halve huset er kattefritt, da de områdene han bruker minst. du burde jo uansett bruke mye tid med katten, men en katt til hadde kansje vært lurt uansett. jeg klarer ikke et liv uten dyr, dyr er det som avgjør livskvaliteten min, mens mennesker er litt den gode bonusen. før jeg fikk dyr var det alltid "livet begynner når jeg får meg den eller den jobben", "når jeg kjøper meg noe eget" og så videre, i det jeg fikk dyr begynte livet mitt og jeg trengte ikke annet. da ble den gode jobben noe jeg ønsket, men jeg var like fornøyd og lykkelig på veien mot jobben som når jeg fikk den. Har hatt katt i 26 år, erfaring og kunnskap har man vel da? TS. 2
Silfen Skrevet 7. mars 2012 #65 Skrevet 7. mars 2012 Det holder ikke for meg. Hobby og livstil inkluderer dyr i hjemmet mitt. Ja, vi er vel forskjellige. For min del holder det med Animal Planet. Jeg har aldri, og kommer sikkert aldri, til å forstå meg på hva som er så fantastisk med å dra dyrene INN i huset sitt. Kunne fint hatt kaniner i hagen, bikkje i hundegård, geit på taket, men mennesker bor i hus, iallfall i mitt.
la Flaca Skrevet 7. mars 2012 #66 Skrevet 7. mars 2012 Så du mener det blir forskjell på å ha kattedør som den (katten) kan åpne selv og det at du/familien ÅPNER døra og slipper ut katten? Blir det mindre skitt av sånt? Jepp. De svinser ut og inn heeele tida. Man har heller ikke muligheten til å tørke av sølelabber når de styrer alt selv. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #67 Skrevet 7. mars 2012 Men barn er kanskje noe han vil ha. Ja men hvorfor vil han ha det når argumentet for hvorfor han ikke vil ha dyr, er at han ikke vil ta ansvar for et annet vesen? 2
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #68 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Ja, vi er vel forskjellige. For min del holder det med Animal Planet. Jeg har aldri, og kommer sikkert aldri, til å forstå meg på hva som er så fantastisk med å dra dyrene INN i huset sitt. Kunne fint hatt kaniner i hagen, bikkje i hundegård, geit på taket, men mennesker bor i hus, iallfall i mitt. Hver sin smak. Aldri forstått poenget med å ha dyr utenfor huset med mindre det er hest i stall. Hund i hundegård? Endret 7. mars 2012 av mysticmoo 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #69 Skrevet 7. mars 2012 Ehh hva tenker han om barn da? De og krever jo og mat og oppmerksomhet daglig.. Godt spørsmål TS. 1
Gjest badeand1 Skrevet 7. mars 2012 #70 Skrevet 7. mars 2012 Ja, vi er vel forskjellige. For min del holder det med Animal Planet. Jeg har aldri, og kommer sikkert aldri, til å forstå meg på hva som er så fantastisk med å dra dyrene INN i huset sitt. Kunne fint hatt kaniner i hagen, bikkje i hundegård, geit på taket, men mennesker bor i hus, iallfall i mitt. Og jeg skjønner ikke folk som bare har dyra sine ute. 7
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #71 Skrevet 7. mars 2012 Jepp. De svinser ut og inn heeele tida. Man har heller ikke muligheten til å tørke av sølelabber når de styrer alt selv. det er da du må løfte de opp med en gang de kommer inn døra og så vaske beina deres. De liker det jo ikke men må man så må man. Dette kan man kun gjøre dersom man må åpne døra for dyret.
Gjest badeand1 Skrevet 7. mars 2012 #72 Skrevet 7. mars 2012 Ja men hvorfor vil han ha det når argumentet for hvorfor han ikke vil ha dyr, er at han ikke vil ta ansvar for et annet vesen? I get your point.
Silfen Skrevet 7. mars 2012 #73 Skrevet 7. mars 2012 Hver sin smak. Aldri forstått poenget med å ha dyr utenfor huset med mindre det er hest i stall. Hund i hundegård? Hadde tatt seg ut med ku i stua, gett.
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #74 Skrevet 7. mars 2012 Hadde tatt seg ut med ku i stua, gett. Du skjønte nok hva jeg mente 1
Silfen Skrevet 7. mars 2012 #75 Skrevet 7. mars 2012 Du skjønte nok hva jeg mente Jada, men du la den så åpent at jeg bare måtte. :D
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #76 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Jada, men du la den så åpent at jeg bare måtte. :D Skulle nok ha lagt inn en 'o.l' etter 'stall', ja - jeg ser den Endret 7. mars 2012 av mysticmoo
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #77 Skrevet 7. mars 2012 Har hatt katt i 26 år, erfaring og kunnskap har man vel da? TS. da har du om du er en gjennomsnittlig katteier, grei kunnskap og masse god erfaring, og for de fleste kattehold er dette mer enn bra nok i de fleste tilfeller. men noen katter er vriene og kan bli oppdratt til å bli greie med litt tid, tid som ofte kunne vært kortere om man har inngående kunnskap i kattepsykologi, og noen katter er så sta at man omtrent kun kan oppdra om man har disse kunnskapene. om man har denne kunnskapen på forhånd i tillegg nesten unngå at problemer i det hele tatt skal oppstå. håper dere finner en løsning dere kan leve med begge 2! 2
la Flaca Skrevet 7. mars 2012 #78 Skrevet 7. mars 2012 det er da du må løfte de opp med en gang de kommer inn døra og så vaske beina deres. De liker det jo ikke men må man så må man. Dette kan man kun gjøre dersom man må åpne døra for dyret. Jeg vet. Problemet er at jeg har kattedør.
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #79 Skrevet 7. mars 2012 da har du om du er en gjennomsnittlig katteier, grei kunnskap og masse god erfaring, og for de fleste kattehold er dette mer enn bra nok i de fleste tilfeller. men noen katter er vriene og kan bli oppdratt til å bli greie med litt tid, tid som ofte kunne vært kortere om man har inngående kunnskap i kattepsykologi, og noen katter er så sta at man omtrent kun kan oppdra om man har disse kunnskapene. om man har denne kunnskapen på forhånd i tillegg nesten unngå at problemer i det hele tatt skal oppstå. håper dere finner en løsning dere kan leve med begge 2! Off topic, men jeg elsker kattene for deres stahet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #80 Skrevet 7. mars 2012 Off topic, men jeg elsker kattene for deres stahet. jeg også, av hele mitt hjerte!!! men skal likevel indrømme jeg hadde hatt litt mer kunnskaper så det ikke hadde stinka kattepiss i forrige leilighet for at ho ene tissa på badet, fuger holder på lukte 4ever
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå