AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #41 Skrevet 7. mars 2012 Hva er vitsen med katt hvis den aldri skal få være inne? Altså her skulle en eventuell katt fått være så mye ute og inne som den selv ville Katteluke i verandadøra er tingen Skjønner heller ikke poenget med "låvekatter". Ei heller de som kun har innekatt. Mener da katter bør før være ute å jakte og kose seg. TS. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #42 Skrevet 7. mars 2012 Hva skjer om du bare tar med en kattunge hjem, og later som ingen ting? 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #43 Skrevet 7. mars 2012 Jeg forstår samboeren din godt jeg TS, jeg har aldri katt, men kommer aldri til å ha det heller da dette ikke er et dyr jeg vil ha. Uansett hva kjæresten min hadde sagt så er dette uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #44 Skrevet 7. mars 2012 Hva skjer om du bare tar med en kattunge hjem, og later som ingen ting? Er man så dyrekjær som det TS framstår her, så skjønner man vel såpass at man må la dyrevelferd komme først. Vet man ikke at samboer står hundre prosent bak avgjørelse om å adoptere/kjøpe en katt, så kan man selvfølgelig ikke bare dukke opp med katten om man ikke er forberedt på å flytte ut dersom samboer ikke "ser lyset" på flekken. Eller hva mener du skal skje med den uskyldige katten oppi det hele dersom det (sannsynligvis) IKKE blir godt mottatt? 2
la Flaca Skrevet 7. mars 2012 #45 Skrevet 7. mars 2012 Altså her skulle en eventuell katt fått være så mye ute og inne som den selv ville Katteluke i verandadøra er tingen TS. Skal du ha kattedør, være forberedt på muselik på kjøkkenbenken, lortføtter i alle høyder - på gulv, stoler, benker, bord og oppå overskapene på kjøkkenet. Og i senga. I tillegg til alle pusekompisene som blir med inn som en bonus. Bli bra te samboern din derre! Men seriøst, kattklatten her sørger for MYE mer lort i huset enn begge hundene til sammen. Mye på grunn av den kattedøra.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #46 Skrevet 7. mars 2012 Er man så dyrekjær som det TS framstår her, så skjønner man vel såpass at man må la dyrevelferd komme først. Vet man ikke at samboer står hundre prosent bak avgjørelse om å adoptere/kjøpe en katt, så kan man selvfølgelig ikke bare dukke opp med katten om man ikke er forberedt på å flytte ut dersom samboer ikke "ser lyset" på flekken. Eller hva mener du skal skje med den uskyldige katten oppi det hele dersom det (sannsynligvis) IKKE blir godt mottatt? Har gjort det to ganger jeg. Først kattunge og så hundevalp. *huske å krysse av anonymknappen*. Når man vet at mannen en dyrekjær, men bare gjør seg vanskelig uten noen særlig grunn, uten at det stikker dypere, da kan man med fordel ta sjansen. Er blitt til de grader tilgitt begge gangene jeg. 1
Gjest badeand1 Skrevet 7. mars 2012 #47 Skrevet 7. mars 2012 Hva er vitsen med katt hvis den aldri skal få være inne? Hun skriver den skal få gå ut og inn så ofte den vil. Hvor leser du at den aldri skal få være inne?
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #48 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Det kommer jo litt ann på grunnen til at man vil ha dyr da, men noen dyreelskere syns et liv uten dyr er trist. Jeg er en av de. Så da må man ta hele pakka, ellers klarer jeg meg bare med dyrene mine. Samtidig er dyrene mine og jeg passer selvfølgelig på at de ikke er til bry og at samboer ikke har unødvendig ansvar hvis interessen ikke er der fra samboers side. Tviler på at jeg kunne levd med et menneske som syns dyrene mine var unødvendige krek uansett. Jeg syns kjæresten din er veldig vanskelig nå, TS - både fordi han nekter deg å ha dyr, og ikke minst fordi dere hadde pratet om det tidlig i forholdet. Veldig dårlig gjort. For mange mennesker er faktisk dyr en veldig stor og viktig del av livet, bl.a for meg. Min partner trenger ikke nødvendigvis være like interessert i dyr som meg, men bør ha forståelse for mine behov for dyr i livet mitt og hobbyer uten at det går utover oss som partnere. Det forventer jeg faktisk. Vet ikke om dette gjelder TS, og det er heller ikke direkte skrevet til TS, men mer av de som syns TS er helt på jordet som har lyst på katt når samboer nekter. Kommer jo ann på hvor viktig dyr er for TS. Er det en stor faktor i livet, så får h*n stille et ultimatum. Type 'du driver med veteranbiler, jeg vil drive med katt'. Hvis det ikke betyr altfor mye, kan h*n sikkert leve uten katt. Endret 7. mars 2012 av mysticmoo 4
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #49 Skrevet 7. mars 2012 Hun skriver den skal få gå ut og inn så ofte den vil. Hvor leser du at den aldri skal få være inne? Var noen som nevnte noe om låvekatt.. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #50 Skrevet 7. mars 2012 Det kommer jo litt ann på grunnen til at man vil ha dyr da, men noen dyreelskere syns et liv uten dyr er trist. Jeg er en av de. Så da må man ta hele pakka, ellers klarer jeg meg bare med dyrene mine. Samtidig er dyrene mine og jeg passer selvfølgelig på at de ikke er til bry og at samboer ikke har unødvendig ansvar hvis interessen ikke er der fra samboers side. Tviler på at jeg kunne levd med et menneske som syns dyrene mine var unødvendige krek uansett. Jeg syns kjæresten din er veldig vanskelig nå, TS - både fordi han nekter deg å ha dyr, og ikke minst fordi dere hadde pratet om det tidlig i forholdet. Veldig dårlig gjort. For mange mennesker er faktisk dyr en veldig stor og viktig del av livet, bl.a for meg. Min partner trenger ikke nødvendigvis være like interessert i dyr som meg, men bør ha forståelse for mine behov for dyr i livet mitt og hobbyer uten at det går utover oss som partnere. Det forventer jeg faktisk. Vet ikke om dette gjelder TS, og det er heller ikke direkte skrevet til TS, men mer av de som syns TS er helt på jordet som har lyst på katt når samboer nekter. Jeg syns og det virker som at samboeren til TS er mer opptatt av at han skal trives pg driter i trivselen til ts, eller iallefall ikke forstår hva hun trenger for å trives, og så høres det veldig ut som at han tenker at: Hans hus, hans hjem og at ts bare er gjest. 2
Nordfra86 Skrevet 7. mars 2012 #51 Skrevet 7. mars 2012 Skal du ha kattedør, være forberedt på muselik på kjøkkenbenken, lortføtter i alle høyder - på gulv, stoler, benker, bord og oppå overskapene på kjøkkenet. Og i senga. I tillegg til alle pusekompisene som blir med inn som en bonus. Bli bra te samboern din derre! Men seriøst, kattklatten her sørger for MYE mer lort i huset enn begge hundene til sammen. Mye på grunn av den kattedøra. Så du mener det blir forskjell på å ha kattedør som den (katten) kan åpne selv og det at du/familien ÅPNER døra og slipper ut katten? Blir det mindre skitt av sånt?
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #52 Skrevet 7. mars 2012 Jeg syns og det virker som at samboeren til TS er mer opptatt av at han skal trives pg driter i trivselen til ts, eller iallefall ikke forstår hva hun trenger for å trives, og så høres det veldig ut som at han tenker at: Hans hus, hans hjem og at ts bare er gjest. Samme følelsen får jeg, og jeg syns det er egoistisk i et forhold. Men igjen, kommer ann på hvor mye husdyr betyr for TS. For meg betyr det såpass mye at jeg hadde ofret et forhold. Men det er meg. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #53 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Så du mener det blir forskjell på å ha kattedør som den (katten) kan åpne selv og det at du/familien ÅPNER døra og slipper ut katten? Blir det mindre skitt av sånt? Vi pleide å vaske beina til katten når den kom inn, eller tørke av de da. Og om det blir svarte potespor på gulvet så går det fort å moppe over. No stress. Vi folk drar jo inn masse dritt når vi går inn yttergangen med utesko og. Endret 7. mars 2012 av BettyBoop
Silfen Skrevet 7. mars 2012 #54 Skrevet 7. mars 2012 Jeg er faktisk uenig. For en god del 'dyremennesker' er det veldig viktig å ha dyr i livet sitt. På den andre siden ville jeg ha avklart det tidlig i et nytt forhold så det ikke ble noe problem senere, så jeg ville ikke havnet i TS' situasjon. Det er da fint mulig å ha dyr i livet sitt uten å dra dem hjem. Frivillig på dyrehjem og lignende, massy dyr rundt deg da. 1
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #55 Skrevet 7. mars 2012 Det er da fint mulig å ha dyr i livet sitt uten å dra dem hjem. Frivillig på dyrehjem og lignende, massy dyr rundt deg da. Det holder ikke for meg. Hobby og livstil inkluderer dyr i hjemmet mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #56 Skrevet 7. mars 2012 Det må være trist å være så jævlig kald. Kjæledyr er ingen uting!!! trenger ikke være kald for at man synes kjæledyr er en uting, man bare en "kald side". har en kald side selv som er enda mindre akseptert en kjæledyr, men det er bare forlk som ikke kjenner meg som har påstått jeg er kald. Et dyr blir et felles ansvar. Skal du tvinge på han et ansvar han ikke ønsker? jeg kan skrive under på at å ha dyr "ødelegger" hjem. ikke alle er glad i skitt fra dyr, pels fra dyr. Uhell skjer med de.De kan gjøre fra seg inne osv, og særlig kattepiss er vanskelig å få vekk. de kan bli syke, som koster en del penger. Dere trenger noen til å passe de osv... dyr trenger ikke være et felles annsvar, med mindre man ser på det å se seg for for ikke å sette seg på katten som annsvar. alt av mat/kos/behandlig/renhold kan falle på et menneske uten at det er noe problem. .............. til TS: ja, katter kan lukte, ødlegge hus og hjem og sikkert de fleste av de andre tingene han bekymrer seg for. de fleste av disse problemene kan man unngå, spesielt om man har bred inngående kunnskaper om katter. siden det høres ut som dere begge egentlig har forskjellige behov, og at det ikke bare er ønsker, annbefaler jeg deg å, hvis du ikke allerede har store kattekunnskaper, lese å lære alt det du klarer å finne om katter. finn ut alle de tingene kjæresten din frykter med et kattehold og finn flere løsninger som er annbefalt av dyktige kattefolk, så du alltid har en plan b og c også for hvert mulige problem. det er ikke rett at han skal finne seg i å måtte bo med katter i sitt eget hjem, heller ikke at du må klare deg uten. det kan gå å sette grenser for hvor en katt skal få lov oppholde seg, sånn at ca halve huset er kattefritt, da de områdene han bruker minst. du burde jo uansett bruke mye tid med katten, men en katt til hadde kansje vært lurt uansett. jeg klarer ikke et liv uten dyr, dyr er det som avgjør livskvaliteten min, mens mennesker er litt den gode bonusen. før jeg fikk dyr var det alltid "livet begynner når jeg får meg den eller den jobben", "når jeg kjøper meg noe eget" og så videre, i det jeg fikk dyr begynte livet mitt og jeg trengte ikke annet. da ble den gode jobben noe jeg ønsket, men jeg var like fornøyd og lykkelig på veien mot jobben som når jeg fikk den. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #57 Skrevet 7. mars 2012 Har gjort det to ganger jeg. Først kattunge og så hundevalp. *huske å krysse av anonymknappen*. Når man vet at mannen en dyrekjær, men bare gjør seg vanskelig uten noen særlig grunn, uten at det stikker dypere, da kan man med fordel ta sjansen. Er blitt til de grader tilgitt begge gangene jeg. Ut fra informasjonen du og TS oppgir høres det ikke ut som om samboerne deres stiller med like forutsetninger. Og hva ville du gjort om han ikke gikk med på det? Ville du flyttet ut med kattungen?
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #58 Skrevet 7. mars 2012 jeg klarer ikke et liv uten dyr, dyr er det som avgjør livskvaliteten min, mens mennesker er litt den gode bonusen. før jeg fikk dyr var det alltid "livet begynner når jeg får meg den eller den jobben", "når jeg kjøper meg noe eget" og så videre, i det jeg fikk dyr begynte livet mitt og jeg trengte ikke annet. da ble den gode jobben noe jeg ønsket, men jeg var like fornøyd og lykkelig på veien mot jobben som når jeg fikk den. Hør hør! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #59 Skrevet 7. mars 2012 Det er da fint mulig å ha dyr i livet sitt uten å dra dem hjem. Frivillig på dyrehjem og lignende, massy dyr rundt deg da. Bor i Nord-Norge, nærmeste dyrehjem/dyrebeskyttelse fra her jeg bor er 2,5 timer unna. TS.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #60 Skrevet 7. mars 2012 Det kommer jo litt ann på grunnen til at man vil ha dyr da, men noen dyreelskere syns et liv uten dyr er trist. Jeg er en av de. Så da må man ta hele pakka, ellers klarer jeg meg bare med dyrene mine. Samtidig er dyrene mine og jeg passer selvfølgelig på at de ikke er til bry og at samboer ikke har unødvendig ansvar hvis interessen ikke er der fra samboers side. Tviler på at jeg kunne levd med et menneske som syns dyrene mine var unødvendige krek uansett. Jeg syns kjæresten din er veldig vanskelig nå, TS - både fordi han nekter deg å ha dyr, og ikke minst fordi dere hadde pratet om det tidlig i forholdet. Veldig dårlig gjort. For mange mennesker er faktisk dyr en veldig stor og viktig del av livet, bl.a for meg. Min partner trenger ikke nødvendigvis være like interessert i dyr som meg, men bør ha forståelse for mine behov for dyr i livet mitt og hobbyer uten at det går utover oss som partnere. Det forventer jeg faktisk. Vet ikke om dette gjelder TS, og det er heller ikke direkte skrevet til TS, men mer av de som syns TS er helt på jordet som har lyst på katt når samboer nekter. Kommer jo ann på hvor viktig dyr er for TS. Er det en stor faktor i livet, så får h*n stille et ultimatum. Type 'du driver med veteranbiler, jeg vil drive med katt'. Hvis det ikke betyr altfor mye, kan h*n sikkert leve uten katt. Har prøvd det du sier med "du driver med veteranbiler, jeg vil ha katt"! Svaret var noe sånt som at "jo men bilen står i garasjen, du ser den aldri, den går ikke rundt føtterne dine inne i huset, krever ikke mat og oppmerksomhet daglig..".. TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå