AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #21 Skrevet 7. mars 2012 Sambo har aldri hatt dyr i hele sitt liv, og er oppvokst i en familie som mener dyr ødelegger både hus og familie og alt som er.. Dette har dessverre smittet veldig over på han. Han er ikke allergisk, og liker mine katter jeg har fra før av. Da kan dere i hvert fall ikke få barn, for er det noe som ødelegger (mye) mer enn katter, så er det unger som kaster ting i gulvet (og lager riper), tegner på vegger og lager flekker på møbler. 9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #22 Skrevet 7. mars 2012 Da kan dere i hvert fall ikke få barn, for er det noe som ødelegger (mye) mer enn katter, så er det unger som kaster ting i gulvet (og lager riper), tegner på vegger og lager flekker på møbler. Nå er akkurat det for mange av oss litt lettere å svelge. Men skjønner at det er fristende å kverulere
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #23 Skrevet 7. mars 2012 Prøv å bli fosterhjem for katt for Dyrebeskyttelsen eller lignende? Evt passe et dyr en periode slik at dere ser hvordan det er. 1
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #24 Skrevet 7. mars 2012 For meg er dyr en så stor del av livet at hvis min partner eller fremtidige partner ikke vil ha dyr i vårt hus, så blir det ikke så veldig mye mer mellom oss, dessverre. For at jeg skal være lykkelig og leve et godt liv, må jeg ha dyr rundt meg. Min hobby og livstil er hund og det er ingenting som kan stoppe meg fra å ha dyr. Hvis dyr betyr så mye for deg, og han vet det, så er han en drittsekk om han skal sette seg på bakbeina å nekte deg å ha dyr. Om han er redd for ødeleggelser e.l så får dere heller komme til enighet ang et annet dyr? Sist jeg sjekket er vel ikke katter så alfor kjent for å ødelegge alt mulig, men. Dessuten er det sunt å ha ulike hobbyer. Han har sikkert en hobby du ikke interesserer deg for, som han liker å pusle med - du har dyr som hobby og kan pusle med det. Han trenger ikke å kose, mate og skifte sand i kattekassa - det kan du gjøre. 3
mysticmoo Skrevet 7. mars 2012 #25 Skrevet 7. mars 2012 Mener du virkelig at dere skal anskaffe et dyr for å sette det kjæresten din sier om mistrivsel skal settes på prøve? For det første så er da ikke dyr forbruksvare. Og for det andre så burde du vel respektere kjæresten din såpass at du ikke vil at han skal mistrives i eget hjem? Jeg har ikke tro på at han sier det bare for å være vanskelig. Jeg er faktisk uenig. For en god del 'dyremennesker' er det veldig viktig å ha dyr i livet sitt. På den andre siden ville jeg ha avklart det tidlig i et nytt forhold så det ikke ble noe problem senere, så jeg ville ikke havnet i TS' situasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #26 Skrevet 7. mars 2012 For meg er dyr en så stor del av livet at hvis min partner eller fremtidige partner ikke vil ha dyr i vårt hus, så blir det ikke så veldig mye mer mellom oss, dessverre. For at jeg skal være lykkelig og leve et godt liv, må jeg ha dyr rundt meg. Min hobby og livstil er hund og det er ingenting som kan stoppe meg fra å ha dyr. Hvis dyr betyr så mye for deg, og han vet det, så er han en drittsekk om han skal sette seg på bakbeina å nekte deg å ha dyr. Om han er redd for ødeleggelser e.l så får dere heller komme til enighet ang et annet dyr? Sist jeg sjekket er vel ikke katter så alfor kjent for å ødelegge alt mulig, men. Dessuten er det sunt å ha ulike hobbyer. Han har sikkert en hobby du ikke interesserer deg for, som han liker å pusle med - du har dyr som hobby og kan pusle med det. Han trenger ikke å kose, mate og skifte sand i kattekassa - det kan du gjøre. TS her. Jeg har foreslått både kanin og marsvin, men det er motargumenter fra han mot det også: De lukter, bråker, blir spon utover gulvet osv. Bare tull synes jeg da, de lukter ikke dersom buret blir bytta ofte på, og det blir ikke spon utover gulvet siden jeg har sånne plastbur som kun er åpne på toppen. Så typen er en smule sta og egoistisk.. Javisst har han hobby, en dyr en i tillegg, nemlig veteranbil.. Er ofte i garasjen og skrur, i tillegg til han har en jobb som gjør at han er borte store deler av dagen, enda en grunn til at jeg har syntes det har vært så utrolig koselig med selskap av ett dyr her hjemme. Og som du skriver i ditt neste innlegg om at man skulle avklart dette tidligere: Da vi var nyforelsket og la planer for fremtida var det både hund og campingvogn og hus og alt mulig i de planene, ang hund så var det til og med bestemt hvilken rase det skulle være, hvor vi skulle gå trimturer (i og med at vi bor landlig til) osv. Etter ettpar måneder fikk pipa en annen lyd så skal innrømme at jeg føler meg litt lurt på en måte Virker noen ganger som han bare sa det for å glede meg og gjøre meg enda mer interesert i han, iallfall siden har nå er helt motvillig mot dyr.
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #27 Skrevet 7. mars 2012 Mener du virkelig at dere skal anskaffe et dyr for å sette det kjæresten din sier om mistrivsel skal settes på prøve? For det første så er da ikke dyr forbruksvare. Og for det andre så burde du vel respektere kjæresten din såpass at du ikke vil at han skal mistrives i eget hjem? Jeg har ikke tro på at han sier det bare for å være vanskelig. Men han vet jo ingenting om katter. han tror alle katter ødelegger huset men det er jo ikke tilfelle. Går det ikke an på et vis å "låne" et dyr på prøve? Så noe dyrlegeprogram på tv at en familie ønsket seg et dyr og så fikk de prøve det ut en periode for å se om det fungerte. Fins det ikke noe greier hvor man kan få til noe slikt? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #28 Skrevet 7. mars 2012 Men han vet jo ingenting om katter. han tror alle katter ødelegger huset men det er jo ikke tilfelle. Går det ikke an på et vis å "låne" et dyr på prøve? Så noe dyrlegeprogram på tv at en familie ønsket seg et dyr og så fikk de prøve det ut en periode for å se om det fungerte. Fins det ikke noe greier hvor man kan få til noe slikt? Enig, han aner ingenting om hvordan det er å ha katt/dyr generelt. Vet ikke hvordan det blir å låne en katt, er vel ikke bare bare å få til det Vil ha min egen, ikke en jeg trenger gi fra meg når jeg er blitt glad i den. Måtte like før jul avlive ene katta mi som jeg har hjemme hos pappa, den ble 14 år, så er liksom vant til å få ha de leeeenge TS.
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #29 Skrevet 7. mars 2012 Enig, han aner ingenting om hvordan det er å ha katt/dyr generelt. Vet ikke hvordan det blir å låne en katt, er vel ikke bare bare å få til det Vil ha min egen, ikke en jeg trenger gi fra meg når jeg er blitt glad i den. Måtte like før jul avlive ene katta mi som jeg har hjemme hos pappa, den ble 14 år, så er liksom vant til å få ha de leeeenge TS. Men kan du ikke ha din katt som er hjemme hos foreldrene dine på "besøk"? Og hvis typen din hater det så får du sende den hjem igjen? Eller kanskje det blir dumt
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #30 Skrevet 7. mars 2012 Hvis du på død og liv skal ha en katt, så får du finne deg et eget sted å bo. Jeg er helt enig med kjæresten din. Katter ødelegger, bråker, og ikke minst- de setter en forferdelig stram lukt i hele huset. Katter lukter rett og slett dritt, og om noen hadde prøvd å tvinge gjennom å ta inn en katt hjemme hos meg, så hadde jeg bedt dem dra til helvete. Katter lukter da vel ikke. Jeg har flere venner og vennepar som har katter og jeg har ikke merket at de han en spesiell lukt i hjemme på grunn av at de har en katt, det er kanskje noe annet hvis katten gjør fra seg i huset, for katteurin har sterk lukt. Jeg koser ofte med kattene når jeg er på besøk hos de og får ingen spesiell lukt på hendene. En hund, derimot, den stinker. Når den har våt pels, er lukten uutholdelig. Jeg kan ikke stryke de på pelsen engang uten å vaske hendene etterpå. Hendene mine stinker etterpå og jeg blir kvalm av lukta. Den lukta setter seg fast, og hunder sikler store deler av tiden. Hvis jeg noen gang bestemmer meg for å gå til anskaffelse av dyr, blir det en katt, helt uten tvil! 5
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #31 Skrevet 7. mars 2012 Hvis du på død og liv skal ha en katt, så får du finne deg et eget sted å bo. Jeg er helt enig med kjæresten din. Katter ødelegger, bråker, og ikke minst- de setter en forferdelig stram lukt i hele huset. Katter lukter rett og slett dritt, og om noen hadde prøvd å tvinge gjennom å ta inn en katt hjemme hos meg, så hadde jeg bedt dem dra til helvete. Du vet tydeligvis null og niks om katter. Grunnen til at det blir stram lukt er dersom man har en ukastrert hankatt som pisser og markerer overalt (en kastrert en gjør ikke dette). Katter lukter ikke vondt, de er dessuten kjemperenslige. Katter jakter på en måte som gjør at de må være luktfrie slik at byttet ikke skal oppdage de når de sniker seg innpå. Hunder derimot... 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #32 Skrevet 7. mars 2012 Men kan du ikke ha din katt som er hjemme hos foreldrene dine på "besøk"? Og hvis typen din hater det så får du sende den hjem igjen? Eller kanskje det blir dumt Vet ikke helt jeg De to jeg har der er jo veldig knyttet til hjemme sitt der siden de har bodd der hele sitt liv, i 7 og 4 år.. Er litt usikker på om det da er dumt å flytte på de? Er jo redd for at de skal stikke av her å sånt. I tillegg er de ikke akkurat overbegeistert for å kjøre bil
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #33 Skrevet 7. mars 2012 Alternativt kan dere ha utekatt, for det kan han vel ikke ha problemer med? ??? Utekatter lever akkurat som innekatter, bare med privilegiet å få gå ut i tillegg til å være inne.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #34 Skrevet 7. mars 2012 Vet ikke helt jeg De to jeg har der er jo veldig knyttet til hjemme sitt der siden de har bodd der hele sitt liv, i 7 og 4 år.. Er litt usikker på om det da er dumt å flytte på de? Er jo redd for at de skal stikke av her å sånt. I tillegg er de ikke akkurat overbegeistert for å kjøre bil .. og det var TS som skrev
linnformasjonen Skrevet 7. mars 2012 #35 Skrevet 7. mars 2012 Jeg bytta bort kirkebryllup mot borgerlig bryllup for å få katt. Kjæresten min ville ikke ha dyr. Jeg forklarte at jeg ikke kunne være i et forhold der jeg ikke fikk ha dyr. Følte meg som en 7 åring som tigget mamma om hamster. Jeg har alltid sett for meg å skulle ha dyr. En dag sa han bare "OK, om det er så jævla viktig for deg, så får du få deg katt da". Samme dag gjorde jeg avtale om å hente et lite nøste, og de to er nå bestevenner. Han elsker den katten. Jeg er glad han har ombestemt seg. Jeg syntes det er en dårlig kvalitet å ikke være dyrekjær. 9
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #36 Skrevet 7. mars 2012 Vet ikke helt jeg De to jeg har der er jo veldig knyttet til hjemme sitt der siden de har bodd der hele sitt liv, i 7 og 4 år.. Er litt usikker på om det da er dumt å flytte på de? Er jo redd for at de skal stikke av her å sånt. I tillegg er de ikke akkurat overbegeistert for å kjøre bil Åja, ja det blir jo bare stress for kattene. Men hva om da la oss si foeldrene dine dro på ferie og du og typen kunne ha huset deres med kattene imens? Men da må vel dere og ha fri. Vet ikke hvor langt unna dere bor.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #37 Skrevet 7. mars 2012 ??? Utekatter lever akkurat som innekatter, bare med privilegiet å få gå ut i tillegg til å være inne. Hvis de ikke mener katter som bor feks i fjøs/på låve? Det blir ikke innekatt hvis vi skal ha, den skal få gå ut og inn så ofte den vil. TS. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #38 Skrevet 7. mars 2012 Hvis de ikke mener katter som bor feks i fjøs/på låve? Det blir ikke innekatt hvis vi skal ha, den skal få gå ut og inn så ofte den vil. TS. Hva er vitsen med katt hvis den aldri skal få være inne? 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #39 Skrevet 7. mars 2012 Åja, ja det blir jo bare stress for kattene. Men hva om da la oss si foeldrene dine dro på ferie og du og typen kunne ha huset deres med kattene imens? Men da må vel dere og ha fri. Vet ikke hvor langt unna dere bor. Pappa er aldri på ferie, og dersom han er borte en natt passer onkel kattene.. Vi bor ca 1 time unna og er jo av og til der i helgene, og sambo har null problem med kattene der, koser og leker med de. Men å skulle ha en hjemme hos seg selv, å neida.. Som sagt er han redd for huset sitt osv. Jeg kan oppdra katter og det har jeg prøvd å forklare han.. De jeg har fra før er 100% renslige, klorer ikke på sofa osv.. Men han tror fortsatt han ikke blir å trives hjemme da av en eller annen grunn. Har jo også sagt at en eventuell katt blir mitt fulle og hele ansvar, men det hjelper ikke. Fastlåst situasjon, ja.. TS.
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #40 Skrevet 7. mars 2012 Pappa er aldri på ferie, og dersom han er borte en natt passer onkel kattene.. Vi bor ca 1 time unna og er jo av og til der i helgene, og sambo har null problem med kattene der, koser og leker med de. Men å skulle ha en hjemme hos seg selv, å neida.. Som sagt er han redd for huset sitt osv. Jeg kan oppdra katter og det har jeg prøvd å forklare han.. De jeg har fra før er 100% renslige, klorer ikke på sofa osv.. Men han tror fortsatt han ikke blir å trives hjemme da av en eller annen grunn. Har jo også sagt at en eventuell katt blir mitt fulle og hele ansvar, men det hjelper ikke. Fastlåst situasjon, ja.. TS. Nei, nå er han bare sta og vanskelig syns jeg. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå