Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Å-å... Ble plutselig skikkelig kjempeverpesyk! Ja, faktisk... Håper at det bare er noe forbipasserende. Får helt panikk av å tenke på hvor lenge det er til jeg er ferdig med studiene! Men for et par dager siden var det helt greit. Blir helt :bond: :bond: :bond: ...!

Får prøve å skrive litt på oppgaven heller, forhåpentligvis får det tankene over på noe helt annet... Sukk... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Clafoutis

Huff slitsomt, og spesielt når du egentlig har slått deg til ro med at et er uaktuelt nå.. Og det blir vel ikke bedre av at du leser dagbøkene til brukere med småbarn, heller..!

Jeg kan fortelle litt om alt styret med å ha baby da, så kanskje det avskrekker deg nok til å greie å på nytt fokusere på at det er fornuftig å vente :ler: Du får null tid for deg selv, babyen er oppå deg omtrent 24/7, spesielt i starten. Du får sjelden sove mer enn tre timer sammenhengende (vet at mange har babyer som sover bedre, men mange har babyer som våkner ofte også ;) ). Hvis du får en baby som Plutt, som egentlig ikke er særlig lysten på å sove i det hele tatt, går utrolig mye av dagen med på å jobbe for å få baby til å sove. De aller fleste opplever mye styr med ammingen i starten, såre brystvorter som gjør matstundene så vonde at tårene bare renner er ikke noe særlig å trakte etter. Bæsjebleiene, spesielt etter at baby har begynt med fast føde, er skikkelig kjipe å skifte... :fnise:

Sånn, nå prøver du å tenke på disse tingene istedenfor all kosen, og tenk også på at jo lengre du greier å vente, jo bedre blir det faktisk den dagen du endelig har din egen baby i armene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk :Nikke: Hehe, dagbøker til prøvere, gravide og småbarnsforeldre er nok ikke den beste prevansjonen nei :fnise: Men det er jo så koselig å lese... Og en gang blir det nok vår tur også, da er det greit å være litt oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, du må jo bli en racer på alt svangerskaps- og babyrelatert :fnise: Og i det store og det hele er det faktisk ikke SÅ lenge til dere kan begynne prøvingen heller! Årene går fort, og dere kan jo begynne å prøve i 9 måneder før det passer å få barn også, så da er det enda litt kortere tid til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan jo alt av ikm, dpo, el, tr.... Hehe :laugh: Greit at jeg slipper å lære meg det den dagen det blir aktuelt! :Nikke: Tiden går veldig fort ja, kjære vene, til høsten har jeg jo bare to år igjen! Og de går nok unna, tenker jeg. Foreløpig har jeg ikke mange venner som har fått barn heller, bare en gjeng jeg studerte med. Kjedelig at de nå går et år under meg, fordi de har hatt et år i permisjon. :jolie:

Et svangerskap varer i 9 mnd, og hvem vet hvor lang tid det tar å bli gravid. Så man kan absolutt begynne før det passer ja. Dessuten har jeg bestilt problemfrie svangerskap, sånn at jeg kan jobbe mest mulig som gravid... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hehe ja, lurt å bestille problemfritt svangerskap :fnise: Jeg hadde i grunnen det, bortsett fra at jeg sov dårlig gjennom hele graviditeten, og nesten ingenting de siste ukene. Men alt i alt var svangerskapet så fint at jeg allerede gleder meg stort til neste gang :Nikke:

Kos deg masse i påsken, pass på å ta litt fri til litt livsnytelse mellom slagene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får gjøre det beste ut av det, uansett hvordan det måtte bli :) Når kroppen min skal lage et helt, nytt, lite menneske, er det klart at ting kommer til å bli annerledes. Får bare håpe at jeg får sove, om det så er på dagtid (evt etter jobb). Jaja, den tid den sorg. Regner med at det er mye som er verre enn tap av søvn også; ekstrem svangerskapskvalme (jeg hater å være kvalm, og klarer ikke å spy...) eller bekkenløsning for eksempel..

Det blir et par timer med bachelor til dagen, akkurat passe :) Får se om det blir helt pause i morgen da, blir nok sliten etter 9 timers jobb på påskeaften ja! Må vite at vi har hatt stengt i 2 dager, let the chaos begin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Huff, husker det fra jeg jobbet i butikk jeg også, folk var HELT gale på påskeaften :ler: Og jeg jobbet i klesbutikk, da kan jeg bare forestille meg hvor ille det må være i matbutikken!! Får håpe du overlevde gårsdagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt greit på jobb, men jeg skulle nok ønske at alle visste når vi stengte ;) Var mange som kom hastende rett før kl 16, fordi de akkurat kom på stengetiden. Og flere som gikk rundt med sine fulle handlevogner 5 min før vi stengte, og hadde goooood tid. Ingen respekt for butikkansatte vet jeg :fnise: men et kvarter etter stenging var alle ute av butikken... Ser ut til at jeg jobber pinseaften også, gleder meg allerede. Stengt fredagen pga 17.mai, og stengetiden på lørdagen kommer nok som et sjokk. Pluss storhandler, stengt mandag 1.pinsedag gitt... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, det husker jeg at jeg også opplevde, alltid noen som ikke hadde fått med seg at vi stengte tidligere! Merkelig at det tydeligvis for enkelte er så vanskelig å huske, det er jo faktisk sånn HVERT eneste år :ler: Husker det var stress på julaften også, da stengte vi jo kl 13, og hvert eneste år kom det noen inn fem på ett og skulle ha masse hjelp til å finne julegave til kona...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, julaften er verst! Da vil jeg jo så gjerne hjem også, ikke være på jobb til langt etter stengetid. Har allerede gått glipp av hele julemorgenen! Nei, folk assa :lol:

Nå er siste intervjuet ifbm bacheloroppgaven tatt! Utsetter og utsetter neste steg, nemlig transkribsjonen. Men det er jo godt hva som er gjort, så jeg får vel bare sette i gang... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tatt mesteparten i går, men mistet litt motivasjonen, så jeg tok resten i dag. Det er da måte på hvor mye jeg orker av min egen stemme :fnise: Heldigvis sa jeg ikke så mye :) To uker til veiledning, så jeg har litt tid på meg fremover. Da blir det å gå inn i dataene for å finne ut av hva de faktisk har svart. Intervjuene er så lange, noe som gjør at jeg ikke vet helt hvor jeg skal starte. Men det går seg vel til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Ja, det virkelig spennende er jo når man skal begynne å analysere dataene :Nikke: Hvor mange studiepoeng er bacheloroppgaven din på?

Kos deg med deilig helg, har du noen hyggelige planer for helgen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spennende ja, men vanskelig også. Skulle ønske jeg fikk veiledningstime litt tidligere, for nå vet jeg ikke hva jeg holder på med ;) Oppgaven er kun på 15 studiepoeng, så jeg har et fag til i tillegg. Så tar 30 totalt dette semesteret. Men kunne godt tenkt meg å enten delt opp semesteret; først et par måneder på fag + eksamen, deretter et par måneder på bachelor. Jaja...

I går fikk jeg først bachelorånden over meg, og fikk gjort en del i forbindelse med oppgaven! Herlig! På torsdag vimset jeg meg bare vekk, og fikk ikke gjort noesomhelst. Mm, i et ord, faktisk. Da er det godt med noen effektive dager innimellom! Et avhengig av det for å kunne komme meg i havn med dette her.

Etter en god dag med skriving var det rett på jobb. I dag er det litt avslapping hjemme før jobben kaller igjen (5.lørdag på rad, sukk), mens jeg får se hva morgendagen bringer. Planen er jo å jobbe med oppgaven og lese til mandagsforelesingen. Sjansen er nok stor for at det bare blir en daffedag. Jeg får se. Kjære jobber i alle fall i morgen, så håper jo at jeg noe fornuftig får gjort! :)

Og! Det regner! Det har det ikke gjort på leeeenge, og vi har hatt utallige branner i området den siste tiden. Folk som nyter været og griller, eller slenger fra seg røyken på knusktørt gress... Nei, naturen har godt av litt regn nå. Ingen tegn til grønt gress og grønne blader. Satser på at det kommer seg nå som det blir litt fuktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Uff, har sett på nyhetene at det har vært masse skogbranner, ja :( Bra at det kommer litt regn ja, har regnet usannsynlig lite her på Østlandet de siste par månedene også, så det er veldig brunt og trist overalt. Nå kan det gjerne regne litt her og (noe man svært sjelden hører meg si!!), tror nok naturen trenger det!

Stakkars deg som har jobbet fem lørdager på rad, jeg hadde fri tredjehver lørdag mens jeg jobbet ved siden av studiene, og jeg syntes det var mer enn ille nok å jobbe to lørdager på rad... Men jobber forloveden din ofte på lørdager også, eller? For da er det jo kanskje ikke fullt så ille å jobbe lørdagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er heller ikke særlig glad i regn, får nok av det på denne delen av landet, men nå var det godt med litt nedbør :) Veldig fint vær igjen i dag, så kanskje det var alt?

Han jobber nesten aldri lørdager nei, så det er litt kjipt. Jeg får i alle fall morgenen sammen med ham de lørdagene jeg jobber :) Vanligvis jobber jeg bare hver annen lørdag, men i det siste har det blitt to ekstra! Håper virkelig jeg får ha fri lørdag neste uke :)

Dagen i dag har ikke begynt så effektivt som jeg hadde ønsket, men så er jo klokken bare 10 da. Så leg har fortsatt noen timer på meg! Må bare løsrive meg fra kg først.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der opplevde jeg students kanskje verste mareritt: jeg sølte en kopp kaffe over hele pcen! Jeg klarte heldigvis å holde meg ganske rolig, og fikk tørket det opp. Gurimalla så mye kaffe det er plass til i en liten kopp! Ser ut som om pcen virker, men jeg må bruke trådløs mus. Den som er på den bærbare virker ikke lenger :( Fikk i alle fall sendt alt jeg har av bachelorgreier til mailen min, i tilfelle den finner på å dø pga kaffeoverdose....!

Nå går det plutselig ikke å skrive "i". Løsning: copy/ paste. Herlig ;)

Formen til pcen blir bare verre og verre. Må nok åpne den på et vis og se hvordan det står til inni der. Så mye kaffe... Huff... Har heldigvis en iPod touch (ingen fancy telefon her nei), så jeg kan fortsatt henge på kg. Men nå må jeg sette på en episode med Gilmore girls tror jeg, trenger litt trøst....

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oh no :sjokkert: Så utrolig kjipt!!! Bra at du fikk sendt avgårde alt viktig arbeid til mailen før den tok kvelden fullstendig! Pc'en min streiket plutselig bare et par uker før jeg skulle levere masteroppgaven, og det skjedde etter at jeg hadde sittet i to timer og skrevet intenst fordi jeg hadde kommet på noe "revolusjonerende" i løpet av natten. Hadde ikke på autosave i Word og hadde,i iveren etter å få alle de gode tankene ned på papiret, helt glemt å lagre... Noen som bannet ganske høyt da, ja :ler:

Håper du får fikset den da, så du slipper å måtte kjøpe ny pc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei (eller penis, som auto correcten ville skrive...?), så kjipt å ikke lagre da! I går kveld fikk jeg lagt alt jeg har på pcen over på en harddisk. Og det var jammen bra, for nå er det flere av bokstavene som ikke virker. Blant annet et par i passordet på pcen, så jeg kommer meg ikke inn på den! Skal aldri drikke kaffe rundt pc igjen. Kjedelig å bruke penger på ny pc, når jeg er ganske fornøyd med den jeg har. Eller, jeg var fornøyd frem til i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...