Gå til innhold

Ut av komfortsonen!


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flink du er!! Altfor mye småsnoping her... :sjenert: Og alt for lite aktiv trening :sukk:

Håper du har en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Du er kjempeflink! :)

:nigo:

Flink du er!! Altfor mye småsnoping her... :sjenert: Og alt for lite aktiv trening :sukk:

Håper du har en fin helg! :klem:

Tusen takk TuttaV! :) Det er vel småsnoping som er mitt største problem også, så det er det jeg må jobbe mest for å holde i sjakk... Men det hjelper forhåpentligvis med litt treningsfokus også! :jepp:

Helga ble akkurat så fin som jeg hadde håpet på, lørdag var helt strålende, og gårsdagen var heller ikke verst. En salig blanding av litt husarbeid, trening og kos. Vi hadde som nevnt i det forrige innlegget besøk på lørdag kveld, veldig koselig og moro! Vi endte med innendørs spilling av Snap it som vi kjøpte i Manchester og turnering i Fruit Ninja (alt i edru tilstand), skikkelig festlig! :fnise:

Det eneste som ikke var så fint med helga var at jeg fikk en telefon av mamma som var på sykehuset med samboeren sin. Han har fått et brudd i bekkenet, og har vært innlagt siden lørdag. Det er visst et pent brudd som bare må få tid til å gro, men han skrives ikke ut før tidligst i dag, etter samtale med fysioterapeut. Så da blir det nok noen uker med fokus på å gro for hans del. Han datt ned en bratt trapp, så ifølge mamma er han veldig heldig som kun har et brudd i bekkenet. Stakkars! :tristbla: Må nok ut dit en tur og hjelpe til med å bære ned senga på gjesterommet, han kommer jo ikke akkurat opp trappa på en stund!

Lørdagens flink-pike-liste:

  1. Trente i to timer (og tok meg ut maks, i løpet av siste øvelsen i slynga hadde jeg ikke noe igjen, og knakk sammen i krampegråt :sjokk: Har aldri skjedd meg før... :sjenert: )
  2. Spiste ikke et ekstra pizzastykke bare fordi jeg hadde lyst på et til, kjente etter at jeg var mett
  3. Holdt meg til en kanelsnurr, selv om jeg hadde tatt opp to til hver

Gårsdagens flink-pike-liste:

  1. Dro på eget initiativ ut på løpetur da det viste seg at jeg ikke kunne sykle med kjære fordi sykkelnøkkelen ligger 15 mil unna. Det ble drøye 4,5 km på 35 min
  2. Gjennomførte løpetur uten å gå til tross for utallige tanker om at " må jeg bare gå et lite stykke, jeg klarer ikke mer!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:klappe::duskedame: for helgens flink-pike-liste. Det er slike småting som hjelper!

Jeg håper du har rett!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Gårsdagens flink-pike-liste:

  1. Kun frukt og bær til mellommåltid
  2. Benyttet ikke en kollegas bursdag som "god" unnskyldning til å kjøpe noe godt som vi kunne spise begge to
  3. Ingen snokling i skapet mens middagen ble laget
  4. Klarte å ikke gi meg selv for mye mental juling i og med at det ikke ble trening som ønsket. Noen ganger er omstendighetene annerledes, og familien må vel pent gå foran kveldens treningsøkt når noe har skjedd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Gårsdagens flink-pike-liste:

  1. Frukt og wasa muslicrunch-thingy til mellommåltider
  2. Nøttene og sjokoladen på jobb ropte på meg fra kaffeautomatrommet, men jeg motsto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Fikk endelig redigert og lagt ut kombinasjonen jeg har laget til utdrikningslaget på youtube i går kveld, så nå ligger den til beskuelse på bloggen for de som vil kikke. Kjenner jeg er litt nervøs i forhold til det som skal skje på lørdag kl 12, men får puste med magen og håpe det går bra... :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Gårsdagens flink-pike-liste:

  1. Kjøpte ikke påskemarsipan til halv pris (skulle ikke den snart vært borte fra butikkene???)
  2. Takket nei til påskemarsipan fra kollega som kjøpte en hel masse på halv pris
  3. Dans og flow gjorde kroppen min glad
  4. Tok en neve frukt- og nøtteblanding mellom trening og kveldsmat i påvente av at kona skulle komme hjem fra sin trening. Unnlot å ta neve nr. 2
  5. Oppfatningen av eget selvbilde var ca tusen bedre på trening enn forrige uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt marsipan på halv pris?!? :overrasket: skummelt for snomsemomsemeg.

Veldig ålreit kombinasjon til utdrikningslaget! Hadde ca de samme bevegelsene i mitt utdrikningslag, og det var passe vanskelighetsgrad :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Fortsatt marsipan på halv pris?!? :overrasket: skummelt for snomsemomsemeg.

Veldig ålreit kombinasjon til utdrikningslaget! Hadde ca de samme bevegelsene i mitt utdrikningslag, og det var passe vanskelighetsgrad :jepp:

Altfor skummelt! :jepp: Heldigvis (?) er min kollega en ekstrem søtmons, så hun har allerede spist opp alt hun kjøpte, ergo mindre fristelser på meg! *puh*

Tusen takk for tilbakemelding! Så morsomt at du hadde noe av de samme bevegelsene, da må jeg jo være litt på rett spor. Føler at jeg famler litt i blinde, i og med jeg verken har holdt pole i utdrikningslag før, eller vært tilstede på ett... :sjenert: Men da er jeg litt beroliget. Jeg tenkte kanskje å vise kombinasjonen i sin helhet først, og så bryte den i biter og lære bort litt etter litt, hva tror du om en sånn gameplan? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære bort litt etter litt er nok en god ide. I utdrikningslaget mitt lærte vi en og en move og det ble så satt sammen med diverse overganger. Til slutt ble jeg kledd opp i et minimalt antrekk og skulle fremføre hele kombinasjonen for alle venninnene mine. Artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Lære bort litt etter litt er nok en god ide. I utdrikningslaget mitt lærte vi en og en move og det ble så satt sammen med diverse overganger. Til slutt ble jeg kledd opp i et minimalt antrekk og skulle fremføre hele kombinasjonen for alle venninnene mine. Artig!

Jeg håper den kommende bruden også blir fornøyd! Regner med jeg har ganske høy puls når klokka nærmer seg 12 på lørdag!!! :bond:

-----------------------------------------------

Kvelden har blitt brukt hos et vennepar, foreldrene til den lille sjarmøren jeg og kona er faddere for. Så noen kule flasker på en blogg for en stund siden som var dekorert og brukt som lysestaker. Nå har jeg laget fem stykker som skal på bordet på navnefesten hans neste helg. Koste meg med arbeidet, og de ble veldig bra! :jepp: Gleder meg til å se dem på bordet etterhvert! Fadderbarnet var også i sitt ess og poserte villig for kameraet mitt :rodmer:

Litt usikker på om det blir noen flink-pike-liste i dag, fikk sveler der jeg var, og de var så gode at jeg ikke kunne holde meg i skinnet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

For første gang på månedsvis så jeg i dag 60 på vekta! :hoppe: Riktignok 60,9kg, men jeg tar det som en seier likevel! Særlig siden denne uka har vært amputert hva gjelder trening. Neste uke blir ikke akkurat bedre treningsmessig, så får tenke på hva jeg putter i meg...

Om 2 timer er huset invadert og jeg lærer bort poledance til en kommende brud... Jeg skal enkelt innrømme at jeg er nervøs, stressa, spent og enda litt mer nervøs... :haar: Satser på at det går bra så fort jeg kommer i gang, men fram til det er det en lidelse... :ler: Våknet før 8, fikk ikke sove igjen. Nå har jeg spist frokost så det ikke blir for kort tid mellom mat og pole, og så tenker jeg at jeg varmer opp og går gjennom kombinasjonen noen ganger den siste halvtimen. Og innprente i hodet at om jeg gjør noe feil, er det ingen av dem som ser det likevel, for de vet ikke hva jeg egentlig hadde tenkt å gjøre! Jeg skjønner godt hvorfor jeg ikke konkurrerer i dette når jeg har så mye nerver bare for å prestere noe i et utdrikningslag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Hvordan gikk det, hvordan gikk det?? :hoppe::popcorn:

Hvordan gikk utdrikningslaget?! :popcorn:

Håper du har hatt en fin helg ellers :klem:

Her går det så fort i svingene at jeg ikke engang har rukket innom for å fortelle om hvordan det gikk! Ikke rart dere etterlyser oppdatering!! :flau: Men det gikk faktisk aldeles strålende! :nigo: Jeg var supernervøs og hadde mest lyst til å løpe opp i andre etasje og gjemme meg da jeg så det kom et billass med ukjente jenter, men klarte såvidt å la være. Pulsen i ørene da jeg skulle vise fram koreografien som den kommende bruden skulle lære, men så fort jeg var i gang (og hadde gjort litt feil så det var overstått) så var det egentlig bare moro! Bruden var kjempesporty og tok utfordringene på strak arm, og der hun syntes det ble for skummelt modifiserte jeg bare litt sånn underveis. I tre kvarter lærte hun, og vi satte sammen små biter av gangen, før hun viste fram for hele gruppa. (De satt forsåvidt og var publikum hele tida, så noen overraskelse var det jo ikke, men det er jo faktisk litt annerledes å vise fram en helhet på egenhånd også!)

Jeg fikk en melding av hun som har koordinert med meg på formiddagen, i underkant av to timer før de skulle komme, der hun lurte på om hun hadde spurt meg om jeg kunne ha et lite show for dem til slutt, de hadde nemlig lyst til å se :sjokk: Litt i korteste laget til at en koreografihandikappet skulle kunne sette sammen en sammenhengene greie, men jeg lovte henne at jeg kunne vise frem noen triks. Så da bruden hadde vist fram sin del, viste jeg dem endel av de mer avanserte tingene jeg kan til stor beundring. Det er stas med et publikum som ikke er vant til pole, da er de lette å imponere! :bolledeig: Jeg klarte faktisk alt jeg prøvde å vise dem på første forsøk, noe som ikke akkurat er vanlig, jeg tror det var en kombinasjon av at både jeg og stanga var varm, og at når det er prestisje på spill tar man i ekstra mye for å få det til. Jeg var ihvertfall strålende fornøyd, og det var selskapet også da de reiste videre for nye eventyr. Og til tross for nervøsiteten og kvalmen på forhånd, så gjør jeg gjerne noe sånt igjen! Det var moro!! Et par bilder kommer i bloggen! :jepp:

Jeg og kjære måtte dra rett videre da gjengen var ute, jeg var med kjære til byen og holdt henne med selskap før hun skulle løpe Holmenkollstafetten. Etter stafetten skulle hun ut og spise med laget, og jeg dro til et vennepar og fikk hjemmelaget pizza. Søndag var ikke så allverdens hektisk, fikk lagt ned litt trening og blitt skuffet over en forrykende Premier League-avslutning før det var tid for ny uke. Og den er ihvertfall hektisk! Jeg er på kurs på Fornebu disse tre første dagene i uka, før det er 17 mai, og så er det opp i Gudbrandsdalen i helga for navnefest for fadderbarnet vårt. Puh! Som om ikke det var nok var det direkte fra kurs i går, inn til byen, middag med venninne, og så konsert i Spektrum. NKOTBSB, tro det den som vil :fnise: Jeg har aldri forstått poenget med NKOTB, men var med på BSB-bølgen en stund, og min venninne har vært med på begge deler, så hun fikk billett av meg til jul. Det var faktisk festlig, og utrolig morsomt å se på alle de gale menneskene som var der. Mye himmelfallen latter fra min kant. Men koste meg også altså, skal tørre å innrømme det her inne på et (relativt) anonymt forum :fnise: Begge bandene syntes nok det var veldig morsomt, de holdt nemlig på i to og en halv time (!!) og da blir det sent for en stakkar. I seng halv ett, opp igjen ti på sju, og ny lang kursdag i dag. Har heldigvis kunnet ta det litt mer med ro i ettermiddag, klarte ikke å tvinge kroppen til å trene. I morra er det siste kursdag, og så reiser vi opp til svigers i løpet av ettermiddagen/kvelden. Så det spørs vel hvor mye jeg rekker innom her igjen denne uka... Når skal verden egentlig ta det litt med ro???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har vært pole-instruktør i et utdrikningslag! Skummelt, selvfølgelig, men stas! :) Ta vare på god-følelsen med å få til alle triks på oppvisningen. :Nikke:

Hektiske dager hos deg ser jeg. Jeg var også BSB-fan, og konserten jeg var på med dem var en stor opplevelse. Hadde vel vært noe annet nå, men tror på at det var moro. :jepp:

Ønsker deg en fin uke videre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært i det siste *bøyer meg i støvet* :takke:

Merker jeg blir ekstra inspirert av å titte innom boka di til å fortsette å holde meg unna snop og brus :jepp:

Stilig at du har vært instruktør i utdrikningslag! Det høres ut som det gikk kjempebra :nigo:

Ha en super 17mai :flagg:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så moro at du har vært pole-instruktør i et utdrikningslag! Skummelt, selvfølgelig, men stas! :) Ta vare på god-følelsen med å få til alle triks på oppvisningen. :Nikke:

Hektiske dager hos deg ser jeg. Jeg var også BSB-fan, og konserten jeg var på med dem var en stor opplevelse. Hadde vel vært noe annet nå, men tror på at det var moro. :jepp:

Ønsker deg en fin uke videre. :klemmer:

Hei Muffin! :klemmer:

Koselig å se deg innom, jeg rekker såvidt innom her selv for tida jeg! :daane: Det går seg vel til etterhvert, men april og mai har vært i overkant hektiske! Håper alt står bra til! :)

Så flink du har vært i det siste *bøyer meg i støvet* :takke:

Merker jeg blir ekstra inspirert av å titte innom boka di til å fortsette å holde meg unna snop og brus :jepp:

Stilig at du har vært instruktør i utdrikningslag! Det høres ut som det gikk kjempebra :nigo:

Ha en super 17mai :flagg:

:klem:

Hei MaiL! :hug: Det er godt jeg ikke har oppdatert her inne på en stund ser jeg, siden du har brukt med som inspirasjon... :flau: Jeg har nemlig ikke vært fullt så flink de siste dagene, så må hanke meg inn igjen tror jeg! Utdrikningslaget gikk helt strålende, det var kjempemoro! Jeg tror jeg kom over en barriere, for nå synes jeg jo godt jeg kunne gjort det igjen! Håper du og familien hadde en fin 17. mai-feiring og at dere koser dere med våren! :nigo:

--------------------------------------------------------

Tiden flyr fra meg, og det blir ikke så mye oppdatering her inne. Forrige uke gikk med til kurs (og siden det var lange dager og planer på ettermiddagene i tillegg så ble det ingen trening mandag-onsdag, i tillegg til utrolig mye og god mat og kaker på kurs. Hvor ble det av selvdisiplinen??) Onsdag ettermiddag reiste vi til svigers, og da var den kvelden også gått. 17. mai var veldig rolig og behagelig for oss, litt sårt tiltrengt hvile! Vi var ute og spiste middag på ettermiddagen, men ellers skjedde det lite. Med tanke på all spisinga jeg hadde gjort og manglende trening hadde jeg begynt å komme inn i en dårlig trend mentalt. Det skal ikke så mye til for at tiltaksløsheten og den medfølgende selvforakten kommer snikende :sukk: Kjære skal snart prøve seg på ny gradering, så hun gikk ned i kjelleren for å trene. Etter en stund fant jeg ut at det ikke var noen vits i å synke dypere ned i mørket, så jeg *fanfare* tok meg en løpetur!! Det har virkelig aldri skjedd før! Så rundt kl 21.45 på 17.mai dro jeg ut på tur. Tenkte på det underveis på turen at dette tar jeg som en personlig seier! Å finne på å løpe seg en tur for å få litt bevegelse på kroppen uten at noen har tvunget meg til det er veldig uvant kost her i gården. Men tar det som et godt tegn! :jepp: Fredag kjørte vi oppover i Gudbrandsdalen for å komme på plass til lørdagens navnfest, og etter en lang dags kjøring tok vi en sightseengtur med joggesko - les vi løp oss en tur blant alle fjellene. Helt nydelig var det, og en fin distraksjon med mye å se på! Så da ble det et par løpeturer og det gjorde godt. (Jeg skjønner egentlig ikke at det er jeg som skriver dette - hva har skjedd??) Lørdag var det som sagt navnfest og da var det mer fråtsing, bedre middag tror jeg aldri jeg har fått! :daane: Og søndag brukte vi til å kjøre hjem, utrolig hvor sliten man blir av å være i selskap med ukjente mennesker og ha masse reise i tillegg! I går var det tungt å komme i gang på jobb, og jeg var rett og slett både sliten og lei. Falt i tørket frukt og nøtter-fella (forsåvidt gjort det i dag tidlig også... :sjenert: ) og ville mest at dagen skulle være over. Premenstruell, sliten og vanskelig i humøret så jeg igjen på at kjære gikk ned for å forberede gradering. Hadde tenkt å trene pole, men hun tok egentlig hele rommet (og hun trenger det akkurat nå!) så til slutt endte jeg med å løpe meg en tur på i underkant av 34 minutter før jeg gjorde NTC-programmene Flex Machine (30 min) og Leaner Legs (15 min) Utslitt og skjelven da jeg var ferdig, men med god samvittighet! Det blir litt alternative treningsdager denne uka også, jeg og kjære skal kanskje ta en lett tur på sykkel i kveld. I morgen blir det ingen dans og yoga, Metallica venter på Valle Hovin. Og torsdag, når jeg vanligvis ville trent pole hjemme skal jeg på noe slags home party hos ei venninne. Så da får jeg sette min lit til helga!

Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...