Gå til innhold

Ut av komfortsonen!


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

I natt drømte jeg at jeg hadde blitt så tjukk at ingen av klærne mine passet når vi skulle i navnefest (som vi skal 19. mai). Jeg tror jeg må ta det som et tegn, tenke at no time is like the present og hanke meg inn igjen på den smale linje! :opplyser: Den var nemlig ikke så smal i går heller, påsken hang nok litt i. Alltid flink til å finne "gode" unnskyldninger denne jenta... :rolleyes:

Men siden jeg ikke kan la meg selv være sanndrømt, så er det null utskeielser i dag, og trening etter jobb. Ingen unnskyldninger! :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Skjebnens ironi er sterk... :ler: Her er jeg, bestemt og streng om at det ikke finnes noen unnskyldninger, her er det dans og yoga etter jobben. Men når det blir avlyst da...? :sjenert: Da må man riste på hodet, le litt, og trene hjemme. Så trening blir det, om enn ikke den planlagte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det ble en treningsøkt hjemme som vel egentlig går under kategorien "greit nok". Kjørte en 30-minutters NTC-økt og ble svett og sliten (og støl i etterkant). Og så prøvde jeg å sette sammen en kombinasjon på stanga, jeg har nemlig tatt på meg et polearrangement for en brud som skal drikkes ut 12 mai! :haar: Skummelt og spennende på en gang! Det er vanskelig å finne ut hva som egentlig er greit å lære, og hva som skal puttes inn innimellom. Og når jeg kommer dit, så må jeg øve det inn godt nok til at jeg kan vise det fram på en overbevisende måte. Så onsdagen ble bra, selv om det ikke kan måle seg med Elen.

I går var det hjemmetrening etter planen, prøvde en helt ny og utfordrende NTC-økt som het noe sånt som "Up the pace" og makan til effektiv trening skal man lete lenge etter! Jeg trodde ikke jeg skulle klare å stå på beina da de 45 minuttene var gått! :daane: Ekstra støl nå selvfølgelig, men hadde en veldig god økt, så da er jeg fornøyd! Og så ble det mer pole etterpå, tror jeg fikk bestemt både musikk til den kommende bruden og landet en grei kombinasjon, nå blir det bare å øve! Egentlig tilfeldig prøvde jeg meg også på shouldermount, og plutselig var det noe kroppen skjønte! Og ikke bare det, jeg fikk det på video også!! Bevis kommer på bloggen om litt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Plutselig var helga borte, hvor blir den av...? :lete: Fredag var fredag, litt tøying på kvelden av de ekstremstøle beina mine. Lørdag var vi i rådhuset på Navneseremoni i regi av Humanetisk Forbund som faddere. Fin seremoni, og hyggelig samvær i etterkant med en liten en som virkelig hadde skrudd på sjarmen :hjerte: Det er feiring "på ordentlig" om ca en måneds tid, det blir nok også bra! :jepp: Kom hjem i åttetida, og lørdagskvelden ble brukt til å slappe av litt. Jeg skulle gjerne sagt at søndagen ble kjempeeffektiv og at jeg gjorde både husarbeid og trening, men det er ikke akkkurat sant... :sjenert: Den ble rett og slett en ekte sløvesøndag, ikke hjulpet av en kjære som var syk. Men vi fikk ihvertfall underholdt oss med kamp på tv, og drømmer om turen som er nært forestående! :hoppe: Skal prøve å ta igjen litt av det tapte i dag da, har gjort et forsøk på å melde meg på høypuls igjen, ettefulgt av yoga. Håper det blir noe av denne gangen da!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette studioet jeg kontaktet i Manchester for å prøve Aerial Hoop... :sukk: Jeg hadde jo kontakt med dem for en god stund siden, og fikk beskjed om å ta kontakt når det nærmet seg. Så sendte jeg en ny mail når det var ca en måned igjen, og prøvde å booke en konkret tid. Fikk ikke noe svar, så etter en uke tok jeg kontakt ved hjelp av kontaktskjemaet på nettsiden der, fortsatt ikke noe svar. I slutten av forrige uke prøvde jeg å sende en melding via Facebook for å høre om mailene ikke har kommet fram. Ikke noe svar der heller. Så jeg er egentlig redd det bare ikke blir noe av... :tristbla: Hvor mye skal man pese noe som av en eller annen grunn ikke virker å være aktuelt? Siste alternativ ville eventuelt vært å ringe dit, men kan jeg egentlig stole på at det blir noe av hvis jeg får bestilt en time nå som jeg ikke har fått svar på mine forsøk på kontakt...? Tips mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med en sløvesøndag... ny uke, nye muligheter! :jepp::trene: Ingen vits å ha dårlig samvittighet ;)

Litt uggent dette studioet.. Hvor mye oppdateringer er det på deres facebook side? Kan studioet i verste fall være lagt ned e.l.?? Vet ikke helt hva jeg hadde gjort.. men ofte er det vel greit å stole på magefølelsen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hørtes deilig ut med en sløvesøndag... ny uke, nye muligheter! :jepp::trene: Ingen vits å ha dårlig samvittighet ;)

Litt uggent dette studioet.. Hvor mye oppdateringer er det på deres facebook side? Kan studioet i verste fall være lagt ned e.l.?? Vet ikke helt hva jeg hadde gjort.. men ofte er det vel greit å stole på magefølelsen... :sjenert:

Neida, dårlig samvittighet har jeg ikke planer om å tilegne meg... :ler: Nå ser det ikke ut til at det blir høypuls likevel, blir nok heller hjemmetrening. Denne kroppen min jobber fortsatt mot meg, og lurer på om jeg snart har mistet nok blod til å bli blodfattig. I dag har jeg slitt med ekstrem trøtt- og slapphet, og ble kjempesvimmel da jeg var med en kollega på butikken. Så har krøpet til korset, og bestilt time hos legen onsdag. Så kan jeg ihvertfall finne ut om jeg må ta mer jern enn jeg gjør nå. Det kan jo umulig være bra å holde på som jeg gjør... :sukk:

Jeg tror jeg følger magefølelsen og har det til gode. Vi skal nok tilbake til Manchester, kanskje de har skjerpet seg til da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan er det med deg? :klemmer: Håper dere hadde en herlig tur! :nigo: Kampen kunne jo endt bedre, men gøy med mange mål da. Nå blir det fryktelig spennende til mandag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hvordan er det med deg? :klemmer: Håper dere hadde en herlig tur! :nigo: Kampen kunne jo endt bedre, men gøy med mange mål da. Nå blir det fryktelig spennende til mandag! :jepp:

Hei Muffin! :hug: Så stas å "se" deg!

Tja, for å være ærlig er det litt opp og ned med meg... :sjenert: Men jeg håper det går bedre snart, begynner å bli litt lei. Har funnet ut at jeg kjenner best hvordan kroppen fungerer, så har kuttet ut pillene og håper det retter seg om ikke så lenge.

Turen derimot, var strålende! :nigo: Manchester er alltid veldig stas, så også denne gangen. For første gang regnet det hver dag vi var der, vi har alltid vært heldige før, så måtte vel få typisk Manchester-vær en gang også. Både vi og svigers var fornøyde, selv om det kunne endt bedre i kampen som du sier. Vi hadde en følelse av at vi var tilstede når seriegullet glapp, i og med at mandagen blir grusomt spennende. Men action var det ihvertfall, masse mål og tida bare fløy! :jepp: Og så ble det en del shopping da, byen egner seg jo veldig til det også, og god mat underveis. Håper du også får tatt turen etterhvert! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Teite idiotkroppen jobber mot meg, og det går utover humøret... :sinna: I går måtte jeg gå hjem før yogaen fordi jeg ble så svimmel og uvel på slutten av dansetimen. Har ikke hørt noe om blodprøven jeg tok, men legen sa jeg kunne bli svimmel og utmattet av pillene i seg selv også. Jeg begynner å bli ordentlig lei!! Jeg kuttet ut pillene i går, så da må det jo bli bedre på sikt, men det kommer nok til å ta litt tid. Fortsatt uvel, og i dag våknet jeg med hodepine, og den ser ikke ut til å ville gi seg med det første. Kan noen være så snill og slå meg i hodet hvis jeg finner ut at jeg skal prøve å manipulere disse hormonene mine igjen??? :rope::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg frivillig til å :balltre: ! :sjarmor:

Når det er sagt, så håper jeg jeg slipper, og at kroppen din slutter å yppe med deg snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i all verden, hva slags piller er det du har fått da?? De jeg går på har null bivirkninger, eller rettelse; èn bivirkning: mensen forsvant! Det gjør jo ikke akkurat noe, ser mer på det som en premie enn bivirkning :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg melder meg frivillig til å :balltre: ! :sjarmor:

Når det er sagt, så håper jeg jeg slipper, og at kroppen din slutter å yppe med deg snart! :klemmer:

Skal huske på det hvis jeg nærmer meg farlige tanker, så er det bare å :balltre: i vei! :fnise:

Men i all verden, hva slags piller er det du har fått da?? De jeg går på har null bivirkninger, eller rettelse; èn bivirkning: mensen forsvant! Det gjør jo ikke akkurat noe, ser mer på det som en premie enn bivirkning :ler:

Jeg har fått Yasmin, hva har du? Det skal sies at jeg helt tydelig er veldig sær på hormoner da, for forrige runde ble jeg jo både mannevond og fikk migrene, og en gang min mamma mente at jeg kunne ta nattlysolje for pms, så ble jeg akkurat like gal (husker tydelig jeg i fullt raseri var nær å knuse et glass med sylteagurk i golvet fordi jeg ikke fikk opp lokket... :sjenert: ) Så hvis naturpreparater setter ut systemet mitt, så er det ikke mye håp... Men nå har jeg ihvertfall kommet fram til at det er bedre å lide seg gjennom menssmertene noen dager i måneden enn å ha litt vondt nesten daglig og blø sammenhengene i nå 39 dager... Blir helt gal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kanskje ikke like mannevond som deg ( :fnise: ), men jeg skal ihvertfall aldri mer gå på Yasmin! :riste: Det bestemte jeg den dagen jeg slutta, og fant ut hvordan jeg egentlig var, uten pillene som tydeligvis hadde påvirka meg mer enn jeg ante siden jeg var 18.. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar Cerazette, det er egentlig en minipille, men med 12 timers slingringsmonn..Lavdosepille er det også! Spør etter den du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Titter innom nye boka di jeg, nå som jeg endelig har skrapt sammen tid til å titte innom KG igjen!

Den komfortsonen du så kjent snakker om er jeg smertelig klar over selv :jepp: Så for tiden holder jeg på med et prosjekt selv som skal sørge for at jeg tar av det jeg ønsker og klarer å fortsette slik i lengden også.

Jeg får nok titte innom of søke motivasjon her i boka etterhvertr :nigo:

Slenger over en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg ble kanskje ikke like mannevond som deg ( :fnise: ), men jeg skal ihvertfall aldri mer gå på Yasmin! :riste: Det bestemte jeg den dagen jeg slutta, og fant ut hvordan jeg egentlig var, uten pillene som tydeligvis hadde påvirka meg mer enn jeg ante siden jeg var 18.. :daane:

:ler: Jeg blir ikke mannevond av disse faktisk, det var Trionetta jeg hadde da... Verden måtte virkelig liste seg på tå rundt meg på den tida, har litt dårlig samvittighet enda. Men har hørt flere si at de først etter lang tid skjønte hvor mye p-piller påvirket dem! :jepp:

Jeg tar Cerazette, det er egentlig en minipille, men med 12 timers slingringsmonn..Lavdosepille er det også! Spør etter den du ;)

Slingringsmonn..? :klo: Jeg tror jeg kommer til å la det ihvertfall gå en stund, fastlegen min sa også det at hvis jeg byttet mellom flere typer uten opphold så økte risikoen for blodpropp mye. Og gudene vet hvordan dette systemet mitt egentlig er nå... :sjenert: Jaja, slutte med Yasmin var ihvertfall greia! Fikk svar på prøvene fra legen, alt innenfor normalområdet, så det betyr at min svimmelhet og slitenhet og uvelhet kun skyldes hormonene. Takk til dem!

:vinke:

Titter innom nye boka di jeg, nå som jeg endelig har skrapt sammen tid til å titte innom KG igjen!

Den komfortsonen du så kjent snakker om er jeg smertelig klar over selv :jepp: Så for tiden holder jeg på med et prosjekt selv som skal sørge for at jeg tar av det jeg ønsker og klarer å fortsette slik i lengden også.

Jeg får nok titte innom of søke motivasjon her i boka etterhvertr :nigo:

Slenger over en :klem:

Hei MaiL! :hug: Så koselig at du tok turen innom her!

Den komfortsonen er veldig god altså... :sjenert: Jeg skal komme meg ut av den igjen jeg også når kroppen vil samarbeide igjen og jeg slutter å synes synd på meg selv av den grunn... :fnise: Håper alt står bra til med dere sånn ellers, så håper jeg vi "sees" her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipiller må vanligvis tas til samme tid hver dag, med Cerazette kan det tidspunktet avvike med 12 timer før de ikke har effekt som prevansjonsmiddel..kom på etterpå at det er jo ikke så farlig for deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...