Gå til innhold

Ut av komfortsonen!


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Minipiller må vanligvis tas til samme tid hver dag, med Cerazette kan det tidspunktet avvike med 12 timer før de ikke har effekt som prevansjonsmiddel..kom på etterpå at det er jo ikke så farlig for deg :ler:

Aha, da skjønner jeg :ler: Det er jo litt av det som gjør det teit også, putte kroppen full av hormoner uten at jeg trenger det for primæreffekten... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, det skjønne jeg veldig godt :jepp: Selv om jeg er en av de som aldri har blunket to ganger over å tilføre kroppen min hormoner...men det er jo fordi jeg ikke vil bli gravid :ler: Situasjonen blir jo straks en annen når det ikke er derfor en tilfører hormoner!! Skjønner ikke at de ikke kan tilby noe annet :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at homonene setter deg sånn ute av spill!! Unner deg noe mue bedre enn det smertestyret altså... Har legene kommet noe lengre på hva smertene kan skyldes?

Jeg skjønte også, som Mazzi, hvor mye homonene påvirket meg først etter at jeg sluttet med p-pillene, og jeg var nok blant de med lite bivirkninger.

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Vet du, det skjønne jeg veldig godt :jepp: Selv om jeg er en av de som aldri har blunket to ganger over å tilføre kroppen min hormoner...men det er jo fordi jeg ikke vil bli gravid :ler: Situasjonen blir jo straks en annen når det ikke er derfor en tilfører hormoner!! Skjønner ikke at de ikke kan tilby noe annet :klo:

Det er jo sant som du sier, hadde sikkert vært helt annerledes for meg også hvis jeg hadde vært i fare for å bli gravid og ikke ønsket det... :ler: Men jeg vet ikke helt hva som kan tilbys når jeg tydeligvis blir så ødelagt av hormoner. Får se hvordan det går nå som jeg sluttet å ta pillene, før jeg eventuelt tar en ny tur til gynekologen.

Så kjedelig at homonene setter deg sånn ute av spill!! Unner deg noe mue bedre enn det smertestyret altså... Har legene kommet noe lengre på hva smertene kan skyldes?

Jeg skjønte også, som Mazzi, hvor mye homonene påvirket meg først etter at jeg sluttet med p-pillene, og jeg var nok blant de med lite bivirkninger.

Håper du får en fin helg :klem:

Ja, TuttaV, jeg trodde liksom at dette skulle være løsningen da, positivt innstilt og det hele, men til ingen nytte. :sjenert: Har egentlig ikke fått noe mer svar på hva det kan skyldes, det var ingen cyster å se på ultralyd, men gynekologen sa han kunne se ut fra syklustidspunktet at jeg hadde kraftige blødninger. Kanskje det bare er sånn? :klo: Han sa at jeg måtte komme tilbake hvis det ikke fungerte, så kunne noe annet prøves (les: flere typer piller), men jeg er ikke så ivrig på det med det første. Nå har jeg jo prøvd to typer p-piller (riktignok med åtte års mellomrom) og hormonspiral, og bare tull med alt sammen. Hormoner + meg = skikkelig ikke sant! :fnise: Da er det jo uansett bedre å ha vondt en liten uke i måneden i forhold til kronisk sånn som det ble med pillene. Nå venter jeg på at kroppen skal stabilisere seg og finne seg sjæl igjen :ler:

Håper du også får en fin helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Håper kroppen finner seg sjæl fort, og at du får en super helg :klem:

Tusen takk! :hug: Lørdagen har ihvertfall vært bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Etter en lang periode med gode unnskyldninger ("snart er det påske" "nå er det påske" "nå er det snart Manchester" "Manchester er stas" "Langhelg er til for å kose seg" "Hormonene som ødela kroppen gjør at det er greit å trøste seg" osv osv osv) er det på tide å komme inn i det gode sporet igjen. Det gjelder trening, men aller aller mest gjelder det mat. Så i dag er første dagen på vei til fortsettelsen, jeg ønsker å få igjen godfølelsen, mestringsfølelsen og bygge på det. Jeg tror jeg faktisk har sklidd såpass ut at her blir det viktig å telle de små stegene de første dagene. Her er derfor dagens liste:

  1. Spiste eple til mellommåltid før lunchen, og kun det
  2. Takket nei til Kolibriegg (nemesis!) fra kollega

Jeg håper den kan utvides litt utover dagen også! :jepp:

:duskedame: Heia meg! :duskedame:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Gårsdagens flink-pike-liste:

  1. Spiste eple til mellommåltid før lunchen, og kun det
  2. Takket nei til Kolibriegg (nemesis!) fra kollega
  3. Gjennomførte både dans og yoga for første gang på lenge
  4. Fikk skryt av min chaturanga for første gang noensinne
  5. Ingen snoping i skapet da jeg kom hjem fra trening og var sulten

Så er det vel bare å fortsette da, for å gjøre det til en vane...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Gårsdagens flink-pike-liste:

  1. Ingen uplanlagte mellommåltider
  2. Trente pole til tross for både støl kropp og kranglete mage

Kort liste, men dog mye innhold! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp:

Straks helg! Kanskje litt utfordrende i det nye regimet? Eller gjelder det egne helgeregler? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

:tommelopp:

Straks helg! Kanskje litt utfordrende i det nye regimet? Eller gjelder det egne helgeregler? ;)

Takk takk! :nigo:

Straks helg, det skal bli deilig! Jeg tenker at det gjelder modifiserte helgeregler, sånn at det for eksempel er lov å skryte av meg selv hvis jeg spiser litt snop, men klarer å ikke putte i meg hele posen, litt sjokolade, men ikke fråtsing sånn som jeg er flink til og så videre... :sjenert: Litt må det jo være lov å leve også tror jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det hørtes lurt ut! Utfordrende nok for min del ihvertfall.. Er det noe jeg er god på så er det fråtsing... :sjenert: Det, i kombinasjon med tredagershelg, er ikke noe særlig. Klart man må ha godteri både fredag og lørdag, samt rester på søndag.. :rolleyes: Har visst nok av ting jeg kan ta tak i! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg har hatt 7 dagers helg :flau: Men nå er det slutt :regler: ..........igjen :hoho: Gir aldri opp, en vakker dag overvinner jeg sjokoladen og blir igjen herre over egen vilje ;)

God helg min skatt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Helt enig, det hørtes lurt ut! Utfordrende nok for min del ihvertfall.. Er det noe jeg er god på så er det fråtsing... :sjenert: Det, i kombinasjon med tredagershelg, er ikke noe særlig. Klart man må ha godteri både fredag og lørdag, samt rester på søndag.. :rolleyes: Har visst nok av ting jeg kan ta tak i! ;)

Kjenner godt til begge deler, både fråtsing og tredagershelg :sjenert: Jeg fråtser imidlertid mest alene, i mitt skrudde hode spiser jeg i skjul. Så må pent prøve å holde meg selv i nakkeskinnet fremover. Jeg har jo gjort det før, så vet jo at jeg egentlig kan... Men hvorfor er det så vanskelig??? :bond:

Eh, jeg har hatt 7 dagers helg :flau: Men nå er det slutt :regler: ..........igjen :hoho: Gir aldri opp, en vakker dag overvinner jeg sjokoladen og blir igjen herre over egen vilje ;)

God helg min skatt :klemmer:

Vi prøver og prøver, plutselig en dag får vi igjen for det! :jepp: Det er ihvertfall lov å håpe... :fnise:

Masse god helg til deg også søta! :hug:

--------------------------------------------------------------------------------------

Lørdag, og tid for å gå på vekta. Ikke akkurat noen udelt positiv opplevelse, men prøver å følge mine egne råd og ikke tenke altfor mye på tallet i displayet, men heller fokusere på å ta sunne valg og hvordan kroppen føler seg. Så kommer nok tallet etter! Det er jo tross alt bare tre dager jeg har prøvd å skjerpe meg også, og en kan vel neppe forvente mirakler helt umiddelbart. I dag blir det litt husvask, litt kos med kjære, litt pole (skal holde en session i et utdrikningslag neste lørdag :sjokk: ) og besøk med Neferets hjemmelagde pizza i kveld. Har trua på at dette blir en fin lørdag!! :jepp:

Gårsdagens flink-pike-liste:

  1. Fant et lager av sjokolade i skuffen min på jobb og ga det bort til en kollega
  2. Spiste et lite stykke kake til fredagskaffen (i motstetning til de fleste rundt bordet som spiste to store)
  3. Ingen usunn snokling på vei hjem fra jobb
  4. Litt potetgull og en enkelt sjokoladebit utgjorde kveldens snop

Edit: Damn you AutoCorrect.... :rolleyes:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...