Gå til innhold

Q vs Tine...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøper Q pga kavlifondet jeg også.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er vel bønder de som leverer til Q også... jeg har høyere landbruksutdanning, men synes bønder har usunn grad av lojalitet til samvirkene sine.

Ok, det betyr altså at de har en usunn grad av lojalitet til bedriften sin. Woo-hoo!

Verden står jo ikke til påske.

De skal altså frivillig velge å skifte fra bedriftseier til å bare bli leverandør? Kall det gjerne usunt, men man må jo være dum som ett brød om man vil nedgradere seg selv på den måten! :kjefte:

Skrevet

Kjøper Q. Produktene er ok og jeg støtter konkurransen til en nesten-monopolist. Tine har godt av en motspiller.

Skrevet

Jeg kjøper utelukkende Tine-produkter fordi Tine er samvirke og dermed plikter å hente melk over hele landet og opprettholder levende distrikter. Q henter melk kun av store produsenter nært meieriet.

Altså: uten samvirke vil distriktene dø. Derfor.

• Liker 1
Skrevet

I dag hadde Tine monopol på meierivarer på min lokale butikk... fordi de var helt utsolgt for Q. Tine fikk altså markedsposisjonen de ønsket seg, men kanskje ikke helt slik de hadde tenkt.

Skrevet

Jeg kjøper utelukkende Tine-produkter fordi Tine er samvirke og dermed plikter å hente melk over hele landet og opprettholder levende distrikter. Q henter melk kun av store produsenter nært meieriet.

Altså: uten samvirke vil distriktene dø. Derfor.

Hvis ikke distriktene klarer å finne på noe man faktisk kan tjene penger på uten å drive slik Tine driver, så er det kanskje ikke noe grunnlag for liv der?

Gjest BettyBoop
Skrevet

Enkelt spørsmål;

Hva foretrekker du?

Tine eller Q?

Ingen favoritt. Kjøper begge deler. Men tine har fler produkter enn Q da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...