Gå til innhold

Q vs Tine...

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dagens dype? kan du forklare?

Finnes regler for melka,og den er lik for alle meierier

La oss si du går i butikken for å kjøpe melk. Tine sin lettmelk har f.eks holdbarhet til 10. mars, mens Q-Meierienes sin ved siden av har holdbarhet til 13. mars. Naturligvis velger man Q-Meierienes.

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt Q-meieriene i lang tid, men gått tilbake til Tine nå pga kartongen på 1,75 l med ekstra lett.

AnonymBruker
Skrevet

Q melk!!!

Skrevet

Jeg bruker ikke så mye melk så kjøper stort sett den med lengst holdbarhet. Er det likt velger jeg Q, for jeg liker det vinduet på siden.

Jeg bruker Synnøve sin gulost (den smaker best!), yoghurt fra Yoplait(Tine?) og Q (skyr) og brunost fra Tine (bare de som har lettere brunost).

Skrevet

Blir mest tine da de har økologisk melk.

Skrevet

Ost kjøper jeg tine, alt annet Q såfremt de har produktene i butikken jeg handler i. Støtter Q pga Kavlifondet :)

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Kjøper ikke noe som helst fra Tine med mindre jeg må. Dessverre har de en slik markedsposisjon at jeg mange ganger ikke har et valg i det hele tatt. Q-meieriene har ikke allverdens utvalg.

det er desverre veldig sant, men om vi støtter dem i massevis, så kanskje det er større sansynlighet for at de utvider vareutvalget sitt :) tror du ikke?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper begge. varierer hva jeg skal ha.

Men jeg er nyskjerrig på den nye youghurten som skal komme fra Q.

Skrevet

det er desverre veldig sant, men om vi støtter dem i massevis, så kanskje det er større sansynlighet for at de utvider vareutvalget sitt :) tror du ikke?

Javisst, og som sagt så kjøper jeg fra Q når det er tilgjengelig. Jeg maser også på den lokale Kiwien om at de må ta inn flere alternativer til Tine der det finnes. Nå skulle jeg bare ønske at Q eller noen andre kommer med vanlig smør...

Skrevet

La oss si du går i butikken for å kjøpe melk. Tine sin lettmelk har f.eks holdbarhet til 10. mars, mens Q-Meierienes sin ved siden av har holdbarhet til 13. mars. Naturligvis velger man Q-Meierienes.

:Nikke: Var det jeg mente, ikke noe dype tanker bak. Best holdbarhet= lengst holdbarhet av de jeg kan velge blant i butikken den dagen jeg kjøper.

Skrevet

Handler Q når jeg har mulighet. Synes det er viktig at Tine har en konkurrent. :)

Skrevet

Jeg kjøper Q fordi jeg vil belønne dem for innovasjonene sine (som Tine ofte kopierer 1-2 uker senere)

- ekstra lett melk

- skrukork på melka

- dl mål på siden av kartongen

- de store melkekartongene (er de 1.75l?)

• Liker 1
Skrevet

Enkelt spørsmål;

Hva foretrekker du?

Tine eller Q?

Jeg foretrekker økologisk - og foreløpig har jeg bare funnet det hos Tine. Merkenavnet har ingenting å si, men økologisk melk har en mye søtere smak enn vanlig melk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:jepp:

Jeg liker å støtte underdogen.

Kjøper også så dårlig dato jeg kan, for jeg synes det er så trist når butikkene må kaste mat :fnise:

Underdog, din nisse! Tine er en samvirkebedrift som eies av bøndene selv, Q er en børsnotert aksjeselskap som skummer fløten. Hvem må hente melka på søndager og i grisgrente strøk? Jo, Tine.

Q produktene tar jeg ikke i med ildtang engang.

• Liker 3
Skrevet

Alltid Tine! Q har ikke laktosereduserte/frie produkter...

Skrevet

Q-meieriene når jeg kan! Liker å støtte en produsent som er 'truet' , og det gjør ikke allverdens forskjell for meg hvem jeg velger, så hvorfor ikke.

Men kjøper alltid osten og yoghurten(Yoghurt Naturell) til Tine, vet ikke helt hvorfor.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer fra gård og det naturlige valget for meg er Tine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...